L’OMS advertix: Les possibilitats de contindre el coronavirus estan disminuint

Durant els últims dies es respira un ambient d’intranquil·litat en l’Organització Mundial de la Salut pel coronavirus. L’OMS ha advertit este dissabte de què «la finestra d’oportunitat» per contenir-lo a escala mundial «estan disminuint» amb l’increment de contagis fora de la Xina.

 

En una roda de premsa, el director general de l’organització, Tedros Adhanom Ghebreyesus, s’ha mostrat preocupat pel número de casos sense «un vincle epidemiològic clar», com haver estat en la Xina o en contacte amb una persona infectada. Segons les últimes dades oferides per l’OMS, el coronavirus afecta a més de 75.000 persones en la Xina, on ja ha provocat 2.239 morts.

 

Fora del territori xinès, hi ha 1.200 casos en 26 països, amb una desena de morts. Segons ha indicat Adhanom Ghebreyesus, el coronavirus té «el potencial de causar turbulències polítiques, socials i econòmiques severes»

 

Els casos a Itàlia i a Iran, causa de la preocupació

Este matí, hi ha hagut pànic en Itàlia, on s’ha confirmat una segona mort causada pel coronavirus, a més d’un total de 28 persones afectades. El primer mort ha sigut un home de 77 anys que es trobava infectat en la regió de Vèneto. Hores després, el virus ha matat una dona de la regió de Llombardia. La situació en l’Iran és una de les que més preocupa a l’OMS fora de la Xina. En el país, ja han mort almenys 4 persones i hi ha una vintena d’infectats.

 

Nova informació de l’OMS sobre el coronavirus

Amb tot, des de l’OMS asseguren que cada volta se sap «més» sobre el virus. «Sabem que més del 80% dels pacients tindrà una malaltia lleu i es recuperaran», ha explicat el director general de l’organització. 

 

L’altre 20% patirà un virus «greu o crític» que pot provocar dificultats respiratòries fins a un xoc sèptic i una fallada multiorgànica. En estos casos, caldran cures intensives. En un 2% dels casos, el coronavirus és mortal, amb la taxa de mortalitat més elevada entre la població més envellida i els que tenen patologies prèvies

 

Un dels elements que destaca l’OMS, i pel que encara no dona una explicació concreta, és que el virus té una afectació «baixa» entre els xiquets. «Necessitem més informació per a entendre perquè», ha explicat Tedros. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per reforçar l’acollida de menors migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats i ampliar places del sistema.

La Comunitat Valenciana rebrà 2,6 milions per a acollir xiquets migrants sols

La Comunitat Valenciana rebrà 2.588.581 euros del Govern central per a reforçar l’acollida de xiquets i adolescents migrants no acompanyats, dins d’un repartiment total de 35 milions entre autonomies.

Ayuso celebra el mallot blanc i es veu plenament en la lluita pel podi del Tour

El xabienc Juan Ayuso ha recuperat el mallot blanc en la desena etapa del Tour de França i assegura que està satisfet amb el seu rendiment, tot i reconéixer que Tadej Pogacar està a un altre nivell.

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.