L’ONU certifica la inclusió d’Israel en la llista d’entitats que violen els drets dels xiquets

Registra quasi 33.000 violacions greus contra la infància a tot el món

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Nacions Unides ha certificat hui dijous la inclusió de l’Exèrcit israelià en la llista d’entitats que violen els drets de la infància en situació de conflicte en considerar que les forces de seguretat són «responsables de la matança i mutilació de xiquets» a Israel i en els Territoris Palestins Ocupats.

Així ho ha confirmat en un extens informe l’oficina del Representant Especial del Secretari General per a la infància i els conflictes armats, que apunta al fet que l’Exèrcit israelià està també darrere d’atacs contra escoles i hospitals. «L’últim trimestre del 2023 va posar de manifest un augment extrem de les violacions, en particular contra els xiquets en la Franja de Gaza, especialment per l’ús d’armes explosives amb una àmplia zona d’impacte, fins i tot en zones molt poblades», arreplega el text.

Així, ha instat a les autoritats d’Israel a signar «immediatament» un pla d’acció amb Nacions Unides per a «cessar i prevenir la matança i mutilació de xiquets i els atacs contra escoles i hospitals».

«Encara que la denegació d’accés humanitari als xiquets és una violació que no dona lloc a la inclusió en les llistes, inste a les Forces Armades i de seguretat israelianes al fet que complisquen les obligacions que els incumbixen en virtut del Dret Internacional humanitari i del Dret Internacional i garantisquen l’accés segur, ràpid i sense traves de l’ajuda humanitària i dels treballadors humanitaris a tota la Franja de Gaza», ha manifestat.

Per això, ha demanat a Israel accelerar la col·laboració amb el representant especial de l’ONU per a engegar mesures que permeten millorar la situació dels menors, al mateix temps que ha recalcat que el conflicte presenta una «escala i intensitat sense precedents de viol.aciones greus contra xiquets en el marc d’hostilitats, que ha ocasionat un augment de les violacions greus en un 155 per cent». «Els atacs contra escoles i hospitals (1.650) seguixen sent preocupants, sobretot a Israel i el Territori Palestí Ocupat», ha afegit.

D’altra banda, la llista negra inclou també les Brigades Ezzeldín al Qassam, braç armat del Moviment de Resistència Islámcia (Hamàs), i les Brigades Al Quds de Yihad Islàmica, a les quals l’ONU acusa al seu torn d’estar darrere de la «matança, mutilació i segrest de xiquets després dels brutals actes terroristes perpetrats a Israel el 7 d’octubre del 2023».

«Inste a estos grups armats i a les faccions afiliades, així com a les Brigades Al Quds de Yihad Islàmica, al fet que facen cessar i previnguen urgentment les violacions greus contra els xiquets», ha indicat.

L’informe apunta al fet que al llarg del 2023 s’han registrat 32.900 violacions greus contra la infància, la qual cosa situa en 22.557 les víctimes infantils. Durant este període de temps, els xiquets en llocs de conflicte han experimentat «nivells sense precedents de violència», tal com ha denunciat l’ONU.

Últimes notícies

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.