Mazón recalca que hi ha sistemes d’alerta i IA que s’utilitzen en altres conques i ‘ací no estaven implantats’

El president assenyala que este és «el sentit de la reflexió» de Gan Pampols, que ell compartix

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que no vol «entrar en polèmiques» sobre la responsabilitat del funcionament els mecanismes d’alerta en la dana però que «hi ha sistemes d’intel·ligència artificial que es podien estar usant, que s’estan utilitzant en altres conques» com la de l’Ebre «i ací no estaven implantats».

Així s’ha pronunciat durant la seua visita al lloc de comandament provisional de Metrovalència, preguntat per les declaracions del vicepresident segon i conseller per a la Recuperació Econòmica i Social, Francisco José Gan Pampols, qui va reconèixer que els protocols d’alerta «no han funcionat» amb la dana del passat 29 d’octubre per «molts motius» i que amb plans de prevenció ordinaris «es podien haver salvat» algunes vides, encara que «no totes».

«Com bé ha dit el tinent general, és veritat que ací hi ha sistemes d’alarmes i d’avisos que podien estar en marxa i no ho estaven».

I s’ha referit a marcadors i comptadors que «s’està posant en moltes conques, no solament ací, sinó també a Europa». Segons Mazón, «aquest és el sentit de la reflexió del vicepresident» que ell compartix.

Últimes notícies

Juny de 2026 marca un rècord de calor extrem i sequera a la Comunitat Valenciana

Juny de 2026 ha sigut el tercer més càlid i un dels més secs del segle XXI a la Comunitat Valenciana, amb 2,6 graus per damunt de la mitjana i un dèficit de pluja del 77 %. Les dades d’Aemet confirmen una primera mitat d’any extremadament càlida i molt seca, sobretot a Castelló i a l’interior.

PortCastelló creix un 7,4% en trànsit de mercaderies i acarona els 10 milions de tones

PortCastelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 9,88 milions de tones mogudes, un 7,4% més que un any abans, impulsat pel fort augment de la mercaderia general i els granel·les sòlids.

Desmantellen una plantació de marihuana en una vivenda d’Alacant i detenen el responsable

Policia Nacional i Policia Local han desmantellat una plantació de marihuana sota sostre en una vivenda de la zona Nord d’Alacant i han detingut un home de 48 anys acusat de tràfic de drogues i frau elèctric.

Setmana de calor extrem a la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió i tempestes seques

Aemet ha alertat que la Comunitat Valenciana afronta una setmana molt adversa a partir de dimecres, amb més de 40 graus, pols en suspensió i tempestes seques a l’interior.

El calor extrem ha causat 114 morts a la Comunitat Valenciana des de l’1 de juliol

Les altes temperatures han provocat 114 morts en dotze dies a la Comunitat Valenciana, nou vegades més que en el mateix període de 2025.

L’impacte psicològic i laboral de l’Alzheimer sacseja milers de famílies valencianes

L’Alzheimer obliga molts cuidadors a reduir jornada o deixar la faena, amb un fort cost emocional, econòmic i jurídic per a les famílies.

Una nova nanoteràpia millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Investigadors de l’Incliva i la UPV han desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en reduïx la toxicitat.

Una nova nanoteràpia valenciana millora el tractament del càncer de mama triple negatiu

Un equip d’Incliva i la UPV ha desenvolupat una nanoteràpia dirigida que millora l’eficàcia de la quimioteràpia en càncer de mama triple negatiu i en podria reduir la toxicitat.