L’Hospital Vithas Medimar implementa un programa innovador per al diagnòstic aviat de l’alzheimer

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

L’Hospital Vithas Medimar ha fet un avanç significatiu en l’atenció a la memòria i els trastorns cognitius amb el llançament d’un programa específic per a la detecció precoç de l’alzheimer. Aquest nou programa s’integra dins del servei de Neuroklinik, dirigit pel doctor Francisco Mira.

El principal objectiu d’aquest programa és oferir un diagnòstic «àgil i fiable» davant dels primers símptomes de deteriorament cognitiu, mitjançant un enfocament integral. Així ho ha informat el grup Vithas Medimar en un comunicat recent.

Per aconseguir-ho, l’Hospital ha incorporat els darrers avanços en analítica sanguínia, que permeten detectar en fases primerenques la presència del biomarcador p-tau217. Aquest biomarcador és clau en el diagnòstic de l’alzheimer, amb una precisió del 90%, segons resultats científics recents que s’han publicat aquesta setmana.

El doctor Francisco Mira ha subratllat que, tot i la importància d’aquest test, «no n’hi ha prou amb una analítica; és imprescindible realitzar una avaluació clínica completa per part d’un especialista que interpreti correctament els resultats d’aquesta i altres proves per a assegurar un diagnòstic i tractament adequats.»

En la mateixa línia, la coordinadora del programa, la neuropsicòloga Marina Wizner, ha destacat que detectar precoçment els problemes de memòria permet intervenir abans, oferint més opcions terapèutiques que poden conduir a una millor qualitat de vida per al pacient.

L’alzheimer esdevé la malaltia neurodegenerativa més freqüent i és la principal causa de demència al nostre país. Actualment, la malaltia afecta més de 600.000 persones a Espanya, i s’estima que, per al 2050, aquesta xifra podria superar el milió a causa de l’envelliment poblacional.

Entre els símptomes d’alarma que cal tenir en compte, destaquen els oblits freqüents, la desorientació, les dificultats per expressar-se, les alteracions de l’ànim i les dificultats en les tasques quotidianes. El doctor Mira insisteix que davant l’existència de qualsevol d’aquests símptomes, s’ha de contactar amb un professional per a valorar el cas, amb el lema que «com més prompte, millor».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.