L’exposició ‘Sorolla, cent anys de modernitat’ tanca les seves portes amb un rècord de 139.572 visites

MADRID

L’exposició ‘Sorolla, cent anys de modernitat’ ha finalitzat la seva estada a la Galeria de les Col·leccions Reals, després de registrar un total de 139.572 visitants al llarg de sis mesos. Aquesta xifra destaca l’interès del públic durant la mostra, que ha excedit les expectatives inicials i es va prorrogar dos mesos per la gran afluència de públic, segons ha informat Patrimoni Nacional.

Organitzada en col·laboració amb el Museu Sorolla i la Fundació Museu Sorolla, l’exposició ha celebrat el Centenari Sorolla a través d’un recorregut per les diverses fases, estils i temes de les seves creacions pictòriques. Entre les 77 obres exposades, la pintura ‘Boulevard de París’ (1890) s’ha revelat com una gran troballa, ja que es donava per desapareguda, mentre que ‘La Giralda, Sevilla’ (1908) no s’havia exposat des de la mort de l’artista.

Els comissaris de l’exposició, entre els quals es troba Blanca Pons-Sorolla, besneta de l’artista, a més de Consuelo Lucca de Tena, exdirectora del museu, i Enrique Varela Agüí, director actual del museu, han destacat la importància d’aquesta mostra per a la revalorització del llegat de Sorolla.

Després del tancament de la mostra dedicada a Sorolla, la Galeria de les Col·leccions Reals prepararà una nova exposició, ‘Iconografia del mal. Tapissos dels Pecats Cabdals’, que s’inaugurarà al juny. Aquesta exposició promet ser igualment impactant, presentant les joies teixides de Patrimoni Nacional, que revelaran un diàleg fascinant entre el pecat i la redempció, reflectint una visió del món encara vigent avui.

Últimes notícies

Mazón estudiarà el rebuig de la jutgessa a la seua personació en la causa de la DANA

Carlos Mazón anuncia que analitzarà la decisió de la jutgessa que ha rebutjat la seua personació en la causa sobre la gestió de la DANA a Catarroja i actuarà en conseqüència.

La jutgessa de Catarroja nega a Mazón personar-se en la causa penal per la DANA

La magistrada de Catarroja manté a Carlos Mazón com a testimoni en la causa per la gestió de la DANA i rebutja el seu intent de personar-se, al no existir eixa figura en el procés penal espanyol.

La jutgessa de Catarroja impedix a Mazón personar-se en la causa penal per la dana

La jutgessa de Catarroja denega la sol·licitud de Carlos Mazón per a personar-se en la causa penal sobre la gestió de la dana i manté la seua condició de testimoni.

Un alt càrrec assenyala que Presidència va demanar la crida de Aemet filtrada de forma manipulada

El subdirector d'Emergències de la Generalitat declara davant el jutge que Presidència va sol·licitar la còpia de la crida entre Aemet i el 112 sobre la dana, la versió retallada de la qual es va filtrar després a la premsa, i detalla un procediment intern sense rastre documental formal.

L’oposició titlla de negoci el decret per a portar a València 220 obres de Sorolla

PSPV i Compromís critiquen la urgència del decret que permet a la Generalitat arrendar col·leccions culturals per a portar 220 obres de Sorolla, mentres PP i Vox ho defenen com una aposta per la cultura.

El Vila-real manté el seu ple de victòries de lliga en Montilivi davant el Girona

El Vila-real arriba a Montilivi amb un ple de cinc triomfs de lliga en les seues visites al Girona, inclosa l'última per 0-1 amb gol decisiu de Etta Eyong en el tram final.

Mazón reclama saber si seguix investigat en la causa judicial sobre la dana

Carlos Mazón defén que té dret a conéixer si continua sent investigat en la causa per la gestió de la dana en un jutjat de Catarroja i explica per què ha demanat personar-se en el procediment.

Alerta groga a Castelló per ratxes de vent de fins a 80 km/h

La Aemet activa l'avís groc en tota la província de Castelló per fortes ratxes de vent del nord-oest i per fenòmens costaners durant la matinada del dimecres.