Anuncios

Mazón visitarà Catalunya per vendre a les empreses la ‘llibertat’ que hi ha a la Comunitat

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que visitarà Catalunya el primer trimestre d’este any per explicar a les empreses catalanes que a la Comunitat Valenciana “hi ha llibertat i no se les persegueix”.

Així ho ha assegurat al fòrum “Somos Más”, organitzat pel diari Las Provincias, en què ha destacat que en estos moments existeix una nova etapa a la Comunitat d’obertura, de llibertat i de poder créixer.

Anuncios

“Me’n vaig a Catalunya i els ho explicaré a les empreses, encara que jo sí que tindré la delicadesa i educació de comunicar-li al president de la Generalitat que visitaré la seua terra, cosa que ell no va tindre fa poc quan va venir al lliurament d’uns premis a favor dels ‘Països Catalans’”, ha manifestat.

Ha assegurat que està a favor de la llibertat, per la qual cosa si una empresa vol tornar a Catalunya no demanarà al Govern que la multe, però sí que farà els seus deures perquè la Comunitat siga “el més atractiva possible” perquè les empreses vinguen lliurement a esta terra.

Fons d’anivellament

D’altra banda, ha reivindicat la necessitat que el Govern establisca un fons d’anivellament per a les comunitats infrafinançades, com la Comunitat Valenciana, i ha instat el PSPV i Compromís a ser ‘valents’ i diguen clarament quina és la seua postura.

Mazón ha qualificat de “sentit comú” i no de “capritx” la trobada que va mantindre amb els presidents de Castella-la Manxa, Andalusia i Múrcia a Fitur. “Ha quedat clar el que pensem tots quatre i el portarem des del principi fins al final”, ha afirmat, i ha retret als socialistes valencians i a Compromís el seu silenci o els seus canvis de postura davant la negativa del Govern a aplicar un fons d’anivellament.

“Guanyadors i perdedors”

Mazón ha assegurat que “anivellar és equiparar”, no és “xovinisme”, i ha assegurat que ell no vol “estar per sobre o tindre un privilegi a l’estil separatista català”. En este sentit, ha assegurat que no renunciarà a ser a Espanya i a la solidaritat, però ha defensat que el que no hi pot haver és “guanyadors i perdedors” en el procés de reforma del finançament.

El cap del Consell també ha dit que s’asseurà amb el president de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, del seu mateix partit, i li dirà que li sembla “bé la seua reivindicació sobre la dispersió i la despoblació, però què passa amb l’Espanya superpoblada”.

Preguntat per la postura que defensarà la direcció nacional del PP, Mazón ha contestat que diu que la clau “és l’atenció del cost, personal i, d’acord amb la població, dels serveis, però lògicament cal compensar”.

Ha assegurat que hi ha moments en què cal triar i ha reconegut que hi ha postures que està posant damunt la taula “que no concitaran la unanimitat del PP a totes les autonomies” però té clar què ha de fer quan cal triar entre la unanimitat del partit i el benefici de la teua terra.

“Botxa per setmana”

El president també ha lamentat que com el Govern central “sortim a una xafogor per setmana”, i ha assenyalat que la situació actual evidencia que tots els advertiments que va fer el PP “estaven justificats”, en referència a les conseqüències dels “pactes i cessions” del Govern als independentistes catalans.

A més, ha afirmat que treballarà perquè el Govern central complisca les infraestructures necessàries per a la Comunitat Valenciana, com el Corredor Mediterrani o l’ampliació nord del port de València.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.
Anuncios