Mazón subratlla ‘l’esforç i compromís’ del Consell amb les persones amb discapacitat afectades per la dana

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat «l’esforç, el compromís i la dedicació» del Consell per a l’atenció de les persones amb discapacitat afectades per les riuades.

Així ho ha posat de manifest durant la seua vista al centre de dia Alcer Turia a Torrent, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, on ha estat acompanyat per la vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, i l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.

El cap del Consell ha assenyalat que la Generalitat «està totalment bolcada amb donar resposta a la major celeritat possible a tots els col·lectius afectats pel temporal, especialment a aquells que es troben en situació de dependència».

En este sentit, ha ressaltat les mesures adoptades pel Consell davant de les conseqüències de la riuada «per a seguir garantint el benestar de les persones amb discapacitat i atendre les seues necessitats i la dels seus familiars».

Així, ha posat com a exemple el protocol per a la reubicació temporal de les persones depenents assistents a centres diürns perjudicats a altres centres o residències «amb la finalitat de puguen seguir rebent una atenció sociosanitària integral i brindar el suport que necessita la seua família».

El president també ha esmentat l’activació «de tots els mitjans de la Generalitat» per a facilitar el tràmit burocràtic en l’obtenció de duplicats de reconeixement de discapacitat o targetes d’estacionament. De la mateixa manera, ha resaltat que s’han prioritzat les sol·licituds, tant inicials com de revisió, de reconeixement del grau de discapacitat a aquelles persones el municipi de les quals es troba afectat per les riuades.

Així mateix, ha remarcat «la coordinació entre totes les Conselleries i amb entitats del tercer sector i administracions locals per a conjuminar esforços» i per a acollir a aquelles persones amb discapacitat assistents a recursos finançats per la Generalitat.

Últimes notícies

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.

Els treballadors afectats pels incendis podran cobrar una ajuda fins a quatre mesos

El Govern central ha aprovat una nova prestació extraordinària del SEPE per a treballadors afectats pels incendis forestals, que cobrirà el 70 % de la base reguladora i es podrà percebre fins a quatre mesos.

Alacant tanca el pressupost de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions

L'Ajuntament d'Alacant ha tancat l'exercici pressupostari de 2025 amb un superàvit de 65,5 milions i un remanent de tresoreria de 176,8 milions, segons l'informe de la Intervenció General. El govern local del PP destaca que es complixen les tres regles fiscals: estabilitat pressupostària, regla de gasto i límit de deute públic.

Els embassaments del Xúquer baixen al 59,7% i els del Segura al 55,8% després d’una setmana més seca

Els embassaments del Xúquer han perdut 31 hm³ i baixen al 59,7% de capacitat, mentres que els del Segura resten 7 hm³ i se situen en el 55,8%. La reserva hídrica espanyola global ha retrocedit fins al 71,3% esta setmana d’estiu.

La gira wagneriana de Bayreuth farà parada a València este setembre

La bisneta de Richard Wagner qualifica d’excepcional la gira de l’Orquestra del Festival de Bayreuth per Espanya, que passarà per Barcelona, Santander, Sevilla, Madrid i culminarà al Palau de la Música de València el 6 de setembre, amb Pablo Heras-Casado al front.

Hisenda ajorna a setembre el Consell de Política Fiscal i Financera

El Ministeri d'Hisenda ha acceptat la petició de diverses comunitats del PP i ha ajornat fins al 4 de setembre el Consell de Política Fiscal i Financera previst per a esta setmana, dedicat a la reforma del sistema de finançament autonòmic.

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.

Quasi 1.500 agents vetlaran per la seguretat durant l’eclipsi solar a la província de València

Un dispositiu de quasi 1.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil reforçarà la seguretat durant l’eclipsi solar del 12 d’agost a la província de València, amb especial atenció als punts oficials d’observació i als accessos per carretera.
FILMOTECA D'ESTIU