Mazón, ‘molt orgullós’ de la declaració del Consell de reconeixement a Miguel Hernández: ‘Vaig a defensar-ho sempre’

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha defensat en la sessió de control d’este dimecres a Les Corts la declaració institucional aprovada este dimarts pel Consell de suport a la petició de la família del poeta oriolà Miguel Hernández i per la qual reclama al Govern d’Espanya que anul·le els sumaris judicials, i s’ha mostrat “molt orgullós” d’este text, al mateix temps que ha promès que va a “defensar sempre” el seu llegat.

Mentre, el PSPV ha censurat la posició “incomprensible” i “sorprenent” de l’alcalde d’Oriola (PP) de “votar en contra” de la declaració presentada pels socialistes a l’Ajuntament d’esta localitat de reconeixement al poeta. També ha carregat contra els ‘populars’ d’Elx per “abstenir-se” de senda declaració en este consistori, un acte que ha qualificat de “ignomínia política”.

Això sí, sobre la declaració institucional aprovada este dimarts pel Consell, el síndic socialista, José Muñoz, ha mostrat “certa esperança i alegria”, més encara tenint en compte que Mazón va afirmar sentir “devoció” pel poeta. Per això, ha preguntat al cap del Consell si està “orgullós” del text aprovat pel Consell.

Per la seua banda, Mazón ha enlletgit a Muñoz que si “tan important” per a ell és Miguel Hernández per què no és esta la seua pregunta en la sessió de control –els socialistes interpel·len al cap del Consell per “com valora la situació política, econòmica i social de la Comunitat”–.

En este sentit, ha retret al socialista que “ignore” les dades de l’atur de setembre, que “ha baixat en mil persones, cosa que no sol ser normal” en este mes, en una autonomia que és “líder en creació d’ocupació”, especialment entre dones i joves. “Com de costum, s’ix del guió”, ha lamentat.

En qualsevol cas, s’ha mostrat “molt orgullós” d’haver defensat i “defensar sempre” el llegat de Miguel Hernández i, en este punt, ha advertit a Muñoz: “No vaig a passar per ni un sol examen sobre Miguel Hernández, ni com a president de la Generalitat ni com a president del PPCV”. I ha retret al PSPV les seues “lliçons” sobre el poeta oriolà.

Sobre este tema, ha lamentat que a Oriola no s’haja cercat un acord per a traure avant la declaració de suport a Hernández per, el seu juí, “un assumpte de cridar-nos fatxes”, que és “el que li agrada” a l’esquerra. A més, ha afegit que si “tanta esperança” li dona a Muñoz la resolució del Consell és “exactament la mateixa redacció” que la del PP a Oriola.

NO ÉS “LA PROMOGUDA PER LA FAMÍLIA”

En la seua rèplica, Muñoz ha sostingut que la redacció de la declaració prmovida pel Consell no és “la que li agrada a tothom” i tampoc és “la promoguda per la família” de Miguel Hernández. Així mateix, ha assegurat que és “absolutament fals” que el Govern valencià s’adherisca a les reivindicacions dels familiars del poeta.

“Diuen que Miguel Hernández va morir per tuberculosi, però no expliquen les causes i obliden de manera intencionada que va morir assassinat per omissió perquè no li van voler tractar en la presó. Diuen que va ser condemnat a mort sense especificar qui li va condemnar”, ha subratllat.

Sobre esta qüestió, ha incidit que en esta època va haver-hi “una repressió franquista” cap als qui, com Hernández, “lluitaven per la justícia” i ha retret a Mazón que “no tinga escrúpols” i haja tingut la “poca vergonya” d’haver aprovat la Llei de Concòrdia que ha eliminat l’anterior de Memòria Democràtica que parlava del “reconeixement i reparació” dels drets dels familiars de les víctimes.

I ha subratllat: “La família de Miguel Hernández diu que era un rebel i que tots estos fets s’ometen en la declaració. Este és el president que hem de diu sentir devoció pel poeta però que permet anteposar els interessos del seu acord amb l’extrema dreta i les seues idees antidemocràtiques”. Enfront d’això, ha garantit que els socialistes estaran enfronte per a “recordar-li” que Miguel Hernández “va morir per la llibertat i la igualtat”.

Finalment, el cap del Consell ha insistit que ja ha dit el que pensa del poeta alacantí “des del principi” i ha preguntat al Govern d’Espanya si “va a fer alguna cosa” per a anul·lar “de manera immediata” els juís a Miguel Hernández, tal com demana la declaració del Consell. “Perquè no he escoltat que diga res”, ha resolt.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.