Manises proposa una sanció de 200.000 euros per abocaments il·legals continuats en un polígon

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Manises ha obert un expedient amb una proposta de sanció de 200.000 euros a diversos responsables per una presumpta infracció greu per abocaments de residus bruts i voluminosos de manera intencionada i continuada en el polígon 22 (camí de les Simetes) del terme municipal.

Este expedient sancionador, a través de la Regidoria de Medi ambient i la Policia Local i gràcies a la col·laboració ciutadana, tipifica la infracció com a greu per l’abandó i l’eliminació incontrolada de residus bruts i voluminosos, informa el consistori.

L’alcalde de Manises i responsable de Seguretat Ciutadana, Javier Mansilla, i el regidor de Medi ambient, Rafael Mercader, defensen que “per a este equip de govern és essencial perseguir els delictes mediambientals perquè repercutixen directa i indirectament en la qualitat de vida de tota la ciutadania”, per la qual cosa demanen col·laboració de tots els veïns perquè “prenguen consciència de la importància que té cuidar el medi ambient”.

En concret, la sanció es deu a uns fets tipificats com una infracció greu per l’abandó, l’abocament i l’eliminació incontrolada de qualsevol tipus de residus de manera dispersa; en este cas, enderrocs considerats com a bruts i voluminosos barrejats amb fustes, restes d’obra, escaiola, plàstics, bidons, electrodomèstics, rodes, cartó, rajoles o restes de ceràmica.

A més dels 200.000 euros de sanció per la intencionalitat i la reiteració dels abocaments, els infractors quedaran obligats a la reposició de la situació alterada pels mateixos al seu estat originari, així com a la indemnització dels danys i perjudicis causats, la qual cosa suposa un cost de 39.630 euros més. Per tant, la quantia sol·licitada ascendix a 239.630 euros.

En esta línia, la nova unitat d’Emergències i Medi ambient de la Policia Local de Manises ha intensificat la vigilància per a la prevenció d’abocaments en terra i aigua, en les zones verdes pròximes al parc natural del Turia, en l’horta del terme municipal, en els polígons i en altres ubicacions que puguen convertir-se en zones d’abocadors no autoritzats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.

Sarabia no estarà davant l’Espanyol: tercera absència del curs per sanció

L'entrenador de l'Elx va ser castigat amb un partit després d'acumular cinc grogues i no podrà asseure's davant l'Espanyol. És la seua tercera absència del curs per sanció.

Mouriño confia en el contraatac del Vila-real per a assaltar el camp del Barcelona

Santiago Mouriño fixa l'objectiu del Vila-real: guanyar al líder per a reduir els 10 punts de diferència i tallar la seua ratxa perfecta a casa amb un pla de contraatac.

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.