València llança les Lligues Municipals de eSports per a joves de 14 a 35 anys

València Game City, en col·laboració amb València Innovation Capital, presenta les Lligues Municipals de eSports, un projecte que té com a objectiu posicionar a València com una ciutat líder en esports electrònics a nivell nacional. Aquest circuit, dissenyat per a fomentar la participació juvenil en activitats tecnològiques, donarà inici al febrer i s’estendrà fins a juny de 2025, incloent-hi diverses fases competitives tant en línia com presencials.

El circuit busca la implicació de joves entre 14 i 35 anys, els qui tindran l’oportunitat de representar al seu districte competint en títols reconeguts com Mario Kart, Rocket League, Fortnite, Brawl Stars, Clash Royale, Neurotag i EAFC 25; d’aquesta manera es pretén afavorir la diversitat i adaptar-se a diferents perfils de jugadors.

La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha ressaltat que aquest projecte té com a objectiu principal “reforçar el teixit social i digital de la ciutat, i fomentar la participació dels nostres joves en activitats tecnològiques innovadores que, a més, reforcen valors com la inclusió, el treball en equip i una competitivitat sana”.

A més, ha afegit Llobet, “amb aquesta lliga projectarem a València com un pol d’atracció per a marques, empreses i talents de l’àmbit dels esports, consolidant la seua posició com a referent en el sector a nivell nacional”.

Més enllà de la competició: foment d’hàbits digitals saludables

Les Lligues Municipals de eSports no sols busquen promoure la competició, sinó que també serviran com una plataforma per a sensibilitzar als joves sobre el consum responsable de videojocs i la importància d’adoptar bons hàbits digitals. Al llarg del circuit, s’impartiran missatges i tallers sobre l’ús equilibrat de les tecnologies, l’ergonomia en el gaming i la ciberseguretat, amb l’objectiu de conscienciar sobre la importància d’un entorn digital saludable i segur.

En aquest sentit, l’Ajuntament de València reforça el seu compromís amb un model de eSports responsable, en el qual la diversió i la competició vagen de bracet amb l’educació i el benestar digital dels participants.

La competició es desenvoluparà en diverses fases:

– Fase de preinscripció i registre oficial: s’ha habilitat un formulari per al pre-registre amb la inscripció oficial a través de la web de València Game City, en col·laboració amb l’eina professional Toornament.

– Competició en línia: A partir de març i fins a maig, els participants competiran de manera virtual en els títols seleccionats, acumulant punts en una classificació general.

– Classificatoris presencials: Per a ampliar l’accessibilitat i incentivar la cohesió comunitària, se celebraran classificatoris presencials en diferents districtes de València

– Playoffs i gran final: Els jugadors amb millor puntuació en la fase en línia s’enfrontaran en els playoffs, que culminaran en una gran final presencial en l’esdeveniment OWN València durant el mes de juny, un espai emblemàtic de la ciutat dedicat a la innovació i la tecnologia.

El Circuit Municipal de Esports forma part de les iniciatives estratègiques impulsades per València Game City i València Innovation Capital, en el seu compromís per promoure projectes que vinculen la innovació amb la joventut, enfortint l’impacte social i tecnològic en els districtes de la ciutat.

Les inscripcions estan encara obertes en la pàgina web de VGC en el següent enllaç: https://valenciagamecity.com/circuito-municipal-esports

Últimes notícies

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.