L’oposició recorrerà la Llei de Concòrdia davant de ‘qualsevol instància’ i el PP els acusa de judicialitzar la política

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

PSPV i Compromís han insistit que recorreran la Llei de Concòrdia de PP i Vox davant de “qualsevol instància” judicial, tant estatal com internacional, mentre els ‘populars’ els han retret que vulguen judicialitzar la política. A més, els socis del Consell han defensat esta llei “superadora de bàndols” a unes hores de la seua aprovació definitiva.

Així ho han manifestat en el ple de Les Corts durant l’últim debat de la norma, que derogarà la de Memòria Democràtica de 2017 i anirà des de 1931 fins a l’actualitat en lloc de fins a l’inici de la democràcia a Espanya. L’última votació tindrà lloc demà dijous després de la sessió de control al Consell.

El debat del dictamen de la comissió de Justícia de Les Corts sobre la proposició de llei de concòrdia ha comptat amb convidats de l’oposició com les netes de tres represaliats pel franquisme: el director de la revista ‘La Traca’, Vicent Miquel Carceller; el conegut com “el pare del guerriller”, Teófilo Alcorisa, i el metge i polític Juan Bautista Peset Aleixandre.

Abans del ple, el síndic del PSPV, José Muñoz, s’ha dirigit a les víctimes per a afirmar que l’aprovació d’esta llei “no és el punt i final”, perquè la recorreran “davant de qualsevol instància judicial i política, tant en el Parlament Europeu com en qualsevol internacional”. A més, ha avançat que mantindran una esmena separada en la votació per a forçar PP i Vox a deixar clar que el franquisme va ser una dictadura.

Joan Baldoví (Compromís) ha coincidit que el seu grup estudiarà al detall la llei per a recórrer-la, amb l’objectiu de combatre-la tant a Les Corts, com al carrer i per la via judicial.

Entre els grups que sustenten al Consell, el síndic del PP, Miguel Barrachina, ha rebatut l’oposició que no li sorprén que vulguen portar la llei al Tribunal Constitucional (TC) on ha assenyalat que està el magistrat progressista Juan Carlos Campo. “És una llei superadora de bàndols”, ha reiterat.

I per a Vox, José Mª Llanos ha assegurat que PSPV i Compromís “no creuen en la llibertat, sinó en una religió d’estat” i s’ha mostrat “satisfet” pel text. També ha sostingut que portar-ho al TC seria “un exercici il·legítim de dret institucional” i que al seu grup no li “condiciona” l’esmena del PSPV sobre el franquisme.

Últimes notícies

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.