Mazón avança que dimarts que ve signaran l’adjudicació de l’inici d’obres de la futura Estació central

ALACANT, 14 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que dimarts que ve 18 de juny signaran l’adjudicació de l’inici de les obres de la futura Estació central d’Alacant i s’ha emplaçat a esta data per a informar sobre els detalls dels imports i dels requisits.

Així ho ha avançat hui divendres el cap del Consell en declaracions als mitjans de comunicació a Alacant, després d’assistir a la presentació de la campanya de promoció i dels serveis especials de Tram Alacant amb motiu dels Fogueres de Sant Joan.

Mazón ha explicat que dimarts que ve presidirà una reunió extraordinària de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per a la signatura de l'»adjudicació històrica» de l’inici de les obres de l’Estació Central del TRAM d’Alacant, amb l’objectiu de «complir amb el compromís» d’engegar al setembre les obres de la infraestructura.

«Després de huit anys esperant que això poguera engegar-se, ho hem aconseguit i va a ser una altra gran notícia per a Alacant, per a la seua mobilitat, per a tota la província i de la intermovilidad en el seu sentit més ampli», ha emfatitzat.

Mazón ha destacat que no tenien els terrenys i ara sí, a més del «futur» de l’espai, que «calia negociar-ho i calia reivindicar-ho, cosa que abans no es feia», ha acusat. «Els terrenys són de la Comunitat Valenciana, són d’Alacant i al final de la construcció es quedaran a Alacant, que era un requisit molt important per a nosaltres», ha afirmat.

«És una adjudicació històrica, perquè portem molt temps esperant. El famós mur entre Luceros i l’estació de Renfe, doncs bé, a uns els agrada posar murs i a uns altres els agrada derrocar-los», ha recalcat.

El projecte de la Generalitat és crear un gran node intermodal on convergisquen els fluxos de llarg recorregut, el sistema TRAM i els serveis amb autobús urbans, metropolitans i interurbans. A més, l’objectiu és connectar amb l’aeroport a través de la variant de Torrellano i a poca distància de la terminal de creuers del Port d’Alacant.

Últimes notícies

Les famílies podran demanar atenció educativa a casa durant tot el curs

La Generalitat ha eliminat, des del curs 2026-2027, el termini per a sol·licitar l’atenció educativa domiciliària per a l’alumnat amb malalties cròniques o situacions sobrevingudes. La mesura respon a demandes de les famílies i permetrà valorar peticions en qualsevol moment del curs.

Detingut un matrimoni a Callosa de Segura per tracta sexual i alliberades tres víctimes

La Guàrdia Civil ha detingut a Callosa de Segura un matrimoni acusat de tracta de dones amb fins d’explotació sexual i detenció il·legal. Agents han alliberat tres víctimes i han localitzat dades de fins a mig centenar de possibles afectades.

Compte arrere al Museu de la Ciutat per a rebre més de 200 Sorolla

El Museu de la Ciutat de València inicia dilluns les obres i millores de seguretat per a acollir més de 200 quadres de Sorolla procedents de la Hispanic Society of America, amb una inversió total de 650.000 euros.

El curs 2026-2027 arranca amb pujada salarial docent i noves mobilitzacions en educació

El curs escolar 2026-2027 començarà la pròxima setmana en la Comunitat Valenciana amb l’entrada en vigor d’una pujada salarial de 200 euros al professorat pactada amb ANPE i CSIF, mentres la vaga indefinida continua suspesa però amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats majoritaris.

Els ciberacosadors de menors demanen imatges íntimes als primers minuts de xat

Un estudi de la UPV ha analitzat converses reals i conclou que més de la mitat dels ciberacosadors de xiquets, xiquetes i adolescents demanen imatges o vídeos sexuals durant els primers torns de xat, sovint disfressats de confiança i afecte per normalitzar l’explotació.

Ford Almussafes posarà damunt la taula un nou acord laboral i salarial fins a 2030

La direcció de Ford Almussafes presentarà la pròxima setmana als sindicats una proposta laboral i salarial per al període 2027-2030, que donarà continuïtat a l'actual Acord per l'Electrificació i acabarà convertint-se en conveni col·lectiu. UGT i STM-Intersindical Valenciana reclamen pujades vinculades a l'IPC i recuperar poder adquisitiu després dels anys de contenció.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda amb tres detinguts

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens i ha desmantellat una plantació de marihuana en una vivenda d’Elda, on ha confiscat 200 plantes, més de 8.500 grams de droga i uns 10.000 euros en metàl·lic. Un dels arrestats ha ingressat a la presó per ordre judicial.

Temperatures altes este dissabte a l’interior i prelitoral valencià

El primer dissabte de setembre arriba amb temperatures altes a l’interior i al prelitoral de la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat i vents fluixos variables que roden a component este. Diumenge es repetiran les temperatures elevades i l’ambient estable, amb lleugeres variacions de les màximes i mínimes segons la zona.