L’exposició ‘Sorolla, cent anys de modernitat’ tanca les seves portes amb un rècord de 139.572 visites

MADRID

L’exposició ‘Sorolla, cent anys de modernitat’ ha finalitzat la seva estada a la Galeria de les Col·leccions Reals, després de registrar un total de 139.572 visitants al llarg de sis mesos. Aquesta xifra destaca l’interès del públic durant la mostra, que ha excedit les expectatives inicials i es va prorrogar dos mesos per la gran afluència de públic, segons ha informat Patrimoni Nacional.

Organitzada en col·laboració amb el Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla, l’exposició ha celebrat el Centenari Sorolla a través d’un recorregut per les diverses fases, estils i temes de les seves creacions pictòriques. Entre les 77 obres exposades, la pintura ‘Boulevard de París’ (1890) s’ha revelat com una gran troballa, ja que es donava per desapareguda, mentre que ‘La Giralda, Sevilla’ (1908) no s’havia exposat des de la mort de l’artista.

Els comissaris de l’exposició, entre els quals es troba Blanca Pons-Sorolla, besneta de l’artista, a més de Consuelo Lucca de Tena, exdirectora del museu, i Enrique Varela Agüí, director actual del museu, han destacat la importància d’aquesta mostra per a la revalorització del llegat de Sorolla.

Després del tancament de la mostra dedicada a Sorolla, la Galeria de les Col·leccions Reals prepararà una nova exposició, ‘Iconografia del mal. Tapissos dels Pecats Cabdals’, que s’inaugurarà al juny. Aquesta exposició promet ser igualment impactant, presentant les joies teixides de Patrimoni Nacional, que revelaran un diàleg fascinant entre el pecat i la redempció, reflectint una visió del món encara vigent avui.

Últimes notícies

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.