Mazón recalca que hi ha sistemes d’alerta i IA que s’utilitzen en altres conques i ‘ací no estaven implantats’

El president assenyala que este és «el sentit de la reflexió» de Gan Pampols, que ell compartix

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que no vol «entrar en polèmiques» sobre la responsabilitat del funcionament els mecanismes d’alerta en la dana però que «hi ha sistemes d’intel·ligència artificial que es podien estar usant, que s’estan utilitzant en altres conques» com la de l’Ebre «i ací no estaven implantats».

Així s’ha pronunciat durant la seua visita al lloc de comandament provisional de Metrovalència, preguntat per les declaracions del vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social, Francisco José Gan Pampols, qui va reconèixer que els protocols d’alerta «no han funcionat» amb la dana del passat 29 d’octubre per «molts motius» i que amb plans de prevenció ordinaris «es podien haver salvat» algunes vides, encara que «no totes».

«Com bé ha dit el tinent general, és veritat que ací hi ha sistemes d’alarmes i d’avisos que podien estar en marxa i no ho estaven».

I s’ha referit a marcadors i comptadors que «s’està posant en moltes conques, no solament ací, sinó també a Europa». Segons Mazón, «aquest és el sentit de la reflexió del vicepresident» que ell compartix.

Últimes notícies

Quan arriba l’Alzheimer: què ha de fer la família des del primer moment

Els experts recomanen que, davant un diagnòstic recent d’Alzheimer, la família actue prompte en l’àmbit jurídic i psicològic per evitar conflictes i protegir el patrimoni del malalt, clau per a futurs cuidados.

Confiscats a València 34.000 puros havans falsos que es venien a diversos països d’Europa

La Guàrdia Civil ha intervingut a València 34.000 puros havans falsificats i ha detingut tres persones, en una operació contra el contraban i una presumpta organització criminal amb ramificacions en diversos països europeus.

Rototom redueix un 90% els combustibles fòssils amb un sistema híbrid pioner a Benicàssim

El festival Rototom Sunsplash estrenarà este agost a Benicàssim un sistema híbrid d’energia solar i bateries que reduirà fins a un 90% l’ús de combustibles fòssils i evitarà l’emissió de 7,7 tones de CO₂.

Què ha de fer la família quan arriba l’Alzheimer: passos jurídics i emocionals clau

Experts en dret sanitari i neurologia recomanen actuar prompte, abans que avance l’Alzheimer, per a protegir la persona malalta, evitar conflictes familiars i blindar el patrimoni.

Oratge estable este dissabte: cel poc nuvolós i temperatures a la baixa en la Comunitat

Este dissabte l’oratge serà estable en la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolós o ras, temperatures lleugerament més baixes i vent fluix d’est, tant en l’interior com al litoral.

Els incendis forestals de Lucena del Cid i Cirat queden estabilitzats a Castelló

Els incendis declarats ahir a Lucena del Cid i Cirat han quedat estabilitzats esta matinada, després d’una jornada amb fins a sis focs forestals a la província de Castelló.

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.