L’IVC convoca quatre laboratoris d’investigació de dansa contemporània a través d’Espai LaGranja

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) convoca quatre laboratoris d’investigació al voltant de la dansa contemporània i les arts del moviment, que es desenvoluparan durant maig, juny i juliol a l’Espai LaGranja de València, l’Escorxador d’Elx i l’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC).

Estes activitats es dirigixen a professionals valencians de la dansa, amb la finalitat de recolzar la investigació, l’exploració i el desenvolupament de projectes en procés en una etapa inicial o mitjana.

Espai LaGranja, dependent de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, té entre els seus objectius convertir-se en un centre especialitzat en la investigació i desenvolupament de la dansa contemporània i les arts del moviment.

«Volem posar en valor els processos creatius, estimular la innovació escènica i enfortir el teixit professional local facilitant espai, recursos econòmics i acompanyament per al desenvolupament de la investigació», assenyala, en un comunicat, la directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Mora.

La convocatòria va dirigida a investigadors, artistes i col·lectius d’àmbit local que treballen en les àrees de la dansa i les arts vives, que estiguen desenvolupant durant 2025 un projecte d’investigació que tinga el cos, el moviment i el pensament coreogràfic com a eix central de la investigació.

Se seleccionaran quatre projectes per a desenvolupar-se durant els mesos de maig, juny i juliol: dos a València (Espai LaGranja), un altre a Elx (CCCE – Centre de Cultura Contemporània l’Escorxador) i un altre a Castelló de la Plana (EACC).

En esta edició, per a incidir en el suport al sector professional local, els quatre laboratoris seran per a projectes desenvolupats per professionals de la Comunitat Valenciana. El resultat del treball de recerca es mostrarà en una exhibició pública en acabar el procés en cada espai de treball.

Es poden presentar projectes d’escriptura, d’investigació pedagògica, d’investigació de moviment, de pensament, etc., que no tinguen com a finalitat l’exhibició immediata d’una obra o resultat final. Les sol·licituds s’enviaran en format digital entre el 22 de gener i el 24 de febrer de 2025 al correu espailagranja@ivc.gva.es.

La comissió de valoració estarà formada per la directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC o persona en qui delegue, un representant de l’Associació de Professionals de Dansa de la Comunitat Valenciana (APDCV), un representant de l’Associació Valenciana d’empreses de Dansa (AVED), el director de CCCE l’Escorxador i la directora de l’EACC. Es valorarà de manera especial el nivell de compromís amb el procés d’investigació exigint dedicació plena en el desenvolupament i consecució del projecte.

Tota la informació està disponible al lloc web d’Espai LaGranja.

Últimes notícies

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.