Mazón demanarà en la Conferència de Presidents un pla nacional contra inundacions i un fons per catàstrofes naturals

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha demanat incorporar a l’ordre del dia de la Conferència de Presidents que se celebra demà divendres a Santander «dos propostes»: un pla nacional contra inundacions i un fons extraordinari de solidaritat davant de catàstrofes naturals.

Així, ha advertit que seria «un error molt greu no haver après» d’allò ocorregut amb la dana del passat 29 d’octubre i «no posar des de ja els mitjans perquè es puga evitar» en el futur.

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans a Carcaixent, on ha assistit a la reunió de la Mesa d’Agricultura per a reconstruir el camp danyat per la dana. «Quatre assumptes hi ha en l’ordre del dia demà: finançament autonòmic, sanitat, immigració i polítiques socials», ha exposat.

No obstant açò, Mazón ha argumentat que estos temes són «molt rellevants i molt importants», però ha demanat «incorporar fora de l’ordre del dia dos propostes que tenen a veure amb el que tenim l’obligació d’aprendre, no solament de restaurar amb el que ha passat amb estes riuades», com són un pla d’inundacions i un fons extraordinari davant de catàstrofes.

«En la reconstrucció i recuperació estem des del minut zero, contem tots els dies del que estem fent, però cal aprendre i cal evitar», ha subratllat Mazón, qui ha advertit que, amb «l’experiència valenciana» de la dana de finals d’octubre, resultaria «un error molt greu no haver après i no posar des de ja els mitjans perquè es puga evitar».

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.