8.6 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Manises proposa una sanció de 200.000 euros per abocaments il·legals continuats en un polígon

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Manises ha obert un expedient amb una proposta de sanció de 200.000 euros a diversos responsables per una presumpta infracció greu per abocaments de residus bruts i voluminosos de manera intencionada i continuada en el polígon 22 (camí de les Simetes) del terme municipal.

Este expedient sancionador, a través de la Regidoria de Medi ambient i la Policia Local i gràcies a la col·laboració ciutadana, tipifica la infracció com a greu per l’abandó i l’eliminació incontrolada de residus bruts i voluminosos, informa el consistori.

L’alcalde de Manises i responsable de Seguretat Ciutadana, Javier Mansilla, i el regidor de Medi ambient, Rafael Mercader, defensen que “per a este equip de govern és essencial perseguir els delictes mediambientals perquè repercutixen directa i indirectament en la qualitat de vida de tota la ciutadania”, per la qual cosa demanen col·laboració de tots els veïns perquè “prenguen consciència de la importància que té cuidar el medi ambient”.

En concret, la sanció es deu a uns fets tipificats com una infracció greu per l’abandó, l’abocament i l’eliminació incontrolada de qualsevol tipus de residus de manera dispersa; en este cas, enderrocs considerats com a bruts i voluminosos barrejats amb fustes, restes d’obra, escaiola, plàstics, bidons, electrodomèstics, rodes, cartó, rajoles o restes de ceràmica.

A més dels 200.000 euros de sanció per la intencionalitat i la reiteració dels abocaments, els infractors quedaran obligats a la reposició de la situació alterada pels mateixos al seu estat originari, així com a la indemnització dels danys i perjudicis causats, la qual cosa suposa un cost de 39.630 euros més. Per tant, la quantia sol·licitada ascendix a 239.630 euros.

En esta línia, la nova unitat d’Emergències i Medi ambient de la Policia Local de Manises ha intensificat la vigilància per a la prevenció d’abocaments en terra i aigua, en les zones verdes pròximes al parc natural del Turia, en l’horta del terme municipal, en els polígons i en altres ubicacions que puguen convertir-se en zones d’abocadors no autoritzats.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.