L’oposició sud-coreana busca guanyar temps i votar la moció contra el president este dissabte

Necessita el suport d’almenys huit diputats del partit governant perquè la moció de destitució tire endavant

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El principal partit de l’oposició sud-coreana, el Partit Demòcrata, ha dit que pressionarà perquè la votació de la moció contra el president, Yoon Suk Yeol, per l’adopció i posterior aixecament de la llei marcial, siga este dissabte, amb la finalitat de guanyar temps davant d’un possible canvi de postura entre les files del governant Partit del Poder del Poble (PPP), que ja ha rebutjat recolzar la moció, malgrat les crítiques internes a l’actuació del mandatari.

El portaveu adjunt de la formació, Cho Seung Rau, ha declarat este dijous que pretén sotmetre la moció de destitució contra el dirigent sud-coreà aquest pròxim dissabte, al voltant de les 19.00 hores (les 11.00 hores en l’Espanya peninsular i Balears), de manera que els diputats del PPP tinguen temps suficient per a reflexionar i deliberar sobre la seua decisió respecte a les accions de Yoon.

Estes declaracions arreplegades per l’agència de notícies estatal Yonhap arriben després que la moció signada per 191 diputats haja sigut presentada davant de la sessió plenària de l’Assemblea Nacional. El projecte de llei de judici polític haurà de sotmetre’s a votació d’ací a les pròximes 72 hores, segons estipula la legislació.

Per a tirar endavant, la moció requerix el suport d’una majoria de dos terços dels parlamentaris, la qual cosa necessitarà el suport de, almenys, huit legisladors del PPP.

El partit del president sud-coreà ja ha rebutjat votar a favor de la moció de destitució, a pesar que membres de la seua pròpia formació han criticat la decisió adoptada el dimarts pel mandatari de declarar la llei marcial, una mesura que va anar posteriorment revocada per l’Assemblea Nacional del país asiàtic.

Yoon va anunciar la llei marcial en un inesperat discurs a la nació en el qual va acusar a l’oposició de simpatitzar amb Corea del Nord després que els opositors –que compten amb la majoria en el Parlament– tragueren avance una mesura pressupostària i presentaren mocions de destitució contra diversos alts càrrecs.

Últimes notícies

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.

Avís groc per pluges fortes al litoral de Castelló este dissabte

Aemet ha activat l’avís groc per pluges de fins a 30 litres per metre quadrat i tempestes al litoral de Castelló, dins d’un episodi de fortes precipitacions que afecta també altres comunitats.

Luís Castro alerta que el Levante té menys pressupost que molts equips de Segona

L’entrenador del Levante UD, Luís Castro, admet que hi ha equips de LaLiga Hypermotion amb més pressupost i demana calma per la inscripció de jugadors. El tècnic assegura que el club treballa per sanar la seua situació econòmica i completar la plantilla.

L’incendi de Segorbe arrasa 633 hectàrees i manté desallotjades mil persones a Gàtova

L’incendi declarat dijous a Segorbe ha cremat 633 hectàrees, part a la Serra Calderona, i obliga a mantindre fora de casa un miler de veïns de Gàtova mentre 25 mitjans aeris i uns 350 efectius continuen les tasques d’extinció.

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.