Mazón assegura que la Generalitat complix amb la sanitat que mereix Castelló amb l’ampliació d’Urgències del General

CASTELLÓ, 10 (EUROPA PRESS)-

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que el Govern valencià “complix amb la sanitat pública i de qualitat que mereix Castelló amb la modernització i ampliació del Departament d’Urgències de l’Hospital General”.

El cap del Consell ha visitat les noves instal·lacions de la Fase 2 acompanyat pel conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i ha comprovat el desenvolupament de les obres de la futura Fase 3.

L’ampliació de les Urgències de l’Hospital General de Castelló es va plantejar per a realitzar-se en 6 fases, establint uns terminis parcials per a cadascuna d’elles, que van entrant en funcionament progressivament segons estan finalitzats. Així, Mazón ha assenyalat que s’ha fet compatible l’obra amb l’activitat sanitària, en un servici obert les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

La Fase 2 ha suposat la construcció d’un nou edifici annexe a la zona d’urgències que té una superfície total d’1.500 metres quadrats en tres altures. Les plantes 1 i 2 s’han destinat a l’ampliació d’altres servicis hospitalaris, com el Servici de Farmàcia Hospitalària, mentre que la planta baixa està destinada a Urgències.

Este nou espai alberga la sala de vigilància i del personal zelador, el mostrador d’admissió d’Urgències, dos sales de triatge de pacients, un despatx d’informació a familiars, dos consultes d’atenció mèdica i dos sales destinades a urgències vitals pediàtriques i d’adults, a més d’una zona administrativa.

NOU HOSPITAL GENERAL

Carlos Mazón ha subratllat que, esta ampliació és un exemple més que “la sanitat de Castelló és prioritat per a este Consell” i que se suma a altres accions com la recuperació del CICU o el Centre de Salut Sequiol. A més, ha destacat que, este compromís, “queda més palés si cap amb el futur Hospital General Universitari, el projecte del qual es licitarà en el primer trimestre del 2025, una vegada culmine l’expropiació de l’última parcel·la pendent”.

Així, ha posat en valor que “fa uns mesos el projecte era una maqueta i no hi havia cap realitat” mentre que ara “té un Pla Director i consignació pressupostària” per a “un projecte estratègic i fonamental per a la sanitat de la Comunitat Valenciana”.

Preguntat si la licitació del projecte pot patir retards en cas que es retarde l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat per al 2025, ha assenyalat que “en cap concepte”.

FASE 3

El president de la Generalitat ha indicat que “les obres de la Fase 3 es van iniciar de forma paral·lela a l’execució de la Fase 2 en aquelles zones en les quals va ser possible” i segons l’actual ritme dels treballs, ha avançat que “es preveu que la zona puga entrar en funcionament al llarg del mes de març”.

En esta fase 3 estarà operativa la nova sala d’espera d’Urgències, en la qual s’ha apostat per crear un espai de major confort que l’actual, amb més capacitat, vidriera panoràmica i il·luminació natural. També entrarà en funcionament la zona destinada a Urgències pediàtriques, que tindrà una sala d’espera diferenciada, consultes mèdiques, boxes d’atenció i àrea de control.

Respecte al disseny exterior, destaca l’enorme gelosia ceràmica en forma de paràbola que recobrix la nova façana principal de l’Hospital.

El projecte inclou en el seu àmbit d’actuació tant la reforma integral de l’actual servici d’urgències al complet, com la construcció d’esta nova estructura en dues altures, a més de la remodelació del servici de farmàcia, en part finalitzada amb l’execució de la fase 1, i que va suposar la creació d’un nou espai per a la Unitat de Farmàcia de Pacients Externs.

Una vegada finalitzats els treballs, les Urgències tindran espais més oberts, una major accessibilitat i millor comunicació dels circuits assistencials, permetent millorar els fluxos de treball i incidint de forma directa en la qualitat assistencial tant de l’equip de professionals com de la ciutadania.

La nova àrea d’urgències s’ha planificat creant un doble accés d’admissió de pacients, de manera diferenciada, d’una banda, per a l’atenció de les urgències vitals i, per una altra, per a la resta d’atencions urgents.

Així mateix, el conjunt de les zones d’observació en urgències es dividirà en sales, la qual cosa permetrà augmentar l’atenció simultània. D’esta manera, l’atenció pediàtrica disposarà d’espais independents de la part d’atenció a persones adultes. La concepció del projecte pretén resoldre les necessitats de creixement actuals del Servici d’Urgències i millorar els factors d’humanització d’este espai assistencial.

Esta ampliació contempla la millora de l’eficiència energètica del Servici d’Urgències amb actuacions sobre el consum d’aigua, l’ús de materials sostenibles i el consum d’energia, així com altres actuacions en matèria mediambiental.

L’execució de les obres es desenvoluparà seguint les fases dissenyades en el projecte de manera que l’activitat assistencial continuarà en tot moment, intentat minimitzar el seu impacte en la prestació dels servicis sanitaris i, alhora, creixent progressivament amb la posada en funcionament de cadascuna de les noves zones.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla