Mazón demanarà en la Conferència de Presidents un pla nacional contra inundacions i un fons per catàstrofes naturals

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha demanat incorporar a l’ordre del dia de la Conferència de Presidents que se celebra demà divendres a Santander “dos propostes”: un pla nacional contra inundacions i un fons extraordinari de solidaritat davant de catàstrofes naturals.

Així, ha advertit que seria “un error molt greu no haver après” d’allò ocorregut amb la dana del passat 29 d’octubre i “no posar des de ja els mitjans perquè es puga evitar” en el futur.

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans a Carcaixent, on ha assistit a la reunió de la Mesa d’Agricultura per a reconstruir el camp danyat per la dana. “Quatre assumptes hi ha en l’ordre del dia demà: finançament autonòmic, sanitat, immigració i polítiques socials”, ha exposat.

No obstant açò, Mazón ha argumentat que estos temes són “molt rellevants i molt importants”, però ha demanat “incorporar fora de l’ordre del dia dos propostes que tenen a veure amb el que tenim l’obligació d’aprendre, no solament de restaurar amb el que ha passat amb estes riuades”, com són un pla d’inundacions i un fons extraordinari davant de catàstrofes.

“En la reconstrucció i recuperació estem des del minut zero, contem tots els dies del que estem fent, però cal aprendre i cal evitar”, ha subratllat Mazón, qui ha advertit que, amb “l’experiència valenciana” de la dana de finals d’octubre, resultaria “un error molt greu no haver après i no posar des de ja els mitjans perquè es puga evitar”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.

La Comunitat Valenciana lidera la pujada del preu de la vivenda al costat de Cantàbria amb un 17,4% al febrer

El preu de la vivenda en la Comunitat Valenciana va repuntar un 17,4% al febrer, el segon major augment autonòmic, en un context de caiguda de compravendes i encariment general del metre quadrat a Espanya.

CaixaBank eleva el seu benefici trimestral a 1.572 milions, un 7% més per l’estirada comercial

CaixaBank tanca el primer trimestre amb un benefici net de 1.572 milions, un 7% més, impulsat per la major activitat comercial i els ingressos per servicis en un entorn d'incertesa geopolítica.

Hui és el millor dia per a triar on veure l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost

Esta vesprada el Sol estarà quasi en la mateixa posició que durant l'eclipsi total del 12 d'agost, una oportunitat clau per a comprovar si el lloc triat oferix una visió buidada.

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.