L’oposició recorrerà la Llei de Concòrdia davant de ‘qualsevol instància’ i el PP els acusa de judicialitzar la política

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

PSPV i Compromís han insistit que recorreran la Llei de Concòrdia de PP i Vox davant de «qualsevol instància» judicial, tant estatal com internacional, mentre els ‘populars’ els han retret que vulguen judicialitzar la política. A més, els socis del Consell han defensat esta llei «superadora de bàndols» a unes hores de la seua aprovació definitiva.

Així ho han manifestat en el ple de Les Corts durant l’últim debat de la norma, que derogarà la de Memòria Democràtica de 2017 i anirà des de 1931 fins a l’actualitat en lloc de fins a l’inici de la democràcia a Espanya. L’última votació tindrà lloc demà dijous després de la sessió de control al Consell.

El debat del dictamen de la comissió de Justícia de Les Corts sobre la proposició de llei de concòrdia ha comptat amb convidats de l’oposició com les netes de tres represaliats pel franquisme: el director de la revista ‘La Traca’, Vicent Miquel Carceller; el conegut com «el pare del guerriller», Teófilo Alcorisa, i el metge i polític Juan Bautista Peset Aleixandre.

Abans del ple, el síndic del PSPV, José Muñoz, s’ha dirigit a les víctimes per a afirmar que l’aprovació d’esta llei «no és el punt i final», perquè la recorreran «davant de qualsevol instància judicial i política, tant en el Parlament Europeu com en qualsevol internacional». A més, ha avançat que mantindran una esmena separada en la votació per a forçar PP i Vox a deixar clar que el franquisme va ser una dictadura.

Joan Baldoví (Compromís) ha coincidit que el seu grup estudiarà al detall la llei per a recórrer-la, amb l’objectiu de combatre-la tant a Les Corts, com al carrer i per la via judicial.

Entre els grups que sustenten al Consell, el síndic del PP, Miguel Barrachina, ha rebatut l’oposició que no li sorprén que vulguen portar la llei al Tribunal Constitucional (TC) on ha assenyalat que està el magistrat progressista Juan Carlos Campo. «És una llei superadora de bàndols», ha reiterat.

I per a Vox, José Mª Llanos ha assegurat que PSPV i Compromís «no creuen en la llibertat, sinó en una religió d’estat» i s’ha mostrat «satisfet» pel text. També ha sostingut que portar-ho al TC seria «un exercici il·legítim de dret institucional» i que al seu grup no li «condiciona» l’esmena del PSPV sobre el franquisme.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.