Manises proposa una sanció de 200.000 euros per abocaments il·legals continuats en un polígon

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Manises ha obert un expedient amb una proposta de sanció de 200.000 euros a diversos responsables per una presumpta infracció greu per abocaments de residus bruts i voluminosos de manera intencionada i continuada en el polígon 22 (camí de les Simetes) del terme municipal.

Este expedient sancionador, a través de la Regidoria de Medi ambient i la Policia Local i gràcies a la col·laboració ciutadana, tipifica la infracció com a greu per l’abandó i l’eliminació incontrolada de residus bruts i voluminosos, informa el consistori.

L’alcalde de Manises i responsable de Seguretat Ciutadana, Javier Mansilla, i el regidor de Medi ambient, Rafael Mercader, defensen que “per a este equip de govern és essencial perseguir els delictes mediambientals perquè repercutixen directa i indirectament en la qualitat de vida de tota la ciutadania”, per la qual cosa demanen col·laboració de tots els veïns perquè “prenguen consciència de la importància que té cuidar el medi ambient”.

En concret, la sanció es deu a uns fets tipificats com una infracció greu per l’abandó, l’abocament i l’eliminació incontrolada de qualsevol tipus de residus de manera dispersa; en este cas, enderrocs considerats com a bruts i voluminosos barrejats amb fustes, restes d’obra, escaiola, plàstics, bidons, electrodomèstics, rodes, cartó, rajoles o restes de ceràmica.

A més dels 200.000 euros de sanció per la intencionalitat i la reiteració dels abocaments, els infractors quedaran obligats a la reposició de la situació alterada pels mateixos al seu estat originari, així com a la indemnització dels danys i perjudicis causats, la qual cosa suposa un cost de 39.630 euros més. Per tant, la quantia sol·licitada ascendix a 239.630 euros.

En esta línia, la nova unitat d’Emergències i Medi ambient de la Policia Local de Manises ha intensificat la vigilància per a la prevenció d’abocaments en terra i aigua, en les zones verdes pròximes al parc natural del Turia, en l’horta del terme municipal, en els polígons i en altres ubicacions que puguen convertir-se en zones d’abocadors no autoritzats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla