Lletres Compartides promocionarà a 32 autors catalans, valencians i balears en la seua tercera edició

Ejemplo de shortcode con estilo
Lletres Compartides promou la literatura catalana, valenciana i balear amb la participació de 32 autors en la seua tercera edició. Es realitzaran intercanvis culturals i presentacions en distintes institucions durant els mesos de setembre i desembre.

El projecte incorpora a editors dels tres territoris

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El projecte Lletres Compartides ha presentat la seua tercera edició, que renova als escriptors participants i incorpora al sector editorial en un programa que té com a objectiu la màxima projecció pública als escriptors catalans, valencians i balears per a acostar-los a lectors d’altres territoris.

Esta tercera edició del programa, de caràcter biennal, comptarà amb 32 autors que representen estils i gèneres literaris com la novel·la, la poesia, la literatura infantil i juvenil, la narrativa breu o el teatre, avança l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL).

Cada territori lingüístic estarà representat per diversos autors. En el cas de la Comunitat Valenciana, els escriptors són Manuel Baixauli, Enric Balaguer Pascual, Joan Benesiu, Núria Cadenes, Elvira Cambrils, Ivan Carbonell Iglesias, Fani Grande, Jovi Lozano-Seser, Gemma Miralles i Marta Moreno.

També formen part del programa autors catalans com Borja Bagunyà, Clàudia Cedó, Glòria Coll Domingo, Carles Dachs, Alba Dalmau, Meritxell Martí, Pep Puig, Susanna Rafart, Elisabet Riera i Elisenda Solsona.

A més, Lletres Compartides comptarà amb els escriptors balears Miquel Àngel Adrover, Guillem Benejam, Vicent Ferrer Mayans, Aina Fullana Llull, Laura Gost, Pere Joan Martorell, Miquel Mas Fiol, Cecília Navarro Frau, Joan Pons i Maite Salord.

Joan-Francesc Castex-Ey serà l’autor que represente a Catalunya del Nord en els blocs del programa, dissenyats per a fomentar el coneixement i l’intercanvi d’autors d’aquests territoris.

Durant el programa es realitzaran sessions informatives virtuals dirigides a mediadors del món literari –personal de biblioteques, docents i programadors de festivals literaris– per a conèixer els nous autors incorporats al programa, així com arreplegar les valoracions i suggeriments de cara al desenvolupament d’aquesta tercera edició.

La part central del projecte serà la visita dels autors a institucions culturals d’altres territoris. Per a això es programaran activitats literàries en biblioteques, escoles, llibreries i festivals durant els mesos de setembre i desembre.

En línia amb la col·laboració amb l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, l’organització del programa cerca aprofundir la relació entre els autors visitants i els locals. Per a la Comunitat està prevista la visita de Pep Puig, Laura Gost i Joan Pons.

Catalunya rebrà Aina Fullana, Jovi Lozano, Cecília Navarro i Vicent Ferrer, mentre Illes Balears acollirà a Manuel Baixauli, Elisabet Riera, Núria Cadenes, Carles Dachs, Alba Dalmau, Elvira Cambrils i Elisenda Solsona. Ivan Carbonell visitarà Catalunya del Nord.

ADHESIÓ D’EDITORS

Una de les novetats d’aquesta edició és l’adhesió al programa de l’Associació d?Editors en Llengua Catalana, l’Associació d?Editors del País Valencià i els Editors dels Illes Balears Associats.

La seua participació és de «gran importància» per a l’abast del programa, ja que reforça el vincle entre els editors, els escriptors, les llibreries i la resta del sistema literari de l’entorn dels territoris que formen part del projecte.

Lletres Compartides va sorgir el 2022 com un projecte a llarg termini per a consolidar un espai literari comú, entre la Institució dels Lletres Catalans, l’AVL, la Fundació Mallorca Literària, l’Institut Menorquí d’Estudis, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, la Casa de la Generalitat de Catalunya a Perpinyà i l’Oficina Pública de la Llengua Catalana.

Últimes notícies

Moleiro demana perdó després del 0-6 del Villarreal

Moleiro ha demanat perdó a l’afició després de la derrota per 0-6 del Villarreal davant del París Saint-Germain en la Lliga de Campions. El migcampista ha assenyalat la falta d’actitud i ha demanat aprendre del partit abans del compromís de diumenge.

El Villarreal cau per 0-6 davant el París Saint-Germain

El París Saint-Germain ha golejat el Villarreal per 0-6 en la Liga de Campeones, amb un 0-4 al descans. Fabián Ruiz ha sigut el jugador més destacat del conjunt francés.

Vila-real i PSG canvien l’himne per aplaudiments en homenatge

Les aficions del Vila-real i del PSG han aplaudit la decisió de no reproduir l’himne abans del partit. Després, han guardat un minut de silenci per les víctimes.

El Villarreal canvia l’onze amb cinc novetats davant del PSG

Iñigo Pérez ha introduït cinc canvis en l’onze del Villarreal. Fabián Ruiz és titular amb el PSG, mentre que Ferran Torres no ix d’inici.

Eduard Fernández qüestiona la preparació per a ser pare als 30

Eduard Fernández ha abordat els rols paterns en *'El mal padre'*, el drama de Roberto Bueso que inaugura la Mostra de València. La pel·lícula arribarà als cinemes el 20 de novembre.

El jaciment d’Elx mostra una història que va de l’època ibèrica a hui

La museïtzació dels resultats de quasi una dècada d’excavacions permet recórrer les diferents etapes històriques del jaciment d’Elx, des del segle IV abans de la nostra era fins a l’època contemporània.

Wizz Air inaugura una base a València per als vols domèstics

Wizz Air ha inaugurat les primeres bases a València i Madrid i ha començat a operar rutes domèstiques. Santiago de Compostel·la s’hi sumarà el 17 de desembre.

Tírig recuperarà 24 quilòmetres de pistes després de l’incendi

Les obres d’emergència compten amb 825.695 euros i actuaran sobre 24 quilòmetres de pistes forestals afectades pel foc d’agost.