Localitzen deu cadàvers en una embarcació de migrants al sud d’Itàlia

MADRID, 17 (EUROPA PRESS)

Almenys una desena de migrants han mort a bord d’una embarcació en la qual intentaven aconseguir les costes d’Itàlia i localitzada al sud de la illa de Lampedusa, segons l’ONG Resqship, que ha confirmat el rescat amb vida de mig centenar de persones.

En total, 61 migrants viatjaven a bord d’un precari vaixell de fusta “ple d’aigua”. El personal de Resqship va poder evacuar amb vida a 51 persones, si bé dos d’elles estaven inconscients, ja que va caldre utilitzar un destral per a poder alliberar-les.

A més, l’ONG ha confirmat en les xarxes socials la troballa de deu cadàvers, tots ells localitzats a l’interior del celler, que estava plena d’aigua.

D’altra banda, la Guàrdia Costanera italiana ha informat del rescat d’altres dotze migrants que es trobaven en un veler a unes 120 milles nàutiques de les costes de Calàbria, al mar Jònic. Havien partit des de Turquia, segons les primeres investigacions.

Una de les persones rescatades va morir “immediatament” després del desembarcament a Roccella Ionica, si ben efectius de la Guàrdia Costanera i de Frontex busquen en la zona possibles desapareguts.

Uns 750 migrants i refugiats han mort en el que va d’any en la zona central del Mediterrani, segons l’Organització Internacional per a les Migracions, que assumix que es tracta d’una estadística conservadora per l’absència de dades sobre molts dels naufragis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Protesta davant el consolat dels EUA a València per la guerra de l’Iran i el genocidi en Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l'Iran i en denúncia del genocidi en Palestina. Els convocants demanen la fi de les complicitats amb Israel i els Estats Units.

Cinc persones, entre elles un xiquet, ateses per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut assistits per inhalació de fum i traslladats a l'Hospital de Dénia després d'un incendi al carrer Pare Pere.

Protesta davant el consolat dels EUA a València contra la guerra de l’Iran i el genocidi de Palestina

Un grup de persones ha protestat davant el consolat dels Estats Units a València contra la guerra de l'Iran i el genocidi de Palestina, en una acció convocada per diverses organitzacions, entre elles BDS. Els convocants han demanat acabar amb les 'complicitats' amb Israel i els EUA.

Alacant tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres per alerta groga per vents

L'Ajuntament ha activat el protocol per forts vents i tancarà parcs i jardins el dimarts i dimecres. Aemet preveu ratxes de fins a 70 km/h en les hores centrals del dimarts.

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.