22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Lletres Compartides promocionarà a 32 autors catalans, valencians i balears en la seua tercera edició

El projecte incorpora a editors dels tres territoris

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El projecte Lletres Compartides ha presentat la seua tercera edició, que renova als escriptors participants i incorpora al sector editorial en un programa que té com a objectiu la màxima projecció pública als escriptors catalans, valencians i balears per a acostar-los a lectors d’altres territoris.

Esta tercera edició del programa, de caràcter biennal, comptarà amb 32 autors que representen estils i gèneres literaris com la novel·la, la poesia, la literatura infantil i juvenil, la narrativa breu o el teatre, avança l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL).

Cada territori lingüístic estarà representat per diversos autors. En el cas de la Comunitat Valenciana, els escriptors són Manuel Baixauli, Enric Balaguer Pascual, Joan Benesiu, Núria Cadenes, Elvira Cambrils, Ivan Carbonell Iglesias, Fani Grande, Jovi Lozano-Seser, Gemma Miralles i Marta Moreno.

També formen part del programa autors catalans com Borja Bagunyà, Clàudia Cedó, Glòria Coll Domingo, Carles Dachs, Alba Dalmau, Meritxell Martí, Pep Puig, Susanna Rafart, Elisabet Riera i Elisenda Solsona.

A més, Lletres Compartides comptarà amb els escriptors balears Miquel Àngel Adrover, Guillem Benejam, Vicent Ferrer Mayans, Aina Fullana Llull, Laura Gost, Pere Joan Martorell, Miquel Mas Fiol, Cecília Navarro Frau, Joan Pons i Maite Salord.

Joan-Francesc Castex-Ey serà l’autor que represente a Catalunya del Nord en els blocs del programa, dissenyats per a fomentar el coneixement i l’intercanvi d’autors d’aquests territoris.

Durant el programa es realitzaran sessions informatives virtuals dirigides a mediadors del món literari –personal de biblioteques, docents i programadors de festivals literaris– per a conèixer els nous autors incorporats al programa, així com arreplegar les valoracions i suggeriments de cara al desenvolupament d’aquesta tercera edició.

La part central del projecte serà la visita dels autors a institucions culturals d’altres territoris. Per a això es programaran activitats literàries en biblioteques, escoles, llibreries i festivals durant els mesos de setembre i desembre.

En línia amb la col·laboració amb l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, l’organització del programa cerca aprofundir la relació entre els autors visitants i els locals. Per a la Comunitat està prevista la visita de Pep Puig, Laura Gost i Joan Pons.

Catalunya rebrà Aina Fullana, Jovi Lozano, Cecília Navarro i Vicent Ferrer, mentre Illes Balears acollirà a Manuel Baixauli, Elisabet Riera, Núria Cadenes, Carles Dachs, Alba Dalmau, Elvira Cambrils i Elisenda Solsona. Ivan Carbonell visitarà Catalunya del Nord.

ADHESIÓ D’EDITORS

Una de les novetats d’aquesta edició és l’adhesió al programa de l’Associació d?Editors en Llengua Catalana, l’Associació d?Editors del País Valencià i els Editors dels Illes Balears Associats.

La seua participació és de “gran importància” per a l’abast del programa, ja que reforça el vincle entre els editors, els escriptors, les llibreries i la resta del sistema literari de l’entorn dels territoris que formen part del projecte.

Lletres Compartides va sorgir el 2022 com un projecte a llarg termini per a consolidar un espai literari comú, entre la Institució dels Lletres Catalans, l’AVL, la Fundació Mallorca Literària, l’Institut Menorquí d’Estudis, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, la Casa de la Generalitat de Catalunya a Perpinyà i l’Oficina Pública de la Llengua Catalana.

Últimes notícies

La Diputació diu que garantirà la continuïtat del Museu Nino Bravo a Aielo de Malferit

La Diputació de València ha anunciat que mediarà per a evitar el tancament del Museu Nino Bravo i garantir la seua continuïtat a Aielo de Malferit. Proposa una gestió professional dins de la Xarxa de Museus Etnològics després del conflicte entre la família i l'Ajuntament.

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.

Augmenten les reserves d’aigua: el Xúquer aconseguix el 57,3% i el Segura puja al 39,4%

Les pluges han impulsat amb força les reserves del Xúquer i del Segura, que se situen en el 57,3% i el 39,4% de la seua capacitat. El conjunt dels embassaments puja al 77,3%.

Boluda (AVE) llança un ‘ja n’hi ha prou’ davant el clima de confrontació política

Vicente Boluda, president d'AVE, ha denunciat un clima 'insostenible i corrosiu' de confrontació política i ha reclamat pactes. Ha demanat alinear al públic i el privat per a atraure inversió i accelerar projectes.

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.