Mazón afirma que la Llei de Concòrdia i la derogació a Aragó que va recórrer el Govern ‘són casos jurídics diferents’

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha recalcat que la Llei de Concòrdia que tramita el parlament valencià i la Llei de derogació de la Llei de Memòria Democràtica d’Aragó “són casos jurídics diferents” i “cadascun ha de tindre el seu tractament”.

Així ho ha manifestat, en declaracions als mitjans a Alacant, després que el Ple del Tribunal Constitucional haja admès a tràmit el recurs d’inconstitucionalitat promogut pel president del Govern d’Espanya contra la derogació de la Llei de Memòria Democràtica d’Aragó.

Mazón ha subratllat que “Aragó és una altra comunitat autònoma que ha engegat una iniciativa pròpia” i ha rebutjat entrar en valoracions per a no “immiscuir-se en els assumptes propis d’una autonomia”. “Com jo tampoc entenc que uns altres opinen sobre la nostra autonomia i sobre la nostra capacitat legislativa”, ha apuntat.

En qualsevol cas, el president entén que “una cosa és una derogació i una altra és una nova llei, una reforma de la llei, són conceptes jurídics diferents i cadascun ha de tindre el seu tractament”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.