17 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

L’exèrcit envia ‘grans reforços militars’ a Hama per a una contraofensiva contra els grups rebels i gihadistes

L’Observatori Sirià dels Drets Humans confirma “violents combats” a la zona i avanços de les tropes sirianes amb el suport aeri de Rússia

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit de Síria ha anunciat l’enviament de “grans reforços militars” a la ciutat de Hama, principal focus dels combats arran de l’ofensiva la setmana passada de diversos grups gihadistes i rebels, que han aconseguit importants avanços a Alep i a la província de Hama.

“Han arribat grans reforços militars a la ciutat de Hama per reforçar les tropes a primera línia i contrarestar qualsevol intent d’atac de les organitzacions terroristes armades”, ha dit el Ministeri de Defensa sirià a través del seu compte de Facebook.

Així mateix, ha desmentit l’entrada dels milicians a diversos barris de Hama, concretament els d’Al-Sasek i Mazarb, i ha afirmat que aquestes afirmacions formen part d'”una guerra enganyosa a través dels mitjans de comunicació”.

“Les nostres forces armades són als afores de la ciutat i en posicions avançades de punts defensius. Es treballa per a recuperar el control de diversos pobles envaïts per les organitzacions terroristes”, ha manifestat, en referència als avanços rebels i gihadistes a la zona.

En estr context, l’Organització General de Ràdio i Televisió –dependent del Ministeri d’Informació–, ha parlat de “violents combats” a Jabal Zayn al-Abidin, al nord-est de Hama, i ha afirmat que les tropes governamentals “han expandit la zona de seguretat” a la capital.

Els pronunciaments de Damasc sobre la situació al camp de batalla tenen lloc després que el comandant rebel Hassan Abdulghani assegurara que aquests grups “han ocupat catorze pobles més al front de Hama”, entre els quals Rahjan i Maar Shahour.

“Les nostres forces continuen avançant en diversos fronts a totes les direccions”, ha assegurat, segons un breu comunicat que ha publicat a Telegram el Comandament Militar d’Operacions, que aglutina els grups implicats en l’ofensiva, encapçalada per Hayat Tahrir al-Sham.

Per la seua banda, l’Observatori Sirià dels Drets Humans ha confirmat “violentes batalles” a Hama en un “contraatac” llançat dimarts a darrera hora per part de l’exèrcit sirià a la zona, amb suport aeri de les forces russes, principal suport de Damasc en la guerra.

L’organisme, amb seu a Londres i informants al país, ha dit que, de fet, les tropes governamentals han recuperat el control de Kafra i Maar Shahour i han allunyat les forces de Hayat Tahrir al-Sham uns deu quilòmetres de la ciutat.

Últimes notícies

‘Les petjades del fang’ guanya el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica

El documental valencià sobre la recuperació de fotos familiars danyades per la dana de 2024 ha guanyat el Cencerrito del Jurat en Etnovideográfica. La gala ha coronat també a 'Kick off', 'Òrfens del ferrocarril' i 'Objecte d'estudi' en les principals categories.

Arriba el fred hivernal a la Comunitat Valenciana al final de la setmana

El període de temperatures suaus arriba a la fi en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un descens de fins a 10 graus per l'entrada d'aire àrtic, amb divendres i dissabte com els dies més freds i sensació tèrmica accentuada pel vent.

Cheste tanca el Mundial amb 93.972 espectadors i obri el dimarts amb els test oficials

El Circuit Ricardo Tormo va acomiadar la temporada amb 93.972 assistents i victòries de Bezzecchi, Guevara i Adrián Fernández. El dimarts se celebraran els test oficials.

Desmantellen a Ondara una plantació de marihuana amb plantes que superaven els murs i quatre detinguts

La Policia Nacional ha desmantellat a Ondara una plantació exterior de marihuana amb exemplars tan alts que semblaven arbres. Hi ha quatre detinguts i 2.384 g confiscats.

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.