17.7 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

L’IVAM assegura que està ‘a ple funcionament’ i espera comptar amb nova direcció al març

VALÈNCIA, 24 (EUROPA PRESS)

La directora adjunta de l’Institut València d’Art Modern (IVAM), Sonia Martínez, ha assegurat este divendres que el museu “està a ple funcionament” en termes de programació, “no al 100% sinó al 150%”, al mateix temps que ha defensat l'”ambició” de les seues propostes, ha destacat la presència d’exposicions amb fons de la seua col·lecció i ha emmarcat en la normalitat l’existència de sales buides “entre períodes de canvis d’exposició”.

Així mateix, la gerent de l’IVAM, María Ayuso, ha afegit davant dels mitjans de comunicació que la previsió és que en el mes de març ja hi haja una nova direcció en la institució i estiga conclòs el concurs que es va obrir després de l’eixida de Nuria Enguita, i que va haver de pausar-se amb motiu de la dana.

La presentació de la programació de l’IVAM per al primer semestre del 2025 ha reunit este divendres en el museu tant a Martínez i a Ayuso com a la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, i a la directora general de Patrimoni Cultural, Marta Alonso. Durant l’acte, a preguntes dels mitjans, s’ha abordat l’estat del procés de selecció i la situació del museu.

Sobre que s’exhibisquen propostes presentades l’any passat i l’existència de sales tancades en el museu, Sonia Martínez ha explicat que “els calendaris moltes vegades es mouen, les exposicions s’aproven en un consell rector i després cal confeccionar un calendari que tinga sentit, que mostre una programació plural, coherent i sòlida”. La gerent ha afegit que “està tota la plantilla incorporada” i que “el compromís de tot l’equip és espectacular”.

I sobre que l’exposició de Julio González porte tres anys en cartell i les mostres amb fons propis, Sonia Martínez ha assenyalat que podria mantenir-se com a exposició permanent “però sempre se solen fer relectures”.

També ha indicat que les propostes sobre Juana Francés, Pinazo, Julio González i la que obrirà la nova programació, de Manolo Gil, són exposicions de col·lecció, al mateix temps que ha recordat que encara no s’ha presentat tota la programació.

“Hi ha treball de fons amb la col·lecció i es veurà en noves mostres de la col·lecció”, ha remarcat, abans d’explicar que en la sala 3, actualment buida, ja s’està començant a treballar per a una pròxima inauguració. A més, ha destacat que hi haurà un espai nou, el Lab 2. “No hi ha cap deixadesa per part d’este equip en el museu, sinó tot el contrari”, ha assegurat.

Per la seua banda, la gerent de l’IVAM ha explicat que la mostra de Julio González es perllonga perquè “el públic vol que hi haja col·lecció permanent” i el museu té “una col·lecció magnífica i “amb molt que ensenyar”.

NOVA DIRECCIÓ

Així mateix, la gerent de l’IVAM ha assegurat que el museu sí té una direcció, que exercix Sonia Martínez, i ha remarcat que “s’està complint el programa” que va deixar l’exdirectora Nuria Enguita “per respecte institucional”.

Sobre la situació del concurs de direcció, en el qual el passat 25 de desembre es van reprendre els terminis suspesos per la dana, la gerent ha detallat que el 29 de desembre es va esgotar el termini per a presentar candidatures, que el 8 de gener la Conselleria va acordar convocar als membres jurat per al 15 de gener, i un dels seus membres ha hagut de renunciar per motius personals, per la qual cosa es va buscar un nou integrant, i que el 19 de gener la cap de servici va incórrer en baixa mèdica i s’ha hagut de buscar una substitució.

La substitució està pendent de la signatura del conseller, els acords de confidencialitat ja estan signats i la reunió del jurat és “imminent”, ha assegurat Ayuso.

La gerent també ha precisat que, encara que s’hagen prorrogat els Pressupostos de la Generalitat del 2024, la Conselleria de Cultura ha realitzat ja les transferències a l’IVAM a principis de gener perquè “això seguisca amb el funcionament normal”.

Sobre si el fet que s’haja presentat només la programació del primer semestre de l’any es deu al fet que el nou director tindrà marge per a canviar-la la resta de l’any, la secretària autonòmica Pilar Tébar ha indicat que “el director que vinga haurà de fer seua la programació ja aprovada” pel consell rector però es vol que “tinga l’honor de presentar” la restant. Així, haurà de complir l’aprovat però podrà “aportar el seu punt de vista” en el programa d’activitats paral·leles.

CULTURA SUBRATLLA EL SEU “COMPROMÍS” I “AMBICIÓ”

Per la seua banda, la directora general de Patrimoni Cultural ha subratllat l'”amor, compromís i ambició per l’IVAM” per part de la Conselleria i les gestores del museu, i que encara que s’afronte una “etapa de transició”, l’IVAM “està en marxa”.

“Estem en un moment de transició” i “no hem deixat de treballar un sol dia”, ha dit Alonso. “Hi ha ambició per a les sales, van a estar absolutament cobertes, van a estar amb una programació activa. Hi ha una recerca de patrocinis”, s’està treballant a “arribar a un màxim d’execució en el pressupost” i “el compromís pressupostari des que comença esta legislatura és màxim”, ha garantit.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.

Pérez Llorca: l’aeroport de Castelló té potencial per a augmentar usuaris i rutes

Pérez Llorca ha defés el potencial de l'aeroport de Castelló després de tancar 2025 amb més de 318.000 usuaris i un inici d'any a l'alça. En 2026 hi haurà 16 rutes, amb noves connexions a Manchester i Bolonya des de juny.

València adopta Cap i Casal com a nou lema institucional

L'Ajuntament emprarà el lema al costat de l'escut per a identificar la ciutat i reforçar la seua imatge. L'anunci arriba amb crítiques pel cost de 10.000 euros.