Mazón demanarà en la Conferència de Presidents un pla nacional contra inundacions i un fons per catàstrofes naturals

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha demanat incorporar a l’ordre del dia de la Conferència de Presidents que se celebra demà divendres a Santander “dos propostes”: un pla nacional contra inundacions i un fons extraordinari de solidaritat davant de catàstrofes naturals.

Així, ha advertit que seria “un error molt greu no haver après” d’allò ocorregut amb la dana del passat 29 d’octubre i “no posar des de ja els mitjans perquè es puga evitar” en el futur.

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans a Carcaixent, on ha assistit a la reunió de la Mesa d’Agricultura per a reconstruir el camp danyat per la dana. “Quatre assumptes hi ha en l’ordre del dia demà: finançament autonòmic, sanitat, immigració i polítiques socials”, ha exposat.

No obstant açò, Mazón ha argumentat que estos temes són “molt rellevants i molt importants”, però ha demanat “incorporar fora de l’ordre del dia dos propostes que tenen a veure amb el que tenim l’obligació d’aprendre, no solament de restaurar amb el que ha passat amb estes riuades”, com són un pla d’inundacions i un fons extraordinari davant de catàstrofes.

“En la reconstrucció i recuperació estem des del minut zero, contem tots els dies del que estem fent, però cal aprendre i cal evitar”, ha subratllat Mazón, qui ha advertit que, amb “l’experiència valenciana” de la dana de finals d’octubre, resultaria “un error molt greu no haver après i no posar des de ja els mitjans perquè es puga evitar”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Renzo Saravia seguix un pla específic de treball amb el València

Renzo Saravia seguix un pla específic i progressiu en els seus primers dies al València. El lateral, fitxat fins a final de temporada per a cobrir a Foulquier, combina treball grupal i individual.

Logan Costa s’incorpora parcialment i és la gran novetat en l’entrenament del Vila-real

El central francés ha participat en els rondos inicials i suma set mesos de baixa després de la seua lesió de lligaments. Kambwala avança i Gerard Moreno seguix quasi descartat davant el Barcelona.

Colp a la banda albanesa que va robar 11 xalets de luxe de Dénia a Rota i es va emportar fins a 2 milions

La Policia ha desarticulat parcialment una organització albanesa que va assaltar 11 xalets i viles de luxe de Dénia a Rota. El botí va ascendir a entre 1,5 i 2 milions en efectiu, joies i rellotges.

PP i Vox aproven de manera definitiva el pressupost municipal d’Alacant: 367,3 milions

PP i Vox han aprovat definitivament el pressupost de l'Ajuntament d'Alacant, que ascendix a 367,3 milions i creix un 5,8%. Els comptes prioritzen neteja, manteniment i impuls social i cultural.

Un policia fora de servici deté a una dona per almenys cinc ‘furts amorosos’ a València

Un policia nacional anara de servici ha interceptat en Campanar a una jove de 29 anys quan abordava a dos ancianes amb gestos afectuosos. A l'arrestada se li imputen altres quatre fets comesos entre el 19 i el 23 de febrer i ha passat a disposició judicial.

El sector de fregides i esmalts eleva la facturació un 1,55% en plena incertesa

El sector va tancar 2025 amb 1.363 milions d'euros i un avanç del 1,55% enfront de 2024, encara lluny dels nivells de 2021. Exportacions a l'alça per Algèria i costos pressionant màrgens.

La Generalitat garantix la compatibilitat dels parcs inundables de l’Horta Sud amb les obres hidràuliques de l’Estat

La Generalitat assegura que la xarxa de parcs metropolitans inundables de l'Horta Sud es coordina amb les actuacions hidràuliques estatals per a evitar duplicitats i reforçar la protecció enfront d'inundacions. El pla, d'unes 1.500 hectàrees i amb aval tècnic, preveu solucions basades en la naturalesa i usos compatibles

La Generalitat repartirà fruites, llet i hortalisses en 904 escoles per a reforçar hàbits saludables

El programa aconseguirà a 192.985 escolars de 904 centres i integra el repartiment gratuït amb accions pedagògiques per a conéixer l'origen dels aliments. Finançat per la UE via FEAGA i gestionat per l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, creix en cobertura i preveu 1,49 milions per a 2025-2026.