11.9 C
València
Dimecres, 25 febrer, 2026

Loters alacantins se sumen a la vaga el dia del sorteig de Nadal

El 22 de desembre sempre és una data marcada al calendari en què la il·lusió i els somnis són més presents que mai. Sobretot per a aquelles persones que es dediquen a repartir il·lusió a les administracions de loteria. Però este any serà completament diferent. Esta data quedarà, esta vegada, marcada al calendari com el dia en què per primera vegada a la història este col·lectiu convoca una vaga.

Este dimecres, mentre els nens del Col·legi de Sant Ildefons concedeixen somnis cantant la Grossa del Nadal, els loters estan cridats a secundar l’atur del col·lectiu. I és que, durant quasi 18 anys no s’actualitzen les comissions que reben els loters. “Fa tot este temps que estem amb els mateixos percentatges, que no han estat actualitzats”, explica Vicente Cutanda, President de l’Associació Provincial Alacantina de Loteries i Apostes de l’Estat (Apralae).

Mentre l’IPV ha pujat fins a un 31%, les quantitats que els loters reben per la venda fa congelades 17 anys. Les comissions percebudes ronden el 4% i el 6%. És a dir, dels dècims de la loteria de Nadal, les administracions reben 0,80 cèntims. I per cada Primitiva d’un euro, el loter s’emporta 5 cèntims.

Encara que les despeses sí que pugen, com el preu de la llum o els lloguers, els seus beneficis es veuen congelats durant quasi dos dècades. Per això, els loters han decidit concentrar-se davant del Teatre Real de Madrid per donar veu a la situació que estan patint.

I els loters alacantins estaran presents en esta vaga. Tal com assegura Vicente Cutanda, “va un autobús que farà parades a Elx, Alacant i Sax. Es preveu un bon percentatge de tancament de terminals per al dia 22″, en concret, des de l’Associació s’espera estar per sobre del 30%.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detinguts dos britànics per fingir un segrest per a exigir 830 euros de rescat

Dos hòmens britànics han sigut detinguts en un hotel de Benidorm després de fingir un segrest i enviar vídeos amb sang i amenaces per a reclamar 830 euros. Se'ls atribuïxen delictes de simulació, estafa i usurpació d'identitat.

Comença la manifestació del taxi a València en un atur de 24 hores amb retencions

Els taxistes han iniciat la manifestació des de diversos punts de València en el marc d'un atur de 24 hores. Ja es registren retencions i el recorregut preveu final a les Torres de Serrans i concentració davant el Palau de la Generalitat fins a les 14.00.

Mercadona dedica més de 1.000 milions a primes, pujada salarial i 7 dies extra de vacacions

La cadena ha repartit 780 milions en primes per a 112.000 empleats i ha lligat els sous a l'IPC. A més, amplia les vacacions de 30 a 37 dies.

Claus de més de 15 mesos d’instrucció per la dana de València

La jutgessa de Catarroja centralitza la causa per la gestió de la dana i ha situat a Carlos Mazón en el nucli de responsabilitat. La investigació abasta 230 morts i centenars de testimoniatges.

Qui era qui el 23F: guia per a entendre els papers desclassificats del colp d’estat

Abans que isquen a la llum els papers del 23F, esta guia repassa als protagonistes del 23 de febrer de 1981 i el paper de cada un en el fracàs del colp.

El Govern desclassifica este dimecres els papers del 23F: 153 documents disponibles en Moncloa

Quaranta-cinc anys després del 23F, l'Executiu difon 153 unitats documentals de Defensa, Interior i Exteriors, consultables lliurement en la web de Moncloa. La decisió arriba després de la seua aprovació en Consell de Ministres en considerar que ja no existix un risc real i present.

Tres menors de 14 i 15 anys detinguts per la presumpta violació d’una menor de 16 a València

La Policia ha detingut a tres menors de 14 i 15 anys per la presumpta violació d'una jove de 16 a València. Queden en llibertat vigilada i s'investiga la difusió d'imatges.

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d’una altra menor a València

Tres adolescents de 14 i 15 anys han sigut detinguts a València per la presumpta violació d'una menor de 16 anys. També han sigut investigats per difondre imatges de l'atac, i en els fets figura un altre menor de 13 anys, inimputable.