Mazón recalca que hi ha sistemes d’alerta i IA que s’utilitzen en altres conques i ‘ací no estaven implantats’

El president assenyala que este és «el sentit de la reflexió» de Gan Pampols, que ell compartix

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que no vol «entrar en polèmiques» sobre la responsabilitat del funcionament els mecanismes d’alerta en la dana però que «hi ha sistemes d’intel·ligència artificial que es podien estar usant, que s’estan utilitzant en altres conques» com la de l’Ebre «i ací no estaven implantats».

Així s’ha pronunciat durant la seua visita al lloc de comandament provisional de Metrovalència, preguntat per les declaracions del vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social, Francisco José Gan Pampols, qui va reconèixer que els protocols d’alerta «no han funcionat» amb la dana del passat 29 d’octubre per «molts motius» i que amb plans de prevenció ordinaris «es podien haver salvat» algunes vides, encara que «no totes».

«Com bé ha dit el tinent general, és veritat que ací hi ha sistemes d’alarmes i d’avisos que podien estar en marxa i no ho estaven».

I s’ha referit a marcadors i comptadors que «s’està posant en moltes conques, no solament ací, sinó també a Europa». Segons Mazón, «aquest és el sentit de la reflexió del vicepresident» que ell compartix.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU