Mazón, ‘molt orgullós’ de la declaració del Consell de reconeixement a Miguel Hernández: ‘Vaig a defensar-ho sempre’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha defensat en la sessió de control d’este dimecres a Les Corts la declaració institucional aprovada este dimarts pel Consell de suport a la petició de la família del poeta oriolà Miguel Hernández i per la qual reclama al Govern d’Espanya que anul·le els sumaris judicials, i s’ha mostrat «molt orgullós» d’este text, al mateix temps que ha promès que va a «defensar sempre» el seu llegat.

Mentre, el PSPV ha censurat la posició «incomprensible» i «sorprenent» de l’alcalde d’Oriola (PP) de «votar en contra» de la declaració presentada pels socialistes a l’Ajuntament d’esta localitat de reconeixement al poeta. També ha carregat contra els ‘populars’ d’Elx per «abstenir-se» de senda declaració en este consistori, un acte que ha qualificat de «ignomínia política».

Això sí, sobre la declaració institucional aprovada este dimarts pel Consell, el síndic socialista, José Muñoz, ha mostrat «certa esperança i alegria», més encara tenint en compte que Mazón va afirmar sentir «devoció» pel poeta. Per això, ha preguntat al cap del Consell si està «orgullós» del text aprovat pel Consell.

Per la seua banda, Mazón ha enlletgit a Muñoz que si «tan important» per a ell és Miguel Hernández per què no és esta la seua pregunta en la sessió de control –els socialistes interpel·len al cap del Consell per «com valora la situació política, econòmica i social de la Comunitat»–.

En este sentit, ha retret al socialista que «ignore» les dades de l’atur de setembre, que «ha baixat en mil persones, cosa que no sol ser normal» en este mes, en una autonomia que és «líder en creació d’ocupació», especialment entre dones i joves. «Com de costum, s’ix del guió», ha lamentat.

En qualsevol cas, s’ha mostrat «molt orgullós» d’haver defensat i «defensar sempre» el llegat de Miguel Hernández i, en este punt, ha advertit a Muñoz: «No vaig a passar per ni un sol examen sobre Miguel Hernández, ni com a president de la Generalitat ni com a president del PPCV». I ha retret al PSPV les seues «lliçons» sobre el poeta oriolà.

Sobre este tema, ha lamentat que a Oriola no s’haja cercat un acord per a traure avant la declaració de suport a Hernández per, el seu juí, «un assumpte de cridar-nos fatxes», que és «el que li agrada» a l’esquerra. A més, ha afegit que si «tanta esperança» li dona a Muñoz la resolució del Consell és «exactament la mateixa redacció» que la del PP a Oriola.

NO ÉS «LA PROMOGUDA PER LA FAMÍLIA»

En la seua rèplica, Muñoz ha sostingut que la redacció de la declaració prmovida pel Consell no és «la que li agrada a tothom» i tampoc és «la promoguda per la família» de Miguel Hernández. Així mateix, ha assegurat que és «absolutament fals» que el Govern valencià s’adherisca a les reivindicacions dels familiars del poeta.

«Diuen que Miguel Hernández va morir per tuberculosi, però no expliquen les causes i obliden de manera intencionada que va morir assassinat per omissió perquè no li van voler tractar en la presó. Diuen que va ser condemnat a mort sense especificar qui li va condemnar», ha subratllat.

Sobre esta qüestió, ha incidit que en esta època va haver-hi «una repressió franquista» cap als qui, com Hernández, «lluitaven per la justícia» i ha retret a Mazón que «no tinga escrúpols» i haja tingut la «poca vergonya» d’haver aprovat la Llei de Concòrdia que ha eliminat l’anterior de Memòria Democràtica que parlava del «reconeixement i reparació» dels drets dels familiars de les víctimes.

I ha subratllat: «La família de Miguel Hernández diu que era un rebel i que tots estos fets s’ometen en la declaració. Este és el president que hem de diu sentir devoció pel poeta però que permet anteposar els interessos del seu acord amb l’extrema dreta i les seues idees antidemocràtiques». Enfront d’això, ha garantit que els socialistes estaran enfronte per a «recordar-li» que Miguel Hernández «va morir per la llibertat i la igualtat».

Finalment, el cap del Consell ha insistit que ja ha dit el que pensa del poeta alacantí «des del principi» i ha preguntat al Govern d’Espanya si «va a fer alguna cosa» per a anul·lar «de manera immediata» els juís a Miguel Hernández, tal com demana la declaració del Consell. «Perquè no he escoltat que diga res», ha resolt.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.