Mazón respecta la vaga, però critica a entitats del ‘planter’ convocant: ‘La ideologia a les aules s’ha acabat’

PSPV i Compromís mostren el seu suport a l’acció contra «la privatització i retallades» en Educació del «conseller més incompetent»

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha mostrat aquest dijous, en la sessió de control de Les Corts, el seu «total respecte a aquells que exerceixen el seu dret constitucional a la vaga» davant de l’aturada convocada en l’educació pública, i ha comentat: «Temps n’hi haurà per a veure el resultat».

No obstant açò, posteriorment, en la seua resposta a Compromís, ha criticat a algunes de les entitats del «planter meravellós» d’entitats que convoquen la vaga d’Educació perquè en el seu nom apareix ‘Països Catalans’ o ‘País Valencià’. «Conclusió: la ideologia a les aules s’ha acabat i la llibertat avança», ha resolt.

Per la seua banda, PSPV i Compromís han mostrat el seu suport a la vaga convocada per a hui pels sindicats STEPV, CCOO, UGT i COS (Coordinadora Obrera Sindical) i impulsada per la Plataforma en defensa de l’ensenyament públic contra «la privatizaicón i retallades» engegades pel «conseller més incompetent».

Així, el síndic del PSPV, José Muñoz, ha recalcat que no és una vaga política com va apuntar el conseller del ram, Juan Antonio Rovira: «No és així, és una vaga contra les polítiques de privatització, de retallades i de segregació de xiquets».

De la mateixa manera, el síndic de Compromís, Joan Baldoví, –el grup del qual ha penjat cartells de suport a la vaga en els seus escons– ha assenyalat que hui «milers de professors» s’han sumat a una vaga unitària contra la política del Consell i contra el «conseller més incompetent que ha tingut mai l’educació valenciana».

Últimes notícies

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.

Propietaris de Les Naus defenen davant la jutgessa que complien els requisits per a comprar els pisos

Huit propietaris investigats del residencial Les Naus, a la platja de Sant Joan dAlacant, asseguren davant la jutgessa que reunien les condicions per a accedir als habitatges. Les declaracions posen el focus en la interpretació de la unitat de convivència i en labast real dels ingressos que shi havien de declarar.

El PSPV presenta una esmena a la totalitat als primers pressupostos de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE ha registrat una esmena a la totalitat als primers pressupostos de la Generalitat de Pérez Llorca, que considera pensats per a satisfer Vox i amb retallades en vivenda, sanitat i educació.

Castelló i Almeria busquen a Castalia el primer colp de mà cap a Primera Divisió

Castelló i Almeria s’enfronten este dissabte al SkyFy Castalia en l’anada de les semifinals del play-off d’ascens, amb els orelluts somiant a tornar a Primera 35 anys després i els andalusos buscant un nou intent d’ascens.