Loters alacantins se sumen a la vaga el dia del sorteig de Nadal

El 22 de desembre sempre és una data marcada al calendari en què la il·lusió i els somnis són més presents que mai. Sobretot per a aquelles persones que es dediquen a repartir il·lusió a les administracions de loteria. Però este any serà completament diferent. Esta data quedarà, esta vegada, marcada al calendari com el dia en què per primera vegada a la història este col·lectiu convoca una vaga.

Este dimecres, mentre els nens del Col·legi de Sant Ildefons concedeixen somnis cantant la Grossa del Nadal, els loters estan cridats a secundar l’atur del col·lectiu. I és que, durant quasi 18 anys no s’actualitzen les comissions que reben els loters. «Fa tot este temps que estem amb els mateixos percentatges, que no han estat actualitzats», explica Vicente Cutanda, President de l’Associació Provincial Alacantina de Loteries i Apostes de l’Estat (Apralae).

Mentre l’IPV ha pujat fins a un 31%, les quantitats que els loters reben per la venda fa congelades 17 anys. Les comissions percebudes ronden el 4% i el 6%. És a dir, dels dècims de la loteria de Nadal, les administracions reben 0,80 cèntims. I per cada Primitiva d’un euro, el loter s’emporta 5 cèntims.

Encara que les despeses sí que pugen, com el preu de la llum o els lloguers, els seus beneficis es veuen congelats durant quasi dos dècades. Per això, els loters han decidit concentrar-se davant del Teatre Real de Madrid per donar veu a la situació que estan patint.

I els loters alacantins estaran presents en esta vaga. Tal com assegura Vicente Cutanda, «va un autobús que farà parades a Elx, Alacant i Sax. Es preveu un bon percentatge de tancament de terminals per al dia 22″, en concret, des de l’Associació s’espera estar per sobre del 30%.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU