18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

L’OMS advertix: Les possibilitats de contindre el coronavirus estan disminuint

Durant els últims dies es respira un ambient d’intranquil·litat en l’Organització Mundial de la Salut pel coronavirus. L’OMS ha advertit este dissabte de què «la finestra d’oportunitat» per contenir-lo a escala mundial «estan disminuint» amb l’increment de contagis fora de la Xina.

 

En una roda de premsa, el director general de l’organització, Tedros Adhanom Ghebreyesus, s’ha mostrat preocupat pel número de casos sense «un vincle epidemiològic clar», com haver estat en la Xina o en contacte amb una persona infectada. Segons les últimes dades oferides per l’OMS, el coronavirus afecta a més de 75.000 persones en la Xina, on ja ha provocat 2.239 morts.

 

Fora del territori xinès, hi ha 1.200 casos en 26 països, amb una desena de morts. Segons ha indicat Adhanom Ghebreyesus, el coronavirus té «el potencial de causar turbulències polítiques, socials i econòmiques severes»

 

Els casos a Itàlia i a Iran, causa de la preocupació

Este matí, hi ha hagut pànic en Itàlia, on s’ha confirmat una segona mort causada pel coronavirus, a més d’un total de 28 persones afectades. El primer mort ha sigut un home de 77 anys que es trobava infectat en la regió de Vèneto. Hores després, el virus ha matat una dona de la regió de Llombardia. La situació en l’Iran és una de les que més preocupa a l’OMS fora de la Xina. En el país, ja han mort almenys 4 persones i hi ha una vintena d’infectats.

 

Nova informació de l’OMS sobre el coronavirus

Amb tot, des de l’OMS asseguren que cada volta se sap «més» sobre el virus. «Sabem que més del 80% dels pacients tindrà una malaltia lleu i es recuperaran», ha explicat el director general de l’organització. 

 

L’altre 20% patirà un virus «greu o crític» que pot provocar dificultats respiratòries fins a un xoc sèptic i una fallada multiorgànica. En estos casos, caldran cures intensives. En un 2% dels casos, el coronavirus és mortal, amb la taxa de mortalitat més elevada entre la població més envellida i els que tenen patologies prèvies

 

Un dels elements que destaca l’OMS, i pel que encara no dona una explicació concreta, és que el virus té una afectació «baixa» entre els xiquets. «Necessitem més informació per a entendre perquè», ha explicat Tedros. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca reconeix el treball de Tragsa després de la dana d’octubre

Pérez Llorca ha reconegut el treball de Tragsa després de la dana del 29 d'octubre de 2024. En una reunió amb Jesús Casas han repassat obres i suport tècnic en la Comunitat.

Rafa Marín demana perdó després del 3-0 i admet que el Vila-real va estar per davall de l’esperat

El central del Vila-real va assumir la derrota 3-0 davant el Bayer Leverkusen i el tancament en la Lliga de Campions amb set derrotes i un empat. Va cridar a centrar-se en LaLiga i a preparar el dol davant Osasuna.

València i la Generalitat acceleren 188 vivendes públiques amb 75 pisos assequibles en Tarongers

Ajuntament i Generalitat impulsen 188 vivendes públiques a la ciutat i ultimen 75 pisos de lloguer assequible en l'avinguda dels Tarongers, amb lliurament previst este estiu.

Unai Núñez confia a canviar la dinàmica del València: queda molt per jugar

El central es va presentar com a nou jugador del València convençut que encara hi ha marge per a revertir la dinàmica. Arriba cedit pel Celta, es veu llest i espera la inscripció.

Sanitat ha posat en marxa un seguiment de tres anys per a mesurar l’impacte mental de la dana

El Ministeri de Sanitat, la Conselleria i el ISCIII han iniciat un estudi pilot de cohort per a avaluar durant tres anys l'impacte de la dana en la salut mental. La investigació mesurarà depressió, ansietat i estrés posttraumàtic segons el nivell d'exposició i servirà per a planificar recursos.

Guido Rodríguez: hauria firmat més de sis mesos, però hi ha temps per a tot

El migcampista argentí, presentat com a nou jugador del València, va explicar que l'acord per sis mesos va respondre a la falta de temps en el mercat i va deixar oberta la seua continuïtat. Va assegurar ambició per a ajudar a mirar cap amunt en la classificació.

Compromís denuncia abandó i degradació del Jardí del Túria de València

Compromís ha denunciat la deterioració del Jardí del Túria i acusa el govern municipal d'ajornar el manteniment a 2027 i de privatitzar-lo amb un contracte de 35 milions.

L’oposició enlletgix 15 mesos sense víctimes de la dana en Les Corts i el PP promet accelerar les compareixences

PSOE i Compromís critiquen que les víctimes de la dana no hagen sigut escoltades en Les Corts després de 15 mesos. El PP assegura que no han sigut vetades i que podrien acudir al febrer; Vox carrega contra el PSOE i exigix responsabilitats.