Llum verda a les fitxes urbanístiques del Nou Mestalla amb l’acord de PP, Compromís i PSPV

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El ple de l’Ajuntament de València ha aprovat definitivament les fitxes urbanístiques vinculades a la construcció del Nou Mestalla i la reconversió del sòl de l’actual estadi amb els vots a favor del PP i els dos grups de l’oposició, Compromís i PSPV, mentre que Vox –soci de govern dels ‘populars’– ha sigut l’únic que ha votat en contra.

D’esta manera, es dona llum verda a les condicions urbanístiques pactades entre les tres formacions, que inclouen l’elaboració d’una auditoria externa del cost de l’estadi amb els requisits que es plantegen i la derogació del planejament derivat del Pla d’Actuació Territorial Estratègica si el València CF “incomplix els terminis d’execució de les obres establides en la llicència” per al futur camp de futbol.

El regidor d’Urbanisme, el ‘popular’ Juan Giner, ha posat en valor que es tracta d'”un acord que mira a l’interès general de València i dels valencians per damunt de qualsevol altre”. Són unes fitxes “endurides gràcies al consens”, ha postil·lat.

“És un acord des del seny i la fortalesa que dona la submissió plena a la llei i del dret”, ha recalcat l’edil, que ha subratllat que no hi ha hagut per part de l’alcaldessa ni del governe “reunions secretes amb ningú”.

Des de Compromís, la portaveu, Papi Robles, ha aclarit que, de ser per ells, “esta operació no s’hauria fet perquè el millor per al València CF seria no moure’s de Mestalla”.

En tot cas, ha justificat l’acord en la necessitat d’assegurar que el màxim accionista del club, Peter Lim, “no agafe la pasta i es pire”.

“Hi ha molta valentia en el carrer, però molta covardia dins del ple, que és on hem d’exercir els nostres drets. Però això no acaba ací, això comença, ja que al setembre o octubre haurem de fer una auditoria amb el compromís que responga molt clarament quin és el cost que va a tenir este estadi, perquè li puguem demanar al senyor Lim tants diners com costa i que no siguen els 109 milions que ell diu. No volem regalar-li a Lim un estadi a cost zero”.

“TRIAR ENTRE EL DOLENT I EL MENYS DOLENT”

En la mateixa línia, el portaveu socialista, Borja Sanjuán, ha exposat que “hi ha vegades en la política que cal triar entre el dolent i el menys dolent, i el menys dolent és que els drets urbanístics no siguen gratis i sense aval per a una persona que és un incomplidor”.

Ha defensat que si la moció no tira endavant, “a partir del 3 d’agost el senyor Lim podrà fer el que vulga i este escenari és pitjor”. I s’ha dirigit al portaveu de Vox, Juanma Badenas, que es “dona colps en el pit”, per a recordar-li que els drets urbanístics “estan concedits, l’única diferència seria si hui decidim donar-li’ls sense condicions o condicionar-los al compliment i al dipòsit de fiança”.

Finalment, des de Vox s’ha explicat el seu ‘no’ a les fitxes en el fet que “concedixen drets urbanístics a algú que ha incomplit de forma reiterada”. “I més encara si cap encara tenint en compte que València ja no va a ser seu del Mundial”, ha ressaltat Badenas.

“Deixem que la resta dels grups municipals Compromís, el PSPV i el Partit Popular voten el que ells consideren oportú, però nosaltres no anem a poder-nos adherir a esta posició”, ha rematat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.