14.3 C
València
Dissabte, 7 febrer, 2026

Marta Fernández, amb molèsties en un muscle, es dona de baixa dels 50 papallona S5

PARÍS, 6 (de l’enviat especial d’EUROPA PRESS, Ramón Chamorro)

La nadadora burgalesa Marta Fernández es va acomiadar este divendres dels Jocs Paralímpics de París sense poder participar en els 50 papallona S5, on va ser medallista fa tres anys a Tòquio, per patir molèsties físiques que li van impedir participar en unes sèries matinals adverses per a l’equip espanyol.

Segons van informar des del Comitè Paralímpic Español (CPE), la triple medallista en La Défense Arena, no va poder nadar perquè tenia un dels seus homes ‘tocats’ i el servei mèdic li va recomanar que descansara en una prova on va ser subcampiona a Tòquio 2020.

D’esta manera, Marta Fernández es marxa de la capital francesa, on va arribar amb un ambiciosa aposta de nadar cinc dies seguits, amb una plata (100 lliure S3) i dos bronzes (50 esquena i 50 braça), i ja suma un total de sis medalles paralímpiques.

L’esportista castellà-lleonesa era una de les millors bases perquè la natació sumara alguna medalla més a les 15, una més de les assolides fa tres anys a Tòquio, que ja acumula en una penúltima jornada que no va anar excessivament bona ja que només dos nadadors es van ficar en les seues respectives finals.

Així, a la vesprada únicament nadaran en les finals de la Défense Arena el nadador amb discapacitat visual José Ramón Cantero, en els 100 papallona S11, i Daniel Ferrer, nadador de la Federació Espanyola d’Esports de Persones amb Paràlisi Cerebral i Dany Cerebral Adquirit, que ho farà en els 50 lliure S3. La jove de 16 anys Anastasiya Dmytriv, triple medallista paralímpica, no es va classificar per a la final dels 100 papallona S9.

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.