Localitzen deu cadàvers en una embarcació de migrants al sud d’Itàlia

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

Almenys una desena de migrants han mort a bord d’una embarcació en la qual intentaven aconseguir les costes d’Itàlia i localitzada al sud de la illa de Lampedusa, segons l’ONG Resqship, que ha confirmat el rescat amb vida de mig centenar de persones.

En total, 61 migrants viatjaven a bord d’un precari vaixell de fusta “ple d’aigua”. El personal de Resqship va poder evacuar amb vida a 51 persones, si bé dos d’elles estaven inconscients, ja que va caldre utilitzar un destral per a poder alliberar-les.

A més, l’ONG ha confirmat en les xarxes socials la troballa de deu cadàvers, tots ells localitzats a l’interior del celler, que estava plena d’aigua.

D’altra banda, la Guàrdia Costanera italiana ha informat del rescat d’altres dotze migrants que es trobaven en un veler a unes 120 milles nàutiques de les costes de Calàbria, al mar Jònic. Havien partit des de Turquia, segons les primeres investigacions.

Una de les persones rescatades va morir “immediatament” després del desembarcament a Roccella Ionica, si ben efectius de la Guàrdia Costanera i de Frontex busquen en la zona possibles desapareguts.

Uns 750 migrants i refugiats han mort en el que va d’any en la zona central del Mediterrani, segons l’Organització Internacional per a les Migracions, que assumix que es tracta d’una estadística conservadora per l’absència de dades sobre molts dels naufragis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali acusa a Rafa Mir de dir-li ‘Vas vindre en pastera’ i l’àrbitre va activar el protocol

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' a l'Elx-Espanyol (2-2). L'àrbitre va activar el protocol antiracista i l'Elx va demanar prudència per falta d'evidències.

L’Elx demana respecte i prudència davant la falta d’evidències després de l’acusació a Rafa Mir

El club ha reclamat cautela després de l'acusació d'Omar El Hilali durant l'Elx-Espanyol, que va portar a l'àrbitre a activar el protocol contra el racisme. L'acta arreplega la suposada frase 'en pastera', no sentida per l'equip arbitral.

Fausto Díaz impulsa el primer títol del Manacor: campió de la Copa del Rei davant el Melilla

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla. Fausto Díaz va sumar 19 punts i la final va reunir 6.215 espectadors, rècord històric.

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig