10.6 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Loters alacantins se sumen a la vaga el dia del sorteig de Nadal

El 22 de desembre sempre és una data marcada al calendari en què la il·lusió i els somnis són més presents que mai. Sobretot per a aquelles persones que es dediquen a repartir il·lusió a les administracions de loteria. Però este any serà completament diferent. Esta data quedarà, esta vegada, marcada al calendari com el dia en què per primera vegada a la història este col·lectiu convoca una vaga.

Este dimecres, mentre els nens del Col·legi de Sant Ildefons concedeixen somnis cantant la Grossa del Nadal, els loters estan cridats a secundar l’atur del col·lectiu. I és que, durant quasi 18 anys no s’actualitzen les comissions que reben els loters. “Fa tot este temps que estem amb els mateixos percentatges, que no han estat actualitzats”, explica Vicente Cutanda, President de l’Associació Provincial Alacantina de Loteries i Apostes de l’Estat (Apralae).

Mentre l’IPV ha pujat fins a un 31%, les quantitats que els loters reben per la venda fa congelades 17 anys. Les comissions percebudes ronden el 4% i el 6%. És a dir, dels dècims de la loteria de Nadal, les administracions reben 0,80 cèntims. I per cada Primitiva d’un euro, el loter s’emporta 5 cèntims.

Encara que les despeses sí que pugen, com el preu de la llum o els lloguers, els seus beneficis es veuen congelats durant quasi dos dècades. Per això, els loters han decidit concentrar-se davant del Teatre Real de Madrid per donar veu a la situació que estan patint.

I els loters alacantins estaran presents en esta vaga. Tal com assegura Vicente Cutanda, “va un autobús que farà parades a Elx, Alacant i Sax. Es preveu un bon percentatge de tancament de terminals per al dia 22″, en concret, des de l’Associació s’espera estar per sobre del 30%.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.