15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Mazón insta el Govern a garantir ‘per escrit’ que el trasllat d’aigua a Catalunya ‘no perjudicarà la costa’

El ‘president’ de la Generalitat, Carlos Mazón, ha instat el Govern central a garantir “per escrit” que el transport d’aigua des de la dessaladora de Sagunt fins a Catalunya “no perjudicarà la costa valenciana” i “les necessitats valencianes no minvaran”. “Que ens garantisquen el que ens han dit”, ha postil·lat.

En estos termes s’ha pronunciat Mazón, en declaracions als mitjans, després que este dissabte la Generalitat informara en un comunicat que la ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera, comunicara al cap del Consell la intenció de l’Executiu de portar aigua en vaixells des de la dessalinitzadora situada en la localitat valenciana fins a Catalunya per a lluitar contra la sequera que patix esta regió.

“Jo estic a favor de la solidaritat entre conques i entre comunitats; ho he estat sempre, també quan ho necessitem i quan ho exigim”, ha manifestat, al mateix temps que ha assegurat que la Comunitat Valenciana “no deixarà d’exigir-ho”. “A l’inrevés, crec que això ens consolida i ens dona autoritat moral i coherència per a continuar reivindicant que l’aigua a Espanya és de tots”, ha sostingut.

En esta línia, Mazón ha recalcat que ell parla “des d’una comunitat que sí ha fet els seus deures, que sí que ha reutilitzat, que sí que ha invertit en cicle hídric i que continua dient que l’aigua a Espanya és de tots”.

“L’aigua dessalada no ens agrada per a regar, és molt cara, energèticament no és sostenible, però per a una punta d’energia, per a una punta d’emergència, per a ús de boca, sí que pot ser viable”, ha conclòs.

Últimes notícies

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.