Mazón avança que dimarts que ve signaran l’adjudicació de l’inici d’obres de la futura Estació central

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que dimarts que ve 18 de juny signaran l’adjudicació de l’inici de les obres de la futura Estació central d’Alacant i s’ha emplaçat a esta data per a informar sobre els detalls dels imports i dels requisits.

Així ho ha avançat hui divendres el cap del Consell en declaracions als mitjans de comunicació a Alacant, després d’assistir a la presentació de la campanya de promoció i dels serveis especials de Tram Alacant amb motiu dels Fogueres de Sant Joan.

Mazón ha explicat que dimarts que ve presidirà una reunió extraordinària de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per a la signatura de l'»adjudicació històrica» de l’inici de les obres de l’Estació Central del TRAM d’Alacant, amb l’objectiu de «complir amb el compromís» d’engegar al setembre les obres de la infraestructura.

«Després de huit anys esperant que això poguera engegar-se, ho hem aconseguit i va a ser una altra gran notícia per a Alacant, per a la seua mobilitat, per a tota la província i de la intermovilidad en el seu sentit més ampli», ha emfatitzat.

Mazón ha destacat que no tenien els terrenys i ara sí, a més del «futur» de l’espai, que «calia negociar-ho i calia reivindicar-ho, cosa que abans no es feia», ha acusat. «Els terrenys són de la Comunitat Valenciana, són d’Alacant i al final de la construcció es quedaran a Alacant, que era un requisit molt important per a nosaltres», ha afirmat.

«És una adjudicació històrica, perquè portem molt temps esperant. El famós mur entre Luceros i l’estació de Renfe, doncs bé, a uns els agrada posar murs i a uns altres els agrada derrocar-los», ha recalcat.

El projecte de la Generalitat és crear un gran node intermodal on convergisquen els fluxos de llarg recorregut, el sistema TRAM i els serveis amb autobús urbans, metropolitans i interurbans. A més, l’objectiu és connectar amb l’aeroport a través de la variant de Torrellano i a poca distància de la terminal de creuers del Port d’Alacant.

Últimes notícies

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.
FILMOTECA D'ESTIU