Mazón assegura que la Generalitat complix amb la sanitat que mereix Castelló amb l’ampliació d’Urgències del General

CASTELLÓ, 10 (EUROPA PRESS)-

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que el Govern valencià “complix amb la sanitat pública i de qualitat que mereix Castelló amb la modernització i ampliació del Departament d’Urgències de l’Hospital General”.

El cap del Consell ha visitat les noves instal·lacions de la Fase 2 acompanyat pel conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i ha comprovat el desenvolupament de les obres de la futura Fase 3.

L’ampliació de les Urgències de l’Hospital General de Castelló es va plantejar per a realitzar-se en 6 fases, establint uns terminis parcials per a cadascuna d’elles, que van entrant en funcionament progressivament segons estan finalitzats. Així, Mazón ha assenyalat que s’ha fet compatible l’obra amb l’activitat sanitària, en un servici obert les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

La Fase 2 ha suposat la construcció d’un nou edifici annexe a la zona d’urgències que té una superfície total d’1.500 metres quadrats en tres altures. Les plantes 1 i 2 s’han destinat a l’ampliació d’altres servicis hospitalaris, com el Servici de Farmàcia Hospitalària, mentre que la planta baixa està destinada a Urgències.

Este nou espai alberga la sala de vigilància i del personal zelador, el mostrador d’admissió d’Urgències, dos sales de triatge de pacients, un despatx d’informació a familiars, dos consultes d’atenció mèdica i dos sales destinades a urgències vitals pediàtriques i d’adults, a més d’una zona administrativa.

NOU HOSPITAL GENERAL

Carlos Mazón ha subratllat que, esta ampliació és un exemple més que “la sanitat de Castelló és prioritat per a este Consell” i que se suma a altres accions com la recuperació del CICU o el Centre de Salut Sequiol. A més, ha destacat que, este compromís, “queda més palés si cap amb el futur Hospital General Universitari, el projecte del qual es licitarà en el primer trimestre del 2025, una vegada culmine l’expropiació de l’última parcel·la pendent”.

Així, ha posat en valor que “fa uns mesos el projecte era una maqueta i no hi havia cap realitat” mentre que ara “té un Pla Director i consignació pressupostària” per a “un projecte estratègic i fonamental per a la sanitat de la Comunitat Valenciana”.

Preguntat si la licitació del projecte pot patir retards en cas que es retarde l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat per al 2025, ha assenyalat que “en cap concepte”.

FASE 3

El president de la Generalitat ha indicat que “les obres de la Fase 3 es van iniciar de forma paral·lela a l’execució de la Fase 2 en aquelles zones en les quals va ser possible” i segons l’actual ritme dels treballs, ha avançat que “es preveu que la zona puga entrar en funcionament al llarg del mes de març”.

En esta fase 3 estarà operativa la nova sala d’espera d’Urgències, en la qual s’ha apostat per crear un espai de major confort que l’actual, amb més capacitat, vidriera panoràmica i il·luminació natural. També entrarà en funcionament la zona destinada a Urgències pediàtriques, que tindrà una sala d’espera diferenciada, consultes mèdiques, boxes d’atenció i àrea de control.

Respecte al disseny exterior, destaca l’enorme gelosia ceràmica en forma de paràbola que recobrix la nova façana principal de l’Hospital.

El projecte inclou en el seu àmbit d’actuació tant la reforma integral de l’actual servici d’urgències al complet, com la construcció d’esta nova estructura en dues altures, a més de la remodelació del servici de farmàcia, en part finalitzada amb l’execució de la fase 1, i que va suposar la creació d’un nou espai per a la Unitat de Farmàcia de Pacients Externs.

Una vegada finalitzats els treballs, les Urgències tindran espais més oberts, una major accessibilitat i millor comunicació dels circuits assistencials, permetent millorar els fluxos de treball i incidint de forma directa en la qualitat assistencial tant de l’equip de professionals com de la ciutadania.

La nova àrea d’urgències s’ha planificat creant un doble accés d’admissió de pacients, de manera diferenciada, d’una banda, per a l’atenció de les urgències vitals i, per una altra, per a la resta d’atencions urgents.

Així mateix, el conjunt de les zones d’observació en urgències es dividirà en sales, la qual cosa permetrà augmentar l’atenció simultània. D’esta manera, l’atenció pediàtrica disposarà d’espais independents de la part d’atenció a persones adultes. La concepció del projecte pretén resoldre les necessitats de creixement actuals del Servici d’Urgències i millorar els factors d’humanització d’este espai assistencial.

Esta ampliació contempla la millora de l’eficiència energètica del Servici d’Urgències amb actuacions sobre el consum d’aigua, l’ús de materials sostenibles i el consum d’energia, així com altres actuacions en matèria mediambiental.

L’execució de les obres es desenvoluparà seguint les fases dissenyades en el projecte de manera que l’activitat assistencial continuarà en tot moment, intentat minimitzar el seu impacte en la prestació dels servicis sanitaris i, alhora, creixent progressivament amb la posada en funcionament de cadascuna de les noves zones.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València i París reforcen la seua cooperació per a previndre inundacions després de la dana de 2024

València i París han obert una nova etapa de col·laboració per a millorar la prevenció i gestió d'inundacions després de la dana d'octubre de 2024, amb intercanvis tècnics i projectes conjunts.

El Suprem obri el juí a Ábalos, Koldo i Aldama per la suposada trama de màscares

El Tribunal Suprem ha iniciat el juí contra José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumpta corrupció en contractes públics de màscares firmats en 2020.

Detinguts un pare i el seu fill per una plantació interior de marihuana a Sax

La Guàrdia Civil ha detingut a Sax a un pare i el seu fill per gestionar una plantació interior de marihuana en dos vivendes connectades il·legalment a la xarxa electrica.

Detingut a Elx per robar 450 metres de canonades de gas i provocar greus fugides

Un home de 41 anys ha sigut detingut a Elx acusat de robar 450 metres de canonades de gas en edificis i via pública, causant fugides amb greu risc d'explosió i danys valorats en desenes de milers d'euros.

Fele Martínez rebrà el premi Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival

L'actor alacantí Fele Martínez serà distingit amb el Skyliner 2026 del Skyline Benidorm Film Festival per una carrera que unix cinema, televisió i teatre i la seua estreta relació amb el certamen.

Investiguen a una comerciant per vendre més de 400 articles falsificats a Xirivella

La Guàrdia Civil investiga a una dona a Xirivella per un presumpte delicte contra la propietat industrial després de confiscar 419 productes falsificats valorats en més de 80.000 euros.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil deté a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i extraure amb ella 1.000 euros en un caixer.

Detinguts a Vinaròs per traure 1.000 euros amb la targeta robada al seu company de pis

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a dos hòmens acusats de furtar una targeta bancària a un company de pis i traure 1.000 euros de manera fraudulenta.