L’exposició ‘Sorolla, cent anys de modernitat’ tanca les seves portes amb un rècord de 139.572 visites

MADRID

L’exposició ‘Sorolla, cent anys de modernitat’ ha finalitzat la seva estada a la Galeria de les Col·leccions Reals, després de registrar un total de 139.572 visitants al llarg de sis mesos. Aquesta xifra destaca l’interès del públic durant la mostra, que ha excedit les expectatives inicials i es va prorrogar dos mesos per la gran afluència de públic, segons ha informat Patrimoni Nacional.

Organitzada en col·laboració amb el Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla, l’exposició ha celebrat el Centenari Sorolla a través d’un recorregut per les diverses fases, estils i temes de les seves creacions pictòriques. Entre les 77 obres exposades, la pintura ‘Boulevard de París’ (1890) s’ha revelat com una gran troballa, ja que es donava per desapareguda, mentre que ‘La Giralda, Sevilla’ (1908) no s’havia exposat des de la mort de l’artista.

Els comissaris de l’exposició, entre els quals es troba Blanca Pons-Sorolla, besneta de l’artista, a més de Consuelo Lucca de Tena, exdirectora del museu, i Enrique Varela Agüí, director actual del museu, han destacat la importància d’aquesta mostra per a la revalorització del llegat de Sorolla.

Després del tancament de la mostra dedicada a Sorolla, la Galeria de les Col·leccions Reals prepararà una nova exposició, ‘Iconografia del mal. Tapissos dels Pecats Cabdals’, que s’inaugurarà al juny. Aquesta exposició promet ser igualment impactant, presentant les joies teixides de Patrimoni Nacional, que revelaran un diàleg fascinant entre el pecat i la redempció, reflectint una visió del món encara vigent avui.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.