L’ONU advertix dels ‘alarmants senyals’ de l’escalada del conflicte a Ucraïna

MADRID, 28 (EUROPA PRESS)

El secretari general adjunt de Nacions Unides per a Assumptes Polítics, Miroslav Jenca, ha informat al Consell de Seguretat de l’ONU sobre els “alarmants senyals” que en els darrers dies apunten a una escalada del conflicte a Ucraïna, després de l’atac rus amb un míssil balístic contra Dnipró.

Durant la seua intervenció davant l’òrgan consultiu, Jenca ha abordat “els més recents esdeveniments de la conflagració que va superar ja els mil dies i que ha tingut un cost humanitari enorme per a la població ucraïnesa”.

Esta declaració es produïx després que l’Exèrcit rus llançara la setmana passada un atac amb un míssil balístic d’abast mitjà afectant a la ciutat ucraïnesa de Dnipró, i impactant en particular sobre la zona industrial situada al sud-oest de la localitat.

“Segons les autoritats ucraïneses, el míssil estava equipat amb sis ogives, cadascuna amb sis submunicions, i va tardar només 15 minuts a arribar des del lloc de llançament a la regió d’Astrakhan, a Rússia, a uns mil quilòmetres de Dnipró”, ha relatat.

El subsecretari ha aprofitat per condemnar “tots els atacs contra objectius i infraestructures crítiques, independentment del sistema d’armes utilitzat”, alhora que ha instat als membres del Consell de Seguretat a actuar per a “revertir el perillós cicle d’escalada”.

En este sentit, ha urgit “totes les parts involucrades” en el conflicte el “cost del qual és ja massa alt per als ucraïnesos i per al món” a adoptar mesures “immediates” per a reduir les hostilitats i els ha instat a “abstindre’s de qualsevol acció o retòrica que puga aguditzar-la, causant un major patiment a la població civil i posant en greu risc la pau i seguretat” al món.

Per això, es necessita “una voluntat política genuïna i esforços diplomàtics inclusius” que vagen en línia amb la Carta de les Nacions Unides, la legislació internacional i les resolucions de l’Assemblea General de l’ONU.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.