L’Exèrcit d’Israel retarda la seua eixida del sud de Líban més enllà del diumenge

Netanyahu entén que l’alto el foc obria la porta a una ampliació però Beirut i Hezbol·là ho consideren com una data tancada

MADRID, 24 (EUROPA PRESS)

El primer ministre d’Israel, Benjamin Netanyahu, ha confirmat hui divendres que l’Exèrcit del país retardarà la seua retirada del sud de Líban més enllà dels 60 dies inicials estipulats en el seu acord d’alto el foc amb les milícies d’Hezbol·là, que expiraven este diumenge, en entendre que no era un termini definitiu i que l’Exèrcit libanés encara no ha garantit la seguretat de la zona.

El 27 de novembre del 2024, Israel i Hezbol·là van acordar un alto el foc que incloïa el lliurament dels territoris ocupats per les tropes israelianes a l’Exèrcit de Líban abans del 26 de gener.

El primer ministre israelià ha explicat que el procés de retirada queda condicionat al desplegament “eficaç i complet” de l’Exèrcit libanés en la zona i la retirada d’Hezbol·là més enllà del riu Litani, termes que segons el mandatari no s’han complit fins al moment.

Ara, i “atès que l’acord d’alto el foc encara no ha sigut aplicat plenament per l’Estat de Líban, el procés de retirada gradual continuarà en plena coordinació amb Estats Units”, ha fet saber l’oficina del primer ministre d’Israel en un comunicat arreplegat per mitjans israelians.

Netanyahu entén que la clàusula de l’alto el foc corresponent a la retirada de les forces israelianes deixa la porta oberta a una pròrroga del procés de retirada, però Hezbol·là havia avisat esta mateixa setmana que el grup entén el diumenge com data límit i asseguren que si les forces israelianes no completen el seu procediment per a llavors donarà per trencat el cessament d’hostilitats.

També el president de Líban, Joseph Aoun, havia demanat la retirada israeliana del sud del país “dins dels terminis fixats” després de denunciar també “la continuació de les violacions terrestres i aèries israelianes”, deplorant en particular “la dinamitación de cases i la destrucció de pobles fronterers, la qual cosa va en contra de l’acord”.

En qualsevol cas, Netanyahu ha sentenciat que “l’Estat d’Israel no posarà en perill a les seues comunitats ni als seus ciutadans i insistirà en la plena implementació de l’objectiu dels combats en el nord: la tornada segura dels residents a les seues llars”.

Mentrestant, l’Exèrcit israelià ha prosseguit este divendres amb les seues operacions al sud de Líban, amb incursions al municipi de Wadi Saluki, on ha destruït “llocs subterranis importants d’Hezbol·là” però “mantenint al mateix temps l’entesa entre Israel i Líban”, segons un comunicat publicat en la seua pàgina web.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.