14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

València llança les Lligues Municipals de eSports per a joves de 14 a 35 anys

València Game City, en col·laboració amb València Innovation Capital, presenta les Lligues Municipals de eSports, un projecte que té com a objectiu posicionar a València com una ciutat líder en esports electrònics a nivell nacional. Aquest circuit, dissenyat per a fomentar la participació juvenil en activitats tecnològiques, donarà inici al febrer i s’estendrà fins a juny de 2025, incloent-hi diverses fases competitives tant en línia com presencials.

El circuit busca la implicació de joves entre 14 i 35 anys, els qui tindran l’oportunitat de representar al seu districte competint en títols reconeguts com Mario Kart, Rocket League, Fortnite, Brawl Stars, Clash Royale, Neurotag i EAFC 25; d’aquesta manera es pretén afavorir la diversitat i adaptar-se a diferents perfils de jugadors.

La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha ressaltat que aquest projecte té com a objectiu principal “reforçar el teixit social i digital de la ciutat, i fomentar la participació dels nostres joves en activitats tecnològiques innovadores que, a més, reforcen valors com la inclusió, el treball en equip i una competitivitat sana”.

A més, ha afegit Llobet, “amb aquesta lliga projectarem a València com un pol d’atracció per a marques, empreses i talents de l’àmbit dels esports, consolidant la seua posició com a referent en el sector a nivell nacional”.

Més enllà de la competició: foment d’hàbits digitals saludables

Les Lligues Municipals de eSports no sols busquen promoure la competició, sinó que també serviran com una plataforma per a sensibilitzar als joves sobre el consum responsable de videojocs i la importància d’adoptar bons hàbits digitals. Al llarg del circuit, s’impartiran missatges i tallers sobre l’ús equilibrat de les tecnologies, l’ergonomia en el gaming i la ciberseguretat, amb l’objectiu de conscienciar sobre la importància d’un entorn digital saludable i segur.

En aquest sentit, l’Ajuntament de València reforça el seu compromís amb un model de eSports responsable, en el qual la diversió i la competició vagen de bracet amb l’educació i el benestar digital dels participants.

La competició es desenvoluparà en diverses fases:

– Fase de preinscripció i registre oficial: s’ha habilitat un formulari per al pre-registre amb la inscripció oficial a través de la web de València Game City, en col·laboració amb l’eina professional Toornament.

– Competició en línia: A partir de març i fins a maig, els participants competiran de manera virtual en els títols seleccionats, acumulant punts en una classificació general.

– Classificatoris presencials: Per a ampliar l’accessibilitat i incentivar la cohesió comunitària, se celebraran classificatoris presencials en diferents districtes de València

– Playoffs i gran final: Els jugadors amb millor puntuació en la fase en línia s’enfrontaran en els playoffs, que culminaran en una gran final presencial en l’esdeveniment OWN València durant el mes de juny, un espai emblemàtic de la ciutat dedicat a la innovació i la tecnologia.

El Circuit Municipal de Esports forma part de les iniciatives estratègiques impulsades per València Game City i València Innovation Capital, en el seu compromís per promoure projectes que vinculen la innovació amb la joventut, enfortint l’impacte social i tecnològic en els districtes de la ciutat.

Les inscripcions estan encara obertes en la pàgina web de VGC en el següent enllaç: https://valenciagamecity.com/circuito-municipal-esports

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs