L’oposició sud-coreana busca guanyar temps i votar la moció contra el president este dissabte

Necessita el suport d’almenys huit diputats del partit governant perquè la moció de destitució tire endavant

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El principal partit de l’oposició sud-coreana, el Partit Demòcrata, ha dit que pressionarà perquè la votació de la moció contra el president, Yoon Suk Yeol, per l’adopció i posterior aixecament de la llei marcial, siga este dissabte, amb la finalitat de guanyar temps davant d’un possible canvi de postura entre les files del governant Partit del Poder del Poble (PPP), que ja ha rebutjat recolzar la moció, malgrat les crítiques internes a l’actuació del mandatari.

El portaveu adjunt de la formació, Cho Seung Rau, ha declarat este dijous que pretén sotmetre la moció de destitució contra el dirigent sud-coreà aquest pròxim dissabte, al voltant de les 19.00 hores (les 11.00 hores en l’Espanya peninsular i Balears), de manera que els diputats del PPP tinguen temps suficient per a reflexionar i deliberar sobre la seua decisió respecte a les accions de Yoon.

Estes declaracions arreplegades per l’agència de notícies estatal Yonhap arriben després que la moció signada per 191 diputats haja sigut presentada davant de la sessió plenària de l’Assemblea Nacional. El projecte de llei de judici polític haurà de sotmetre’s a votació d’ací a les pròximes 72 hores, segons estipula la legislació.

Per a tirar endavant, la moció requerix el suport d’una majoria de dos terços dels parlamentaris, la qual cosa necessitarà el suport de, almenys, huit legisladors del PPP.

El partit del president sud-coreà ja ha rebutjat votar a favor de la moció de destitució, a pesar que membres de la seua pròpia formació han criticat la decisió adoptada el dimarts pel mandatari de declarar la llei marcial, una mesura que va anar posteriorment revocada per l’Assemblea Nacional del país asiàtic.

Yoon va anunciar la llei marcial en un inesperat discurs a la nació en el qual va acusar a l’oposició de simpatitzar amb Corea del Nord després que els opositors –que compten amb la majoria en el Parlament– tragueren avance una mesura pressupostària i presentaren mocions de destitució contra diversos alts càrrecs.

Últimes notícies

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.