Mazón assegura que la Generalitat complix amb la sanitat que mereix Castelló amb l’ampliació d’Urgències del General

CASTELLÓ, 10 (EUROPA PRESS)-

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que el Govern valencià “complix amb la sanitat pública i de qualitat que mereix Castelló amb la modernització i ampliació del Departament d’Urgències de l’Hospital General”.

El cap del Consell ha visitat les noves instal·lacions de la Fase 2 acompanyat pel conseller de Sanitat, Marciano Gómez, i ha comprovat el desenvolupament de les obres de la futura Fase 3.

L’ampliació de les Urgències de l’Hospital General de Castelló es va plantejar per a realitzar-se en 6 fases, establint uns terminis parcials per a cadascuna d’elles, que van entrant en funcionament progressivament segons estan finalitzats. Així, Mazón ha assenyalat que s’ha fet compatible l’obra amb l’activitat sanitària, en un servici obert les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any.

La Fase 2 ha suposat la construcció d’un nou edifici annexe a la zona d’urgències que té una superfície total d’1.500 metres quadrats en tres altures. Les plantes 1 i 2 s’han destinat a l’ampliació d’altres servicis hospitalaris, com el Servici de Farmàcia Hospitalària, mentre que la planta baixa està destinada a Urgències.

Este nou espai alberga la sala de vigilància i del personal zelador, el mostrador d’admissió d’Urgències, dos sales de triatge de pacients, un despatx d’informació a familiars, dos consultes d’atenció mèdica i dos sales destinades a urgències vitals pediàtriques i d’adults, a més d’una zona administrativa.

NOU HOSPITAL GENERAL

Carlos Mazón ha subratllat que, esta ampliació és un exemple més que “la sanitat de Castelló és prioritat per a este Consell” i que se suma a altres accions com la recuperació del CICU o el Centre de Salut Sequiol. A més, ha destacat que, este compromís, “queda més palés si cap amb el futur Hospital General Universitari, el projecte del qual es licitarà en el primer trimestre del 2025, una vegada culmine l’expropiació de l’última parcel·la pendent”.

Així, ha posat en valor que “fa uns mesos el projecte era una maqueta i no hi havia cap realitat” mentre que ara “té un Pla Director i consignació pressupostària” per a “un projecte estratègic i fonamental per a la sanitat de la Comunitat Valenciana”.

Preguntat si la licitació del projecte pot patir retards en cas que es retarde l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat per al 2025, ha assenyalat que “en cap concepte”.

FASE 3

El president de la Generalitat ha indicat que “les obres de la Fase 3 es van iniciar de forma paral·lela a l’execució de la Fase 2 en aquelles zones en les quals va ser possible” i segons l’actual ritme dels treballs, ha avançat que “es preveu que la zona puga entrar en funcionament al llarg del mes de març”.

En esta fase 3 estarà operativa la nova sala d’espera d’Urgències, en la qual s’ha apostat per crear un espai de major confort que l’actual, amb més capacitat, vidriera panoràmica i il·luminació natural. També entrarà en funcionament la zona destinada a Urgències pediàtriques, que tindrà una sala d’espera diferenciada, consultes mèdiques, boxes d’atenció i àrea de control.

Respecte al disseny exterior, destaca l’enorme gelosia ceràmica en forma de paràbola que recobrix la nova façana principal de l’Hospital.

El projecte inclou en el seu àmbit d’actuació tant la reforma integral de l’actual servici d’urgències al complet, com la construcció d’esta nova estructura en dues altures, a més de la remodelació del servici de farmàcia, en part finalitzada amb l’execució de la fase 1, i que va suposar la creació d’un nou espai per a la Unitat de Farmàcia de Pacients Externs.

Una vegada finalitzats els treballs, les Urgències tindran espais més oberts, una major accessibilitat i millor comunicació dels circuits assistencials, permetent millorar els fluxos de treball i incidint de forma directa en la qualitat assistencial tant de l’equip de professionals com de la ciutadania.

La nova àrea d’urgències s’ha planificat creant un doble accés d’admissió de pacients, de manera diferenciada, d’una banda, per a l’atenció de les urgències vitals i, per una altra, per a la resta d’atencions urgents.

Així mateix, el conjunt de les zones d’observació en urgències es dividirà en sales, la qual cosa permetrà augmentar l’atenció simultània. D’esta manera, l’atenció pediàtrica disposarà d’espais independents de la part d’atenció a persones adultes. La concepció del projecte pretén resoldre les necessitats de creixement actuals del Servici d’Urgències i millorar els factors d’humanització d’este espai assistencial.

Esta ampliació contempla la millora de l’eficiència energètica del Servici d’Urgències amb actuacions sobre el consum d’aigua, l’ús de materials sostenibles i el consum d’energia, així com altres actuacions en matèria mediambiental.

L’execució de les obres es desenvoluparà seguint les fases dissenyades en el projecte de manera que l’activitat assistencial continuarà en tot moment, intentat minimitzar el seu impacte en la prestació dels servicis sanitaris i, alhora, creixent progressivament amb la posada en funcionament de cadascuna de les noves zones.

Últimes notícies

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.

Educació i sindicats es tornen a asseure en plena segona setmana de vaga indefinida docent

Educació i els sindicats docents reprenen la negociació en la Comunitat Valenciana en la segona setmana de vaga indefinida, amb el salari, les plantilles i les infraestructures com a punts centrals del conflicte.