Mazón insta el Govern a garantir ‘per escrit’ que el trasllat d’aigua a Catalunya ‘no perjudicarà la costa’

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha instat el Govern central a garantir «per escrit» que el transport d’aigua des de la dessaladora de Sagunt fins a Catalunya «no perjudicarà la costa valenciana» i «les necessitats valencianes no minvaran». «Que ens garantisquen el que ens han dit», ha postil·lat.

En estos termes s’ha pronunciat Mazón, en declaracions als mitjans, després que este dissabte la Generalitat informara en un comunicat que la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, comunicara al cap del Consell la intenció de l’Executiu de portar aigua en vaixells des de la dessalinitzadora situada en la localitat valenciana fins a Catalunya per a lluitar contra la sequera que patix esta regió.

El Govern portarà aigua de la dessaladora de Sagunt a Catalunya davant la sequera

«Jo estic a favor de la solidaritat entre conques i entre comunitats; ho he estat sempre, també quan ho necessitem i quan ho exigim», ha manifestat, al mateix temps que ha assegurat que la Comunitat Valenciana «no deixarà d’exigir-ho». «A l’inrevés, crec que això ens consolida i ens dona autoritat moral i coherència per a continuar reivindicant que l’aigua a Espanya és de tots», ha sostingut.

En esta línia, Mazón ha recalcat que ell parla «des d’una comunitat que sí ha fet els seus deures, que sí que ha reutilitzat, que sí que ha invertit en cicle hídric i que continua dient que l’aigua a Espanya és de tots».

«L’aigua dessalada no ens agrada per a regar, és molt cara, energèticament no és sostenible, però per a una punta d’energia, per a una punta d’emergència, per a ús de boca, sí que pot ser viable», ha conclòs.

Últimes notícies

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.

José María Chiquillo assumirà una direcció en l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons el DOGV.

José María Chiquillo s’incorpora com a directiu a l’Ivace per decisió de Pérez Llorca

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha nomenat José María Chiquillo personal directiu de l’Ivace, segons publica el DOGV, després d’una trajectòria política i institucional vinculada a València i a l’àmbit internacional.

Mompó no descarta ser candidat del PP a la Generalitat: ‘No hi ha jugador de futbol que no vullga ser titular’

El president de la Diputació de València, Vicent Mompó, no s'ha descartat com a candidat del PP a la Generalitat i ha defés la gestió provincial en la DANA durant un esmorzar informatiu d'AMDComVal.

Un nou campus gratuït de programació arribarà a Alacant a partir de 2027

La Generalitat i la Fundació Telefónica posaran en marxa el campus 42 Alicante en l’antic edifici de Correus, amb formació gratuïta en programació, IA i ciberseguretat finançada amb 10,3 milions d’euros.

La pel·lícula valenciana ‘La violinista’ fa història en Annecy com a primer llargmetratge espanyol premiat

La consellera Carmen Ortí ha rebut a València la productora Paloma Mora per celebrar el Cristal a millor llargmetratge d’animació que ha aconseguit 'La violinista' en el Festival d’Annecy, el primer per a una pel·lícula espanyola en este certamen.

‘La violinista’, primera pel·líçula espanyola premiada a Annecy, triomfa amb segell valencià

La pel·lícula d’animació ‘La violinista’, amb participació de la productora valenciana TV ON Producciones i suport de l’Institut Valencià de Cultura, s’ha convertit en la primera cinta espanyola guanyadora del Cristal al millor llargmetratge al Festival d’Annecy. La consellera Carmen Ortí ha rebut la productora Paloma Mora i ha destacat el valor històric del reconeixement.