L’IVC convoca quatre laboratoris d’investigació de dansa contemporània a través d’Espai LaGranja

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) convoca quatre laboratoris d’investigació al voltant de la dansa contemporània i les arts del moviment, que es desenvoluparan durant maig, juny i juliol a l’Espai LaGranja de València, l’Escorxador d’Elx i l’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC).

Estes activitats es dirigixen a professionals valencians de la dansa, amb la finalitat de recolzar la investigació, l’exploració i el desenvolupament de projectes en procés en una etapa inicial o mitjana.

Espai LaGranja, dependent de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, té entre els seus objectius convertir-se en un centre especialitzat en la investigació i desenvolupament de la dansa contemporània i les arts del moviment.

«Volem posar en valor els processos creatius, estimular la innovació escènica i enfortir el teixit professional local facilitant espai, recursos econòmics i acompanyament per al desenvolupament de la investigació», assenyala, en un comunicat, la directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Mora.

La convocatòria va dirigida a investigadors, artistes i col·lectius d’àmbit local que treballen en les àrees de la dansa i les arts vives, que estiguen desenvolupant durant 2025 un projecte d’investigació que tinga el cos, el moviment i el pensament coreogràfic com a eix central de la investigació.

Se seleccionaran quatre projectes per a desenvolupar-se durant els mesos de maig, juny i juliol: dos a València (Espai LaGranja), un altre a Elx (CCCE – Centre de Cultura Contemporània l’Escorxador) i un altre a Castelló de la Plana (EACC).

En esta edició, per a incidir en el suport al sector professional local, els quatre laboratoris seran per a projectes desenvolupats per professionals de la Comunitat Valenciana. El resultat del treball de recerca es mostrarà en una exhibició pública en acabar el procés en cada espai de treball.

Es poden presentar projectes d’escriptura, d’investigació pedagògica, d’investigació de moviment, de pensament, etc., que no tinguen com a finalitat l’exhibició immediata d’una obra o resultat final. Les sol·licituds s’enviaran en format digital entre el 22 de gener i el 24 de febrer de 2025 al correu espailagranja@ivc.gva.es.

La comissió de valoració estarà formada per la directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC o persona en qui delegue, un representant de l’Associació de Professionals de Dansa de la Comunitat Valenciana (APDCV), un representant de l’Associació Valenciana d’empreses de Dansa (AVED), el director de CCCE l’Escorxador i la directora de l’EACC. Es valorarà de manera especial el nivell de compromís amb el procés d’investigació exigint dedicació plena en el desenvolupament i consecució del projecte.

Tota la informació està disponible al lloc web d’Espai LaGranja.

Últimes notícies

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.