L’oposició sud-coreana busca guanyar temps i votar la moció contra el president este dissabte

Necessita el suport d’almenys huit diputats del partit governant perquè la moció de destitució tire endavant

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El principal partit de l’oposició sud-coreana, el Partit Demòcrata, ha dit que pressionarà perquè la votació de la moció contra el president, Yoon Suk Yeol, per l’adopció i posterior aixecament de la llei marcial, siga este dissabte, amb la finalitat de guanyar temps davant d’un possible canvi de postura entre les files del governant Partit del Poder del Poble (PPP), que ja ha rebutjat recolzar la moció, malgrat les crítiques internes a l’actuació del mandatari.

El portaveu adjunt de la formació, Cho Seung Rau, ha declarat este dijous que pretén sotmetre la moció de destitució contra el dirigent sud-coreà aquest pròxim dissabte, al voltant de les 19.00 hores (les 11.00 hores en l’Espanya peninsular i Balears), de manera que els diputats del PPP tinguen temps suficient per a reflexionar i deliberar sobre la seua decisió respecte a les accions de Yoon.

Estes declaracions arreplegades per l’agència de notícies estatal Yonhap arriben després que la moció signada per 191 diputats haja sigut presentada davant de la sessió plenària de l’Assemblea Nacional. El projecte de llei de judici polític haurà de sotmetre’s a votació d’ací a les pròximes 72 hores, segons estipula la legislació.

Per a tirar endavant, la moció requerix el suport d’una majoria de dos terços dels parlamentaris, la qual cosa necessitarà el suport de, almenys, huit legisladors del PPP.

El partit del president sud-coreà ja ha rebutjat votar a favor de la moció de destitució, a pesar que membres de la seua pròpia formació han criticat la decisió adoptada el dimarts pel mandatari de declarar la llei marcial, una mesura que va anar posteriorment revocada per l’Assemblea Nacional del país asiàtic.

Yoon va anunciar la llei marcial en un inesperat discurs a la nació en el qual va acusar a l’oposició de simpatitzar amb Corea del Nord després que els opositors –que compten amb la majoria en el Parlament– tragueren avance una mesura pressupostària i presentaren mocions de destitució contra diversos alts càrrecs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmantellat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o amb càrregues i revendre'ls a Espanya i altres països europeus, causant perjuís a particulars i entitats financeres.

El vent posa en dubte l’obertura del festival SanSan a Benicàssim

El fort vent i l'alerta groga a Castelló podrien retardar l'obertura del festival SanSan a Benicàssim, malgrat que tot està preparat per a rebre a uns 15.000 assistents diaris.

Desarticulada a Alacant una xarxa que estafava amb la compravenda de cotxes a particulars i financeres

La Policia Nacional ha desmuntat a Alacant una organització que usava empreses fictícies i testaferros per a adquirir vehicles amb lísing o càrregues, revendre'ls a Espanya i Europa i estafar a particulars i entitats financeres.