Mazón respecta la vaga, però critica a entitats del ‘planter’ convocant: ‘La ideologia a les aules s’ha acabat’

PSPV i Compromís mostren el seu suport a l’acció contra «la privatització i retallades» en Educació del «conseller més incompetent»

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha mostrat aquest dijous, en la sessió de control de Les Corts, el seu «total respecte a aquells que exerceixen el seu dret constitucional a la vaga» davant de l’aturada convocada en l’educació pública, i ha comentat: «Temps n’hi haurà per a veure el resultat».

No obstant açò, posteriorment, en la seua resposta a Compromís, ha criticat a algunes de les entitats del «planter meravellós» d’entitats que convoquen la vaga d’Educació perquè en el seu nom apareix ‘Països Catalans’ o ‘País Valencià’. «Conclusió: la ideologia a les aules s’ha acabat i la llibertat avança», ha resolt.

Per la seua banda, PSPV i Compromís han mostrat el seu suport a la vaga convocada per a hui pels sindicats STEPV, CCOO, UGT i COS (Coordinadora Obrera Sindical) i impulsada per la Plataforma en defensa de l’ensenyament públic contra «la privatizaicón i retallades» engegades pel «conseller més incompetent».

Així, el síndic del PSPV, José Muñoz, ha recalcat que no és una vaga política com va apuntar el conseller del ram, Juan Antonio Rovira: «No és així, és una vaga contra les polítiques de privatització, de retallades i de segregació de xiquets».

De la mateixa manera, el síndic de Compromís, Joan Baldoví, –el grup del qual ha penjat cartells de suport a la vaga en els seus escons– ha assenyalat que hui «milers de professors» s’han sumat a una vaga unitària contra la política del Consell i contra el «conseller més incompetent que ha tingut mai l’educació valenciana».

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.