Mazón subratlla ‘l’esforç i compromís’ del Consell amb les persones amb discapacitat afectades per la dana

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat “l’esforç, el compromís i la dedicació” del Consell per a l’atenció de les persones amb discapacitat afectades per les riuades.

Així ho ha posat de manifest durant la seua vista al centre de dia Alcer Turia a Torrent, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, on ha estat acompanyat per la vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, i l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.

El cap del Consell ha assenyalat que la Generalitat “està totalment bolcada amb donar resposta a la major celeritat possible a tots els col·lectius afectats pel temporal, especialment a aquells que es troben en situació de dependència”.

En este sentit, ha ressaltat les mesures adoptades pel Consell davant de les conseqüències de la riuada “per a seguir garantint el benestar de les persones amb discapacitat i atendre les seues necessitats i la dels seus familiars”.

Així, ha posat com a exemple el protocol per a la reubicació temporal de les persones depenents assistents a centres diürns perjudicats a altres centres o residències “amb la finalitat de puguen seguir rebent una atenció sociosanitària integral i brindar el suport que necessita la seua família”.

El president també ha esmentat l’activació “de tots els mitjans de la Generalitat” per a facilitar el tràmit burocràtic en l’obtenció de duplicats de reconeixement de discapacitat o targetes d’estacionament. De la mateixa manera, ha resaltat que s’han prioritzat les sol·licituds, tant inicials com de revisió, de reconeixement del grau de discapacitat a aquelles persones el municipi de les quals es troba afectat per les riuades.

Així mateix, ha remarcat “la coordinació entre totes les Conselleries i amb entitats del tercer sector i administracions locals per a conjuminar esforços” i per a acollir a aquelles persones amb discapacitat assistents a recursos finançats per la Generalitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

València reforça servicis municipals amb un milió d’euros davant la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà amb caràcter urgent a treballadors socials i personal auxiliar per a afrontar la regularització extraordinària de migrants, amb un reforç valorat en més d'un milió d'euros que exigirà finançar al Govern central.

Sarabia confia en un Atlètic competitiu malgrat les baixes i demana a l’Elx la seua millor versió

Eder Sarabia destaca la profunditat de la plantilla de l'Atlètic de Madrid i avisa que, malgrat les baixes i rotacions, l'Elx haurà de mostrar la seua millor versió per a competir en el Martínez Valero.

Llevant i Sevilla es juguen la permanència en el dol de les defenses més golejades

Llevant i Sevilla es mesuren en el Ciutat de València en un partit clau per la permanència entre els dos equips més golejats de LaLiga EA Sports.

Pérez Llorca reclama als sindicats que eviten una vaga educativa al maig pels exàmens

Juanfran Pérez Llorca insta els sindicats d'Educació a no convocar vaga al maig, en considerar que perjudicaria els exàmens finals i l'accés a la universitat.

Detinguts a Alacant i Madrid per estafar a persones majors en caixers amb el metodo de sembra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens de 39 i 44 anys acusats de cinc estafes a persones majors en caixers d'Alacant, Hellin i diversos municipis de Madrid mitjançant el metodo de sembra.

Vicky Foods eleva la seua facturació a 761 milions en 2025 i frega els 4.200 empleats

Vicky Foods va tancar 2025 amb 761 milions d'euros de facturació, un 9% més, 254.600 tones produïdes i una plantilla de 4.200 persones gràcies al seu impuls internacional i inversions industrials.

Compromís acusa PP i Vox de posar en risc l’horta amb el nou PGOU de València

Compromís denuncia que l'adaptació del PGOU de València al PAT de l'Horta obri la porta a allotjaments turístics i negocis hostalers en sòl protegit, afavorint l'especulació i la turistificación.

València aprovarà a l’abril la ZAS de Russafa que limitarà horaris i noves terrasses

L'Ajuntament de València aprovarà a la fi d'abril la Zona Acústicament Saturada de Russafa, que afectarà 18 carrers i imposarà límits a noves terrasses, llicències i horaris comercials i d'oci nocturn.