Mazón demanarà en la Conferència de Presidents un pla nacional contra inundacions i un fons per catàstrofes naturals

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha demanat incorporar a l’ordre del dia de la Conferència de Presidents que se celebra demà divendres a Santander «dos propostes»: un pla nacional contra inundacions i un fons extraordinari de solidaritat davant de catàstrofes naturals.

Així, ha advertit que seria «un error molt greu no haver après» d’allò ocorregut amb la dana del passat 29 d’octubre i «no posar des de ja els mitjans perquè es puga evitar» en el futur.

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans a Carcaixent, on ha assistit a la reunió de la Mesa d’Agricultura per a reconstruir el camp danyat per la dana. «Quatre assumptes hi ha en l’ordre del dia demà: finançament autonòmic, sanitat, immigració i polítiques socials», ha exposat.

No obstant açò, Mazón ha argumentat que estos temes són «molt rellevants i molt importants», però ha demanat «incorporar fora de l’ordre del dia dos propostes que tenen a veure amb el que tenim l’obligació d’aprendre, no solament de restaurar amb el que ha passat amb estes riuades», com són un pla d’inundacions i un fons extraordinari davant de catàstrofes.

«En la reconstrucció i recuperació estem des del minut zero, contem tots els dies del que estem fent, però cal aprendre i cal evitar», ha subratllat Mazón, qui ha advertit que, amb «l’experiència valenciana» de la dana de finals d’octubre, resultaria «un error molt greu no haver après i no posar des de ja els mitjans perquè es puga evitar».

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.