L’OMS advertix: Les possibilitats de contindre el coronavirus estan disminuint

Durant els últims dies es respira un ambient d’intranquil·litat en l’Organització Mundial de la Salut pel coronavirus. L’OMS ha advertit este dissabte de què «la finestra d’oportunitat» per contenir-lo a escala mundial «estan disminuint» amb l’increment de contagis fora de la Xina.

 

En una roda de premsa, el director general de l’organització, Tedros Adhanom Ghebreyesus, s’ha mostrat preocupat pel número de casos sense «un vincle epidemiològic clar», com haver estat en la Xina o en contacte amb una persona infectada. Segons les últimes dades oferides per l’OMS, el coronavirus afecta a més de 75.000 persones en la Xina, on ja ha provocat 2.239 morts.

 

Fora del territori xinès, hi ha 1.200 casos en 26 països, amb una desena de morts. Segons ha indicat Adhanom Ghebreyesus, el coronavirus té «el potencial de causar turbulències polítiques, socials i econòmiques severes»

 

Els casos a Itàlia i a Iran, causa de la preocupació

Este matí, hi ha hagut pànic en Itàlia, on s’ha confirmat una segona mort causada pel coronavirus, a més d’un total de 28 persones afectades. El primer mort ha sigut un home de 77 anys que es trobava infectat en la regió de Vèneto. Hores després, el virus ha matat una dona de la regió de Llombardia. La situació en l’Iran és una de les que més preocupa a l’OMS fora de la Xina. En el país, ja han mort almenys 4 persones i hi ha una vintena d’infectats.

 

Nova informació de l’OMS sobre el coronavirus

Amb tot, des de l’OMS asseguren que cada volta se sap «més» sobre el virus. «Sabem que més del 80% dels pacients tindrà una malaltia lleu i es recuperaran», ha explicat el director general de l’organització. 

 

L’altre 20% patirà un virus «greu o crític» que pot provocar dificultats respiratòries fins a un xoc sèptic i una fallada multiorgànica. En estos casos, caldran cures intensives. En un 2% dels casos, el coronavirus és mortal, amb la taxa de mortalitat més elevada entre la població més envellida i els que tenen patologies prèvies

 

Un dels elements que destaca l’OMS, i pel que encara no dona una explicació concreta, és que el virus té una afectació «baixa» entre els xiquets. «Necessitem més informació per a entendre perquè», ha explicat Tedros. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.

El dèficit públic valencià baixa fins a 1.694 milions però continua en l’1,02 % del PIB

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana ha arribat en el primer semestre a 1.694 milions d’euros, l’1,02 % del PIB, per davall dels 1.960 milions i l’1,25 % d’un any abans. A Espanya, el dèficit de les administracions públiques (sense locals) ha pujat un 6,4 % fins als 33.668 milions, l’1,89 % del PIB.

La Universitat de València reclama més finançament i defensa la educació pública

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, ha reclamat en l’obertura del curs 2026-2027 un finançament suficient i previsible i ha defensat la universitat i la educació pública davant el creixement de la privada. L’acte ha comptat amb la ministra Diana Morant i ha servit per a reivindicar igualtat d’oportunitats, estabilitat investigadora i un marc davant els reptes de la intel·ligència artificial.