13.8 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

L’Hospital Vithas Medimar implementa un programa innovador per al diagnòstic aviat de l’alzheimer

ALACANT, 25 (EUROPA PRESS)

L’Hospital Vithas Medimar ha fet un avanç significatiu en l’atenció a la memòria i els trastorns cognitius amb el llançament d’un programa específic per a la detecció precoç de l’alzheimer. Aquest nou programa s’integra dins del servei de Neuroklinik, dirigit pel doctor Francisco Mira.

El principal objectiu d’aquest programa és oferir un diagnòstic “àgil i fiable” davant dels primers símptomes de deteriorament cognitiu, mitjançant un enfocament integral. Així ho ha informat el grup Vithas Medimar en un comunicat recent.

Per aconseguir-ho, l’Hospital ha incorporat els darrers avanços en analítica sanguínia, que permeten detectar en fases primerenques la presència del biomarcador p-tau217. Aquest biomarcador és clau en el diagnòstic de l’alzheimer, amb una precisió del 90%, segons resultats científics recents que s’han publicat aquesta setmana.

El doctor Francisco Mira ha subratllat que, tot i la importància d’aquest test, “no n’hi ha prou amb una analítica; és imprescindible realitzar una avaluació clínica completa per part d’un especialista que interpreti correctament els resultats d’aquesta i altres proves per a assegurar un diagnòstic i tractament adequats.”

En la mateixa línia, la coordinadora del programa, la neuropsicòloga Marina Wizner, ha destacat que detectar precoçment els problemes de memòria permet intervenir abans, oferint més opcions terapèutiques que poden conduir a una millor qualitat de vida per al pacient.

L’alzheimer esdevé la malaltia neurodegenerativa més freqüent i és la principal causa de demència al nostre país. Actualment, la malaltia afecta més de 600.000 persones a Espanya, i s’estima que, per al 2050, aquesta xifra podria superar el milió a causa de l’envelliment poblacional.

Entre els símptomes d’alarma que cal tenir en compte, destaquen els oblits freqüents, la desorientació, les dificultats per expressar-se, les alteracions de l’ànim i les dificultats en les tasques quotidianes. El doctor Mira insisteix que davant l’existència de qualsevol d’aquests símptomes, s’ha de contactar amb un professional per a valorar el cas, amb el lema que “com més prompte, millor”.

Últimes notícies

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.

Gayà decidix en el 84 i dona aire al València a Getafe

El València va véncer 0-1 en el Coliseum amb una miqueta tardà de José Luis Gayà després de passada de Ugrinic. Corberán va firmar el seu primer triomf a domicili i guanya oxigen.

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons

Gayà rescata al València amb un gol en el 84 en el Coliseum

Un gol de José Luis Gayà en el minut 84 va donar al València un 0-1 clau en el Coliseum i va alleujar a Carlos Corberán. El Getafe va prolongar la seua mala ratxa.

Gayà decidix en el 84 i alleuja a Corberán en el 0-1 del València a Getafe

Un gol de José Luis Gayà en el 84 va donar al València la seua primera victòria a domicili de l'era Corberán, 0-1 davant el Getafe, i va tallar una ratxa negativa. El xoc, espés i amb poques ocasions, es va decidir per una passada de Ugrinic que va trencar línies.