14.4 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

L’Exèrcit d’Israel retarda la seua eixida del sud de Líban més enllà del diumenge

Netanyahu entén que l’alto el foc obria la porta a una ampliació però Beirut i Hezbol·là ho consideren com una data tancada

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha confirmat hui divendres que l’Exèrcit del país retardarà la seua retirada del sud de Líban més enllà dels 60 dies inicials estipulats en el seu acord d’alto el foc amb les milícies d’Hezbol·là, que expiraven este diumenge, en entendre que no era un termini definitiu i que l’Exèrcit libanés encara no ha garantit la seguretat de la zona.

El 27 de novembre del 2024, Israel i Hezbol·là van acordar un alto el foc que incloïa el lliurament dels territoris ocupats per les tropes israelianes a l’Exèrcit de Líban abans del 26 de gener.

El primer ministre israelià ha explicat que el procés de retirada queda condicionat al desplegament “eficaç i complet” de l’Exèrcit libanés en la zona i la retirada d’Hezbol·là més enllà del riu Litani, termes que segons el mandatari no s’han complit fins al moment.

Ara, i “atès que l’acord d’alto el foc encara no ha sigut aplicat plenament per l’Estat de Líban, el procés de retirada gradual continuarà en plena coordinació amb Estats Units”, ha fet saber l’oficina del primer ministre d’Israel en un comunicat arreplegat per mitjans israelians.

Netanyahu entén que la clàusula de l’alto el foc corresponent a la retirada de les forces israelianes deixa la porta oberta a una pròrroga del procés de retirada, però Hezbol·là havia avisat esta mateixa setmana que el grup entén el diumenge com data límit i asseguren que si les forces israelianes no completen el seu procediment per a llavors donarà per trencat el cessament d’hostilitats.

També el president de Líban, Joseph Aoun, havia demanat la retirada israeliana del sud del país “dins dels terminis fixats” després de denunciar també “la continuació de les violacions terrestres i aèries israelianes”, deplorant en particular “la dinamitación de cases i la destrucció de pobles fronterers, la qual cosa va en contra de l’acord”.

En qualsevol cas, Netanyahu ha sentenciat que “l’Estat d’Israel no posarà en perill a les seues comunitats ni als seus ciutadans i insistirà en la plena implementació de l’objectiu dels combats en el nord: la tornada segura dels residents a les seues llars”.

Mentrestant, l’Exèrcit israelià ha prosseguit este divendres amb les seues operacions al sud de Líban, amb incursions al municipi de Wadi Saluki, on ha destruït “llocs subterranis importants d’Hezbol·là” però “mantenint al mateix temps l’entesa entre Israel i Líban”, segons un comunicat publicat en la seua pàgina web.

Últimes notícies

L’exsecretari de Presidència de Mazón mostra el seu llistat de crides del dia de la DANA

Cayetano García Ramírez ha exhibit la seua factura telefònica en la comissió del Congrés amb trucades i missatges del dia de la riuada. Diversos grups han qüestionat la gestió i els avisos.

Igualtat eleva a 47 les víctimes de violència masclista en 2025 després de confirmar dos assassinats

Igualtat ha confirmat els assassinats d'una dona a Catarroja i una altra a Riudecanyes, amb el que les víctimes mortals en 2025 ascendixen a 47 i a 1.342 des de 2003.

El Eldense apunta a la sorpresa davant una Reial Societat en crisi

El Eldense rep a la Reial Societat en setzens amb el debut de Jon Ansotegi. El conjunt alacantí confia en la seua fortalesa a casa per a donar la sorpresa.

Sarabia veu a Eibar una oportunitat per a millorar i passar l’eliminatòria de Copa

El tècnic de l'Elx prioritza la Copa, confia a traslladar la seua solidesa com a local a un dol a partit únic a Eibar i perfila un pla amb pressió alta i solidesa arrere.

Corberán veu a un Sporting complet i anticipa un dol intens i exigent

El tècnic del València va destacar la solidesa del Sporting i va preveure un dol d'alta exigència en els setzens de la Copa. Avaluarà l'estat físic per a definir l'onze.

La Generalitat convocarà en 2026 una OPE amb més de 2.600 places per a reforçar l’Administració

La Generalitat va anunciar que en 2026 convocarà una oferta d'ocupació pública amb més de 2.600 places per a reduir la temporalitat i consolidar personal funcionari de carrera. La planificació enllaça amb les OPE de 2024 i 2025 i prioritza processos oberts i competitius.

Un arquitecte que va perdre a la seua neboda en la dana assegura que la Via Verda hauria salvat vides

Alejandro Escribano va defendre en la comissió sobre la dana que la Via Verda hauria reduït l'altura de l'aigua i evitat víctimes. Va reclamar professionalitzar emergències i planificar a escala metropolitana.

La jutgessa de Catarroja rebutja citar com a testimoni a Pedro Sánchez en la causa de la DANA

La magistrada que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha desestimat la petició de l'acusació popular per a cridar a Pedro Sánchez com a testimoni. Argumenta que el missatge que va enviar al llavors president Carlos Mazón va arribar fora del procés de presa de decisions i que la competència era autonòmica.