Mazón critica que Compromís ‘es dedica a traure profit polític’ mentre el Consell treballa en la recuperació

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha recriminat que és «evident que Compromís es dedica a traure profit polític» mentre el Consell se centra a «reobrir el metre, pagar les ajudes i treballar en la reestructuració i la recuperació de la normalitat».

Així s’ha pronunciat durant la seua visita al lloc de comandament provisional de Metrovalencia, preguntat per la proposició no de llei (PNL) registrada este dimarts per Compromís amb la qual esta coalició vol forçar a tots els diputats a posicionar-se sobre si el president de la Generaliat, Carlos Mazón, deu o no dimitir per la seua gestió de la dana del 29 d’octubre.

Sobre este tema, Mazón ha indicat que «cadascun de manera evident es dedica monogràfica i prioritàriament al que considera que és el seu major objectiu». El seu, ha insistit, és «reobrir el metre, el de recuperar la normalitat, el de pagar les ajudes al més prompte possible». «Som l’administració que més ràpid està treballant i anem a seguir incrementant-ho», ha ressaltat.

«Jo em dedique a la recuperació. Jo em dedique a la mobilitat. Jo em dedique a restaurar la normalitat. Compromís es dedica a traure profit política. Cadascun és molt amo de fer el que vulga i haurà de respondre per això», ha resolt.

Últimes notícies

Sis cetacis rescatats de Canadà arriben a l’Oceanogràfic de València per a evitar la seua eutanasia

Dos belugues i quatre dofins rescatats del parc Marineland de Canadà han arribat esta matinada a l’Oceanogràfic de València després d’un trasllat internacional complex pensat per a garantir el seu benestar i evitar la seua eutanasia.

Aemet activa avís groc al litoral de València per màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat l’avís groc per calor en tot el litoral de la província de València este dijous, amb màximes que poden arribar als 36 graus per l’entrada de vent de ponent.

Nit fresca i calor intensa al prelitoral de València este dijous

Este dijous el cel estarà poc nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb nits una mica més fresques i màximes molt altes al prelitoral de València. Divendres arribaran ruixats dèbils al litoral d’Alacant i un descens generalitzat de les màximes, sobretot a l’interior.

Roben de matinada el valuós Tresor de Villena del museu Muvi

El Tresor de Villena, un dels conjunts d’orfebreria de l’edat de Bronze més importants d’Europa, ha sigut robat esta matinada del museu Muvi de Villena. La Guàrdia Civil i la Policia Judicial han obert una investigació després que l’alarma sonara a les 5.16 hores.

Avís groc per calor al litoral de València amb màximes de fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per altes temperatures a tot el litoral de la província de València, on es poden aplegar als 36 graus per l’efecte del vent de ponent.

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.