Manises proposa una sanció de 200.000 euros per abocaments il·legals continuats en un polígon

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de Manises ha obert un expedient amb una proposta de sanció de 200.000 euros a diversos responsables per una presumpta infracció greu per abocaments de residus bruts i voluminosos de manera intencionada i continuada en el polígon 22 (camí de les Simetes) del terme municipal.

Este expedient sancionador, a través de la Regidoria de Medi ambient i la Policia Local i gràcies a la col·laboració ciutadana, tipifica la infracció com a greu per l’abandó i l’eliminació incontrolada de residus bruts i voluminosos, informa el consistori.

L’alcalde de Manises i responsable de Seguretat Ciutadana, Javier Mansilla, i el regidor de Medi ambient, Rafael Mercader, defensen que “per a este equip de govern és essencial perseguir els delictes mediambientals perquè repercutixen directa i indirectament en la qualitat de vida de tota la ciutadania”, per la qual cosa demanen col·laboració de tots els veïns perquè “prenguen consciència de la importància que té cuidar el medi ambient”.

En concret, la sanció es deu a uns fets tipificats com una infracció greu per l’abandó, l’abocament i l’eliminació incontrolada de qualsevol tipus de residus de manera dispersa; en este cas, enderrocs considerats com a bruts i voluminosos barrejats amb fustes, restes d’obra, escaiola, plàstics, bidons, electrodomèstics, rodes, cartó, rajoles o restes de ceràmica.

A més dels 200.000 euros de sanció per la intencionalitat i la reiteració dels abocaments, els infractors quedaran obligats a la reposició de la situació alterada pels mateixos al seu estat originari, així com a la indemnització dels danys i perjudicis causats, la qual cosa suposa un cost de 39.630 euros més. Per tant, la quantia sol·licitada ascendix a 239.630 euros.

En esta línia, la nova unitat d’Emergències i Medi ambient de la Policia Local de Manises ha intensificat la vigilància per a la prevenció d’abocaments en terra i aigua, en les zones verdes pròximes al parc natural del Turia, en l’horta del terme municipal, en els polígons i en altres ubicacions que puguen convertir-se en zones d’abocadors no autoritzats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.