Mazón, ‘molt orgullós’ de la declaració del Consell de reconeixement a Miguel Hernández: ‘Vaig a defensar-ho sempre’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha defensat en la sessió de control d’este dimecres a Les Corts la declaració institucional aprovada este dimarts pel Consell de suport a la petició de la família del poeta oriolà Miguel Hernández i per la qual reclama al Govern d’Espanya que anul·le els sumaris judicials, i s’ha mostrat «molt orgullós» d’este text, al mateix temps que ha promès que va a «defensar sempre» el seu llegat.

Mentre, el PSPV ha censurat la posició «incomprensible» i «sorprenent» de l’alcalde d’Oriola (PP) de «votar en contra» de la declaració presentada pels socialistes a l’Ajuntament d’esta localitat de reconeixement al poeta. També ha carregat contra els ‘populars’ d’Elx per «abstenir-se» de senda declaració en este consistori, un acte que ha qualificat de «ignomínia política».

Això sí, sobre la declaració institucional aprovada este dimarts pel Consell, el síndic socialista, José Muñoz, ha mostrat «certa esperança i alegria», més encara tenint en compte que Mazón va afirmar sentir «devoció» pel poeta. Per això, ha preguntat al cap del Consell si està «orgullós» del text aprovat pel Consell.

Per la seua banda, Mazón ha enlletgit a Muñoz que si «tan important» per a ell és Miguel Hernández per què no és esta la seua pregunta en la sessió de control –els socialistes interpel·len al cap del Consell per «com valora la situació política, econòmica i social de la Comunitat»–.

En este sentit, ha retret al socialista que «ignore» les dades de l’atur de setembre, que «ha baixat en mil persones, cosa que no sol ser normal» en este mes, en una autonomia que és «líder en creació d’ocupació», especialment entre dones i joves. «Com de costum, s’ix del guió», ha lamentat.

En qualsevol cas, s’ha mostrat «molt orgullós» d’haver defensat i «defensar sempre» el llegat de Miguel Hernández i, en este punt, ha advertit a Muñoz: «No vaig a passar per ni un sol examen sobre Miguel Hernández, ni com a president de la Generalitat ni com a president del PPCV». I ha retret al PSPV les seues «lliçons» sobre el poeta oriolà.

Sobre este tema, ha lamentat que a Oriola no s’haja cercat un acord per a traure avant la declaració de suport a Hernández per, el seu juí, «un assumpte de cridar-nos fatxes», que és «el que li agrada» a l’esquerra. A més, ha afegit que si «tanta esperança» li dona a Muñoz la resolució del Consell és «exactament la mateixa redacció» que la del PP a Oriola.

NO ÉS «LA PROMOGUDA PER LA FAMÍLIA»

En la seua rèplica, Muñoz ha sostingut que la redacció de la declaració prmovida pel Consell no és «la que li agrada a tothom» i tampoc és «la promoguda per la família» de Miguel Hernández. Així mateix, ha assegurat que és «absolutament fals» que el Govern valencià s’adherisca a les reivindicacions dels familiars del poeta.

«Diuen que Miguel Hernández va morir per tuberculosi, però no expliquen les causes i obliden de manera intencionada que va morir assassinat per omissió perquè no li van voler tractar en la presó. Diuen que va ser condemnat a mort sense especificar qui li va condemnar», ha subratllat.

Sobre esta qüestió, ha incidit que en esta època va haver-hi «una repressió franquista» cap als qui, com Hernández, «lluitaven per la justícia» i ha retret a Mazón que «no tinga escrúpols» i haja tingut la «poca vergonya» d’haver aprovat la Llei de Concòrdia que ha eliminat l’anterior de Memòria Democràtica que parlava del «reconeixement i reparació» dels drets dels familiars de les víctimes.

I ha subratllat: «La família de Miguel Hernández diu que era un rebel i que tots estos fets s’ometen en la declaració. Este és el president que hem de diu sentir devoció pel poeta però que permet anteposar els interessos del seu acord amb l’extrema dreta i les seues idees antidemocràtiques». Enfront d’això, ha garantit que els socialistes estaran enfronte per a «recordar-li» que Miguel Hernández «va morir per la llibertat i la igualtat».

Finalment, el cap del Consell ha insistit que ja ha dit el que pensa del poeta alacantí «des del principi» i ha preguntat al Govern d’Espanya si «va a fer alguna cosa» per a anul·lar «de manera immediata» els juís a Miguel Hernández, tal com demana la declaració del Consell. «Perquè no he escoltat que diga res», ha resolt.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.