L’ONU certifica la inclusió d’Israel en la llista d’entitats que violen els drets dels xiquets

Registra quasi 33.000 violacions greus contra la infància a tot el món

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Nacions Unides ha certificat hui dijous la inclusió de l’Exèrcit israelià en la llista d’entitats que violen els drets de la infància en situació de conflicte en considerar que les forces de seguretat són “responsables de la matança i mutilació de xiquets” a Israel i en els Territoris Palestins Ocupats.

Així ho ha confirmat en un extens informe l’oficina del Representant Especial del Secretari General per a la infància i els conflictes armats, que apunta al fet que l’Exèrcit israelià està també darrere d’atacs contra escoles i hospitals. “L’últim trimestre del 2023 va posar de manifest un augment extrem de les violacions, en particular contra els xiquets en la Franja de Gaza, especialment per l’ús d’armes explosives amb una àmplia zona d’impacte, fins i tot en zones molt poblades”, arreplega el text.

Així, ha instat a les autoritats d’Israel a signar “immediatament” un pla d’acció amb Nacions Unides per a “cessar i prevenir la matança i mutilació de xiquets i els atacs contra escoles i hospitals”.

“Encara que la denegació d’accés humanitari als xiquets és una violació que no dona lloc a la inclusió en les llistes, inste a les Forces Armades i de seguretat israelianes al fet que complisquen les obligacions que els incumbixen en virtut del Dret Internacional humanitari i del Dret Internacional i garantisquen l’accés segur, ràpid i sense traves de l’ajuda humanitària i dels treballadors humanitaris a tota la Franja de Gaza”, ha manifestat.

Per això, ha demanat a Israel accelerar la col·laboració amb el representant especial de l’ONU per a engegar mesures que permeten millorar la situació dels menors, al mateix temps que ha recalcat que el conflicte presenta una “escala i intensitat sense precedents de viol.aciones greus contra xiquets en el marc d’hostilitats, que ha ocasionat un augment de les violacions greus en un 155 per cent”. “Els atacs contra escoles i hospitals (1.650) seguixen sent preocupants, sobretot a Israel i el Territori Palestí Ocupat”, ha afegit.

D’altra banda, la llista negra inclou també les Brigades Ezzeldín al Qassam, braç armat del Moviment de Resistència Islámcia (Hamàs), i les Brigades Al Quds de Yihad Islàmica, a les quals l’ONU acusa al seu torn d’estar darrere de la “matança, mutilació i segrest de xiquets després dels brutals actes terroristes perpetrats a Israel el 7 d’octubre del 2023”.

“Inste a estos grups armats i a les faccions afiliades, així com a les Brigades Al Quds de Yihad Islàmica, al fet que facen cessar i previnguen urgentment les violacions greus contra els xiquets”, ha indicat.

L’informe apunta al fet que al llarg del 2023 s’han registrat 32.900 violacions greus contra la infància, la qual cosa situa en 22.557 les víctimes infantils. Durant este període de temps, els xiquets en llocs de conflicte han experimentat “nivells sense precedents de violència”, tal com ha denunciat l’ONU.

Últimes notícies

El València Basket estrena un museu en el Roig Arena que repassa tota la seua història

El València Basket inaugura un museu i tour en el Roig Arena que recorre la seua trajectòria des de 1986, amb zones interactives i un enfocament a crear nova afició.

Més de 1.600 aspirants s’examinen per a entrar en el cos de Bombers de València

Un total de 1.634 persones es presenten este dissabte al primer examen de l'oposició al cos de Bombers de València, que oferix fins a 122 noves places i aspira a completar el procés abans de final d'any.

La Fiscalia demana imputar a un exalte càrrec de Justícia per la filtració d’un àudio de la dana

La Fiscalia Provincial de València sol·licita que el exsubsecretario de Justícia Ricardo García declare com investigat per la filtració d'un àudio reservat entre Aemet i Emergències durant la dana.

Els taxistes valencians redoblen les protestes i acusen el Consell de precarizar els servicis públics

Uns 1.500 taxistes tornen a col·lapsar el centre de València per a exigir una regulació més restrictiva de les VTC i denunciar la precarització dels servicis públics.

Loteries destinarà 60 milions en quatre anys a la labor social de Creu Roja

Hisenda i Creu Roja renoven el seu conveni de col·laboració, pel qual Loteries i Apostes de l'Estat aportarà 60 milions d'euros en quatre anys per a projectes socials i humanitaris.

Diego López demana un València més ambiciós després de l’empat davant el Raig

Diego López reclama que el València tanque bé la temporada i faça un salt competitiu el pròxim curs, després d'un empat davant el Raig que deixa la salvació pendent.

Martínez Mus reafirma que presentarà este mes la nova regulació per a taxis i VTC

Vicente Martínez Mus assegura que la Generalitat manté el compromís de disposar este mes d'una nova regulació del sector, que busca un millor servici públic i preus raonables per als usuaris.

Hisenda pactarà amb la Generalitat una reunió sobre el nou model de finançament autonòmic

El ministre d'Hisenda anuncia que contactarà en breu amb la Generalitat per a abordar el nou model de finançament, que inclou condonació de deute i més recursos per a les autonomies.