Mazón insta el Govern a garantir ‘per escrit’ que el trasllat d’aigua a Catalunya ‘no perjudicarà la costa’

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha instat el Govern central a garantir “per escrit” que el transport d’aigua des de la dessaladora de Sagunt fins a Catalunya “no perjudicarà la costa valenciana” i “les necessitats valencianes no minvaran”. “Que ens garantisquen el que ens han dit”, ha postil·lat.

En estos termes s’ha pronunciat Mazón, en declaracions als mitjans, després que este dissabte la Generalitat informara en un comunicat que la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, comunicara al cap del Consell la intenció de l’Executiu de portar aigua en vaixells des de la dessalinitzadora situada en la localitat valenciana fins a Catalunya per a lluitar contra la sequera que patix esta regió.

“Jo estic a favor de la solidaritat entre conques i entre comunitats; ho he estat sempre, també quan ho necessitem i quan ho exigim”, ha manifestat, al mateix temps que ha assegurat que la Comunitat Valenciana “no deixarà d’exigir-ho”. “A l’inrevés, crec que això ens consolida i ens dona autoritat moral i coherència per a continuar reivindicant que l’aigua a Espanya és de tots”, ha sostingut.

En esta línia, Mazón ha recalcat que ell parla “des d’una comunitat que sí ha fet els seus deures, que sí que ha reutilitzat, que sí que ha invertit en cicle hídric i que continua dient que l’aigua a Espanya és de tots”.

“L’aigua dessalada no ens agrada per a regar, és molt cara, energèticament no és sostenible, però per a una punta d’energia, per a una punta d’emergència, per a ús de boca, sí que pot ser viable”, ha conclòs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.