L’ONU advertix dels ‘alarmants senyals’ de l’escalada del conflicte a Ucraïna

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El secretari general adjunt de Nacions Unides per a Assumptes Polítics, Miroslav Jenca, ha informat al Consell de Seguretat de l’ONU sobre els «alarmants senyals» que en els darrers dies apunten a una escalada del conflicte a Ucraïna, després de l’atac rus amb un míssil balístic contra Dnipró.

Durant la seua intervenció davant l’òrgan consultiu, Jenca ha abordat «els més recents esdeveniments de la conflagració que va superar ja els mil dies i que ha tingut un cost humanitari enorme per a la població ucraïnesa».

Esta declaració es produïx després que l’Exèrcit rus llançara la setmana passada un atac amb un míssil balístic d’abast mitjà afectant a la ciutat ucraïnesa de Dnipró, i impactant en particular sobre la zona industrial situada al sud-oest de la localitat.

«Segons les autoritats ucraïneses, el míssil estava equipat amb sis ogives, cadascuna amb sis submunicions, i va tardar només 15 minuts a arribar des del lloc de llançament a la regió d’Astrakhan, a Rússia, a uns mil quilòmetres de Dnipró», ha relatat.

El subsecretari ha aprofitat per condemnar «tots els atacs contra objectius i infraestructures crítiques, independentment del sistema d’armes utilitzat», alhora que ha instat als membres del Consell de Seguretat a actuar per a «revertir el perillós cicle d’escalada».

En este sentit, ha urgit «totes les parts involucrades» en el conflicte el «cost del qual és ja massa alt per als ucraïnesos i per al món» a adoptar mesures «immediates» per a reduir les hostilitats i els ha instat a «abstindre’s de qualsevol acció o retòrica que puga aguditzar-la, causant un major patiment a la població civil i posant en greu risc la pau i seguretat» al món.

Per això, es necessita «una voluntat política genuïna i esforços diplomàtics inclusius» que vagen en línia amb la Carta de les Nacions Unides, la legislació internacional i les resolucions de l’Assemblea General de l’ONU.

Últimes notícies

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.