València llança les Lligues Municipals de eSports per a joves de 14 a 35 anys

València Game City, en col·laboració amb València Innovation Capital, presenta les Lligues Municipals de eSports, un projecte que té com a objectiu posicionar a València com una ciutat líder en esports electrònics a nivell nacional. Aquest circuit, dissenyat per a fomentar la participació juvenil en activitats tecnològiques, donarà inici al febrer i s’estendrà fins a juny de 2025, incloent-hi diverses fases competitives tant en línia com presencials.

El circuit busca la implicació de joves entre 14 i 35 anys, els qui tindran l’oportunitat de representar al seu districte competint en títols reconeguts com Mario Kart, Rocket League, Fortnite, Brawl Stars, Clash Royale, Neurotag i EAFC 25; d’aquesta manera es pretén afavorir la diversitat i adaptar-se a diferents perfils de jugadors.

La regidora d’Innovació, Turisme i Captació d’Inversions, Paula Llobet, ha ressaltat que aquest projecte té com a objectiu principal “reforçar el teixit social i digital de la ciutat, i fomentar la participació dels nostres joves en activitats tecnològiques innovadores que, a més, reforcen valors com la inclusió, el treball en equip i una competitivitat sana”.

A més, ha afegit Llobet, “amb aquesta lliga projectarem a València com un pol d’atracció per a marques, empreses i talents de l’àmbit dels esports, consolidant la seua posició com a referent en el sector a nivell nacional”.

Més enllà de la competició: foment d’hàbits digitals saludables

Les Lligues Municipals de eSports no sols busquen promoure la competició, sinó que també serviran com una plataforma per a sensibilitzar als joves sobre el consum responsable de videojocs i la importància d’adoptar bons hàbits digitals. Al llarg del circuit, s’impartiran missatges i tallers sobre l’ús equilibrat de les tecnologies, l’ergonomia en el gaming i la ciberseguretat, amb l’objectiu de conscienciar sobre la importància d’un entorn digital saludable i segur.

En aquest sentit, l’Ajuntament de València reforça el seu compromís amb un model de eSports responsable, en el qual la diversió i la competició vagen de bracet amb l’educació i el benestar digital dels participants.

La competició es desenvoluparà en diverses fases:

– Fase de preinscripció i registre oficial: s’ha habilitat un formulari per al pre-registre amb la inscripció oficial a través de la web de València Game City, en col·laboració amb l’eina professional Toornament.

– Competició en línia: A partir de març i fins a maig, els participants competiran de manera virtual en els títols seleccionats, acumulant punts en una classificació general.

– Classificatoris presencials: Per a ampliar l’accessibilitat i incentivar la cohesió comunitària, se celebraran classificatoris presencials en diferents districtes de València

– Playoffs i gran final: Els jugadors amb millor puntuació en la fase en línia s’enfrontaran en els playoffs, que culminaran en una gran final presencial en l’esdeveniment OWN València durant el mes de juny, un espai emblemàtic de la ciutat dedicat a la innovació i la tecnologia.

El Circuit Municipal de Esports forma part de les iniciatives estratègiques impulsades per València Game City i València Innovation Capital, en el seu compromís per promoure projectes que vinculen la innovació amb la joventut, enfortint l’impacte social i tecnològic en els districtes de la ciutat.

Les inscripcions estan encara obertes en la pàgina web de VGC en el següent enllaç: https://valenciagamecity.com/circuito-municipal-esports

Últimes notícies

Preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i Túria per risc d’inundacions

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat la preemergència hidrològica groga al baix Xúquer i baix Túria i demana als ajuntaments que posen en marxa els seus plans municipals davant el risc d’inundacions.

Elx arriba als 36,9 graus malgrat la brusca baixada de temperatures per un front fred

Un front fred ha travessat este dimecres la Comunitat Valenciana i ha fet baixar les temperatures entre 4 i 8 graus en pocs minuts, encara que Elx ha registrat la màxima del dia amb 36,9 graus. Altres localitats del sud com Orihuela o Pego també han superat els 35 graus.

L’Elx veu amb bons ulls que Messi entre en el projecte de l’Eldense

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, ha assegurat que seria un orgull tindre Leo Messi com a líder del projecte del Deportivo Eldense, i ha ratificat la confiança en l’entrenador Martín Anselmi tot i el mal inici de Lliga.

Diakhaby es lesiona a l’aductor i deixa el centre de la defensa en quadre

Mouctar Diakhaby patix una lesió a l’aductor llarg de la cama esquerra i estarà diverses setmanes de baixa, deixant només un central del primer equip disponible.

Lemar reivindica l’alt nivell de la plantilla de l’Elx malgrat el mal inici

Thomas Lemar assegura en la seua presentació amb l’Elx que la plantilla té molt nivell i que, tot i el mal inici, el grup és fort i unit. El lateral Rubén Sánchez també confia en el projecte il·licità i es definix com un jugador potent i versàtil.

Eze Ponce torna a lElx motivat per LaLiga: oportunitat irrebutjable

Eze Ponce ha sigut presentat com a nou davanter de lElx amb un contracte duna temporada més una opcional i ha remarcat que tornar a LaLiga era una ocasió que no podia deixar passar, tot i el mal inici dequip.

Kevin Lomónaco es presenta amb l’Elx: ‘Sabia el club que era i era un somni’

El central argentí Kevin Lomónaco, de 24 anys, s’ha presentat com a nou jugador de l’Elx i ha assegurat que fitxar pel club il·licità era un somni. El defensa ha signat per quatre temporades, es veu preparat per debutar contra l’Athletic Club i confia a ajudar l’equip a revertir la situació.

Volkswagen tria València per a estrenar l’ID.Polo, el seu urbà elèctric fet a Espanya

Volkswagen ha presentat a València l’ID.Polo, el seu primer urbà 100 % elèctric fabricat a Espanya, amb un preu d’eixida de 17.900 euros. El model manté l’ADN clàssic del Polo i oferix fins a 449 quilòmetres d’autonomia.