19.4 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

L’Hospital Vithas Medimar implementa un programa innovador per al diagnòstic aviat de l’alzheimer

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

L’Hospital Vithas Medimar ha fet un avanç significatiu en l’atenció a la memòria i els trastorns cognitius amb el llançament d’un programa específic per a la detecció precoç de l’alzheimer. Aquest nou programa s’integra dins del servei de Neuroklinik, dirigit pel doctor Francisco Mira.

El principal objectiu d’aquest programa és oferir un diagnòstic “àgil i fiable” davant dels primers símptomes de deteriorament cognitiu, mitjançant un enfocament integral. Així ho ha informat el grup Vithas Medimar en un comunicat recent.

Per aconseguir-ho, l’Hospital ha incorporat els darrers avanços en analítica sanguínia, que permeten detectar en fases primerenques la presència del biomarcador p-tau217. Aquest biomarcador és clau en el diagnòstic de l’alzheimer, amb una precisió del 90%, segons resultats científics recents que s’han publicat aquesta setmana.

El doctor Francisco Mira ha subratllat que, tot i la importància d’aquest test, “no n’hi ha prou amb una analítica; és imprescindible realitzar una avaluació clínica completa per part d’un especialista que interpreti correctament els resultats d’aquesta i altres proves per a assegurar un diagnòstic i tractament adequats.”

En la mateixa línia, la coordinadora del programa, la neuropsicòloga Marina Wizner, ha destacat que detectar precoçment els problemes de memòria permet intervenir abans, oferint més opcions terapèutiques que poden conduir a una millor qualitat de vida per al pacient.

L’alzheimer esdevé la malaltia neurodegenerativa més freqüent i és la principal causa de demència al nostre país. Actualment, la malaltia afecta més de 600.000 persones a Espanya, i s’estima que, per al 2050, aquesta xifra podria superar el milió a causa de l’envelliment poblacional.

Entre els símptomes d’alarma que cal tenir en compte, destaquen els oblits freqüents, la desorientació, les dificultats per expressar-se, les alteracions de l’ànim i les dificultats en les tasques quotidianes. El doctor Mira insisteix que davant l’existència de qualsevol d’aquests símptomes, s’ha de contactar amb un professional per a valorar el cas, amb el lema que “com més prompte, millor”.

Últimes notícies

Alerta per listèria en set productes carnis loncheados de Cárnicas Serrano

La Aesan ha alertat de listèria en diversos lots de set productes loncheados de Cárnicas Serrano, retirats de manera preventiva. L'agència ha demanat no consumir-los i extremar la higiene.

Vox precisa que el registre de Pérez Llorca no implica pacte

Vox ha advertit que la candidatura de Juanfran Pérez Llorca es registrarà per la fi del termini, però no suposa un acord. Les negociacions continuen obertes i els seus vots són decisius.

Feijóo anuncia que Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura

Feijóo ha confirmat que Carlos Mazón deixarà la presidència del PP valencià després de la investidura del nou president, un relleu sol·licitat pel mateix Mazón. També ha defés que les negociacions amb Vox per a investir a Juanfran Pérez Llorca es desenrotllen en un clima de respecte i ha criticat la comissió de la dana en el Congrés.

Pérez Llorca registrarà este dimecres la seua candidatura per a rellevar a Mazón en la Presidència de la Generalitat

El síndic del PP en Les Corts registrarà este dimecres la seua candidatura per a substituir a Carlos Mazón. El PP necessita a Vox i el ple es preveu la setmana vinent.

París redescobrix a Luis García Berlanga amb el major cicle del seu cinema a França

El Jeu de Paume dedica des d'este dimarts un cicle sense precedents a l'obra de Luis García Berlanga, amb projeccions i col·loquis fins al 23 de novembre.

La Junta de Síndics abordarà el dijous la data del ple d’investidura de Pérez Llorca

La Junta de Síndics es reunirà el dijous per a fixar el calendari de la investidura de Juanfran Pérez Llorca. PP i Vox sumen els vots necessaris per a l'elecció.

Morant qualifica de delirant la compareixença de Mazón en la comissió de la DANA en el Congrés

La líder del PSPV i ministra ha titllat de delirant la intervenció de Carlos Mazón davant la comissió que investiga la DANA. Li ha retret desconéixer els horaris de les víctimes i ha parlat de possible defensa psicològica o judicial.

Compromís demana evitar el tacticismo i reclama un finançament autonòmic just

Compromís ha reclamat que no s'impose el tacticismo partidista i que s'aprove ja un repartiment just del finançament autonòmic. La formació ha donat suport a una reforma equitativa i un fons transitori fins a la seua entrada en vigor.