17 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Localitzen deu cadàvers en una embarcació de migrants al sud d’Itàlia

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

Almenys una desena de migrants han mort a bord d’una embarcació en la qual intentaven aconseguir les costes d’Itàlia i localitzada al sud de la illa de Lampedusa, segons l’ONG Resqship, que ha confirmat el rescat amb vida de mig centenar de persones.

En total, 61 migrants viatjaven a bord d’un precari vaixell de fusta “ple d’aigua”. El personal de Resqship va poder evacuar amb vida a 51 persones, si bé dos d’elles estaven inconscients, ja que va caldre utilitzar un destral per a poder alliberar-les.

A més, l’ONG ha confirmat en les xarxes socials la troballa de deu cadàvers, tots ells localitzats a l’interior del celler, que estava plena d’aigua.

D’altra banda, la Guàrdia Costanera italiana ha informat del rescat d’altres dotze migrants que es trobaven en un veler a unes 120 milles nàutiques de les costes de Calàbria, al mar Jònic. Havien partit des de Turquia, segons les primeres investigacions.

Una de les persones rescatades va morir “immediatament” després del desembarcament a Roccella Ionica, si ben efectius de la Guàrdia Costanera i de Frontex busquen en la zona possibles desapareguts.

Uns 750 migrants i refugiats han mort en el que va d’any en la zona central del Mediterrani, segons l’Organització Internacional per a les Migracions, que assumix que es tracta d’una estadística conservadora per l’absència de dades sobre molts dels naufragis.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.