11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Marta Fernández, amb molèsties en un muscle, es dona de baixa dels 50 papallona S5

PARÍS, 6 (de l’enviat especial d’EUROPA PRESS, Ramón Chamorro)

La nadadora burgalesa Marta Fernández es va acomiadar este divendres dels Jocs Paralímpics de París sense poder participar en els 50 papallona S5, on va ser medallista fa tres anys a Tòquio, per patir molèsties físiques que li van impedir participar en unes sèries matinals adverses per a l’equip espanyol.

Segons van informar des del Comitè Paralímpic Español (CPE), la triple medallista en La Défense Arena, no va poder nadar perquè tenia un dels seus homes ‘tocats’ i el servei mèdic li va recomanar que descansara en una prova on va ser subcampiona a Tòquio 2020.

D’esta manera, Marta Fernández es marxa de la capital francesa, on va arribar amb un ambiciosa aposta de nadar cinc dies seguits, amb una plata (100 lliure S3) i dos bronzes (50 esquena i 50 braça), i ja suma un total de sis medalles paralímpiques.

L’esportista castellà-lleonesa era una de les millors bases perquè la natació sumara alguna medalla més a les 15, una més de les assolides fa tres anys a Tòquio, que ja acumula en una penúltima jornada que no va anar excessivament bona ja que només dos nadadors es van ficar en les seues respectives finals.

Així, a la vesprada únicament nadaran en les finals de la Défense Arena el nadador amb discapacitat visual José Ramón Cantero, en els 100 papallona S11, i Daniel Ferrer, nadador de la Federació Espanyola d’Esports de Persones amb Paràlisi Cerebral i Dany Cerebral Adquirit, que ho farà en els 50 lliure S3. La jove de 16 anys Anastasiya Dmytriv, triple medallista paralímpica, no es va classificar per a la final dels 100 papallona S9.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.