17.8 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

L’OMS advertix: Les possibilitats de contindre el coronavirus estan disminuint

Durant els últims dies es respira un ambient d’intranquil·litat en l’Organització Mundial de la Salut pel coronavirus. L’OMS ha advertit este dissabte de què «la finestra d’oportunitat» per contenir-lo a escala mundial «estan disminuint» amb l’increment de contagis fora de la Xina.

 

En una roda de premsa, el director general de l’organització, Tedros Adhanom Ghebreyesus, s’ha mostrat preocupat pel número de casos sense «un vincle epidemiològic clar», com haver estat en la Xina o en contacte amb una persona infectada. Segons les últimes dades oferides per l’OMS, el coronavirus afecta a més de 75.000 persones en la Xina, on ja ha provocat 2.239 morts.

 

Fora del territori xinès, hi ha 1.200 casos en 26 països, amb una desena de morts. Segons ha indicat Adhanom Ghebreyesus, el coronavirus té «el potencial de causar turbulències polítiques, socials i econòmiques severes»

 

Els casos a Itàlia i a Iran, causa de la preocupació

Este matí, hi ha hagut pànic en Itàlia, on s’ha confirmat una segona mort causada pel coronavirus, a més d’un total de 28 persones afectades. El primer mort ha sigut un home de 77 anys que es trobava infectat en la regió de Vèneto. Hores després, el virus ha matat una dona de la regió de Llombardia. La situació en l’Iran és una de les que més preocupa a l’OMS fora de la Xina. En el país, ja han mort almenys 4 persones i hi ha una vintena d’infectats.

 

Nova informació de l’OMS sobre el coronavirus

Amb tot, des de l’OMS asseguren que cada volta se sap «més» sobre el virus. «Sabem que més del 80% dels pacients tindrà una malaltia lleu i es recuperaran», ha explicat el director general de l’organització. 

 

L’altre 20% patirà un virus «greu o crític» que pot provocar dificultats respiratòries fins a un xoc sèptic i una fallada multiorgànica. En estos casos, caldran cures intensives. En un 2% dels casos, el coronavirus és mortal, amb la taxa de mortalitat més elevada entre la població més envellida i els que tenen patologies prèvies

 

Un dels elements que destaca l’OMS, i pel que encara no dona una explicació concreta, és que el virus té una afectació «baixa» entre els xiquets. «Necessitem més informació per a entendre perquè», ha explicat Tedros. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca defén l’actuació del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha defés la resposta del Consell a les irregularitats en adjudicacions de vivendes a Alacant. PSPV i Compromís han demanat dimissions i eleccions.

Esclarixen una estafa de l’amor per 216.839 euros amb quatre detinguts a Alacant

La Policia Nacional ha desarticulat part d'una xarxa que va captar a una dona per Facebook i li va sostraure 216.839 euros. Huit persones han sigut identificades i quatre detingudes a Alacant.

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha arrestat a l'exmarit de la víctima per incomplir una orde de 300 metres vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

La Comunitat Valenciana va registrar un 0,85% més de naixements en 2025, per davall de la mitjana nacional

La Comunitat Valenciana va augmentar els naixements un 0,85% en 2025, per davall del 0,99% nacional. Amb 35.822 enllumenaments, va aportar el 11,15% del total a Espanya.

Pérez Llorca anuncia 80.000 euros d’ajuda per a famílies de les víctimes de la DANA

El president ha anunciat una ajuda directa de 80.000 euros destinada als familiars de les persones mortes per la DANA del 29 d'octubre de 2024 a la província de València. El missatge arriba en la seua primera sessió de control en Les Corts.

El primer ple de l’any de Les Corts Valencianes ha començat amb la presa de possessió d’una nova diputada

El primer ple de l'any i del nou període de sessions ha començat amb la presa de possessió de Raquel Cámara com a nova diputada del PSPV-PSOE, en substitució de Sonia Borruey. La renúncia de Borruey es va produir després del seu nomenament com a directora general de GESPA, un càrrec incompatible amb l'acta.

La Comunitat Valenciana lidera al gener l’augment de passatgers aeris internacionals amb un 7,7%

Espanya va rebre 6,7 milions de passatgers procedents d'aeroports internacionals al gener, un 5,2% més interanual. La Comunitat Valenciana va ser la regió amb major alça, del 7,7%.

Finalitza la guerra en l’obra de teamLab en el Centre d’Art Hortensia Herrero

La instal·lació interactiva 'The World of Irreversible Change' del CAHH ha posat fi a la seua guerra interna després de més de dos dies de combats i obri una fase de regeneració lligada al clima de València.