17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Mazón avança que dimarts que ve signaran l’adjudicació de l’inici d’obres de la futura Estació central

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que dimarts que ve 18 de juny signaran l’adjudicació de l’inici de les obres de la futura Estació central d’Alacant i s’ha emplaçat a esta data per a informar sobre els detalls dels imports i dels requisits.

Així ho ha avançat hui divendres el cap del Consell en declaracions als mitjans de comunicació a Alacant, després d’assistir a la presentació de la campanya de promoció i dels serveis especials de Tram Alacant amb motiu dels Fogueres de Sant Joan.

Mazón ha explicat que dimarts que ve presidirà una reunió extraordinària de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per a la signatura de l'”adjudicació històrica” de l’inici de les obres de l’Estació Central del TRAM d’Alacant, amb l’objectiu de “complir amb el compromís” d’engegar al setembre les obres de la infraestructura.

“Després de huit anys esperant que això poguera engegar-se, ho hem aconseguit i va a ser una altra gran notícia per a Alacant, per a la seua mobilitat, per a tota la província i de la intermovilidad en el seu sentit més ampli”, ha emfatitzat.

Mazón ha destacat que no tenien els terrenys i ara sí, a més del “futur” de l’espai, que “calia negociar-ho i calia reivindicar-ho, cosa que abans no es feia”, ha acusat. “Els terrenys són de la Comunitat Valenciana, són d’Alacant i al final de la construcció es quedaran a Alacant, que era un requisit molt important per a nosaltres”, ha afirmat.

“És una adjudicació històrica, perquè portem molt temps esperant. El famós mur entre Luceros i l’estació de Renfe, doncs bé, a uns els agrada posar murs i a uns altres els agrada derrocar-los”, ha recalcat.

El projecte de la Generalitat és crear un gran node intermodal on convergisquen els fluxos de llarg recorregut, el sistema TRAM i els serveis amb autobús urbans, metropolitans i interurbans. A més, l’objectiu és connectar amb l’aeroport a través de la variant de Torrellano i a poca distància de la terminal de creuers del Port d’Alacant.

Últimes notícies

Sanitat rep 3.227 sol·licituds per a 902 places de difícil cobertura en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha rebut 3.227 peticions per a 902 places de difícil cobertura en diversos departaments de salut. El procés prioritza l'experiència i preveu una segona fase per a triar destí.

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB, condicionat per la dana. A Espanya, el dèficit es va reduir malgrat eixe impacte.

La Generalitat ha firmat el projecte del parc metropolità Alfafar-La Torre, el doble que Vivers

La Generalitat ha firmat el projecte bàsic del parc metropolità del Sector 8 Alfafar-La Torre, confrontant amb Sedaví i Benetússer. L'actuació, doble que Vivers, s'integra en el sistema de parcs inundables per a reduir el risc de riuades.

Compromís titlla d’indignant que la Generalitat destine més de 10 milions a la SailGP

Compromís va censurar que el Consell del PP planege invertir més de 10 milions d'euros públics en tres edicions de la SailGP. Va acusar el govern autonòmic de prioritzar un esdeveniment nàutic enfront de servicis essencials i la reconstrucció després de la DANA.

Bernabé insta l’alcalde d’Alacant a assumir responsabilitats pel mal ús del poder

Pilar Bernabé ha demanat a Luis Barcala assumir responsabilitats pel mal ús del poder després de l'adjudicació de vivendes públiques a familiars. La dirigent ha citat la dimissió de María Pérez-Hickman i ha retret a Carlos Mazón emparar-se en l'aforament en la causa de la DANA.

Pérez Llorca espera que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha demanat que la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la DANA marque una nova etapa de cooperació. Ha admés que arriba tard i que possiblement hi ha qüestions sense solució.

La delegada del Govern acusa a Pérez Llorca d’indignitat per mesclar indemnitzacions

Pilar Bernabé ha retret al president valencià que compare les ajudes per la DANA amb les indemnitzacions de l'accident de Adamuz i ha recordat que la Generalitat no ha compensat a les 230 víctimes.

Pérez Llorca exigix explicacions i rectificació per les indemnitzacions de la DANA

Pérez Llorca ha reclamat al Govern explicacions i una rectificació per la diferència d'indemnitzacions entre les víctimes de la DANA i l'accident de Adamuz. També ha rebutjat la proposta de finançament en considerar que perjudica la Comunitat Valenciana.