Mazón visitarà Catalunya per vendre a les empreses la ‘llibertat’ que hi ha a la Comunitat

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que visitarà Catalunya el primer trimestre d’este any per explicar a les empreses catalanes que a la Comunitat Valenciana “hi ha llibertat i no se les persegueix”.

Així ho ha assegurat al fòrum “Somos Más”, organitzat pel diari Las Provincias, en què ha destacat que en estos moments existeix una nova etapa a la Comunitat d’obertura, de llibertat i de poder créixer.

“Me’n vaig a Catalunya i els ho explicaré a les empreses, encara que jo sí que tindré la delicadesa i educació de comunicar-li al president de la Generalitat que visitaré la seua terra, cosa que ell no va tindre fa poc quan va venir al lliurament d’uns premis a favor dels ‘Països Catalans’”, ha manifestat.

Ha assegurat que està a favor de la llibertat, per la qual cosa si una empresa vol tornar a Catalunya no demanarà al Govern que la multe, però sí que farà els seus deures perquè la Comunitat siga “el més atractiva possible” perquè les empreses vinguen lliurement a esta terra.

Fons d’anivellament

D’altra banda, ha reivindicat la necessitat que el Govern establisca un fons d’anivellament per a les comunitats infrafinançades, com la Comunitat Valenciana, i ha instat el PSPV i Compromís a ser ‘valents’ i diguen clarament quina és la seua postura.

Mazón ha qualificat de “sentit comú” i no de “capritx” la trobada que va mantindre amb els presidents de Castella-la Manxa, Andalusia i Múrcia a Fitur. “Ha quedat clar el que pensem tots quatre i el portarem des del principi fins al final”, ha afirmat, i ha retret als socialistes valencians i a Compromís el seu silenci o els seus canvis de postura davant la negativa del Govern a aplicar un fons d’anivellament.

“Guanyadors i perdedors”

Mazón ha assegurat que “anivellar és equiparar”, no és “xovinisme”, i ha assegurat que ell no vol “estar per sobre o tindre un privilegi a l’estil separatista català”. En este sentit, ha assegurat que no renunciarà a ser a Espanya i a la solidaritat, però ha defensat que el que no hi pot haver és “guanyadors i perdedors” en el procés de reforma del finançament.

El cap del Consell també ha dit que s’asseurà amb el president de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, del seu mateix partit, i li dirà que li sembla “bé la seua reivindicació sobre la dispersió i la despoblació, però què passa amb l’Espanya superpoblada”.

Preguntat per la postura que defensarà la direcció nacional del PP, Mazón ha contestat que diu que la clau “és l’atenció del cost, personal i, d’acord amb la població, dels serveis, però lògicament cal compensar”.

Ha assegurat que hi ha moments en què cal triar i ha reconegut que hi ha postures que està posant damunt la taula “que no concitaran la unanimitat del PP a totes les autonomies” però té clar què ha de fer quan cal triar entre la unanimitat del partit i el benefici de la teua terra.

“Botxa per setmana”

El president també ha lamentat que com el Govern central “sortim a una xafogor per setmana”, i ha assenyalat que la situació actual evidencia que tots els advertiments que va fer el PP “estaven justificats”, en referència a les conseqüències dels “pactes i cessions” del Govern als independentistes catalans.

A més, ha afirmat que treballarà perquè el Govern central complisca les infraestructures necessàries per a la Comunitat Valenciana, com el Corredor Mediterrani o l’ampliació nord del port de València.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.