L’ONU advertix dels ‘alarmants senyals’ de l’escalada del conflicte a Ucraïna

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El secretari general adjunt de Nacions Unides per a Assumptes Polítics, Miroslav Jenca, ha informat al Consell de Seguretat de l’ONU sobre els «alarmants senyals» que en els darrers dies apunten a una escalada del conflicte a Ucraïna, després de l’atac rus amb un míssil balístic contra Dnipró.

Durant la seua intervenció davant l’òrgan consultiu, Jenca ha abordat «els més recents esdeveniments de la conflagració que va superar ja els mil dies i que ha tingut un cost humanitari enorme per a la població ucraïnesa».

Esta declaració es produïx després que l’Exèrcit rus llançara la setmana passada un atac amb un míssil balístic d’abast mitjà afectant a la ciutat ucraïnesa de Dnipró, i impactant en particular sobre la zona industrial situada al sud-oest de la localitat.

«Segons les autoritats ucraïneses, el míssil estava equipat amb sis ogives, cadascuna amb sis submunicions, i va tardar només 15 minuts a arribar des del lloc de llançament a la regió d’Astrakhan, a Rússia, a uns mil quilòmetres de Dnipró», ha relatat.

El subsecretari ha aprofitat per condemnar «tots els atacs contra objectius i infraestructures crítiques, independentment del sistema d’armes utilitzat», alhora que ha instat als membres del Consell de Seguretat a actuar per a «revertir el perillós cicle d’escalada».

En este sentit, ha urgit «totes les parts involucrades» en el conflicte el «cost del qual és ja massa alt per als ucraïnesos i per al món» a adoptar mesures «immediates» per a reduir les hostilitats i els ha instat a «abstindre’s de qualsevol acció o retòrica que puga aguditzar-la, causant un major patiment a la població civil i posant en greu risc la pau i seguretat» al món.

Per això, es necessita «una voluntat política genuïna i esforços diplomàtics inclusius» que vagen en línia amb la Carta de les Nacions Unides, la legislació internacional i les resolucions de l’Assemblea General de l’ONU.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.