16.7 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Mazón visitarà Catalunya per vendre a les empreses la ‘llibertat’ que hi ha a la Comunitat

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que visitarà Catalunya el primer trimestre d’este any per explicar a les empreses catalanes que a la Comunitat Valenciana “hi ha llibertat i no se les persegueix”.

Així ho ha assegurat al fòrum “Somos Más”, organitzat pel diari Las Provincias, en què ha destacat que en estos moments existeix una nova etapa a la Comunitat d’obertura, de llibertat i de poder créixer.

“Me’n vaig a Catalunya i els ho explicaré a les empreses, encara que jo sí que tindré la delicadesa i educació de comunicar-li al president de la Generalitat que visitaré la seua terra, cosa que ell no va tindre fa poc quan va venir al lliurament d’uns premis a favor dels ‘Països Catalans’”, ha manifestat.

Ha assegurat que està a favor de la llibertat, per la qual cosa si una empresa vol tornar a Catalunya no demanarà al Govern que la multe, però sí que farà els seus deures perquè la Comunitat siga “el més atractiva possible” perquè les empreses vinguen lliurement a esta terra.

Fons d’anivellament

D’altra banda, ha reivindicat la necessitat que el Govern establisca un fons d’anivellament per a les comunitats infrafinançades, com la Comunitat Valenciana, i ha instat el PSPV i Compromís a ser ‘valents’ i diguen clarament quina és la seua postura.

Mazón ha qualificat de “sentit comú” i no de “capritx” la trobada que va mantindre amb els presidents de Castella-la Manxa, Andalusia i Múrcia a Fitur. “Ha quedat clar el que pensem tots quatre i el portarem des del principi fins al final”, ha afirmat, i ha retret als socialistes valencians i a Compromís el seu silenci o els seus canvis de postura davant la negativa del Govern a aplicar un fons d’anivellament.

“Guanyadors i perdedors”

Mazón ha assegurat que “anivellar és equiparar”, no és “xovinisme”, i ha assegurat que ell no vol “estar per sobre o tindre un privilegi a l’estil separatista català”. En este sentit, ha assegurat que no renunciarà a ser a Espanya i a la solidaritat, però ha defensat que el que no hi pot haver és “guanyadors i perdedors” en el procés de reforma del finançament.

El cap del Consell també ha dit que s’asseurà amb el president de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, del seu mateix partit, i li dirà que li sembla “bé la seua reivindicació sobre la dispersió i la despoblació, però què passa amb l’Espanya superpoblada”.

Preguntat per la postura que defensarà la direcció nacional del PP, Mazón ha contestat que diu que la clau “és l’atenció del cost, personal i, d’acord amb la població, dels serveis, però lògicament cal compensar”.

Ha assegurat que hi ha moments en què cal triar i ha reconegut que hi ha postures que està posant damunt la taula “que no concitaran la unanimitat del PP a totes les autonomies” però té clar què ha de fer quan cal triar entre la unanimitat del partit i el benefici de la teua terra.

“Botxa per setmana”

El president també ha lamentat que com el Govern central “sortim a una xafogor per setmana”, i ha assenyalat que la situació actual evidencia que tots els advertiments que va fer el PP “estaven justificats”, en referència a les conseqüències dels “pactes i cessions” del Govern als independentistes catalans.

A més, ha afirmat que treballarà perquè el Govern central complisca les infraestructures necessàries per a la Comunitat Valenciana, com el Corredor Mediterrani o l’ampliació nord del port de València.

Últimes notícies

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.

Es puja al sostre d’un avió en l’aeroport de Manises i retarda un vol dos hores

Un home es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises i el vol a Amsterdam va eixir dos hores tard. Va ser reduït, atés i denunciat.

Fornals resol en el 88 i el Betis tomba al València (2-1)

Un gol de Pablo Fornals en el 88 va donar al Betis una victòria patida davant el València en La Cartoixa. Va haver-hi dos penals: Vallés va detindre un i Chimy Ávila va convertir un altre.

Fornals dona els tres punts al Betis en un final que feia olor d’empat (2-1)

El Betis es va imposar 2-1 al València en La Cartoixa gràcies a una miqueta de Pablo Fornals en el minut 88. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal.

Betis i València empaten 1-1 al descans en La Cartoixa

Betis i València marxen al descans amb 1-1 en un dol molt equilibrat en La Cartoixa. Luis Rioja va obrir el marcador i Chimy Ávila va empatar de penal tres minuts després.

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.