Martínez valora el treball dels equips dels jutjats i les Oficines d’Assistència a Víctimes del Delicte

VALÈNCIA, 9 (EUROPA PRESS)

La Consellera de Justícia i Administració Pública, Nuria Martínez, ha visitat les Oficines d’Assistència a les Víctimes del Delicte (OAVD) d’Utiel i Requena, el Jutjat de Pau d’Utiel i la seu judicial de Requena per a reconèixer el treball dels seus equips i revisar l’estat actual de les instal·lacions i els mitjans de treball.

«Hem volgut visitar estes dos localitats afectades per la riuada per a conèixer i posar en valor el treball dels grans professionals que estan al capdavant dels jutjats ordinaris, dels jutjats de Pau i de les OAVD, que han viscut uns mesos complicats, i han continuat exercint diligentment una labor impecable per a garantir la justícia i els drets fonamentals de la ciutadania», ha assegurat.

El partit judicial de Requena, que para esment a 37.926 ciutadans, està conformat per 27 municipis i compta amb quatre Jutjats de Primera Instància i Instrucció, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

Durant la visita, en la qual ha estat acompanyada per la directora general de Justícia, Mª José Adelantado; i el director general d’Atenció a les Víctimes i Accés a la Justícia, Francisco Soler; ha visitat també la seu judicial de Requena s’estan realitzant treballs per valor de 54.000 euros per a poder situar els reforços judicials amb la finalitat de tenir major capacitat per a tramitar els procediments judicials a causa de les conseqüències produïdes per la riuada (un jutge, un nou gestor, dos tramitadores i un auxili).

«Esta actuació reflectix el compromís de la Generalitat per mantenir operatives i en condicions òptimes les infraestructures judicials de la Comunitat Valenciana, garantint així l’accés a la justícia i la continuïtat dels serveis», ha remarcat. Estes obres consistixen en l’adequació d’un àrea de la planta primera i inclouen la instal·lació de llocs de treball i un sistema de climatització específic.

XARXA D’OFICINES

La Generalitat compta amb 37 Oficines d’Assistència a les Víctimes del Delicte (OAVD), entre les quals es troben les d’Utiel i Requena, que tenen com a objectiu general prestar una assistència integral, coordinada i especialitzada a les víctimes del delicte, donar resposta a les necessitats específiques en l’àmbit jurídic, psicològic i social, i ajudar-los al fet que reben les mesures de justícia restaurativa a les quals tinguen dret (indemnitzacions, compensacions).

Després de la dana del passat 29 d’octubre, l’espai de l’oficina d’Utiel ha patit desperfectes «subsanables», però ha mantingut la seua activitat en l’atenció a les víctimes, especialment quant al seguiment de les ordres de protecció, tal com també s’ha fet des de l’oficina de Requena.

«És una prioritat d’este Consell estar al costat d’els qui més ho necessiten, i esta xarxa d’oficines que s’estén per tota la Comunitat és un clar exemple d’això, sobretot en moments com en el qual ens trobem», ha assenyalat la titular de Justícia.

Últimes notícies

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.