14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Loters alacantins se sumen a la vaga el dia del sorteig de Nadal

El 22 de desembre sempre és una data marcada al calendari en què la il·lusió i els somnis són més presents que mai. Sobretot per a aquelles persones que es dediquen a repartir il·lusió a les administracions de loteria. Però este any serà completament diferent. Esta data quedarà, esta vegada, marcada al calendari com el dia en què per primera vegada a la història este col·lectiu convoca una vaga.

Este dimecres, mentre els nens del Col·legi de Sant Ildefons concedeixen somnis cantant la Grossa del Nadal, els loters estan cridats a secundar l’atur del col·lectiu. I és que, durant quasi 18 anys no s’actualitzen les comissions que reben els loters. “Fa tot este temps que estem amb els mateixos percentatges, que no han estat actualitzats”, explica Vicente Cutanda, President de l’Associació Provincial Alacantina de Loteries i Apostes de l’Estat (Apralae).

Mentre l’IPV ha pujat fins a un 31%, les quantitats que els loters reben per la venda fa congelades 17 anys. Les comissions percebudes ronden el 4% i el 6%. És a dir, dels dècims de la loteria de Nadal, les administracions reben 0,80 cèntims. I per cada Primitiva d’un euro, el loter s’emporta 5 cèntims.

Encara que les despeses sí que pugen, com el preu de la llum o els lloguers, els seus beneficis es veuen congelats durant quasi dos dècades. Per això, els loters han decidit concentrar-se davant del Teatre Real de Madrid per donar veu a la situació que estan patint.

I els loters alacantins estaran presents en esta vaga. Tal com assegura Vicente Cutanda, “va un autobús que farà parades a Elx, Alacant i Sax. Es preveu un bon percentatge de tancament de terminals per al dia 22″, en concret, des de l’Associació s’espera estar per sobre del 30%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs