Llum verda a les fitxes urbanístiques del Nou Mestalla amb l’acord de PP, Compromís i PSPV

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El ple de l’Ajuntament de València ha aprovat definitivament les fitxes urbanístiques vinculades a la construcció del Nou Mestalla i la reconversió del sòl de l’actual estadi amb els vots a favor del PP i els dos grups de l’oposició, Compromís i PSPV, mentre que Vox –soci de govern dels ‘populars’– ha sigut l’únic que ha votat en contra.

D’esta manera, es dona llum verda a les condicions urbanístiques pactades entre les tres formacions, que inclouen l’elaboració d’una auditoria externa del cost de l’estadi amb els requisits que es plantegen i la derogació del planejament derivat del Pla d’Actuació Territorial Estratègica si el València CF «incomplix els terminis d’execució de les obres establides en la llicència» per al futur camp de futbol.

El regidor d’Urbanisme, el ‘popular’ Juan Giner, ha posat en valor que es tracta d'»un acord que mira a l’interès general de València i dels valencians per damunt de qualsevol altre». Són unes fitxes «endurides gràcies al consens», ha postil·lat.

«És un acord des del seny i la fortalesa que dona la submissió plena a la llei i del dret», ha recalcat l’edil, que ha subratllat que no hi ha hagut per part de l’alcaldessa ni del governe «reunions secretes amb ningú».

Des de Compromís, la portaveu, Papi Robles, ha aclarit que, de ser per ells, «esta operació no s’hauria fet perquè el millor per al València CF seria no moure’s de Mestalla».

En tot cas, ha justificat l’acord en la necessitat d’assegurar que el màxim accionista del club, Peter Lim, «no agafe la pasta i es pire».

«Hi ha molta valentia en el carrer, però molta covardia dins del ple, que és on hem d’exercir els nostres drets. Però això no acaba ací, això comença, ja que al setembre o octubre haurem de fer una auditoria amb el compromís que responga molt clarament quin és el cost que va a tenir este estadi, perquè li puguem demanar al senyor Lim tants diners com costa i que no siguen els 109 milions que ell diu. No volem regalar-li a Lim un estadi a cost zero».

«TRIAR ENTRE EL DOLENT I EL MENYS DOLENT»

En la mateixa línia, el portaveu socialista, Borja Sanjuán, ha exposat que «hi ha vegades en la política que cal triar entre el dolent i el menys dolent, i el menys dolent és que els drets urbanístics no siguen gratis i sense aval per a una persona que és un incomplidor».

Ha defensat que si la moció no tira endavant, «a partir del 3 d’agost el senyor Lim podrà fer el que vulga i este escenari és pitjor». I s’ha dirigit al portaveu de Vox, Juanma Badenas, que es «dona colps en el pit», per a recordar-li que els drets urbanístics «estan concedits, l’única diferència seria si hui decidim donar-li’ls sense condicions o condicionar-los al compliment i al dipòsit de fiança».

Finalment, des de Vox s’ha explicat el seu ‘no’ a les fitxes en el fet que «concedixen drets urbanístics a algú que ha incomplit de forma reiterada». «I més encara si cap encara tenint en compte que València ja no va a ser seu del Mundial», ha ressaltat Badenas.

«Deixem que la resta dels grups municipals Compromís, el PSPV i el Partit Popular voten el que ells consideren oportú, però nosaltres no anem a poder-nos adherir a esta posició», ha rematat.

Últimes notícies

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.

À Punt retrata Jaume I com l’influencer medieval que encara marca la memòria valenciana

À Punt ha produït el documental 'Jaume I, l’influencer medieval' per commemorar el 750 aniversari de la mort del rei i analitzar com va construir la seua imatge pública i el llegat que manté hui en la cultura i la memòria valenciana.

90.000 euros per a una nova exhumació en les fosses de Paterna

La Diputació de València ha concedit 90.000 euros a l’Agrupació de Famílies de Víctimes del Franquisme del quadre II del cementeri de Paterna per a finançar la quarta campanya d’excavació i exhumació, que podrà executar-se fins a setembre de 2027. Les actuacions han permés exhumar ja 30 víctimes i identificar noves possibles fosses comunes.

El València Basket posa a prova la seua ratxa europea davant l’Hapoel Tel Aviv

El València Basket rep este dijous l’Hapoel Tel Aviv al Roig Arena en un duel clau per confirmar el seu bon inici en l’Euroliga, després de sumar tres victòries europees consecutives.

Barrachina reclama sentit comú per a mantindre amb normalitat els actes del 9 d’Octubre a València

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha demanat sentit comú i ha instat la Delegació del Govern a garantir que els actes tradicionals del 9 d’Octubre a la plaça de l’Ajuntament de València, on hi ha una acampada per la vivenda, se celebren amb normalitat. Ha subratllat que la festa és de tots els valencians i ha exigit que es puga desenvolupar íntegrament la Processó Cívica i la mascletà.