L’ONU advertix dels ‘alarmants senyals’ de l’escalada del conflicte a Ucraïna

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El secretari general adjunt de Nacions Unides per a Assumptes Polítics, Miroslav Jenca, ha informat al Consell de Seguretat de l’ONU sobre els «alarmants senyals» que en els darrers dies apunten a una escalada del conflicte a Ucraïna, després de l’atac rus amb un míssil balístic contra Dnipró.

Durant la seua intervenció davant l’òrgan consultiu, Jenca ha abordat «els més recents esdeveniments de la conflagració que va superar ja els mil dies i que ha tingut un cost humanitari enorme per a la població ucraïnesa».

Esta declaració es produïx després que l’Exèrcit rus llançara la setmana passada un atac amb un míssil balístic d’abast mitjà afectant a la ciutat ucraïnesa de Dnipró, i impactant en particular sobre la zona industrial situada al sud-oest de la localitat.

«Segons les autoritats ucraïneses, el míssil estava equipat amb sis ogives, cadascuna amb sis submunicions, i va tardar només 15 minuts a arribar des del lloc de llançament a la regió d’Astrakhan, a Rússia, a uns mil quilòmetres de Dnipró», ha relatat.

El subsecretari ha aprofitat per condemnar «tots els atacs contra objectius i infraestructures crítiques, independentment del sistema d’armes utilitzat», alhora que ha instat als membres del Consell de Seguretat a actuar per a «revertir el perillós cicle d’escalada».

En este sentit, ha urgit «totes les parts involucrades» en el conflicte el «cost del qual és ja massa alt per als ucraïnesos i per al món» a adoptar mesures «immediates» per a reduir les hostilitats i els ha instat a «abstindre’s de qualsevol acció o retòrica que puga aguditzar-la, causant un major patiment a la població civil i posant en greu risc la pau i seguretat» al món.

Per això, es necessita «una voluntat política genuïna i esforços diplomàtics inclusius» que vagen en línia amb la Carta de les Nacions Unides, la legislació internacional i les resolucions de l’Assemblea General de l’ONU.

Últimes notícies

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.

Pérez Llorca resta importància a quan triarà el PP el candidat a la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca afirma que no està gens preocupat per quan designarà el PP el candidat a la presidència de la Generalitat i defensa que el que importa és continuar aplicant els pressupostos i les inversions en sanitat i polítiques socials a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca assegura que cap professor serà perseguit a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca garanteix que cap docent serà perseguit a la Comunitat Valenciana i defensa un model de llibertat educativa i de pensament. El president rebutja les crítiques a la Inspecció educativa i apel·la a millorar el sistema sense generar polèmiques.

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.