L’IVC convoca quatre laboratoris d’investigació de dansa contemporània a través d’Espai LaGranja

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) convoca quatre laboratoris d’investigació al voltant de la dansa contemporània i les arts del moviment, que es desenvoluparan durant maig, juny i juliol a l’Espai LaGranja de València, l’Escorxador d’Elx i l’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC).

Estes activitats es dirigixen a professionals valencians de la dansa, amb la finalitat de recolzar la investigació, l’exploració i el desenvolupament de projectes en procés en una etapa inicial o mitjana.

Espai LaGranja, dependent de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, té entre els seus objectius convertir-se en un centre especialitzat en la investigació i desenvolupament de la dansa contemporània i les arts del moviment.

«Volem posar en valor els processos creatius, estimular la innovació escènica i enfortir el teixit professional local facilitant espai, recursos econòmics i acompanyament per al desenvolupament de la investigació», assenyala, en un comunicat, la directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Mora.

La convocatòria va dirigida a investigadors, artistes i col·lectius d’àmbit local que treballen en les àrees de la dansa i les arts vives, que estiguen desenvolupant durant 2025 un projecte d’investigació que tinga el cos, el moviment i el pensament coreogràfic com a eix central de la investigació.

Se seleccionaran quatre projectes per a desenvolupar-se durant els mesos de maig, juny i juliol: dos a València (Espai LaGranja), un altre a Elx (CCCE – Centre de Cultura Contemporània l’Escorxador) i un altre a Castelló de la Plana (EACC).

En esta edició, per a incidir en el suport al sector professional local, els quatre laboratoris seran per a projectes desenvolupats per professionals de la Comunitat Valenciana. El resultat del treball de recerca es mostrarà en una exhibició pública en acabar el procés en cada espai de treball.

Es poden presentar projectes d’escriptura, d’investigació pedagògica, d’investigació de moviment, de pensament, etc., que no tinguen com a finalitat l’exhibició immediata d’una obra o resultat final. Les sol·licituds s’enviaran en format digital entre el 22 de gener i el 24 de febrer de 2025 al correu espailagranja@ivc.gva.es.

La comissió de valoració estarà formada per la directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC o persona en qui delegue, un representant de l’Associació de Professionals de Dansa de la Comunitat Valenciana (APDCV), un representant de l’Associació Valenciana d’empreses de Dansa (AVED), el director de CCCE l’Escorxador i la directora de l’EACC. Es valorarà de manera especial el nivell de compromís amb el procés d’investigació exigint dedicació plena en el desenvolupament i consecució del projecte.

Tota la informació està disponible al lloc web d’Espai LaGranja.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.