L’Hospital Vithas Medimar implementa un programa innovador per al diagnòstic aviat de l’alzheimer

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

L’Hospital Vithas Medimar ha fet un avanç significatiu en l’atenció a la memòria i els trastorns cognitius amb el llançament d’un programa específic per a la detecció precoç de l’alzheimer. Aquest nou programa s’integra dins del servei de Neuroklinik, dirigit pel doctor Francisco Mira.

El principal objectiu d’aquest programa és oferir un diagnòstic «àgil i fiable» davant dels primers símptomes de deteriorament cognitiu, mitjançant un enfocament integral. Així ho ha informat el grup Vithas Medimar en un comunicat recent.

Per aconseguir-ho, l’Hospital ha incorporat els darrers avanços en analítica sanguínia, que permeten detectar en fases primerenques la presència del biomarcador p-tau217. Aquest biomarcador és clau en el diagnòstic de l’alzheimer, amb una precisió del 90%, segons resultats científics recents que s’han publicat aquesta setmana.

El doctor Francisco Mira ha subratllat que, tot i la importància d’aquest test, «no n’hi ha prou amb una analítica; és imprescindible realitzar una avaluació clínica completa per part d’un especialista que interpreti correctament els resultats d’aquesta i altres proves per a assegurar un diagnòstic i tractament adequats.»

En la mateixa línia, la coordinadora del programa, la neuropsicòloga Marina Wizner, ha destacat que detectar precoçment els problemes de memòria permet intervenir abans, oferint més opcions terapèutiques que poden conduir a una millor qualitat de vida per al pacient.

L’alzheimer esdevé la malaltia neurodegenerativa més freqüent i és la principal causa de demència al nostre país. Actualment, la malaltia afecta més de 600.000 persones a Espanya, i s’estima que, per al 2050, aquesta xifra podria superar el milió a causa de l’envelliment poblacional.

Entre els símptomes d’alarma que cal tenir en compte, destaquen els oblits freqüents, la desorientació, les dificultats per expressar-se, les alteracions de l’ànim i les dificultats en les tasques quotidianes. El doctor Mira insisteix que davant l’existència de qualsevol d’aquests símptomes, s’ha de contactar amb un professional per a valorar el cas, amb el lema que «com més prompte, millor».

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.