L’Hospital Vithas Medimar implementa un programa innovador per al diagnòstic aviat de l’alzheimer

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

L’Hospital Vithas Medimar ha fet un avanç significatiu en l’atenció a la memòria i els trastorns cognitius amb el llançament d’un programa específic per a la detecció precoç de l’alzheimer. Aquest nou programa s’integra dins del servei de Neuroklinik, dirigit pel doctor Francisco Mira.

El principal objectiu d’aquest programa és oferir un diagnòstic “àgil i fiable” davant dels primers símptomes de deteriorament cognitiu, mitjançant un enfocament integral. Així ho ha informat el grup Vithas Medimar en un comunicat recent.

Per aconseguir-ho, l’Hospital ha incorporat els darrers avanços en analítica sanguínia, que permeten detectar en fases primerenques la presència del biomarcador p-tau217. Aquest biomarcador és clau en el diagnòstic de l’alzheimer, amb una precisió del 90%, segons resultats científics recents que s’han publicat aquesta setmana.

El doctor Francisco Mira ha subratllat que, tot i la importància d’aquest test, “no n’hi ha prou amb una analítica; és imprescindible realitzar una avaluació clínica completa per part d’un especialista que interpreti correctament els resultats d’aquesta i altres proves per a assegurar un diagnòstic i tractament adequats.”

En la mateixa línia, la coordinadora del programa, la neuropsicòloga Marina Wizner, ha destacat que detectar precoçment els problemes de memòria permet intervenir abans, oferint més opcions terapèutiques que poden conduir a una millor qualitat de vida per al pacient.

L’alzheimer esdevé la malaltia neurodegenerativa més freqüent i és la principal causa de demència al nostre país. Actualment, la malaltia afecta més de 600.000 persones a Espanya, i s’estima que, per al 2050, aquesta xifra podria superar el milió a causa de l’envelliment poblacional.

Entre els símptomes d’alarma que cal tenir en compte, destaquen els oblits freqüents, la desorientació, les dificultats per expressar-se, les alteracions de l’ànim i les dificultats en les tasques quotidianes. El doctor Mira insisteix que davant l’existència de qualsevol d’aquests símptomes, s’ha de contactar amb un professional per a valorar el cas, amb el lema que “com més prompte, millor”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit amb politraumatisme en caure d’un balcó a Catarroja

Un xiquet de dos anys ha resultat ferit amb politraumatisme després de caure des del balcó d'un segon pis a Catarroja. Va ser atés pel SAMU i traslladat a la Fe.

Hondón de los Frailes registra un terratrémol de magnitud 2,5 sense danys

Un sisme de magnitud 2,5 s'ha registrat a Hondón de los Frailes a les 18.50 i a 4 km de profunditat. No s'han notificat danys i el 112 ha rebut una única crida

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.