9.4 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Mazón afirma que la Llei de Concòrdia i la derogació a Aragó que va recórrer el Govern ‘són casos jurídics diferents’

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha recalcat que la Llei de Concòrdia que tramita el parlament valencià i la Llei de derogació de la Llei de Memòria Democràtica d’Aragó “són casos jurídics diferents” i “cadascun ha de tindre el seu tractament”.

Així ho ha manifestat, en declaracions als mitjans a Alacant, després que el Ple del Tribunal Constitucional haja admès a tràmit el recurs d’inconstitucionalitat promogut pel president del Govern d’Espanya contra la derogació de la Llei de Memòria Democràtica d’Aragó.

Mazón ha subratllat que “Aragó és una altra comunitat autònoma que ha engegat una iniciativa pròpia” i ha rebutjat entrar en valoracions per a no “immiscuir-se en els assumptes propis d’una autonomia”. “Com jo tampoc entenc que uns altres opinen sobre la nostra autonomia i sobre la nostra capacitat legislativa”, ha apuntat.

En qualsevol cas, el president entén que “una cosa és una derogació i una altra és una nova llei, una reforma de la llei, són conceptes jurídics diferents i cadascun ha de tindre el seu tractament”.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.