L’ONU certifica la inclusió d’Israel en la llista d’entitats que violen els drets dels xiquets

Registra quasi 33.000 violacions greus contra la infància a tot el món

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Nacions Unides ha certificat hui dijous la inclusió de l’Exèrcit israelià en la llista d’entitats que violen els drets de la infància en situació de conflicte en considerar que les forces de seguretat són “responsables de la matança i mutilació de xiquets” a Israel i en els Territoris Palestins Ocupats.

Així ho ha confirmat en un extens informe l’oficina del Representant Especial del Secretari General per a la infància i els conflictes armats, que apunta al fet que l’Exèrcit israelià està també darrere d’atacs contra escoles i hospitals. “L’últim trimestre del 2023 va posar de manifest un augment extrem de les violacions, en particular contra els xiquets en la Franja de Gaza, especialment per l’ús d’armes explosives amb una àmplia zona d’impacte, fins i tot en zones molt poblades”, arreplega el text.

Així, ha instat a les autoritats d’Israel a signar “immediatament” un pla d’acció amb Nacions Unides per a “cessar i prevenir la matança i mutilació de xiquets i els atacs contra escoles i hospitals”.

“Encara que la denegació d’accés humanitari als xiquets és una violació que no dona lloc a la inclusió en les llistes, inste a les Forces Armades i de seguretat israelianes al fet que complisquen les obligacions que els incumbixen en virtut del Dret Internacional humanitari i del Dret Internacional i garantisquen l’accés segur, ràpid i sense traves de l’ajuda humanitària i dels treballadors humanitaris a tota la Franja de Gaza”, ha manifestat.

Per això, ha demanat a Israel accelerar la col·laboració amb el representant especial de l’ONU per a engegar mesures que permeten millorar la situació dels menors, al mateix temps que ha recalcat que el conflicte presenta una “escala i intensitat sense precedents de viol.aciones greus contra xiquets en el marc d’hostilitats, que ha ocasionat un augment de les violacions greus en un 155 per cent”. “Els atacs contra escoles i hospitals (1.650) seguixen sent preocupants, sobretot a Israel i el Territori Palestí Ocupat”, ha afegit.

D’altra banda, la llista negra inclou també les Brigades Ezzeldín al Qassam, braç armat del Moviment de Resistència Islámcia (Hamàs), i les Brigades Al Quds de Yihad Islàmica, a les quals l’ONU acusa al seu torn d’estar darrere de la “matança, mutilació i segrest de xiquets després dels brutals actes terroristes perpetrats a Israel el 7 d’octubre del 2023”.

“Inste a estos grups armats i a les faccions afiliades, així com a les Brigades Al Quds de Yihad Islàmica, al fet que facen cessar i previnguen urgentment les violacions greus contra els xiquets”, ha indicat.

L’informe apunta al fet que al llarg del 2023 s’han registrat 32.900 violacions greus contra la infància, la qual cosa situa en 22.557 les víctimes infantils. Durant este període de temps, els xiquets en llocs de conflicte han experimentat “nivells sense precedents de violència”, tal com ha denunciat l’ONU.

Anuncios

Últimes notícies

Sumar es desmarca del PSOE pel cas Ábalos i presumix de no tindre corrupció

Ernest Urtasun reclama que la Justícia investigue fins al final el cas Ábalos, es distancia del PSOE i reivindica que l'espai de Sumar no ha estat afectat per casos greus de corrupció.

El PP vincula el juí del cas Koldo amb la suposada implicació de Pedro Sánchez

El PP sosté que les declaracions en el juí del cas Koldo en el Suprem reforcen la idea d'una implicació de Pedro Sánchez i apunten a un presumpte finançament il·legal del PSOE.

Ábalos nega que els folis anaren bitllets i acusa un juí mediàtic pel cas Koldo

Ábalos es defén en el Suprem pel cas Koldo negant que els folis al·ludiren a diners, rebutjant haver intervingut en contractes públics i denunciant un juí ja condemnat mediàticament.

El Barça es creua amb el Recol·lectes Valladolid i l’Enforne Alacant amb el Bada Huesca en els quarts de la Copa del Rei

El sorteig de la Copa del Rei d'handbol definix uns quarts de final amb un Barça-Recol·lectes Atlètic Valladolid i un Enforne Alacant-Bada Huesca com a creus estel·lars en el Centre de Tecnificació.

Barcala rep a les noves belleas del foc i els reconeix com a símbol de les Fogueres

L'alcalde d'Alacant i la corporació municipal han rebut oficialment a les noves belleas del foc adulta i infantil i a les seues dames, als qui han reconegut com a ambaixadores de les Fogueres durant tot l'any.

Robatori de 800 metres de línia elèctrica deixa sense enllumenat a la pedania del Escorratel a Orihuela

El robatori d'uns 800 metres de cablejat elèctric, entre línies subterrànies i aèries, ha deixat sense enllumenat públic a la pedania del Escorratel, a Orihuela, mentres l'Ajuntament treballa per a reposar el servici amb caràcter d'urgència.

Detingut un jove de 26 anys per un apunyalament mortal en un comerç de València

La Policia Nacional ha detingut a un jove de 26 anys per la mort a ganivetades d'un altre home en un comerç del barri de Russafa, a València. El Grup d'Homicidis investiga les causes del crim i la Policia Científica analitza l'escena.

La dura temporada de Carlos Álvarez en el Llevant acaba una altra vegada en la infermeria

Carlos Álvarez, heroi de l'últim ascens del Llevant, s'ha lesionat el turmell esquerre i està pràcticament descartat per als quatre partits finals de LaLiga EA Sports després d'un curs plagat de problemes físics.