10.3 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

València llança les Lligues Municipals de eSports per a joves de 14 a 35 anys

València Game City, en col·laboració amb València Innovation Capital, presenta les Lligues Municipals de eSports, un projecte que té com a objectiu posicionar a València com una ciutat líder en esports electrònics a nivell nacional. Aquest circuit, dissenyat per a fomentar la participació juvenil en activitats tecnològiques, donarà inici al febrer i s’estendrà fins a juny de 2025, incloent-hi diverses fases competitives tant en línia com presencials.

El circuit busca la implicació de joves entre 14 i 35 anys, els qui tindran l’oportunitat de representar al seu districte competint en títols reconeguts com Mario Kart, Rocket League, Fortnite, Brawl Stars, Clash Royale, Neurotag i EAFC 25; d’aquesta manera es pretén afavorir la diversitat i adaptar-se a diferents perfils de jugadors.

La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha ressaltat que aquest projecte té com a objectiu principal “reforçar el teixit social i digital de la ciutat, i fomentar la participació dels nostres joves en activitats tecnològiques innovadores que, a més, reforcen valors com la inclusió, el treball en equip i una competitivitat sana”.

A més, ha afegit Llobet, “amb aquesta lliga projectarem a València com un pol d’atracció per a marques, empreses i talents de l’àmbit dels esports, consolidant la seua posició com a referent en el sector a nivell nacional”.

Més enllà de la competició: foment d’hàbits digitals saludables

Les Lligues Municipals de eSports no sols busquen promoure la competició, sinó que també serviran com una plataforma per a sensibilitzar als joves sobre el consum responsable de videojocs i la importància d’adoptar bons hàbits digitals. Al llarg del circuit, s’impartiran missatges i tallers sobre l’ús equilibrat de les tecnologies, l’ergonomia en el gaming i la ciberseguretat, amb l’objectiu de conscienciar sobre la importància d’un entorn digital saludable i segur.

En aquest sentit, l’Ajuntament de València reforça el seu compromís amb un model de eSports responsable, en el qual la diversió i la competició vagen de bracet amb l’educació i el benestar digital dels participants.

La competició es desenvoluparà en diverses fases:

– Fase de preinscripció i registre oficial: s’ha habilitat un formulari per al pre-registre amb la inscripció oficial a través de la web de València Game City, en col·laboració amb l’eina professional Toornament.

– Competició en línia: A partir de març i fins a maig, els participants competiran de manera virtual en els títols seleccionats, acumulant punts en una classificació general.

– Classificatoris presencials: Per a ampliar l’accessibilitat i incentivar la cohesió comunitària, se celebraran classificatoris presencials en diferents districtes de València

– Playoffs i gran final: Els jugadors amb millor puntuació en la fase en línia s’enfrontaran en els playoffs, que culminaran en una gran final presencial en l’esdeveniment OWN València durant el mes de juny, un espai emblemàtic de la ciutat dedicat a la innovació i la tecnologia.

El Circuit Municipal de Esports forma part de les iniciatives estratègiques impulsades per València Game City i València Innovation Capital, en el seu compromís per promoure projectes que vinculen la innovació amb la joventut, enfortint l’impacte social i tecnològic en els districtes de la ciutat.

Les inscripcions estan encara obertes en la pàgina web de VGC en el següent enllaç: https://valenciagamecity.com/circuito-municipal-esports

Últimes notícies

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar

Fenerbahçe 82-79 València: la defensa turca apaga la reacció final

Fenerbahçe es va imposar 82-79 a Istanbul gràcies a una defensa de canvis que va desactivar al València. Jean Montero va forçar un final igualat, però va faltar el triple.

La Diputació finança un nou trinquet a Bétera i la reforma del de la Pobla de Vallbona

La Diputació de València ha activat obres en dos trinquets amb 400.000 euros per a Bétera i 300.000 per a la Pobla de Vallbona dins del Pla de Trinquets. El pla suma huit milions per a modernitzar instal·lacions de pilota i atraure noves generacions.

Castelló inaugura la Supercopa d’Espanya femenina amb el Madrid-Atleti a les 19.15 i VAR a demanda

Castelló va presentar la fase final de la Supercopa femenina: Madrid-Atleti el dimarts i Barça-Athletic el dimecres, amb final el dissabte en Castalia. L'RFEF ha confirmat el retard de 15 minuts del primer dol i l'ús del FVS, un VAR a petició dels entrenadors.

Pérez destaca la seguretat com a motor per a atraure visitants a la província d’Alacant

Toni Pérez ha defés en l'I Fòrum Policia Local i Turisme que la seguretat impulsa l'elecció d'Alacant com a destí. Ha posat en valor a la Policia Local com a primer contacte del visitant.

112 Euskadi va saber d’almenys dos víctimes a les 21.05 del 29-O i va registrar 32 crides per la DANA a València

El 112 del País Basc va atendre 32 peticions d'auxili vinculades a les riuades en el sud de València els dies 29 i 30 d'octubre de 2024 i va tindre constància d'almenys #dos morts a les 21.05 del 29-O. La cronologia va ser remesa al Jutjat de Catarroja, que investiga la gestió de l'emergència.

Els Arts estrena Eugenio Oneguin amb la mirada introspectiva de Laurent Pelly

El Palau de les Arts estrenarà el 20 de gener Eugenio Oneguin de Txaikovski amb posada en escena introspectiva de Laurent Pelly i batuta de Timur Zangiev. El títol torna al repertori del coliseu quinze anys després amb un repartiment internacional i activitats paral·leles.

Gómez supedita la jornada de 35 hores en Sanitat al que acorde la Taula General

El conseller ha reiterat que Sanitat activarà la reducció quan la Taula General la fixe i ha defés un Estatut Marc 'nou i modern' amb criteris homogenis.