L’ONU advertix dels ‘alarmants senyals’ de l’escalada del conflicte a Ucraïna

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El secretari general adjunt de Nacions Unides per a Assumptes Polítics, Miroslav Jenca, ha informat al Consell de Seguretat de l’ONU sobre els «alarmants senyals» que en els darrers dies apunten a una escalada del conflicte a Ucraïna, després de l’atac rus amb un míssil balístic contra Dnipró.

Durant la seua intervenció davant l’òrgan consultiu, Jenca ha abordat «els més recents esdeveniments de la conflagració que va superar ja els mil dies i que ha tingut un cost humanitari enorme per a la població ucraïnesa».

Esta declaració es produïx després que l’Exèrcit rus llançara la setmana passada un atac amb un míssil balístic d’abast mitjà afectant a la ciutat ucraïnesa de Dnipró, i impactant en particular sobre la zona industrial situada al sud-oest de la localitat.

«Segons les autoritats ucraïneses, el míssil estava equipat amb sis ogives, cadascuna amb sis submunicions, i va tardar només 15 minuts a arribar des del lloc de llançament a la regió d’Astrakhan, a Rússia, a uns mil quilòmetres de Dnipró», ha relatat.

El subsecretari ha aprofitat per condemnar «tots els atacs contra objectius i infraestructures crítiques, independentment del sistema d’armes utilitzat», alhora que ha instat als membres del Consell de Seguretat a actuar per a «revertir el perillós cicle d’escalada».

En este sentit, ha urgit «totes les parts involucrades» en el conflicte el «cost del qual és ja massa alt per als ucraïnesos i per al món» a adoptar mesures «immediates» per a reduir les hostilitats i els ha instat a «abstindre’s de qualsevol acció o retòrica que puga aguditzar-la, causant un major patiment a la població civil i posant en greu risc la pau i seguretat» al món.

Per això, es necessita «una voluntat política genuïna i esforços diplomàtics inclusius» que vagen en línia amb la Carta de les Nacions Unides, la legislació internacional i les resolucions de l’Assemblea General de l’ONU.

Últimes notícies

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.