Loters alacantins se sumen a la vaga el dia del sorteig de Nadal

El 22 de desembre sempre és una data marcada al calendari en què la il·lusió i els somnis són més presents que mai. Sobretot per a aquelles persones que es dediquen a repartir il·lusió a les administracions de loteria. Però este any serà completament diferent. Esta data quedarà, esta vegada, marcada al calendari com el dia en què per primera vegada a la història este col·lectiu convoca una vaga.

Este dimecres, mentre els nens del Col·legi de Sant Ildefons concedeixen somnis cantant la Grossa del Nadal, els loters estan cridats a secundar l’atur del col·lectiu. I és que, durant quasi 18 anys no s’actualitzen les comissions que reben els loters. “Fa tot este temps que estem amb els mateixos percentatges, que no han estat actualitzats”, explica Vicente Cutanda, President de l’Associació Provincial Alacantina de Loteries i Apostes de l’Estat (Apralae).

Mentre l’IPV ha pujat fins a un 31%, les quantitats que els loters reben per la venda fa congelades 17 anys. Les comissions percebudes ronden el 4% i el 6%. És a dir, dels dècims de la loteria de Nadal, les administracions reben 0,80 cèntims. I per cada Primitiva d’un euro, el loter s’emporta 5 cèntims.

Encara que les despeses sí que pugen, com el preu de la llum o els lloguers, els seus beneficis es veuen congelats durant quasi dos dècades. Per això, els loters han decidit concentrar-se davant del Teatre Real de Madrid per donar veu a la situació que estan patint.

I els loters alacantins estaran presents en esta vaga. Tal com assegura Vicente Cutanda, “va un autobús que farà parades a Elx, Alacant i Sax. Es preveu un bon percentatge de tancament de terminals per al dia 22″, en concret, des de l’Associació s’espera estar per sobre del 30%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.