Mazón assegura que la Generalitat complix amb la sanitat que mereix Castelló amb l’ampliació d’Urgències del General

CASTELLÓ, 10 (EUROPA PRESS)-

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que el Govern valencià “complix amb la sanitat pública i de qualitat que mereix Castelló amb la modernització i ampliació del Departament d’Urgències de l’Hospital General”.

El cap del Consell ha visitat les noves instal·lacions de la Fase 2 acompanyat pel conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i ha comprovat el desenvolupament de les obres de la futura Fase 3.

L’ampliació de les Urgències de l’Hospital General de Castelló es va plantejar per a realitzar-se en 6 fases, establint uns terminis parcials per a cadascuna d’elles, que van entrant en funcionament progressivament segons estan finalitzats. Així, Mazón ha assenyalat que s’ha fet compatible l’obra amb l’activitat sanitària, en un servici obert les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

La Fase 2 ha suposat la construcció d’un nou edifici annexe a la zona d’urgències que té una superfície total d’1.500 metres quadrats en tres altures. Les plantes 1 i 2 s’han destinat a l’ampliació d’altres servicis hospitalaris, com el Servici de Farmàcia Hospitalària, mentre que la planta baixa està destinada a Urgències.

Este nou espai alberga la sala de vigilància i del personal zelador, el mostrador d’admissió d’Urgències, dos sales de triatge de pacients, un despatx d’informació a familiars, dos consultes d’atenció mèdica i dos sales destinades a urgències vitals pediàtriques i d’adults, a més d’una zona administrativa.

NOU HOSPITAL GENERAL

Carlos Mazón ha subratllat que, esta ampliació és un exemple més que “la sanitat de Castelló és prioritat per a este Consell” i que se suma a altres accions com la recuperació del CICU o el Centre de Salut Sequiol. A més, ha destacat que, este compromís, “queda més palés si cap amb el futur Hospital General Universitari, el projecte del qual es licitarà en el primer trimestre del 2025, una vegada culmine l’expropiació de l’última parcel·la pendent”.

Així, ha posat en valor que “fa uns mesos el projecte era una maqueta i no hi havia cap realitat” mentre que ara “té un Pla Director i consignació pressupostària” per a “un projecte estratègic i fonamental per a la sanitat de la Comunitat Valenciana”.

Preguntat si la licitació del projecte pot patir retards en cas que es retarde l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat per al 2025, ha assenyalat que “en cap concepte”.

FASE 3

El president de la Generalitat ha indicat que “les obres de la Fase 3 es van iniciar de forma paral·lela a l’execució de la Fase 2 en aquelles zones en les quals va ser possible” i segons l’actual ritme dels treballs, ha avançat que “es preveu que la zona puga entrar en funcionament al llarg del mes de març”.

En esta fase 3 estarà operativa la nova sala d’espera d’Urgències, en la qual s’ha apostat per crear un espai de major confort que l’actual, amb més capacitat, vidriera panoràmica i il·luminació natural. També entrarà en funcionament la zona destinada a Urgències pediàtriques, que tindrà una sala d’espera diferenciada, consultes mèdiques, boxes d’atenció i àrea de control.

Respecte al disseny exterior, destaca l’enorme gelosia ceràmica en forma de paràbola que recobrix la nova façana principal de l’Hospital.

El projecte inclou en el seu àmbit d’actuació tant la reforma integral de l’actual servici d’urgències al complet, com la construcció d’esta nova estructura en dues altures, a més de la remodelació del servici de farmàcia, en part finalitzada amb l’execució de la fase 1, i que va suposar la creació d’un nou espai per a la Unitat de Farmàcia de Pacients Externs.

Una vegada finalitzats els treballs, les Urgències tindran espais més oberts, una major accessibilitat i millor comunicació dels circuits assistencials, permetent millorar els fluxos de treball i incidint de forma directa en la qualitat assistencial tant de l’equip de professionals com de la ciutadania.

La nova àrea d’urgències s’ha planificat creant un doble accés d’admissió de pacients, de manera diferenciada, d’una banda, per a l’atenció de les urgències vitals i, per una altra, per a la resta d’atencions urgents.

Així mateix, el conjunt de les zones d’observació en urgències es dividirà en sales, la qual cosa permetrà augmentar l’atenció simultània. D’esta manera, l’atenció pediàtrica disposarà d’espais independents de la part d’atenció a persones adultes. La concepció del projecte pretén resoldre les necessitats de creixement actuals del Servici d’Urgències i millorar els factors d’humanització d’este espai assistencial.

Esta ampliació contempla la millora de l’eficiència energètica del Servici d’Urgències amb actuacions sobre el consum d’aigua, l’ús de materials sostenibles i el consum d’energia, així com altres actuacions en matèria mediambiental.

L’execució de les obres es desenvoluparà seguint les fases dissenyades en el projecte de manera que l’activitat assistencial continuarà en tot moment, intentat minimitzar el seu impacte en la prestació dels servicis sanitaris i, alhora, creixent progressivament amb la posada en funcionament de cadascuna de les noves zones.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i Celta es juguen Europa en un dol decisiu a Mestalla

València i Celta s'enfronten a Mestalla en un xoc directe pels llocs europeus, amb els locals a l'alça i els gallecs obligats a reaccionar després de tres jornades sense guanyar.

Corberán avisa d’un dol exigent davant un Celta en gran moment

Carlos Corberán destaca el gran nivell del Cèltic, en quarts de l'Europa League i en zona europea, i anticipa un partit molt exigent a Mestalla, on el València busca sumar tres punts clau.

El València Basket busca afermar la segona plaça davant un Riu Breogán a l’alça

El València Basket rep al Riu Breogán en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en joc i un calendari exigent que a penes li deixa descans.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en una caiguda a Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure's i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona rural de difícil accés a Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers. L'operatiu va haver de superar un riu per a evacuar al ferit fins al punt on esperava l'ambulància.

Rescatat un home de 74 anys després de clavar-se una falç en caure en una zona aïllada de Sot de Chera

Un home de 74 anys va resultar ferit en caure i clavar-se una falç en l'abdomen en una zona aïllada de Sot de Chera, la qual cosa va obligar a un complex rescat per part dels bombers.

Nate Reuvers, MVP de la jornada 35 de l’Eurolliga després d’una exhibició històrica

Nate Reuvers, pivot del València Basket, és triat MVP de la jornada 35 de l'Eurolliga després de firmar a Bolonya 33 punts, 10 rebots i 44 de valoració, el rècord de la temporada.

Mor el capità d’un vaixell després d’una parada cardiorespiratòria enfront de la costa de Castelló

El capità d'un vaixell, un home de 59 anys que navegava a 54 milles de la costa de Castelló, mor després de patir una parada cardiorespiratòria malgrat els intents de reanimació.

Detinguda a Sant Vicent del Raspeig per arrancar les arracades d’or a una anciana

La Guàrdia Civil ha detingut a Sant Vicent del Raspeig a una dona de 43 anys acusada d'arrancar les arracades d'or a una anciana de 88 anys, causant-li esquinçaments en els lòbuls de les orelles. La investigació seguix oberta davant la sospita de més víctimes vinculades al seu treball sanitari.