L’exèrcit envia ‘grans reforços militars’ a Hama per a una contraofensiva contra els grups rebels i gihadistes

L’Observatori Sirià dels Drets Humans confirma «violents combats» a la zona i avanços de les tropes sirianes amb el suport aeri de Rússia

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit de Síria ha anunciat l’enviament de «grans reforços militars» a la ciutat de Hama, principal focus dels combats arran de l’ofensiva la setmana passada de diversos grups gihadistes i rebels, que han aconseguit importants avanços a Alep i a la província de Hama.

«Han arribat grans reforços militars a la ciutat de Hama per reforçar les tropes a primera línia i contrarestar qualsevol intent d’atac de les organitzacions terroristes armades», ha dit el Ministeri de Defensa sirià a través del seu compte de Facebook.

Així mateix, ha desmentit l’entrada dels milicians a diversos barris de Hama, concretament els d’Al-Sasek i Mazarb, i ha afirmat que aquestes afirmacions formen part d'»una guerra enganyosa a través dels mitjans de comunicació».

«Les nostres forces armades són als afores de la ciutat i en posicions avançades de punts defensius. Es treballa per a recuperar el control de diversos pobles envaïts per les organitzacions terroristes», ha manifestat, en referència als avanços rebels i gihadistes a la zona.

En estr context, l’Organització General de Ràdio i Televisió –dependent del Ministeri d’Informació–, ha parlat de «violents combats» a Jabal Zayn al-Abidin, al nord-est de Hama, i ha afirmat que les tropes governamentals «han expandit la zona de seguretat» a la capital.

Els pronunciaments de Damasc sobre la situació al camp de batalla tenen lloc després que el comandant rebel Hassan Abdulghani assegurara que aquests grups «han ocupat catorze pobles més al front de Hama», entre els quals Rahjan i Maar Shahour.

«Les nostres forces continuen avançant en diversos fronts a totes les direccions», ha assegurat, segons un breu comunicat que ha publicat a Telegram el Comandament Militar d’Operacions, que aglutina els grups implicats en l’ofensiva, encapçalada per Hayat Tahrir al-Sham.

Per la seua banda, l’Observatori Sirià dels Drets Humans ha confirmat «violentes batalles» a Hama en un «contraatac» llançat dimarts a darrera hora per part de l’exèrcit sirià a la zona, amb suport aeri de les forces russes, principal suport de Damasc en la guerra.

L’organisme, amb seu a Londres i informants al país, ha dit que, de fet, les tropes governamentals han recuperat el control de Kafra i Maar Shahour i han allunyat les forces de Hayat Tahrir al-Sham uns deu quilòmetres de la ciutat.

Últimes notícies

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.
FILMOTECA D'ESTIU