11.2 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

L’OMS advertix: Les possibilitats de contindre el coronavirus estan disminuint

Durant els últims dies es respira un ambient d’intranquil·litat en l’Organització Mundial de la Salut pel coronavirus. L’OMS ha advertit este dissabte de què «la finestra d’oportunitat» per contenir-lo a escala mundial «estan disminuint» amb l’increment de contagis fora de la Xina.

 

En una roda de premsa, el director general de l’organització, Tedros Adhanom Ghebreyesus, s’ha mostrat preocupat pel número de casos sense «un vincle epidemiològic clar», com haver estat en la Xina o en contacte amb una persona infectada. Segons les últimes dades oferides per l’OMS, el coronavirus afecta a més de 75.000 persones en la Xina, on ja ha provocat 2.239 morts.

 

Fora del territori xinès, hi ha 1.200 casos en 26 països, amb una desena de morts. Segons ha indicat Adhanom Ghebreyesus, el coronavirus té «el potencial de causar turbulències polítiques, socials i econòmiques severes»

 

Els casos a Itàlia i a Iran, causa de la preocupació

Este matí, hi ha hagut pànic en Itàlia, on s’ha confirmat una segona mort causada pel coronavirus, a més d’un total de 28 persones afectades. El primer mort ha sigut un home de 77 anys que es trobava infectat en la regió de Vèneto. Hores després, el virus ha matat una dona de la regió de Llombardia. La situació en l’Iran és una de les que més preocupa a l’OMS fora de la Xina. En el país, ja han mort almenys 4 persones i hi ha una vintena d’infectats.

 

Nova informació de l’OMS sobre el coronavirus

Amb tot, des de l’OMS asseguren que cada volta se sap «més» sobre el virus. «Sabem que més del 80% dels pacients tindrà una malaltia lleu i es recuperaran», ha explicat el director general de l’organització. 

 

L’altre 20% patirà un virus «greu o crític» que pot provocar dificultats respiratòries fins a un xoc sèptic i una fallada multiorgànica. En estos casos, caldran cures intensives. En un 2% dels casos, el coronavirus és mortal, amb la taxa de mortalitat més elevada entre la població més envellida i els que tenen patologies prèvies

 

Un dels elements que destaca l’OMS, i pel que encara no dona una explicació concreta, és que el virus té una afectació «baixa» entre els xiquets. «Necessitem més informació per a entendre perquè», ha explicat Tedros. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.

El 6.703, primer premi del Xiquet, repartix sort en 20 municipis valencians

El 6.703 ha aconseguit el primer premi del sorteig de la Loteria del Xiquet, dotat amb 200.000 euros per dècim i dos milions per sèrie. S'ha venut en 20 municipis valencians i en múltiples províncies.

Schareina guanya la tercera etapa de motos del Dakar i s’acosta al líder Sanders

Tosha Schareina es va imposar en la tercera etapa de motos en Alula (422 km) i ja és tercer de la general, a 1.13 de Daniel Sanders i a sis segons de Ricky Brabec.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen les cavalcades en gran part de la Comunitat Valenciana

Malgrat l'alerta groga per fred i nevades, la majoria de cavalcades s'han celebrat amb ajustos i plans B. València i Alcoi han mantingut les seues desfilades amb canvis.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen la màgia en la Comunitat Valenciana

La borrasca Francis ha obligat a moure, adaptar o suspendre desfilades en diferents municipis, però moltes cavalcades s'han mantingut amb plans alternatius i baix alerta groga.

La neu manté 15 carreteres afectades, inclosa l’A-3 a Conca i València

El temporal de neu manté afectades unes 15 carreteres i obliga a extremar la precaució en l'A-3 en trams de Conca i València. La DGT advertix de possibles complicacions en una vesprada de major mobilitat per la vespra de Reis.