L’oposició recorrerà la Llei de Concòrdia davant de ‘qualsevol instància’ i el PP els acusa de judicialitzar la política

VALÈNCIA, 10 (EUROPA PRESS)

PSPV i Compromís han insistit que recorreran la Llei de Concòrdia de PP i Vox davant de “qualsevol instància” judicial, tant estatal com internacional, mentre els ‘populars’ els han retret que vulguen judicialitzar la política. A més, els socis del Consell han defensat esta llei “superadora de bàndols” a unes hores de la seua aprovació definitiva.

Així ho han manifestat en el ple de Les Corts durant l’últim debat de la norma, que derogarà la de Memòria Democràtica de 2017 i anirà des de 1931 fins a l’actualitat en lloc de fins a l’inici de la democràcia a Espanya. L’última votació tindrà lloc demà dijous després de la sessió de control al Consell.

El debat del dictamen de la comissió de Justícia de Les Corts sobre la proposició de llei de concòrdia ha comptat amb convidats de l’oposició com les netes de tres represaliats pel franquisme: el director de la revista ‘La Traca’, Vicent Miquel Carceller; el conegut com “el pare del guerriller”, Teófilo Alcorisa, i el metge i polític Juan Bautista Peset Aleixandre.

Abans del ple, el síndic del PSPV, José Muñoz, s’ha dirigit a les víctimes per a afirmar que l’aprovació d’esta llei “no és el punt i final”, perquè la recorreran “davant de qualsevol instància judicial i política, tant en el Parlament Europeu com en qualsevol internacional”. A més, ha avançat que mantindran una esmena separada en la votació per a forçar PP i Vox a deixar clar que el franquisme va ser una dictadura.

Joan Baldoví (Compromís) ha coincidit que el seu grup estudiarà al detall la llei per a recórrer-la, amb l’objectiu de combatre-la tant a Les Corts, com al carrer i per la via judicial.

Entre els grups que sustenten al Consell, el síndic del PP, Miguel Barrachina, ha rebatut l’oposició que no li sorprén que vulguen portar la llei al Tribunal Constitucional (TC) on ha assenyalat que està el magistrat progressista Juan Carlos Campo. “És una llei superadora de bàndols”, ha reiterat.

I per a Vox, José Mª Llanos ha assegurat que PSPV i Compromís “no creuen en la llibertat, sinó en una religió d’estat” i s’ha mostrat “satisfet” pel text. També ha sostingut que portar-ho al TC seria “un exercici il·legítim de dret institucional” i que al seu grup no li “condiciona” l’esmena del PSPV sobre el franquisme.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.