11.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Lletres Compartides promocionarà a 32 autors catalans, valencians i balears en la seua tercera edició

El projecte incorpora a editors dels tres territoris

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

El projecte Lletres Compartides ha presentat la seua tercera edició, que renova als escriptors participants i incorpora al sector editorial en un programa que té com a objectiu la màxima projecció pública als escriptors catalans, valencians i balears per a acostar-los a lectors d’altres territoris.

Esta tercera edició del programa, de caràcter biennal, comptarà amb 32 autors que representen estils i gèneres literaris com la novel·la, la poesia, la literatura infantil i juvenil, la narrativa breu o el teatre, avança l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL).

Cada territori lingüístic estarà representat per diversos autors. En el cas de la Comunitat Valenciana, els escriptors són Manuel Baixauli, Enric Balaguer Pascual, Joan Benesiu, Núria Cadenes, Elvira Cambrils, Ivan Carbonell Iglesias, Fani Grande, Jovi Lozano-Seser, Gemma Miralles i Marta Moreno.

També formen part del programa autors catalans com Borja Bagunyà, Clàudia Cedó, Glòria Coll Domingo, Carles Dachs, Alba Dalmau, Meritxell Martí, Pep Puig, Susanna Rafart, Elisabet Riera i Elisenda Solsona.

A més, Lletres Compartides comptarà amb els escriptors balears Miquel Àngel Adrover, Guillem Benejam, Vicent Ferrer Mayans, Aina Fullana Llull, Laura Gost, Pere Joan Martorell, Miquel Mas Fiol, Cecília Navarro Frau, Joan Pons i Maite Salord.

Joan-Francesc Castex-Ey serà l’autor que represente a Catalunya del Nord en els blocs del programa, dissenyats per a fomentar el coneixement i l’intercanvi d’autors d’aquests territoris.

Durant el programa es realitzaran sessions informatives virtuals dirigides a mediadors del món literari –personal de biblioteques, docents i programadors de festivals literaris– per a conèixer els nous autors incorporats al programa, així com arreplegar les valoracions i suggeriments de cara al desenvolupament d’aquesta tercera edició.

La part central del projecte serà la visita dels autors a institucions culturals d’altres territoris. Per a això es programaran activitats literàries en biblioteques, escoles, llibreries i festivals durant els mesos de setembre i desembre.

En línia amb la col·laboració amb l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, l’organització del programa cerca aprofundir la relació entre els autors visitants i els locals. Per a la Comunitat està prevista la visita de Pep Puig, Laura Gost i Joan Pons.

Catalunya rebrà Aina Fullana, Jovi Lozano, Cecília Navarro i Vicent Ferrer, mentre Illes Balears acollirà a Manuel Baixauli, Elisabet Riera, Núria Cadenes, Carles Dachs, Alba Dalmau, Elvira Cambrils i Elisenda Solsona. Ivan Carbonell visitarà Catalunya del Nord.

ADHESIÓ D’EDITORS

Una de les novetats d’aquesta edició és l’adhesió al programa de l’Associació d?Editors en Llengua Catalana, l’Associació d?Editors del País Valencià i els Editors dels Illes Balears Associats.

La seua participació és de “gran importància” per a l’abast del programa, ja que reforça el vincle entre els editors, els escriptors, les llibreries i la resta del sistema literari de l’entorn dels territoris que formen part del projecte.

Lletres Compartides va sorgir el 2022 com un projecte a llarg termini per a consolidar un espai literari comú, entre la Institució dels Lletres Catalans, l’AVL, la Fundació Mallorca Literària, l’Institut Menorquí d’Estudis, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, la Casa de la Generalitat de Catalunya a Perpinyà i l’Oficina Pública de la Llengua Catalana.

Últimes notícies

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.

Indonèsia reprendrà el diumenge la busca d’un espanyol i tres dels seus fills després d’un naufragi

Els equips de rescat reprendran el diumenge la busca d'un espanyol i tres dels seus fills desapareguts després del naufragi d'una embarcació prop de l'illa de Padar, a l'est de Bali. Les operacions s'han vist limitades per ones, corrents i pluges.

Quatre membres d’una família valenciana, desapareguts després d’un naufragi a Indonèsia

Quatre espanyols de València seguixen desapareguts després de l'enfonsament d'una embarcació turística prop de l'illa de Padar. Exteriors fa costat a les famílies i el rescat continua.