Mazón afirma que la Llei de Concòrdia i la derogació a Aragó que va recórrer el Govern ‘són casos jurídics diferents’

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha recalcat que la Llei de Concòrdia que tramita el parlament valencià i la Llei de derogació de la Llei de Memòria Democràtica d’Aragó “són casos jurídics diferents” i “cadascun ha de tindre el seu tractament”.

Així ho ha manifestat, en declaracions als mitjans a Alacant, després que el Ple del Tribunal Constitucional haja admès a tràmit el recurs d’inconstitucionalitat promogut pel president del Govern d’Espanya contra la derogació de la Llei de Memòria Democràtica d’Aragó.

Mazón ha subratllat que “Aragó és una altra comunitat autònoma que ha engegat una iniciativa pròpia” i ha rebutjat entrar en valoracions per a no “immiscuir-se en els assumptes propis d’una autonomia”. “Com jo tampoc entenc que uns altres opinen sobre la nostra autonomia i sobre la nostra capacitat legislativa”, ha apuntat.

En qualsevol cas, el president entén que “una cosa és una derogació i una altra és una nova llei, una reforma de la llei, són conceptes jurídics diferents i cadascun ha de tindre el seu tractament”.

Últimes notícies

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.

Domingo de cels buidats i vent fort en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge amb cels buidats, vent del nord i nord-oest amb ratxes molt fortes i temperatures estables, amb gelades febles a l'interior nord.

Un caminador que es convertix amb carro de la compra desperta l’interés de Rolser

Un jove dissenyador ha creat Rondine, un caminador que també funciona com a carro de la compra i que ha cridat l'atenció de Rolser, interessada a desenrotllar el concepte en el futur.

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.