Manises proposa una sanció de 200.000 euros per abocaments il·legals continuats en un polígon

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Manises ha obert un expedient amb una proposta de sanció de 200.000 euros a diversos responsables per una presumpta infracció greu per abocaments de residus bruts i voluminosos de manera intencionada i continuada en el polígon 22 (camí de les Simetes) del terme municipal.

Este expedient sancionador, a través de la Regidoria de Medi ambient i la Policia Local i gràcies a la col·laboració ciutadana, tipifica la infracció com a greu per l’abandó i l’eliminació incontrolada de residus bruts i voluminosos, informa el consistori.

L’alcalde de Manises i responsable de Seguretat Ciutadana, Javier Mansilla, i el regidor de Medi ambient, Rafael Mercader, defensen que «per a este equip de govern és essencial perseguir els delictes mediambientals perquè repercutixen directa i indirectament en la qualitat de vida de tota la ciutadania», per la qual cosa demanen col·laboració de tots els veïns perquè «prenguen consciència de la importància que té cuidar el medi ambient».

En concret, la sanció es deu a uns fets tipificats com una infracció greu per l’abandó, l’abocament i l’eliminació incontrolada de qualsevol tipus de residus de manera dispersa; en este cas, enderrocs considerats com a bruts i voluminosos barrejats amb fustes, restes d’obra, escaiola, plàstics, bidons, electrodomèstics, rodes, cartó, rajoles o restes de ceràmica.

A més dels 200.000 euros de sanció per la intencionalitat i la reiteració dels abocaments, els infractors quedaran obligats a la reposició de la situació alterada pels mateixos al seu estat originari, així com a la indemnització dels danys i perjudicis causats, la qual cosa suposa un cost de 39.630 euros més. Per tant, la quantia sol·licitada ascendix a 239.630 euros.

En esta línia, la nova unitat d’Emergències i Medi ambient de la Policia Local de Manises ha intensificat la vigilància per a la prevenció d’abocaments en terra i aigua, en les zones verdes pròximes al parc natural del Turia, en l’horta del terme municipal, en els polígons i en altres ubicacions que puguen convertir-se en zones d’abocadors no autoritzats.

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.