L’OMS advertix: Les possibilitats de contindre el coronavirus estan disminuint

Durant els últims dies es respira un ambient d’intranquil·litat en l’Organització Mundial de la Salut pel coronavirus. L’OMS ha advertit este dissabte de què «la finestra d’oportunitat» per contenir-lo a escala mundial «estan disminuint» amb l’increment de contagis fora de la Xina.

 

En una roda de premsa, el director general de l’organització, Tedros Adhanom Ghebreyesus, s’ha mostrat preocupat pel número de casos sense «un vincle epidemiològic clar», com haver estat en la Xina o en contacte amb una persona infectada. Segons les últimes dades oferides per l’OMS, el coronavirus afecta a més de 75.000 persones en la Xina, on ja ha provocat 2.239 morts.

 

Fora del territori xinès, hi ha 1.200 casos en 26 països, amb una desena de morts. Segons ha indicat Adhanom Ghebreyesus, el coronavirus té «el potencial de causar turbulències polítiques, socials i econòmiques severes»

 

Els casos a Itàlia i a Iran, causa de la preocupació

Este matí, hi ha hagut pànic en Itàlia, on s’ha confirmat una segona mort causada pel coronavirus, a més d’un total de 28 persones afectades. El primer mort ha sigut un home de 77 anys que es trobava infectat en la regió de Vèneto. Hores després, el virus ha matat una dona de la regió de Llombardia. La situació en l’Iran és una de les que més preocupa a l’OMS fora de la Xina. En el país, ja han mort almenys 4 persones i hi ha una vintena d’infectats.

 

Nova informació de l’OMS sobre el coronavirus

Amb tot, des de l’OMS asseguren que cada volta se sap «més» sobre el virus. «Sabem que més del 80% dels pacients tindrà una malaltia lleu i es recuperaran», ha explicat el director general de l’organització. 

 

L’altre 20% patirà un virus «greu o crític» que pot provocar dificultats respiratòries fins a un xoc sèptic i una fallada multiorgànica. En estos casos, caldran cures intensives. En un 2% dels casos, el coronavirus és mortal, amb la taxa de mortalitat més elevada entre la població més envellida i els que tenen patologies prèvies

 

Un dels elements que destaca l’OMS, i pel que encara no dona una explicació concreta, és que el virus té una afectació «baixa» entre els xiquets. «Necessitem més informació per a entendre perquè», ha explicat Tedros. 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Retiren 9.500 metres quadrats de canya invasora en Sierra Escalona per a protegir el brúfol

La Generalitat ha eliminat 9.500 metres quadrats de canya invasora en Sierra Escalona per a restaurar l'ecosistema mediterrani i afavorir la recuperació d'espècies protegides com el brúfol, el gat muntés o la tortuga mediterrània.

Pedro Martínez lamenta la derrota davant el Barça i reclama més ritme i rebot

Pedro Martínez va explicar la derrota del València Basket davant el Barça en Eurolliga per la falta d'encert en el final igualat, el domini visitant del rebot i el baix ritme ofensiu.

Mbappé, Yamal i Peter Lim es convertixen en ninots llestos per a cremar en les Falles de València

Les Falles de València tornen a convertir a Kylian Mbappé, Lamine Yamal i Peter Lim en ninots satírics que cremaran en la cremà, al costat d'una falla rècord dedicada a la marató.

La comissió que investigarà les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan es posarà en marxa el 23 de març

La comissió municipal que examinarà les possibles irregularitats en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan començarà el 23 de març, més de mes i mig després d'acordar-se en un ple extraordinari.

L’Elx tanca la renovació de Dituro i planteja un any més a Bigas

L'Elx aconseguix un acord verbal per a ampliar un any el contracte del porter Matías Dituro i proposa una altra temporada al central Pedro Bigas, mentres definix el futur de diversos jugadors clau.

Bragarnik reafirma la seua confiança en Sarabia malgrat la mala ratxa de l’Elx

El propietari de l'Elx, Christian Bragarnik, recolza públicament a Eder Sarabia i dona per fet que seguirà la pròxima temporada, malgrat la mala dinàmica i la posició de descens.

Temps estable en la Comunitat Valenciana abans d’un San José més fresc i amb possibles pluges

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de temps estable amb augment de nuvolositat abans del dia de San José, quan s'esperen un descens de temperatures i pluges febles en alguns punts.

El camp espanyol afronta fins a 100 milions de sobrecost per la guerra amb un fort impacte en la Comunitat Valenciana

La guerra contra l'Iran ha disparat els costos del camp espanyol entre 41 i 99 milions d'euros en poques setmanes, amb gasoil i fertilitzants com a principals responsables i un fort impacte en cereals, cítrics i ramaderia.