L’exèrcit envia ‘grans reforços militars’ a Hama per a una contraofensiva contra els grups rebels i gihadistes

L’Observatori Sirià dels Drets Humans confirma “violents combats” a la zona i avanços de les tropes sirianes amb el suport aeri de Rússia

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit de Síria ha anunciat l’enviament de “grans reforços militars” a la ciutat de Hama, principal focus dels combats arran de l’ofensiva la setmana passada de diversos grups gihadistes i rebels, que han aconseguit importants avanços a Alep i a la província de Hama.

“Han arribat grans reforços militars a la ciutat de Hama per reforçar les tropes a primera línia i contrarestar qualsevol intent d’atac de les organitzacions terroristes armades”, ha dit el Ministeri de Defensa sirià a través del seu compte de Facebook.

Així mateix, ha desmentit l’entrada dels milicians a diversos barris de Hama, concretament els d’Al-Sasek i Mazarb, i ha afirmat que aquestes afirmacions formen part d'”una guerra enganyosa a través dels mitjans de comunicació”.

“Les nostres forces armades són als afores de la ciutat i en posicions avançades de punts defensius. Es treballa per a recuperar el control de diversos pobles envaïts per les organitzacions terroristes”, ha manifestat, en referència als avanços rebels i gihadistes a la zona.

En estr context, l’Organització General de Ràdio i Televisió –dependent del Ministeri d’Informació–, ha parlat de “violents combats” a Jabal Zayn al-Abidin, al nord-est de Hama, i ha afirmat que les tropes governamentals “han expandit la zona de seguretat” a la capital.

Els pronunciaments de Damasc sobre la situació al camp de batalla tenen lloc després que el comandant rebel Hassan Abdulghani assegurara que aquests grups “han ocupat catorze pobles més al front de Hama”, entre els quals Rahjan i Maar Shahour.

“Les nostres forces continuen avançant en diversos fronts a totes les direccions”, ha assegurat, segons un breu comunicat que ha publicat a Telegram el Comandament Militar d’Operacions, que aglutina els grups implicats en l’ofensiva, encapçalada per Hayat Tahrir al-Sham.

Per la seua banda, l’Observatori Sirià dels Drets Humans ha confirmat “violentes batalles” a Hama en un “contraatac” llançat dimarts a darrera hora per part de l’exèrcit sirià a la zona, amb suport aeri de les forces russes, principal suport de Damasc en la guerra.

L’organisme, amb seu a Londres i informants al país, ha dit que, de fet, les tropes governamentals han recuperat el control de Kafra i Maar Shahour i han allunyat les forces de Hayat Tahrir al-Sham uns deu quilòmetres de la ciutat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.