L’ONU certifica la inclusió d’Israel en la llista d’entitats que violen els drets dels xiquets

Registra quasi 33.000 violacions greus contra la infància a tot el món

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Nacions Unides ha certificat hui dijous la inclusió de l’Exèrcit israelià en la llista d’entitats que violen els drets de la infància en situació de conflicte en considerar que les forces de seguretat són «responsables de la matança i mutilació de xiquets» a Israel i en els Territoris Palestins Ocupats.

Així ho ha confirmat en un extens informe l’oficina del Representant Especial del Secretari General per a la infància i els conflictes armats, que apunta al fet que l’Exèrcit israelià està també darrere d’atacs contra escoles i hospitals. «L’últim trimestre del 2023 va posar de manifest un augment extrem de les violacions, en particular contra els xiquets en la Franja de Gaza, especialment per l’ús d’armes explosives amb una àmplia zona d’impacte, fins i tot en zones molt poblades», arreplega el text.

Així, ha instat a les autoritats d’Israel a signar «immediatament» un pla d’acció amb Nacions Unides per a «cessar i prevenir la matança i mutilació de xiquets i els atacs contra escoles i hospitals».

«Encara que la denegació d’accés humanitari als xiquets és una violació que no dona lloc a la inclusió en les llistes, inste a les Forces Armades i de seguretat israelianes al fet que complisquen les obligacions que els incumbixen en virtut del Dret Internacional humanitari i del Dret Internacional i garantisquen l’accés segur, ràpid i sense traves de l’ajuda humanitària i dels treballadors humanitaris a tota la Franja de Gaza», ha manifestat.

Per això, ha demanat a Israel accelerar la col·laboració amb el representant especial de l’ONU per a engegar mesures que permeten millorar la situació dels menors, al mateix temps que ha recalcat que el conflicte presenta una «escala i intensitat sense precedents de viol.aciones greus contra xiquets en el marc d’hostilitats, que ha ocasionat un augment de les violacions greus en un 155 per cent». «Els atacs contra escoles i hospitals (1.650) seguixen sent preocupants, sobretot a Israel i el Territori Palestí Ocupat», ha afegit.

D’altra banda, la llista negra inclou també les Brigades Ezzeldín al Qassam, braç armat del Moviment de Resistència Islámcia (Hamàs), i les Brigades Al Quds de Yihad Islàmica, a les quals l’ONU acusa al seu torn d’estar darrere de la «matança, mutilació i segrest de xiquets després dels brutals actes terroristes perpetrats a Israel el 7 d’octubre del 2023».

«Inste a estos grups armats i a les faccions afiliades, així com a les Brigades Al Quds de Yihad Islàmica, al fet que facen cessar i previnguen urgentment les violacions greus contra els xiquets», ha indicat.

L’informe apunta al fet que al llarg del 2023 s’han registrat 32.900 violacions greus contra la infància, la qual cosa situa en 22.557 les víctimes infantils. Durant este període de temps, els xiquets en llocs de conflicte han experimentat «nivells sense precedents de violència», tal com ha denunciat l’ONU.

Últimes notícies

Morant acusa a Pérez Llorca de blindar el seu pacte amb Vox a través dels pressupostos de la Generalitat

Diana Morant sosté que els comptes de la Generalitat servixen per a assegurar la continuïtat de Juanfran Pérez Llorca gràcies a Vox i critica el seu impacte en vivenda, sanitat i educació.

Gomar preveu la ràpida reconstrucció del camp de Paiporta i veu estancat el de Bugarra

El president de la FFCV confia que els tràmits per a reconstruir el camp de Paiporta després de la dana concloguen en breu, mentres alerta de la complexa situació del camp de Bugarra per la seua proximitat al riu i el cost del mur de contenció.

Gomar confia que la FIFA visite València a l’octubre per a definir les seus del Mundial 2030

Salvador Gomar preveu que la FIFA viatge a València a partir d'octubre per a avaluar el Nou Mestalla com a possible seu del Mundial 2030 i tancar també el mapa de subseus en la Comunitat Valenciana.

Aemet activa l’avís groc per pluges i tempestes amb graníssol a l’interior de Castelló este diumenge

Aemet activa per a este diumenge l'avís groc a l'interior de Castelló per pluges intenses, tempestes amb possible graníssol i ratxes molt fortes de vent entre les 14.00 i les 21.00 hores.

Una nova IA millora la gestió d’anomenades al 112 en emergències mèdiques

Investigadors de la UPV i el Servici d'Emergències Sanitàries de la Comunitat Valenciana han creat una ferramenta d'intel·ligència artificial que optimitza la gestió i priorització de les anomenades metgesses al 112.

Presó provisional per a dos detinguts per robatoris violents a ancians a Torrevieja

Dos hòmens de 31 i 32 anys han ingressat a la presó provisional acusats de cometre almenys quatre robatoris amb violència a persones d'entre 75 i 93 anys a Torrevieja i La Mata mitjançant el mètode de l'estirada.

Detingut a Torrent un home per agredir i amenaçar a la seua parella embarassada

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un home de 28 anys per presumptes maltractaments físics i psicològics a la seua parella, a la qual hauria agredit durant l'embaràs i després del naixement del bebé.

Detingut a Oliva un jove per agredir a un vianant per a robar-li una cadena d’or

Un jove de 18 anys ha sigut detingut a Oliva acusat de colpejar en la cara a un vianant per a arrabassar-li una cadena d'or. La Guàrdia Civil ho va identificar gràcies a testimonis i va recuperar la joia sostreta.