15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Mazón demanarà en la Conferència de Presidents un pla nacional contra inundacions i un fons per catàstrofes naturals

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha demanat incorporar a l’ordre del dia de la Conferència de Presidents que se celebra demà divendres a Santander “dos propostes”: un pla nacional contra inundacions i un fons extraordinari de solidaritat davant de catàstrofes naturals.

Així, ha advertit que seria “un error molt greu no haver après” d’allò ocorregut amb la dana del passat 29 d’octubre i “no posar des de ja els mitjans perquè es puga evitar” en el futur.

D’esta manera ho ha manifestat, en declaracions als mitjans a Carcaixent, on ha assistit a la reunió de la Mesa d’Agricultura per a reconstruir el camp danyat per la dana. “Quatre assumptes hi ha en l’ordre del dia demà: finançament autonòmic, sanitat, immigració i polítiques socials”, ha exposat.

No obstant açò, Mazón ha argumentat que estos temes són “molt rellevants i molt importants”, però ha demanat “incorporar fora de l’ordre del dia dos propostes que tenen a veure amb el que tenim l’obligació d’aprendre, no solament de restaurar amb el que ha passat amb estes riuades”, com són un pla d’inundacions i un fons extraordinari davant de catàstrofes.

“En la reconstrucció i recuperació estem des del minut zero, contem tots els dies del que estem fent, però cal aprendre i cal evitar”, ha subratllat Mazón, qui ha advertit que, amb “l’experiència valenciana” de la dana de finals d’octubre, resultaria “un error molt greu no haver après i no posar des de ja els mitjans perquè es puga evitar”.

Últimes notícies

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.

BabyKid Spain Fimi rep a 220 empreses importadores de 45 països

La fira ha rebut 220 empreses importadores de 45 països i conclou este divendres a València. El pla de compradors s'ha reforçat per a obrir noves oportunitats.

Els bombers controlen un incendi en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi

Els bombers han controlat un incendi declarat de matinada en una nau de reciclatge de ferralla a Ibi. No hi ha hagut ferits i s'ha evitat la propagació

Una productora valenciana digitalitza mites i llegendes de la Comunitat amb suport de la UPV

A&D Real Time, amb suport de la UPV, adapta relats populars al cinema animat, narratives digitals i IA per a evitar la seua pèrdua. La iniciativa naix d'O-CITY i suma produccions locals i internacionals.