Llum verda a les fitxes urbanístiques del Nou Mestalla amb l’acord de PP, Compromís i PSPV

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El ple de l’Ajuntament de València ha aprovat definitivament les fitxes urbanístiques vinculades a la construcció del Nou Mestalla i la reconversió del sòl de l’actual estadi amb els vots a favor del PP i els dos grups de l’oposició, Compromís i PSPV, mentre que Vox –soci de govern dels ‘populars’– ha sigut l’únic que ha votat en contra.

D’esta manera, es dona llum verda a les condicions urbanístiques pactades entre les tres formacions, que inclouen l’elaboració d’una auditoria externa del cost de l’estadi amb els requisits que es plantegen i la derogació del planejament derivat del Pla d’Actuació Territorial Estratègica si el València CF “incomplix els terminis d’execució de les obres establides en la llicència” per al futur camp de futbol.

El regidor d’Urbanisme, el ‘popular’ Juan Giner, ha posat en valor que es tracta d'”un acord que mira a l’interès general de València i dels valencians per damunt de qualsevol altre”. Són unes fitxes “endurides gràcies al consens”, ha postil·lat.

“És un acord des del seny i la fortalesa que dona la submissió plena a la llei i del dret”, ha recalcat l’edil, que ha subratllat que no hi ha hagut per part de l’alcaldessa ni del governe “reunions secretes amb ningú”.

Des de Compromís, la portaveu, Papi Robles, ha aclarit que, de ser per ells, “esta operació no s’hauria fet perquè el millor per al València CF seria no moure’s de Mestalla”.

En tot cas, ha justificat l’acord en la necessitat d’assegurar que el màxim accionista del club, Peter Lim, “no agafe la pasta i es pire”.

“Hi ha molta valentia en el carrer, però molta covardia dins del ple, que és on hem d’exercir els nostres drets. Però això no acaba ací, això comença, ja que al setembre o octubre haurem de fer una auditoria amb el compromís que responga molt clarament quin és el cost que va a tenir este estadi, perquè li puguem demanar al senyor Lim tants diners com costa i que no siguen els 109 milions que ell diu. No volem regalar-li a Lim un estadi a cost zero”.

“TRIAR ENTRE EL DOLENT I EL MENYS DOLENT”

En la mateixa línia, el portaveu socialista, Borja Sanjuán, ha exposat que “hi ha vegades en la política que cal triar entre el dolent i el menys dolent, i el menys dolent és que els drets urbanístics no siguen gratis i sense aval per a una persona que és un incomplidor”.

Ha defensat que si la moció no tira endavant, “a partir del 3 d’agost el senyor Lim podrà fer el que vulga i este escenari és pitjor”. I s’ha dirigit al portaveu de Vox, Juanma Badenas, que es “dona colps en el pit”, per a recordar-li que els drets urbanístics “estan concedits, l’única diferència seria si hui decidim donar-li’ls sense condicions o condicionar-los al compliment i al dipòsit de fiança”.

Finalment, des de Vox s’ha explicat el seu ‘no’ a les fitxes en el fet que “concedixen drets urbanístics a algú que ha incomplit de forma reiterada”. “I més encara si cap encara tenint en compte que València ja no va a ser seu del Mundial”, ha ressaltat Badenas.

“Deixem que la resta dels grups municipals Compromís, el PSPV i el Partit Popular voten el que ells consideren oportú, però nosaltres no anem a poder-nos adherir a esta posició”, ha rematat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.