L’ONU certifica la inclusió d’Israel en la llista d’entitats que violen els drets dels xiquets

Registra quasi 33.000 violacions greus contra la infància a tot el món

MADRID, 13 (EUROPA PRESS)

Nacions Unides ha certificat hui dijous la inclusió de l’Exèrcit israelià en la llista d’entitats que violen els drets de la infància en situació de conflicte en considerar que les forces de seguretat són «responsables de la matança i mutilació de xiquets» a Israel i en els Territoris Palestins Ocupats.

Així ho ha confirmat en un extens informe l’oficina del Representant Especial del Secretari General per a la infància i els conflictes armats, que apunta al fet que l’Exèrcit israelià està també darrere d’atacs contra escoles i hospitals. «L’últim trimestre del 2023 va posar de manifest un augment extrem de les violacions, en particular contra els xiquets en la Franja de Gaza, especialment per l’ús d’armes explosives amb una àmplia zona d’impacte, fins i tot en zones molt poblades», arreplega el text.

Així, ha instat a les autoritats d’Israel a signar «immediatament» un pla d’acció amb Nacions Unides per a «cessar i prevenir la matança i mutilació de xiquets i els atacs contra escoles i hospitals».

«Encara que la denegació d’accés humanitari als xiquets és una violació que no dona lloc a la inclusió en les llistes, inste a les Forces Armades i de seguretat israelianes al fet que complisquen les obligacions que els incumbixen en virtut del Dret Internacional humanitari i del Dret Internacional i garantisquen l’accés segur, ràpid i sense traves de l’ajuda humanitària i dels treballadors humanitaris a tota la Franja de Gaza», ha manifestat.

Per això, ha demanat a Israel accelerar la col·laboració amb el representant especial de l’ONU per a engegar mesures que permeten millorar la situació dels menors, al mateix temps que ha recalcat que el conflicte presenta una «escala i intensitat sense precedents de viol.aciones greus contra xiquets en el marc d’hostilitats, que ha ocasionat un augment de les violacions greus en un 155 per cent». «Els atacs contra escoles i hospitals (1.650) seguixen sent preocupants, sobretot a Israel i el Territori Palestí Ocupat», ha afegit.

D’altra banda, la llista negra inclou també les Brigades Ezzeldín al Qassam, braç armat del Moviment de Resistència Islámcia (Hamàs), i les Brigades Al Quds de Yihad Islàmica, a les quals l’ONU acusa al seu torn d’estar darrere de la «matança, mutilació i segrest de xiquets després dels brutals actes terroristes perpetrats a Israel el 7 d’octubre del 2023».

«Inste a estos grups armats i a les faccions afiliades, així com a les Brigades Al Quds de Yihad Islàmica, al fet que facen cessar i previnguen urgentment les violacions greus contra els xiquets», ha indicat.

L’informe apunta al fet que al llarg del 2023 s’han registrat 32.900 violacions greus contra la infància, la qual cosa situa en 22.557 les víctimes infantils. Durant este període de temps, els xiquets en llocs de conflicte han experimentat «nivells sense precedents de violència», tal com ha denunciat l’ONU.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.