L’exèrcit envia ‘grans reforços militars’ a Hama per a una contraofensiva contra els grups rebels i gihadistes

L’Observatori Sirià dels Drets Humans confirma «violents combats» a la zona i avanços de les tropes sirianes amb el suport aeri de Rússia

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit de Síria ha anunciat l’enviament de «grans reforços militars» a la ciutat de Hama, principal focus dels combats arran de l’ofensiva la setmana passada de diversos grups gihadistes i rebels, que han aconseguit importants avanços a Alep i a la província de Hama.

«Han arribat grans reforços militars a la ciutat de Hama per reforçar les tropes a primera línia i contrarestar qualsevol intent d’atac de les organitzacions terroristes armades», ha dit el Ministeri de Defensa sirià a través del seu compte de Facebook.

Així mateix, ha desmentit l’entrada dels milicians a diversos barris de Hama, concretament els d’Al-Sasek i Mazarb, i ha afirmat que aquestes afirmacions formen part d'»una guerra enganyosa a través dels mitjans de comunicació».

«Les nostres forces armades són als afores de la ciutat i en posicions avançades de punts defensius. Es treballa per a recuperar el control de diversos pobles envaïts per les organitzacions terroristes», ha manifestat, en referència als avanços rebels i gihadistes a la zona.

En estr context, l’Organització General de Ràdio i Televisió –dependent del Ministeri d’Informació–, ha parlat de «violents combats» a Jabal Zayn al-Abidin, al nord-est de Hama, i ha afirmat que les tropes governamentals «han expandit la zona de seguretat» a la capital.

Els pronunciaments de Damasc sobre la situació al camp de batalla tenen lloc després que el comandant rebel Hassan Abdulghani assegurara que aquests grups «han ocupat catorze pobles més al front de Hama», entre els quals Rahjan i Maar Shahour.

«Les nostres forces continuen avançant en diversos fronts a totes les direccions», ha assegurat, segons un breu comunicat que ha publicat a Telegram el Comandament Militar d’Operacions, que aglutina els grups implicats en l’ofensiva, encapçalada per Hayat Tahrir al-Sham.

Per la seua banda, l’Observatori Sirià dels Drets Humans ha confirmat «violentes batalles» a Hama en un «contraatac» llançat dimarts a darrera hora per part de l’exèrcit sirià a la zona, amb suport aeri de les forces russes, principal suport de Damasc en la guerra.

L’organisme, amb seu a Londres i informants al país, ha dit que, de fet, les tropes governamentals han recuperat el control de Kafra i Maar Shahour i han allunyat les forces de Hayat Tahrir al-Sham uns deu quilòmetres de la ciutat.

Últimes notícies

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.