15.7 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

L’exposició ‘Sorolla, cent anys de modernitat’ tanca les seves portes amb un rècord de 139.572 visites

MADRID

L’exposició ‘Sorolla, cent anys de modernitat’ ha finalitzat la seva estada a la Galeria de les Col·leccions Reals, després de registrar un total de 139.572 visitants al llarg de sis mesos. Aquesta xifra destaca l’interès del públic durant la mostra, que ha excedit les expectatives inicials i es va prorrogar dos mesos per la gran afluència de públic, segons ha informat Patrimoni Nacional.

Organitzada en col·laboració amb el Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla, l’exposició ha celebrat el Centenari Sorolla a través d’un recorregut per les diverses fases, estils i temes de les seves creacions pictòriques. Entre les 77 obres exposades, la pintura ‘Boulevard de París’ (1890) s’ha revelat com una gran troballa, ja que es donava per desapareguda, mentre que ‘La Giralda, Sevilla’ (1908) no s’havia exposat des de la mort de l’artista.

Els comissaris de l’exposició, entre els quals es troba Blanca Pons-Sorolla, besneta de l’artista, a més de Consuelo Lucca de Tena, exdirectora del museu, i Enrique Varela Agüí, director actual del museu, han destacat la importància d’aquesta mostra per a la revalorització del llegat de Sorolla.

Després del tancament de la mostra dedicada a Sorolla, la Galeria de les Col·leccions Reals prepararà una nova exposició, ‘Iconografia del mal. Tapissos dels Pecats Cabdals’, que s’inaugurarà al juny. Aquesta exposició promet ser igualment impactant, presentant les joies teixides de Patrimoni Nacional, que revelaran un diàleg fascinant entre el pecat i la redempció, reflectint una visió del món encara vigent avui.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.