L’IVC convoca quatre laboratoris d’investigació de dansa contemporània a través d’Espai LaGranja

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) convoca quatre laboratoris d’investigació al voltant de la dansa contemporània i les arts del moviment, que es desenvoluparan durant maig, juny i juliol a l’Espai LaGranja de València, l’Escorxador d’Elx i l’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC).

Estes activitats es dirigixen a professionals valencians de la dansa, amb la finalitat de recolzar la investigació, l’exploració i el desenvolupament de projectes en procés en una etapa inicial o mitjana.

Espai LaGranja, dependent de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, té entre els seus objectius convertir-se en un centre especialitzat en la investigació i desenvolupament de la dansa contemporània i les arts del moviment.

«Volem posar en valor els processos creatius, estimular la innovació escènica i enfortir el teixit professional local facilitant espai, recursos econòmics i acompanyament per al desenvolupament de la investigació», assenyala, en un comunicat, la directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Mora.

La convocatòria va dirigida a investigadors, artistes i col·lectius d’àmbit local que treballen en les àrees de la dansa i les arts vives, que estiguen desenvolupant durant 2025 un projecte d’investigació que tinga el cos, el moviment i el pensament coreogràfic com a eix central de la investigació.

Se seleccionaran quatre projectes per a desenvolupar-se durant els mesos de maig, juny i juliol: dos a València (Espai LaGranja), un altre a Elx (CCCE – Centre de Cultura Contemporània l’Escorxador) i un altre a Castelló de la Plana (EACC).

En esta edició, per a incidir en el suport al sector professional local, els quatre laboratoris seran per a projectes desenvolupats per professionals de la Comunitat Valenciana. El resultat del treball de recerca es mostrarà en una exhibició pública en acabar el procés en cada espai de treball.

Es poden presentar projectes d’escriptura, d’investigació pedagògica, d’investigació de moviment, de pensament, etc., que no tinguen com a finalitat l’exhibició immediata d’una obra o resultat final. Les sol·licituds s’enviaran en format digital entre el 22 de gener i el 24 de febrer de 2025 al correu espailagranja@ivc.gva.es.

La comissió de valoració estarà formada per la directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC o persona en qui delegue, un representant de l’Associació de Professionals de Dansa de la Comunitat Valenciana (APDCV), un representant de l’Associació Valenciana d’empreses de Dansa (AVED), el director de CCCE l’Escorxador i la directora de l’EACC. Es valorarà de manera especial el nivell de compromís amb el procés d’investigació exigint dedicació plena en el desenvolupament i consecució del projecte.

Tota la informació està disponible al lloc web d’Espai LaGranja.

Últimes notícies

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.