Llum verda a les fitxes urbanístiques del Nou Mestalla amb l’acord de PP, Compromís i PSPV

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El ple de l’Ajuntament de València ha aprovat definitivament les fitxes urbanístiques vinculades a la construcció del Nou Mestalla i la reconversió del sòl de l’actual estadi amb els vots a favor del PP i els dos grups de l’oposició, Compromís i PSPV, mentre que Vox –soci de govern dels ‘populars’– ha sigut l’únic que ha votat en contra.

D’esta manera, es dona llum verda a les condicions urbanístiques pactades entre les tres formacions, que inclouen l’elaboració d’una auditoria externa del cost de l’estadi amb els requisits que es plantegen i la derogació del planejament derivat del Pla d’Actuació Territorial Estratègica si el València CF “incomplix els terminis d’execució de les obres establides en la llicència” per al futur camp de futbol.

El regidor d’Urbanisme, el ‘popular’ Juan Giner, ha posat en valor que es tracta d'”un acord que mira a l’interès general de València i dels valencians per damunt de qualsevol altre”. Són unes fitxes “endurides gràcies al consens”, ha postil·lat.

“És un acord des del seny i la fortalesa que dona la submissió plena a la llei i del dret”, ha recalcat l’edil, que ha subratllat que no hi ha hagut per part de l’alcaldessa ni del governe “reunions secretes amb ningú”.

Des de Compromís, la portaveu, Papi Robles, ha aclarit que, de ser per ells, “esta operació no s’hauria fet perquè el millor per al València CF seria no moure’s de Mestalla”.

En tot cas, ha justificat l’acord en la necessitat d’assegurar que el màxim accionista del club, Peter Lim, “no agafe la pasta i es pire”.

“Hi ha molta valentia en el carrer, però molta covardia dins del ple, que és on hem d’exercir els nostres drets. Però això no acaba ací, això comença, ja que al setembre o octubre haurem de fer una auditoria amb el compromís que responga molt clarament quin és el cost que va a tenir este estadi, perquè li puguem demanar al senyor Lim tants diners com costa i que no siguen els 109 milions que ell diu. No volem regalar-li a Lim un estadi a cost zero”.

“TRIAR ENTRE EL DOLENT I EL MENYS DOLENT”

En la mateixa línia, el portaveu socialista, Borja Sanjuán, ha exposat que “hi ha vegades en la política que cal triar entre el dolent i el menys dolent, i el menys dolent és que els drets urbanístics no siguen gratis i sense aval per a una persona que és un incomplidor”.

Ha defensat que si la moció no tira endavant, “a partir del 3 d’agost el senyor Lim podrà fer el que vulga i este escenari és pitjor”. I s’ha dirigit al portaveu de Vox, Juanma Badenas, que es “dona colps en el pit”, per a recordar-li que els drets urbanístics “estan concedits, l’única diferència seria si hui decidim donar-li’ls sense condicions o condicionar-los al compliment i al dipòsit de fiança”.

Finalment, des de Vox s’ha explicat el seu ‘no’ a les fitxes en el fet que “concedixen drets urbanístics a algú que ha incomplit de forma reiterada”. “I més encara si cap encara tenint en compte que València ja no va a ser seu del Mundial”, ha ressaltat Badenas.

“Deixem que la resta dels grups municipals Compromís, el PSPV i el Partit Popular voten el que ells consideren oportú, però nosaltres no anem a poder-nos adherir a esta posició”, ha rematat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.