Localitzen deu cadàvers en una embarcació de migrants al sud d’Itàlia

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

Almenys una desena de migrants han mort a bord d’una embarcació en la qual intentaven aconseguir les costes d’Itàlia i localitzada al sud de la illa de Lampedusa, segons l’ONG Resqship, que ha confirmat el rescat amb vida de mig centenar de persones.

En total, 61 migrants viatjaven a bord d’un precari vaixell de fusta “ple d’aigua”. El personal de Resqship va poder evacuar amb vida a 51 persones, si bé dos d’elles estaven inconscients, ja que va caldre utilitzar un destral per a poder alliberar-les.

A més, l’ONG ha confirmat en les xarxes socials la troballa de deu cadàvers, tots ells localitzats a l’interior del celler, que estava plena d’aigua.

D’altra banda, la Guàrdia Costanera italiana ha informat del rescat d’altres dotze migrants que es trobaven en un veler a unes 120 milles nàutiques de les costes de Calàbria, al mar Jònic. Havien partit des de Turquia, segons les primeres investigacions.

Una de les persones rescatades va morir “immediatament” després del desembarcament a Roccella Ionica, si ben efectius de la Guàrdia Costanera i de Frontex busquen en la zona possibles desapareguts.

Uns 750 migrants i refugiats han mort en el que va d’any en la zona central del Mediterrani, segons l’Organització Internacional per a les Migracions, que assumix que es tracta d’una estadística conservadora per l’absència de dades sobre molts dels naufragis.

Últimes notícies

Dissabte amb ratxes de vent molt forts a Castelló i risc de pluges en el nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes de vent molt forts del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València, amb possibilitat de pluges febles en el litoral nord d'Alacant.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.

De la Font reivindica la seua porteria abans de l’Espanya-Sèrbia amistós

Luis de la Font assegura que Espanya compta amb quatre dels deu millors porters del món i afronta els amistosos davant Sèrbia i Egipte com si ja estiguera jugant el Mundial.

Ana Redondo reclama la dimissió de Susana Camarero després dels seus insults al Govern

La ministra d'Igualtat, Ana Redondo, reclama la dimissió de la vicepresidenta valenciana Susana Camarero en considerar insuficients les seues disculpes per dir prostitutes al Govern d'Espanya.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, en considerar que vulnera drets fonamentals i manté una discriminació injustificada.

Camarero es disculpa per la seua frase sobre les prostitutes i l’atribuïx a un lapsus

Susana Camarero demana disculpes per afirmar en Les Corts que el Govern està 'ple de prostitutes', sosté que va ser un lapsus corregit al moment i acusa l'oposició de manipular les seues paraules.