11.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Mazón visitarà Catalunya per vendre a les empreses la ‘llibertat’ que hi ha a la Comunitat

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que visitarà Catalunya el primer trimestre d’este any per explicar a les empreses catalanes que a la Comunitat Valenciana “hi ha llibertat i no se les persegueix”.

Així ho ha assegurat al fòrum “Somos Más”, organitzat pel diari Las Provincias, en què ha destacat que en estos moments existeix una nova etapa a la Comunitat d’obertura, de llibertat i de poder créixer.

“Me’n vaig a Catalunya i els ho explicaré a les empreses, encara que jo sí que tindré la delicadesa i educació de comunicar-li al president de la Generalitat que visitaré la seua terra, cosa que ell no va tindre fa poc quan va venir al lliurament d’uns premis a favor dels ‘Països Catalans’”, ha manifestat.

Ha assegurat que està a favor de la llibertat, per la qual cosa si una empresa vol tornar a Catalunya no demanarà al Govern que la multe, però sí que farà els seus deures perquè la Comunitat siga “el més atractiva possible” perquè les empreses vinguen lliurement a esta terra.

Fons d’anivellament

D’altra banda, ha reivindicat la necessitat que el Govern establisca un fons d’anivellament per a les comunitats infrafinançades, com la Comunitat Valenciana, i ha instat el PSPV i Compromís a ser ‘valents’ i diguen clarament quina és la seua postura.

Mazón ha qualificat de “sentit comú” i no de “capritx” la trobada que va mantindre amb els presidents de Castella-la Manxa, Andalusia i Múrcia a Fitur. “Ha quedat clar el que pensem tots quatre i el portarem des del principi fins al final”, ha afirmat, i ha retret als socialistes valencians i a Compromís el seu silenci o els seus canvis de postura davant la negativa del Govern a aplicar un fons d’anivellament.

“Guanyadors i perdedors”

Mazón ha assegurat que “anivellar és equiparar”, no és “xovinisme”, i ha assegurat que ell no vol “estar per sobre o tindre un privilegi a l’estil separatista català”. En este sentit, ha assegurat que no renunciarà a ser a Espanya i a la solidaritat, però ha defensat que el que no hi pot haver és “guanyadors i perdedors” en el procés de reforma del finançament.

El cap del Consell també ha dit que s’asseurà amb el president de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, del seu mateix partit, i li dirà que li sembla “bé la seua reivindicació sobre la dispersió i la despoblació, però què passa amb l’Espanya superpoblada”.

Preguntat per la postura que defensarà la direcció nacional del PP, Mazón ha contestat que diu que la clau “és l’atenció del cost, personal i, d’acord amb la població, dels serveis, però lògicament cal compensar”.

Ha assegurat que hi ha moments en què cal triar i ha reconegut que hi ha postures que està posant damunt la taula “que no concitaran la unanimitat del PP a totes les autonomies” però té clar què ha de fer quan cal triar entre la unanimitat del partit i el benefici de la teua terra.

“Botxa per setmana”

El president també ha lamentat que com el Govern central “sortim a una xafogor per setmana”, i ha assenyalat que la situació actual evidencia que tots els advertiments que va fer el PP “estaven justificats”, en referència a les conseqüències dels “pactes i cessions” del Govern als independentistes catalans.

A més, ha afirmat que treballarà perquè el Govern central complisca les infraestructures necessàries per a la Comunitat Valenciana, com el Corredor Mediterrani o l’ampliació nord del port de València.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.