L’IVC convoca quatre laboratoris d’investigació de dansa contemporània a través d’Espai LaGranja

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià de Cultura (IVC) convoca quatre laboratoris d’investigació al voltant de la dansa contemporània i les arts del moviment, que es desenvoluparan durant maig, juny i juliol a l’Espai LaGranja de València, l’Escorxador d’Elx i l’Espai d’Art Contemporani de Castelló (EACC).

Estes activitats es dirigixen a professionals valencians de la dansa, amb la finalitat de recolzar la investigació, l’exploració i el desenvolupament de projectes en procés en una etapa inicial o mitjana.

Espai LaGranja, dependent de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, té entre els seus objectius convertir-se en un centre especialitzat en la investigació i desenvolupament de la dansa contemporània i les arts del moviment.

«Volem posar en valor els processos creatius, estimular la innovació escènica i enfortir el teixit professional local facilitant espai, recursos econòmics i acompanyament per al desenvolupament de la investigació», assenyala, en un comunicat, la directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Mora.

La convocatòria va dirigida a investigadors, artistes i col·lectius d’àmbit local que treballen en les àrees de la dansa i les arts vives, que estiguen desenvolupant durant 2025 un projecte d’investigació que tinga el cos, el moviment i el pensament coreogràfic com a eix central de la investigació.

Se seleccionaran quatre projectes per a desenvolupar-se durant els mesos de maig, juny i juliol: dos a València (Espai LaGranja), un altre a Elx (CCCE – Centre de Cultura Contemporània l’Escorxador) i un altre a Castelló de la Plana (EACC).

En esta edició, per a incidir en el suport al sector professional local, els quatre laboratoris seran per a projectes desenvolupats per professionals de la Comunitat Valenciana. El resultat del treball de recerca es mostrarà en una exhibició pública en acabar el procés en cada espai de treball.

Es poden presentar projectes d’escriptura, d’investigació pedagògica, d’investigació de moviment, de pensament, etc., que no tinguen com a finalitat l’exhibició immediata d’una obra o resultat final. Les sol·licituds s’enviaran en format digital entre el 22 de gener i el 24 de febrer de 2025 al correu espailagranja@ivc.gva.es.

La comissió de valoració estarà formada per la directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC o persona en qui delegue, un representant de l’Associació de Professionals de Dansa de la Comunitat Valenciana (APDCV), un representant de l’Associació Valenciana d’empreses de Dansa (AVED), el director de CCCE l’Escorxador i la directora de l’EACC. Es valorarà de manera especial el nivell de compromís amb el procés d’investigació exigint dedicació plena en el desenvolupament i consecució del projecte.

Tota la informació està disponible al lloc web d’Espai LaGranja.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU