Mazón recalca que hi ha sistemes d’alerta i IA que s’utilitzen en altres conques i ‘ací no estaven implantats’

El president assenyala que este és «el sentit de la reflexió» de Gan Pampols, que ell compartix

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que no vol «entrar en polèmiques» sobre la responsabilitat del funcionament els mecanismes d’alerta en la dana però que «hi ha sistemes d’intel·ligència artificial que es podien estar usant, que s’estan utilitzant en altres conques» com la de l’Ebre «i ací no estaven implantats».

Així s’ha pronunciat durant la seua visita al lloc de comandament provisional de Metrovalència, preguntat per les declaracions del vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social, Francisco José Gan Pampols, qui va reconèixer que els protocols d’alerta «no han funcionat» amb la dana del passat 29 d’octubre per «molts motius» i que amb plans de prevenció ordinaris «es podien haver salvat» algunes vides, encara que «no totes».

«Com bé ha dit el tinent general, és veritat que ací hi ha sistemes d’alarmes i d’avisos que podien estar en marxa i no ho estaven».

I s’ha referit a marcadors i comptadors que «s’està posant en moltes conques, no solament ací, sinó també a Europa». Segons Mazón, «aquest és el sentit de la reflexió del vicepresident» que ell compartix.

Últimes notícies

Ferits un home de Burjassot i una dona d’Alcora en l’últim encierro dels Sanfermins

L’últim encierro dels Sanfermins ha deixat deu atesos a l’Hospital Universitario de Navarra, entre ells un home de Burjassot i una dona d’Alcora, a més de dos corredors cornejats amb pronòstic reservat.

La compravenda de vivendes baixa un 10,8 % al maig a la Comunitat Valenciana i supera la caiguda estatal

La compravenda de vivendes ha baixat un 10,8 % al maig a la Comunitat Valenciana, fins a 8.669 operacions, una caiguda superior al 7,3 % registrat a Espanya. Tot i això, respecte d’abril les operacions han repuntat un 6 % i el sector suma un descens acumulat del 3,4 % en l’any.

El trumpisme sobra i falta un nou marxisme

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una tesi principal i és que el trumpisme posa en perill valors propis de les democràcies occidentals, com els drets humans, la igualtat, l’estat del benestar i la convivència

Asfaltat nocturn a la Gran Via Marqués del Túria per a reduir soroll i molèsties

L’Ajuntament de València ha iniciat el reasfaltat integral nocturn de la Gran Via Marqués del Túria, amb paviment fonoabsorbent i una inversió d’1,24 milions d’euros.

Detingut a Almassora amb 120 grams de marihuana després d’un control de la Guàrdia Civil

Un conductor ha sigut detingut a Almassora després que la Guàrdia Civil li interviguera uns 120 grams de marihuana en un control de seguretat ciutadana.

Dimarts d’oratge extrem a l’interior de València: fins a 38 graus i nits tòrrides

La Comunitat Valenciana afronta este dimarts un episodi de calor extrema amb fins a 38 graus en zones interiors i una altra nit tòrrida, segons Aemet i Avamet.

Cinc detinguts en una macrooperació contra el narcotràfic amb 4 tones d’haixix a València

Cinc persones han sigut detingudes en una operació policial contra el narcotràfic en què s’han intervingut quatre tones d’haixix en una nau industrial de Silla. La investigació continua oberta i sota secret de sumari, dirigida des de Madrid pel Tribunal Central d’Instància.

Un accident en la A-7 a Paterna col·lapsa la via amb 6 km d’aturades

Un accident de trànsit en la A-7 a l’altura de Paterna ha generat sis quilòmetres de retencions en sentit Barcelona esta vesprada de dilluns, després de tallar-se el carril dret al punt quilomètric 324,500.