L’oposició sud-coreana busca guanyar temps i votar la moció contra el president este dissabte

Necessita el suport d’almenys huit diputats del partit governant perquè la moció de destitució tire endavant

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El principal partit de l’oposició sud-coreana, el Partit Demòcrata, ha dit que pressionarà perquè la votació de la moció contra el president, Yoon Suk Yeol, per l’adopció i posterior aixecament de la llei marcial, siga este dissabte, amb la finalitat de guanyar temps davant d’un possible canvi de postura entre les files del governant Partit del Poder del Poble (PPP), que ja ha rebutjat recolzar la moció, malgrat les crítiques internes a l’actuació del mandatari.

El portaveu adjunt de la formació, Cho Seung Rau, ha declarat este dijous que pretén sotmetre la moció de destitució contra el dirigent sud-coreà aquest pròxim dissabte, al voltant de les 19.00 hores (les 11.00 hores en l’Espanya peninsular i Balears), de manera que els diputats del PPP tinguen temps suficient per a reflexionar i deliberar sobre la seua decisió respecte a les accions de Yoon.

Estes declaracions arreplegades per l’agència de notícies estatal Yonhap arriben després que la moció signada per 191 diputats haja sigut presentada davant de la sessió plenària de l’Assemblea Nacional. El projecte de llei de judici polític haurà de sotmetre’s a votació d’ací a les pròximes 72 hores, segons estipula la legislació.

Per a tirar endavant, la moció requerix el suport d’una majoria de dos terços dels parlamentaris, la qual cosa necessitarà el suport de, almenys, huit legisladors del PPP.

El partit del president sud-coreà ja ha rebutjat votar a favor de la moció de destitució, a pesar que membres de la seua pròpia formació han criticat la decisió adoptada el dimarts pel mandatari de declarar la llei marcial, una mesura que va anar posteriorment revocada per l’Assemblea Nacional del país asiàtic.

Yoon va anunciar la llei marcial en un inesperat discurs a la nació en el qual va acusar a l’oposició de simpatitzar amb Corea del Nord després que els opositors –que compten amb la majoria en el Parlament– tragueren avance una mesura pressupostària i presentaren mocions de destitució contra diversos alts càrrecs.

Últimes notícies

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.