Mazón visitarà Catalunya per vendre a les empreses la ‘llibertat’ que hi ha a la Comunitat

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que visitarà Catalunya el primer trimestre d’este any per explicar a les empreses catalanes que a la Comunitat Valenciana “hi ha llibertat i no se les persegueix”.

Així ho ha assegurat al fòrum “Somos Más”, organitzat pel diari Las Provincias, en què ha destacat que en estos moments existeix una nova etapa a la Comunitat d’obertura, de llibertat i de poder créixer.

“Me’n vaig a Catalunya i els ho explicaré a les empreses, encara que jo sí que tindré la delicadesa i educació de comunicar-li al president de la Generalitat que visitaré la seua terra, cosa que ell no va tindre fa poc quan va venir al lliurament d’uns premis a favor dels ‘Països Catalans’”, ha manifestat.

Ha assegurat que està a favor de la llibertat, per la qual cosa si una empresa vol tornar a Catalunya no demanarà al Govern que la multe, però sí que farà els seus deures perquè la Comunitat siga “el més atractiva possible” perquè les empreses vinguen lliurement a esta terra.

Fons d’anivellament

D’altra banda, ha reivindicat la necessitat que el Govern establisca un fons d’anivellament per a les comunitats infrafinançades, com la Comunitat Valenciana, i ha instat el PSPV i Compromís a ser ‘valents’ i diguen clarament quina és la seua postura.

Mazón ha qualificat de “sentit comú” i no de “capritx” la trobada que va mantindre amb els presidents de Castella-la Manxa, Andalusia i Múrcia a Fitur. “Ha quedat clar el que pensem tots quatre i el portarem des del principi fins al final”, ha afirmat, i ha retret als socialistes valencians i a Compromís el seu silenci o els seus canvis de postura davant la negativa del Govern a aplicar un fons d’anivellament.

“Guanyadors i perdedors”

Mazón ha assegurat que “anivellar és equiparar”, no és “xovinisme”, i ha assegurat que ell no vol “estar per sobre o tindre un privilegi a l’estil separatista català”. En este sentit, ha assegurat que no renunciarà a ser a Espanya i a la solidaritat, però ha defensat que el que no hi pot haver és “guanyadors i perdedors” en el procés de reforma del finançament.

El cap del Consell també ha dit que s’asseurà amb el president de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Mañueco, del seu mateix partit, i li dirà que li sembla “bé la seua reivindicació sobre la dispersió i la despoblació, però què passa amb l’Espanya superpoblada”.

Preguntat per la postura que defensarà la direcció nacional del PP, Mazón ha contestat que diu que la clau «és l’atenció del cost, personal i, d’acord amb la població, dels serveis, però lògicament cal compensar».

Ha assegurat que hi ha moments en què cal triar i ha reconegut que hi ha postures que està posant damunt la taula “que no concitaran la unanimitat del PP a totes les autonomies” però té clar què ha de fer quan cal triar entre la unanimitat del partit i el benefici de la teua terra.

“Botxa per setmana”

El president també ha lamentat que com el Govern central “sortim a una xafogor per setmana”, i ha assenyalat que la situació actual evidencia que tots els advertiments que va fer el PP “estaven justificats”, en referència a les conseqüències dels “pactes i cessions” del Govern als independentistes catalans.

A més, ha afirmat que treballarà perquè el Govern central complisca les infraestructures necessàries per a la Comunitat Valenciana, com el Corredor Mediterrani o l’ampliació nord del port de València.

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.