10.6 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Mazón insta el Govern a garantir ‘per escrit’ que el trasllat d’aigua a Catalunya ‘no perjudicarà la costa’

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha instat el Govern central a garantir “per escrit” que el transport d’aigua des de la dessaladora de Sagunt fins a Catalunya “no perjudicarà la costa valenciana” i “les necessitats valencianes no minvaran”. “Que ens garantisquen el que ens han dit”, ha postil·lat.

En estos termes s’ha pronunciat Mazón, en declaracions als mitjans, després que este dissabte la Generalitat informara en un comunicat que la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, comunicara al cap del Consell la intenció de l’Executiu de portar aigua en vaixells des de la dessalinitzadora situada en la localitat valenciana fins a Catalunya per a lluitar contra la sequera que patix esta regió.

“Jo estic a favor de la solidaritat entre conques i entre comunitats; ho he estat sempre, també quan ho necessitem i quan ho exigim”, ha manifestat, al mateix temps que ha assegurat que la Comunitat Valenciana “no deixarà d’exigir-ho”. “A l’inrevés, crec que això ens consolida i ens dona autoritat moral i coherència per a continuar reivindicant que l’aigua a Espanya és de tots”, ha sostingut.

En esta línia, Mazón ha recalcat que ell parla “des d’una comunitat que sí ha fet els seus deures, que sí que ha reutilitzat, que sí que ha invertit en cicle hídric i que continua dient que l’aigua a Espanya és de tots”.

“L’aigua dessalada no ens agrada per a regar, és molt cara, energèticament no és sostenible, però per a una punta d’energia, per a una punta d’emergència, per a ús de boca, sí que pot ser viable”, ha conclòs.

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.