València llança les Lligues Municipals de eSports per a joves de 14 a 35 anys

València Game City, en col·laboració amb València Innovation Capital, presenta les Lligues Municipals de eSports, un projecte que té com a objectiu posicionar a València com una ciutat líder en esports electrònics a nivell nacional. Aquest circuit, dissenyat per a fomentar la participació juvenil en activitats tecnològiques, donarà inici al febrer i s’estendrà fins a juny de 2025, incloent-hi diverses fases competitives tant en línia com presencials.

El circuit busca la implicació de joves entre 14 i 35 anys, els qui tindran l’oportunitat de representar al seu districte competint en títols reconeguts com Mario Kart, Rocket League, Fortnite, Brawl Stars, Clash Royale, Neurotag i EAFC 25; d’aquesta manera es pretén afavorir la diversitat i adaptar-se a diferents perfils de jugadors.

La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha ressaltat que aquest projecte té com a objectiu principal “reforçar el teixit social i digital de la ciutat, i fomentar la participació dels nostres joves en activitats tecnològiques innovadores que, a més, reforcen valors com la inclusió, el treball en equip i una competitivitat sana”.

A més, ha afegit Llobet, “amb aquesta lliga projectarem a València com un pol d’atracció per a marques, empreses i talents de l’àmbit dels esports, consolidant la seua posició com a referent en el sector a nivell nacional”.

Més enllà de la competició: foment d’hàbits digitals saludables

Les Lligues Municipals de eSports no sols busquen promoure la competició, sinó que també serviran com una plataforma per a sensibilitzar als joves sobre el consum responsable de videojocs i la importància d’adoptar bons hàbits digitals. Al llarg del circuit, s’impartiran missatges i tallers sobre l’ús equilibrat de les tecnologies, l’ergonomia en el gaming i la ciberseguretat, amb l’objectiu de conscienciar sobre la importància d’un entorn digital saludable i segur.

En aquest sentit, l’Ajuntament de València reforça el seu compromís amb un model de eSports responsable, en el qual la diversió i la competició vagen de bracet amb l’educació i el benestar digital dels participants.

La competició es desenvoluparà en diverses fases:

– Fase de preinscripció i registre oficial: s’ha habilitat un formulari per al pre-registre amb la inscripció oficial a través de la web de València Game City, en col·laboració amb l’eina professional Toornament.

– Competició en línia: A partir de març i fins a maig, els participants competiran de manera virtual en els títols seleccionats, acumulant punts en una classificació general.

– Classificatoris presencials: Per a ampliar l’accessibilitat i incentivar la cohesió comunitària, se celebraran classificatoris presencials en diferents districtes de València

– Playoffs i gran final: Els jugadors amb millor puntuació en la fase en línia s’enfrontaran en els playoffs, que culminaran en una gran final presencial en l’esdeveniment OWN València durant el mes de juny, un espai emblemàtic de la ciutat dedicat a la innovació i la tecnologia.

El Circuit Municipal de Esports forma part de les iniciatives estratègiques impulsades per València Game City i València Innovation Capital, en el seu compromís per promoure projectes que vinculen la innovació amb la joventut, enfortint l’impacte social i tecnològic en els districtes de la ciutat.

Les inscripcions estan encara obertes en la pàgina web de VGC en el següent enllaç: https://valenciagamecity.com/circuito-municipal-esports

Últimes notícies

L’incendi forestal de Soneja queda estabilitzat amb 183 hectàrees afectades

Els 500 veïns desallotjats d’Azuébar no podran tornar encara a casa i els mitjans continuaran refrescant la zona durant la nit

Presó provisional per a l’home acusat del doble crim masclista de la Cañada del Fenollar

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona d’Alacant ha ordenat presó provisional i sense fiança per a l’home detingut per matar presumptament la seua dona i una de les seues filles i ferir-ne una altra a la Cañada del Fenollar.

Pradas demana identificar el tècnic que va fer l’informe previ al Cecopi per la DANA

La exconsellera Salomé Pradas ha sol·licitat al Jutjat de Catarroja que es determine qui és el tècnic que va redactar l’informe 3 abans del Cecopi i que declare com a testimoni en la causa penal per la DANA amb 230 morts.

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.