9.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

L’oposició sud-coreana busca guanyar temps i votar la moció contra el president este dissabte

Necessita el suport d’almenys huit diputats del partit governant perquè la moció de destitució tire endavant

MADRID, 5 (EUROPA PRESS)

El principal partit de l’oposició sud-coreana, el Partit Demòcrata, ha dit que pressionarà perquè la votació de la moció contra el president, Yoon Suk Yeol, per l’adopció i posterior aixecament de la llei marcial, siga este dissabte, amb la finalitat de guanyar temps davant d’un possible canvi de postura entre les files del governant Partit del Poder del Poble (PPP), que ja ha rebutjat recolzar la moció, malgrat les crítiques internes a l’actuació del mandatari.

El portaveu adjunt de la formació, Cho Seung Rau, ha declarat este dijous que pretén sotmetre la moció de destitució contra el dirigent sud-coreà aquest pròxim dissabte, al voltant de les 19.00 hores (les 11.00 hores en l’Espanya peninsular i Balears), de manera que els diputats del PPP tinguen temps suficient per a reflexionar i deliberar sobre la seua decisió respecte a les accions de Yoon.

Estes declaracions arreplegades per l’agència de notícies estatal Yonhap arriben després que la moció signada per 191 diputats haja sigut presentada davant de la sessió plenària de l’Assemblea Nacional. El projecte de llei de judici polític haurà de sotmetre’s a votació d’ací a les pròximes 72 hores, segons estipula la legislació.

Per a tirar endavant, la moció requerix el suport d’una majoria de dos terços dels parlamentaris, la qual cosa necessitarà el suport de, almenys, huit legisladors del PPP.

El partit del president sud-coreà ja ha rebutjat votar a favor de la moció de destitució, a pesar que membres de la seua pròpia formació han criticat la decisió adoptada el dimarts pel mandatari de declarar la llei marcial, una mesura que va anar posteriorment revocada per l’Assemblea Nacional del país asiàtic.

Yoon va anunciar la llei marcial en un inesperat discurs a la nació en el qual va acusar a l’oposició de simpatitzar amb Corea del Nord després que els opositors –que compten amb la majoria en el Parlament– tragueren avance una mesura pressupostària i presentaren mocions de destitució contra diversos alts càrrecs.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.