Mazón insta el Govern a garantir ‘per escrit’ que el trasllat d’aigua a Catalunya ‘no perjudicarà la costa’

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha instat el Govern central a garantir “per escrit” que el transport d’aigua des de la dessaladora de Sagunt fins a Catalunya “no perjudicarà la costa valenciana” i “les necessitats valencianes no minvaran”. “Que ens garantisquen el que ens han dit”, ha postil·lat.

En estos termes s’ha pronunciat Mazón, en declaracions als mitjans, després que este dissabte la Generalitat informara en un comunicat que la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, comunicara al cap del Consell la intenció de l’Executiu de portar aigua en vaixells des de la dessalinitzadora situada en la localitat valenciana fins a Catalunya per a lluitar contra la sequera que patix esta regió.

“Jo estic a favor de la solidaritat entre conques i entre comunitats; ho he estat sempre, també quan ho necessitem i quan ho exigim”, ha manifestat, al mateix temps que ha assegurat que la Comunitat Valenciana “no deixarà d’exigir-ho”. “A l’inrevés, crec que això ens consolida i ens dona autoritat moral i coherència per a continuar reivindicant que l’aigua a Espanya és de tots”, ha sostingut.

En esta línia, Mazón ha recalcat que ell parla “des d’una comunitat que sí ha fet els seus deures, que sí que ha reutilitzat, que sí que ha invertit en cicle hídric i que continua dient que l’aigua a Espanya és de tots”.

“L’aigua dessalada no ens agrada per a regar, és molt cara, energèticament no és sostenible, però per a una punta d’energia, per a una punta d’emergència, per a ús de boca, sí que pot ser viable”, ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.