L’Exèrcit d’Israel retarda la seua eixida del sud de Líban més enllà del diumenge

Netanyahu entén que l’alto el foc obria la porta a una ampliació però Beirut i Hezbol·là ho consideren com una data tancada

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha confirmat hui divendres que l’Exèrcit del país retardarà la seua retirada del sud de Líban més enllà dels 60 dies inicials estipulats en el seu acord d’alto el foc amb les milícies d’Hezbol·là, que expiraven este diumenge, en entendre que no era un termini definitiu i que l’Exèrcit libanés encara no ha garantit la seguretat de la zona.

El 27 de novembre del 2024, Israel i Hezbol·là van acordar un alto el foc que incloïa el lliurament dels territoris ocupats per les tropes israelianes a l’Exèrcit de Líban abans del 26 de gener.

El primer ministre israelià ha explicat que el procés de retirada queda condicionat al desplegament «eficaç i complet» de l’Exèrcit libanés en la zona i la retirada d’Hezbol·là més enllà del riu Litani, termes que segons el mandatari no s’han complit fins al moment.

Ara, i «atès que l’acord d’alto el foc encara no ha sigut aplicat plenament per l’Estat de Líban, el procés de retirada gradual continuarà en plena coordinació amb Estats Units», ha fet saber l’oficina del primer ministre d’Israel en un comunicat arreplegat per mitjans israelians.

Netanyahu entén que la clàusula de l’alto el foc corresponent a la retirada de les forces israelianes deixa la porta oberta a una pròrroga del procés de retirada, però Hezbol·là havia avisat esta mateixa setmana que el grup entén el diumenge com data límit i asseguren que si les forces israelianes no completen el seu procediment per a llavors donarà per trencat el cessament d’hostilitats.

També el president de Líban, Joseph Aoun, havia demanat la retirada israeliana del sud del país «dins dels terminis fixats» després de denunciar també «la continuació de les violacions terrestres i aèries israelianes», deplorant en particular «la dinamitación de cases i la destrucció de pobles fronterers, la qual cosa va en contra de l’acord».

En qualsevol cas, Netanyahu ha sentenciat que «l’Estat d’Israel no posarà en perill a les seues comunitats ni als seus ciutadans i insistirà en la plena implementació de l’objectiu dels combats en el nord: la tornada segura dels residents a les seues llars».

Mentrestant, l’Exèrcit israelià ha prosseguit este divendres amb les seues operacions al sud de Líban, amb incursions al municipi de Wadi Saluki, on ha destruït «llocs subterranis importants d’Hezbol·là» però «mantenint al mateix temps l’entesa entre Israel i Líban», segons un comunicat publicat en la seua pàgina web.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.