Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

Mazón avança que dimarts que ve signaran l’adjudicació de l’inici d’obres de la futura Estació central

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que dimarts que ve 18 de juny signaran l’adjudicació de l’inici de les obres de la futura Estació central d’Alacant i s’ha emplaçat a esta data per a informar sobre els detalls dels imports i dels requisits.

Així ho ha avançat hui divendres el cap del Consell en declaracions als mitjans de comunicació a Alacant, després d’assistir a la presentació de la campanya de promoció i dels serveis especials de Tram Alacant amb motiu dels Fogueres de Sant Joan.

Mazón ha explicat que dimarts que ve presidirà una reunió extraordinària de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per a la signatura de l'”adjudicació històrica” de l’inici de les obres de l’Estació Central del TRAM d’Alacant, amb l’objectiu de “complir amb el compromís” d’engegar al setembre les obres de la infraestructura.

“Després de huit anys esperant que això poguera engegar-se, ho hem aconseguit i va a ser una altra gran notícia per a Alacant, per a la seua mobilitat, per a tota la província i de la intermovilidad en el seu sentit més ampli”, ha emfatitzat.

Mazón ha destacat que no tenien els terrenys i ara sí, a més del “futur” de l’espai, que “calia negociar-ho i calia reivindicar-ho, cosa que abans no es feia”, ha acusat. “Els terrenys són de la Comunitat Valenciana, són d’Alacant i al final de la construcció es quedaran a Alacant, que era un requisit molt important per a nosaltres”, ha afirmat.

“És una adjudicació històrica, perquè portem molt temps esperant. El famós mur entre Luceros i l’estació de Renfe, doncs bé, a uns els agrada posar murs i a uns altres els agrada derrocar-los”, ha recalcat.

El projecte de la Generalitat és crear un gran node intermodal on convergisquen els fluxos de llarg recorregut, el sistema TRAM i els serveis amb autobús urbans, metropolitans i interurbans. A més, l’objectiu és connectar amb l’aeroport a través de la variant de Torrellano i a poca distància de la terminal de creuers del Port d’Alacant.

Últimes notícies

Vox expulsa al seu regidor a San Antonio de Benagéber per impulsar una moció de censura

La direcció provincial de Vox a València expulsa al seu edil a San Antonio de Benagéber per promoure una moció de censura amb el PP i una agrupació independent sense permís. Obri un expedient que la suspén de drets interns i inhabilita per a funcions en el partit mentres es resol.

La taula de la comissió de la DANA en Les Corts fixa este dijous el calendari de compareixences

La taula de la comissió sobre la DANA del 29 d'octubre en Les Corts es reunix el dijous per a ordenar el calendari de compareixences del període setembre-desembre. La reactivació arriba després de la pausa estival i la petició de PSPV i Compromís.

RTVE es retirarà d’Eurovisió 2026 si participa Israel

RTVE condiciona la seua presència en el certamen de 2026 a la participació d'Israel. Espanya seria el quint país a anunciar una retirada si Israel concorre.

Mercadona aferma el seu lideratge i és la que més creix en 2025: 27,1% de quota

La cadena aconseguix el 27,1% de quota entre gener i agost i amplia el seu avantatge recolzat en Llevant i en les grans cistelles. L'hipermercat seguix a la baixa.

Topuria repta a Crawford a una baralla de boxa i assegura que ganaria

Ilia Topuria repta a Terence Crawford després de la victòria de l'estatunidenc sobre Saul 'Canelo' Alvarez i afirma que no té dubtes del resultat. El campeon de la UFC veu cada vegada mes a prop una gran vetlada en Espana.

Ilia Topuria rebutja l’ofensiva d’Israel a Gaza i demana detindre la guerra

El campió del món de la UFC va mostrar la seua solidaritat amb les famílies de Gaza i va reclamar la fi immediata de la guerra. En el mateix acte, el promotor de UFC a Espanya va rebutjar vetar a esportistes israelians i va defendre separar esport i política.

L’any hidrològic tanca amb un 9% més de pluja i un repartiment desigual

Espanya acumula 663 l/m² fins al 13 de setembre, un 9% per damunt del normal. El repartiment ha sigut desigual i la sequera es modera en el balanç anual.

L’Albufera rep fins a 1,5 tones de pesticides a l’any i 0,6 arriben a la mar

Un estudi de la Universitat de València quantifica les entrades de pesticides en el llac i traça la seua ruta des dels arrossars fins al Mediterrani, amb pics de risc a l'agost.