Mazón respecta la vaga, però critica a entitats del ‘planter’ convocant: ‘La ideologia a les aules s’ha acabat’

PSPV i Compromís mostren el seu suport a l’acció contra «la privatització i retallades» en Educació del «conseller més incompetent»

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha mostrat aquest dijous, en la sessió de control de Les Corts, el seu «total respecte a aquells que exerceixen el seu dret constitucional a la vaga» davant de l’aturada convocada en l’educació pública, i ha comentat: «Temps n’hi haurà per a veure el resultat».

No obstant açò, posteriorment, en la seua resposta a Compromís, ha criticat a algunes de les entitats del «planter meravellós» d’entitats que convoquen la vaga d’Educació perquè en el seu nom apareix ‘Països Catalans’ o ‘País Valencià’. «Conclusió: la ideologia a les aules s’ha acabat i la llibertat avança», ha resolt.

Per la seua banda, PSPV i Compromís han mostrat el seu suport a la vaga convocada per a hui pels sindicats STEPV, CCOO, UGT i COS (Coordinadora Obrera Sindical) i impulsada per la Plataforma en defensa de l’ensenyament públic contra «la privatizaicón i retallades» engegades pel «conseller més incompetent».

Així, el síndic del PSPV, José Muñoz, ha recalcat que no és una vaga política com va apuntar el conseller del ram, Juan Antonio Rovira: «No és així, és una vaga contra les polítiques de privatització, de retallades i de segregació de xiquets».

De la mateixa manera, el síndic de Compromís, Joan Baldoví, –el grup del qual ha penjat cartells de suport a la vaga en els seus escons– ha assenyalat que hui «milers de professors» s’han sumat a una vaga unitària contra la política del Consell i contra el «conseller més incompetent que ha tingut mai l’educació valenciana».

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.