L’oposició recorrerà la Llei de Concòrdia davant de ‘qualsevol instància’ i el PP els acusa de judicialitzar la política

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

PSPV i Compromís han insistit que recorreran la Llei de Concòrdia de PP i Vox davant de «qualsevol instància» judicial, tant estatal com internacional, mentre els ‘populars’ els han retret que vulguen judicialitzar la política. A més, els socis del Consell han defensat esta llei «superadora de bàndols» a unes hores de la seua aprovació definitiva.

Així ho han manifestat en el ple de Les Corts durant l’últim debat de la norma, que derogarà la de Memòria Democràtica de 2017 i anirà des de 1931 fins a l’actualitat en lloc de fins a l’inici de la democràcia a Espanya. L’última votació tindrà lloc demà dijous després de la sessió de control al Consell.

El debat del dictamen de la comissió de Justícia de Les Corts sobre la proposició de llei de concòrdia ha comptat amb convidats de l’oposició com les netes de tres represaliats pel franquisme: el director de la revista ‘La Traca’, Vicent Miquel Carceller; el conegut com «el pare del guerriller», Teófilo Alcorisa, i el metge i polític Juan Bautista Peset Aleixandre.

Abans del ple, el síndic del PSPV, José Muñoz, s’ha dirigit a les víctimes per a afirmar que l’aprovació d’esta llei «no és el punt i final», perquè la recorreran «davant de qualsevol instància judicial i política, tant en el Parlament Europeu com en qualsevol internacional». A més, ha avançat que mantindran una esmena separada en la votació per a forçar PP i Vox a deixar clar que el franquisme va ser una dictadura.

Joan Baldoví (Compromís) ha coincidit que el seu grup estudiarà al detall la llei per a recórrer-la, amb l’objectiu de combatre-la tant a Les Corts, com al carrer i per la via judicial.

Entre els grups que sustenten al Consell, el síndic del PP, Miguel Barrachina, ha rebatut l’oposició que no li sorprén que vulguen portar la llei al Tribunal Constitucional (TC) on ha assenyalat que està el magistrat progressista Juan Carlos Campo. «És una llei superadora de bàndols», ha reiterat.

I per a Vox, José Mª Llanos ha assegurat que PSPV i Compromís «no creuen en la llibertat, sinó en una religió d’estat» i s’ha mostrat «satisfet» pel text. També ha sostingut que portar-ho al TC seria «un exercici il·legítim de dret institucional» i que al seu grup no li «condiciona» l’esmena del PSPV sobre el franquisme.

Últimes notícies

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.