7 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Lletres Compartides promocionarà a 32 autors catalans, valencians i balears en la seua tercera edició

El projecte incorpora a editors dels tres territoris

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El projecte Lletres Compartides ha presentat la seua tercera edició, que renova als escriptors participants i incorpora al sector editorial en un programa que té com a objectiu la màxima projecció pública als escriptors catalans, valencians i balears per a acostar-los a lectors d’altres territoris.

Esta tercera edició del programa, de caràcter biennal, comptarà amb 32 autors que representen estils i gèneres literaris com la novel·la, la poesia, la literatura infantil i juvenil, la narrativa breu o el teatre, avança l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL).

Cada territori lingüístic estarà representat per diversos autors. En el cas de la Comunitat Valenciana, els escriptors són Manuel Baixauli, Enric Balaguer Pascual, Joan Benesiu, Núria Cadenes, Elvira Cambrils, Ivan Carbonell Iglesias, Fani Grande, Jovi Lozano-Seser, Gemma Miralles i Marta Moreno.

També formen part del programa autors catalans com Borja Bagunyà, Clàudia Cedó, Glòria Coll Domingo, Carles Dachs, Alba Dalmau, Meritxell Martí, Pep Puig, Susanna Rafart, Elisabet Riera i Elisenda Solsona.

A més, Lletres Compartides comptarà amb els escriptors balears Miquel Àngel Adrover, Guillem Benejam, Vicent Ferrer Mayans, Aina Fullana Llull, Laura Gost, Pere Joan Martorell, Miquel Mas Fiol, Cecília Navarro Frau, Joan Pons i Maite Salord.

Joan-Francesc Castex-Ey serà l’autor que represente a Catalunya del Nord en els blocs del programa, dissenyats per a fomentar el coneixement i l’intercanvi d’autors d’aquests territoris.

Durant el programa es realitzaran sessions informatives virtuals dirigides a mediadors del món literari –personal de biblioteques, docents i programadors de festivals literaris– per a conèixer els nous autors incorporats al programa, així com arreplegar les valoracions i suggeriments de cara al desenvolupament d’aquesta tercera edició.

La part central del projecte serà la visita dels autors a institucions culturals d’altres territoris. Per a això es programaran activitats literàries en biblioteques, escoles, llibreries i festivals durant els mesos de setembre i desembre.

En línia amb la col·laboració amb l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, l’organització del programa cerca aprofundir la relació entre els autors visitants i els locals. Per a la Comunitat està prevista la visita de Pep Puig, Laura Gost i Joan Pons.

Catalunya rebrà Aina Fullana, Jovi Lozano, Cecília Navarro i Vicent Ferrer, mentre Illes Balears acollirà a Manuel Baixauli, Elisabet Riera, Núria Cadenes, Carles Dachs, Alba Dalmau, Elvira Cambrils i Elisenda Solsona. Ivan Carbonell visitarà Catalunya del Nord.

ADHESIÓ D’EDITORS

Una de les novetats d’aquesta edició és l’adhesió al programa de l’Associació d?Editors en Llengua Catalana, l’Associació d?Editors del País Valencià i els Editors dels Illes Balears Associats.

La seua participació és de “gran importància” per a l’abast del programa, ja que reforça el vincle entre els editors, els escriptors, les llibreries i la resta del sistema literari de l’entorn dels territoris que formen part del projecte.

Lletres Compartides va sorgir el 2022 com un projecte a llarg termini per a consolidar un espai literari comú, entre la Institució dels Lletres Catalans, l’AVL, la Fundació Mallorca Literària, l’Institut Menorquí d’Estudis, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, la Casa de la Generalitat de Catalunya a Perpinyà i l’Oficina Pública de la Llengua Catalana.

Últimes notícies

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.