2.1 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

L’Exèrcit d’Israel retarda la seua eixida del sud de Líban més enllà del diumenge

Netanyahu entén que l’alto el foc obria la porta a una ampliació però Beirut i Hezbol·là ho consideren com una data tancada

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha confirmat hui divendres que l’Exèrcit del país retardarà la seua retirada del sud de Líban més enllà dels 60 dies inicials estipulats en el seu acord d’alto el foc amb les milícies d’Hezbol·là, que expiraven este diumenge, en entendre que no era un termini definitiu i que l’Exèrcit libanés encara no ha garantit la seguretat de la zona.

El 27 de novembre del 2024, Israel i Hezbol·là van acordar un alto el foc que incloïa el lliurament dels territoris ocupats per les tropes israelianes a l’Exèrcit de Líban abans del 26 de gener.

El primer ministre israelià ha explicat que el procés de retirada queda condicionat al desplegament “eficaç i complet” de l’Exèrcit libanés en la zona i la retirada d’Hezbol·là més enllà del riu Litani, termes que segons el mandatari no s’han complit fins al moment.

Ara, i “atès que l’acord d’alto el foc encara no ha sigut aplicat plenament per l’Estat de Líban, el procés de retirada gradual continuarà en plena coordinació amb Estats Units”, ha fet saber l’oficina del primer ministre d’Israel en un comunicat arreplegat per mitjans israelians.

Netanyahu entén que la clàusula de l’alto el foc corresponent a la retirada de les forces israelianes deixa la porta oberta a una pròrroga del procés de retirada, però Hezbol·là havia avisat esta mateixa setmana que el grup entén el diumenge com data límit i asseguren que si les forces israelianes no completen el seu procediment per a llavors donarà per trencat el cessament d’hostilitats.

També el president de Líban, Joseph Aoun, havia demanat la retirada israeliana del sud del país “dins dels terminis fixats” després de denunciar també “la continuació de les violacions terrestres i aèries israelianes”, deplorant en particular “la dinamitación de cases i la destrucció de pobles fronterers, la qual cosa va en contra de l’acord”.

En qualsevol cas, Netanyahu ha sentenciat que “l’Estat d’Israel no posarà en perill a les seues comunitats ni als seus ciutadans i insistirà en la plena implementació de l’objectiu dels combats en el nord: la tornada segura dels residents a les seues llars”.

Mentrestant, l’Exèrcit israelià ha prosseguit este divendres amb les seues operacions al sud de Líban, amb incursions al municipi de Wadi Saluki, on ha destruït “llocs subterranis importants d’Hezbol·là” però “mantenint al mateix temps l’entesa entre Israel i Líban”, segons un comunicat publicat en la seua pàgina web.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil ha detingut a una parella per catorze robatoris amb força a Nàquera

La Guàrdia Civil ha detingut a un home i una dona per 14 robatoris amb força, 12 en vivendes de Nàquera i 2 en establiments. L'operació 'ROSMONT' es va iniciar després de diversos avisos veïnals i el rastreig de vendes en un portal de segona mà i d'un vehicle sospitós

Gelades i pujada de màximes amb vent molt fort a l’interior de Castelló

El dimecres es preveu cel poc nuvolós, gelades locals i ratxes molt fortes a l'interior nord de Castelló. Les màximes pugen i el dijous repuntaran també les mínimes.

Avaria en la catenària d’Ángel Guimerá provoca retards i supressions en quatre línies de Metrovalencia

Una avaria en la catenària d'Ángel Guimerá obliga a operar en via única i causa retards generalitzats i supressions en les línies 3, 5, 7 i 9. La fallada es va detectar a l'inici del servici.

Indonèsia reprén la busca de l’últim espanyol desaparegut després del naufragi en Komodo

Els equips de busca van salpar este dimecres des de Labuan Baix per a trobar a l'últim xiquet espanyol desaparegut després del naufragi del 26 de desembre en Komodo. L'operació complix 13 dies i les autoritats decidiran si l'amplien de nou.

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.