Llum verda a les fitxes urbanístiques del Nou Mestalla amb l’acord de PP, Compromís i PSPV

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El ple de l’Ajuntament de València ha aprovat definitivament les fitxes urbanístiques vinculades a la construcció del Nou Mestalla i la reconversió del sòl de l’actual estadi amb els vots a favor del PP i els dos grups de l’oposició, Compromís i PSPV, mentre que Vox –soci de govern dels ‘populars’– ha sigut l’únic que ha votat en contra.

D’esta manera, es dona llum verda a les condicions urbanístiques pactades entre les tres formacions, que inclouen l’elaboració d’una auditoria externa del cost de l’estadi amb els requisits que es plantegen i la derogació del planejament derivat del Pla d’Actuació Territorial Estratègica si el València CF «incomplix els terminis d’execució de les obres establides en la llicència» per al futur camp de futbol.

El regidor d’Urbanisme, el ‘popular’ Juan Giner, ha posat en valor que es tracta d'»un acord que mira a l’interès general de València i dels valencians per damunt de qualsevol altre». Són unes fitxes «endurides gràcies al consens», ha postil·lat.

«És un acord des del seny i la fortalesa que dona la submissió plena a la llei i del dret», ha recalcat l’edil, que ha subratllat que no hi ha hagut per part de l’alcaldessa ni del governe «reunions secretes amb ningú».

Des de Compromís, la portaveu, Papi Robles, ha aclarit que, de ser per ells, «esta operació no s’hauria fet perquè el millor per al València CF seria no moure’s de Mestalla».

En tot cas, ha justificat l’acord en la necessitat d’assegurar que el màxim accionista del club, Peter Lim, «no agafe la pasta i es pire».

«Hi ha molta valentia en el carrer, però molta covardia dins del ple, que és on hem d’exercir els nostres drets. Però això no acaba ací, això comença, ja que al setembre o octubre haurem de fer una auditoria amb el compromís que responga molt clarament quin és el cost que va a tenir este estadi, perquè li puguem demanar al senyor Lim tants diners com costa i que no siguen els 109 milions que ell diu. No volem regalar-li a Lim un estadi a cost zero».

«TRIAR ENTRE EL DOLENT I EL MENYS DOLENT»

En la mateixa línia, el portaveu socialista, Borja Sanjuán, ha exposat que «hi ha vegades en la política que cal triar entre el dolent i el menys dolent, i el menys dolent és que els drets urbanístics no siguen gratis i sense aval per a una persona que és un incomplidor».

Ha defensat que si la moció no tira endavant, «a partir del 3 d’agost el senyor Lim podrà fer el que vulga i este escenari és pitjor». I s’ha dirigit al portaveu de Vox, Juanma Badenas, que es «dona colps en el pit», per a recordar-li que els drets urbanístics «estan concedits, l’única diferència seria si hui decidim donar-li’ls sense condicions o condicionar-los al compliment i al dipòsit de fiança».

Finalment, des de Vox s’ha explicat el seu ‘no’ a les fitxes en el fet que «concedixen drets urbanístics a algú que ha incomplit de forma reiterada». «I més encara si cap encara tenint en compte que València ja no va a ser seu del Mundial», ha ressaltat Badenas.

«Deixem que la resta dels grups municipals Compromís, el PSPV i el Partit Popular voten el que ells consideren oportú, però nosaltres no anem a poder-nos adherir a esta posició», ha rematat.

Últimes notícies

València tanca parcs, suspén activitats i cancel·la els concerts de Vivers per l’ona de calor extrema

L’Ajuntament de València ha activat mesures excepcionals per l’alerta roja per calor, amb tancament de parcs, suspensió d’activitats i obertura de refugis climàtics.

València tanca parcs, suspén concerts i activa refugis climàtics per l’ona de calor extrema

València ha activat el Cecopal per l’alerta roja per calor, ha tancat parcs, cementeris i parcs infantils, ha cancel·lat els concerts de Vivers i ha obert refugis climàtics, a més d’adoptar restriccions en mercats, obres i activitats esportives.

L’Estat dona llum verda a les obres principals del barranc de la Saleta amb 132 milions

El Consell de Ministres ha autoritzat el contracte de 132,1 milions per a les obres de defensa davant inundacions al tram principal del barranc de la Saleta, entre Aldaia i la Via Verda, dins d’un pla que superarà els 150 milions d’inversió total.

Tres policies locals ferits en un operatiu contra la venda ambulant a Torrevieja

Tres agents de la Policia Local de Torrevieja han resultat ferits, un d’ells de consideració, en una intervenció contra la venda ambulant al passeig marítim, que ha acabat amb un manter detingut i un altre acusat d’agredir dos policies amb una defensa reglamentària.

Dos talents valencians brillen a ‘Kurios’, l’espectacle del Cirque du Soleil a Alacant

‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Cirque du Soleil ha arribat a Alacant amb un repartiment de 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll, que viu l’estrena a la seua ciutat com un somni complit.

Dos artistes valencians triomfen en l’espectacle ‘Kurios’ del Circ del Sol a Alacant

L’espectacle ‘Kurios Gabinete de Curiosidades’ del Circ del Sol ha arribat a Alacant amb 50 artistes, entre ells el guitarrista castellonenc Bruno Esteban Pitarch i l’actor alacantí David García Coll.

Quaranta anys de Valencia Basket en l’elit: èxits, fugues i un futur obert a l’Eurolliga

El Valencia Basket complix 40 anys en el punt més alt de la seua història, amb títols, nou pavelló i negociacions per ser franquícia d’Eurolliga, però també amb fugues de talents com a revers del seu èxit.

Quaranta anys del Valencia Basket al cim: èxits, eixides sonades i nou Roig Arena

El Valencia Basket complix 40 anys consolidat en l elit europea, amb el nou Roig Arena, títols històrics i una forta projecció internacional, però també amb eixides importants fruit del seu èxit.