14.8 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

L’exèrcit envia ‘grans reforços militars’ a Hama per a una contraofensiva contra els grups rebels i gihadistes

L’Observatori Sirià dels Drets Humans confirma “violents combats” a la zona i avanços de les tropes sirianes amb el suport aeri de Rússia

MADRID, 4 (EUROPA PRESS)

L’exèrcit de Síria ha anunciat l’enviament de “grans reforços militars” a la ciutat de Hama, principal focus dels combats arran de l’ofensiva la setmana passada de diversos grups gihadistes i rebels, que han aconseguit importants avanços a Alep i a la província de Hama.

“Han arribat grans reforços militars a la ciutat de Hama per reforçar les tropes a primera línia i contrarestar qualsevol intent d’atac de les organitzacions terroristes armades”, ha dit el Ministeri de Defensa sirià a través del seu compte de Facebook.

Així mateix, ha desmentit l’entrada dels milicians a diversos barris de Hama, concretament els d’Al-Sasek i Mazarb, i ha afirmat que aquestes afirmacions formen part d'”una guerra enganyosa a través dels mitjans de comunicació”.

“Les nostres forces armades són als afores de la ciutat i en posicions avançades de punts defensius. Es treballa per a recuperar el control de diversos pobles envaïts per les organitzacions terroristes”, ha manifestat, en referència als avanços rebels i gihadistes a la zona.

En estr context, l’Organització General de Ràdio i Televisió –dependent del Ministeri d’Informació–, ha parlat de “violents combats” a Jabal Zayn al-Abidin, al nord-est de Hama, i ha afirmat que les tropes governamentals “han expandit la zona de seguretat” a la capital.

Els pronunciaments de Damasc sobre la situació al camp de batalla tenen lloc després que el comandant rebel Hassan Abdulghani assegurara que aquests grups “han ocupat catorze pobles més al front de Hama”, entre els quals Rahjan i Maar Shahour.

“Les nostres forces continuen avançant en diversos fronts a totes les direccions”, ha assegurat, segons un breu comunicat que ha publicat a Telegram el Comandament Militar d’Operacions, que aglutina els grups implicats en l’ofensiva, encapçalada per Hayat Tahrir al-Sham.

Per la seua banda, l’Observatori Sirià dels Drets Humans ha confirmat “violentes batalles” a Hama en un “contraatac” llançat dimarts a darrera hora per part de l’exèrcit sirià a la zona, amb suport aeri de les forces russes, principal suport de Damasc en la guerra.

L’organisme, amb seu a Londres i informants al país, ha dit que, de fet, les tropes governamentals han recuperat el control de Kafra i Maar Shahour i han allunyat les forces de Hayat Tahrir al-Sham uns deu quilòmetres de la ciutat.

Últimes notícies

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.

Alacant recorda a les víctimes de l’Holocaust al costat de la comunitat jueva

L'Ajuntament ha commemorat el 81 aniversari de l'alliberament d'Auschwitz-Birkenau amb un acte en el Saló Blau. La ciutat ha reafirmat el seu compromís contra l'antisemitisme i la intolerància.

Rectors demanen prioritzar infraestructures i contractes‑programa en les universitats valencianes

Els rectors valoren l'estabilitat del pla 2026-2029, però reclamen activar el tram d'infraestructures i una política acadèmica amb contractes-programa. La Conselleria defén avanços en 2025 i anuncia l'adaptació plena de la Losu i dos noves lleis autonòmiques.