L’exposició ‘Sorolla, cent anys de modernitat’ tanca les seves portes amb un rècord de 139.572 visites

MADRID

L’exposició ‘Sorolla, cent anys de modernitat’ ha finalitzat la seva estada a la Galeria de les Col·leccions Reals, després de registrar un total de 139.572 visitants al llarg de sis mesos. Aquesta xifra destaca l’interès del públic durant la mostra, que ha excedit les expectatives inicials i es va prorrogar dos mesos per la gran afluència de públic, segons ha informat Patrimoni Nacional.

Organitzada en col·laboració amb el Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla, l’exposició ha celebrat el Centenari Sorolla a través d’un recorregut per les diverses fases, estils i temes de les seves creacions pictòriques. Entre les 77 obres exposades, la pintura ‘Boulevard de París’ (1890) s’ha revelat com una gran troballa, ja que es donava per desapareguda, mentre que ‘La Giralda, Sevilla’ (1908) no s’havia exposat des de la mort de l’artista.

Els comissaris de l’exposició, entre els quals es troba Blanca Pons-Sorolla, besneta de l’artista, a més de Consuelo Lucca de Tena, exdirectora del museu, i Enrique Varela Agüí, director actual del museu, han destacat la importància d’aquesta mostra per a la revalorització del llegat de Sorolla.

Després del tancament de la mostra dedicada a Sorolla, la Galeria de les Col·leccions Reals prepararà una nova exposició, ‘Iconografia del mal. Tapissos dels Pecats Cabdals’, que s’inaugurarà al juny. Aquesta exposició promet ser igualment impactant, presentant les joies teixides de Patrimoni Nacional, que revelaran un diàleg fascinant entre el pecat i la redempció, reflectint una visió del món encara vigent avui.

Últimes notícies

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.
FILMOTECA D'ESTIU