Els loters, en peu de guerra, amenacen amb una vaga que col·lapsarà el Nadal

Falten menys de dos setmanes per a la gran vaga de loters, que tindrà lloc el 22 de desembre, el dia més important per al gremi perquè és quan se celebra el Sorteig Extraordinari de la Loteria de Nadal. Però ací no acaba la protesta de les administracions de loteria, que denuncien «la congelació des de fa quasi dos dècades» de l’augment de les comissions per cada bitllet que embenen, i que ara plantegen estendre la vaga als dies 23 i 24 de desembre.

Aquesta comissió és actualment del 5%, la qual cosa equival a 0,80 euros per cada dècim de loteria.
D’aquesta manera, el pròxim dia 22, mentre se celebra el sorteig de la Grossa en el Teatre Real, s’ha convocat una manifestació a les portes del mateix per a protestar per aquesta situació. I, en cas de no arribar a un acord amb Loteries i Apostes de l’Estat, aquesta vaga podria desencadenar «un gran col·lapse», assenyalen els organitzadors de la vaga.

S’espera que aquesta primera jornada de protestes -i mineres es decideix si, finalment, la vaga tindrà també lloc el 23 i 24 de desembre– compte amb un suport del 90% de les administracions de loteria del país, assenyalen els mateixos organitzadors.

 

 

Competència deslleial

 

«Nosaltres no volem perjudicar a ningú; per a nosaltres el client és el primer», explica Joaquín Monroy, portaveu de l’associació Loters en la lluita, en declaracions recollides pel diari ‘El Mundo. No obstant això, denúncia «un cúmul de coses que ens han anat minant des de fa temps», com el fet que Loteries i Apostes de l’Estat (SELAE) venga bitllets des de la seua pàgina web, la qual cosa considera «competència deslleial».
«Cadascun que s’emporte el seu, però és que nosaltres no ens estem emportant el nostre», resumeix.

«Quan em compres una tira de 10 dècims iguals m’emporte huit euros bruts, que són uns sis: si te l’he d’acostar a algun lloc, ja em val més el desplaçament que aqueixos sis euros».

 

Gran Col·lapse

 

Per això, des de l’associació Loters en la lluita, han recalcat al diari El Mundo que els «diners per a pagar no és infinit», i quan els ciutadans són incapaços de cobrar el seu dècim es posen «nerviosos i violents», per la qual cosa es generaria un «gran col·lapse«.

No obstant això, sembla que l’acord està lluny. Els loters acceptarien una pujada de dos punts en la comissió, que passaria al 6%, per la qual cosa s’emportarien 1,2 euros per dècim, encara que són pessimistes. «Això acaba el dia que tinguem una promesa signada per algú que ens diga què i quan».

 

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica a Benidorm el model turístic equilibrat i sostenible de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca defensa a Benidorm que el model turístic de la Comunitat Valenciana és equilibrat i sostenible, anuncia més pressupost per al sector i avança un nou Pla Estratègic de Turisme 2026-2030.

Un nou tractament amb insulina reduïx a la mitat les hipoglucèmies en pacients amb diabetis tipus 2 hospitalitzats

Quasi mil pacients del General Doctor Balmis d'Alacant han sigut tractats amb un model que combina insulina i fàrmacs orals, amb millor control de la glucosa i la mitat d'hipoglucèmies clíniques greus.

El Valencia Basket negocia una rebaixa per a ser propietari de la Eurolliga

El Valencia Basket està en converses amb la Eurolliga per entrar en l’estructura de propietaris i intenta rebaixar una tarifa que pot arribar als 50 milions d’euros.

L’alumnat d’alt rendiment retrocedeix a Espanya i la Comunitat Valenciana se queda lleugerament per davall de la mitjana

Un estudi de l’Ivie revela que només el 10,6 % de l’alumnat de 15 anys a Espanya aconseguix alt rendiment en PISA, tres punts per davall de l’OCDE. La Comunitat Valenciana se situa lleugerament per davall de la mitjana estatal, amb un 10,5 %.

Pradilla estudia una oferta millorada del Valencia Basket davant l’interés del Real Madrid

El Valencia Basket ha millorat el contracte de Jaime Pradilla després de saber que el Real Madrid li ha fet una proposta i queda a l’espera de la decisió de l’ala-pivot, en un context d’eixida quasi segura de Pedro Martínez, Jean Montero i Papi Badio.

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.