13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

Mazón afirma que la Llei de Concòrdia i la derogació a Aragó que va recórrer el Govern ‘són casos jurídics diferents’

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha recalcat que la Llei de Concòrdia que tramita el parlament valencià i la Llei de derogació de la Llei de Memòria Democràtica d’Aragó “són casos jurídics diferents” i “cadascun ha de tindre el seu tractament”.

Així ho ha manifestat, en declaracions als mitjans a Alacant, després que el Ple del Tribunal Constitucional haja admès a tràmit el recurs d’inconstitucionalitat promogut pel president del Govern d’Espanya contra la derogació de la Llei de Memòria Democràtica d’Aragó.

Mazón ha subratllat que “Aragó és una altra comunitat autònoma que ha engegat una iniciativa pròpia” i ha rebutjat entrar en valoracions per a no “immiscuir-se en els assumptes propis d’una autonomia”. “Com jo tampoc entenc que uns altres opinen sobre la nostra autonomia i sobre la nostra capacitat legislativa”, ha apuntat.

En qualsevol cas, el president entén que “una cosa és una derogació i una altra és una nova llei, una reforma de la llei, són conceptes jurídics diferents i cadascun ha de tindre el seu tractament”.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.