Mazón respecta la vaga, però critica a entitats del ‘planter’ convocant: ‘La ideologia a les aules s’ha acabat’

PSPV i Compromís mostren el seu suport a l’acció contra «la privatització i retallades» en Educació del «conseller més incompetent»

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha mostrat aquest dijous, en la sessió de control de Les Corts, el seu «total respecte a aquells que exerceixen el seu dret constitucional a la vaga» davant de l’aturada convocada en l’educació pública, i ha comentat: «Temps n’hi haurà per a veure el resultat».

No obstant açò, posteriorment, en la seua resposta a Compromís, ha criticat a algunes de les entitats del «planter meravellós» d’entitats que convoquen la vaga d’Educació perquè en el seu nom apareix ‘Països Catalans’ o ‘País Valencià’. «Conclusió: la ideologia a les aules s’ha acabat i la llibertat avança», ha resolt.

Per la seua banda, PSPV i Compromís han mostrat el seu suport a la vaga convocada per a hui pels sindicats STEPV, CCOO, UGT i COS (Coordinadora Obrera Sindical) i impulsada per la Plataforma en defensa de l’ensenyament públic contra «la privatizaicón i retallades» engegades pel «conseller més incompetent».

Així, el síndic del PSPV, José Muñoz, ha recalcat que no és una vaga política com va apuntar el conseller del ram, Juan Antonio Rovira: «No és així, és una vaga contra les polítiques de privatització, de retallades i de segregació de xiquets».

De la mateixa manera, el síndic de Compromís, Joan Baldoví, –el grup del qual ha penjat cartells de suport a la vaga en els seus escons– ha assenyalat que hui «milers de professors» s’han sumat a una vaga unitària contra la política del Consell i contra el «conseller més incompetent que ha tingut mai l’educació valenciana».

Últimes notícies

Cinc detinguts en desmantellar quatre punts de venda de droga a Sueca i Riola

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones i ha desarticulat quatre punts de venda de cocaïna i marihuana a Sueca i Riola, on la droga es venia fins i tot a menors.

Arresten a Novelda un fugitíu alemany reclamat amb dos ordres europees de detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys sobre el qual pesaven dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l’ordre públic. El tribunal ha ordenat la seua llibertat amb mesures cautelars i ha intervingut la furgoneta en què circulava, també reclamada per Alemanya.

Detingut a Novelda un fugitiu alemany reclamat amb dues Ordres Europees de Detenció

La Guàrdia Civil ha detingut a Novelda un home alemany de 45 anys amb dues Ordres Europees de Detenció per alteració de l'ordre públic, després d’un control de vehicles on també han intervingut la furgoneta en què viatjava.

Juan Gea alerta que la societat té por de perdre drets i acaba tragant massa coses

L’actor valencià Juan Gea torna al Festival de Teatre Clàssic de Mérida amb una Electra actualitzada i reflexiona sobre la por social a perdre drets, el trencament del diàleg i el valor del pensament humà front a la intel·ligència artificial.

A presó el conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 en Alicante

Un home ha ingressat a presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte a la N-332, a la província d’Alacant.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat a presó provisional, comunicada i sense fiança, acusat de causar un accident mortal entre un cotxe i una moto a la N-332, a la província d’Alacant, dissabte passat.

Presó provisional per al conductor acusat de causar un accident mortal a la N-332 a Alacant

Un home ha ingressat en presó provisional acusat d’homicidi per imprudència greu, lesions i delictes contra la seguretat viària per un accident mortal dissabte passat a la N-332, a la província d’Alacant.

Reobrin les carreteres a Soneja i tornen a casa els 500 desallotjats per l’incendi

L’incendi forestal de Soneja, estabilitzat després de cremar 183 hectàrees, ha permés reobrir carreteres i el retorn d’uns 500 veïns desallotjats d’Azuébar.