Mazón subratlla ‘l’esforç i compromís’ del Consell amb les persones amb discapacitat afectades per la dana

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat «l’esforç, el compromís i la dedicació» del Consell per a l’atenció de les persones amb discapacitat afectades per les riuades.

Així ho ha posat de manifest durant la seua vista al centre de dia Alcer Turia a Torrent, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, on ha estat acompanyat per la vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, i l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.

El cap del Consell ha assenyalat que la Generalitat «està totalment bolcada amb donar resposta a la major celeritat possible a tots els col·lectius afectats pel temporal, especialment a aquells que es troben en situació de dependència».

En este sentit, ha ressaltat les mesures adoptades pel Consell davant de les conseqüències de la riuada «per a seguir garantint el benestar de les persones amb discapacitat i atendre les seues necessitats i la dels seus familiars».

Així, ha posat com a exemple el protocol per a la reubicació temporal de les persones depenents assistents a centres diürns perjudicats a altres centres o residències «amb la finalitat de puguen seguir rebent una atenció sociosanitària integral i brindar el suport que necessita la seua família».

El president també ha esmentat l’activació «de tots els mitjans de la Generalitat» per a facilitar el tràmit burocràtic en l’obtenció de duplicats de reconeixement de discapacitat o targetes d’estacionament. De la mateixa manera, ha resaltat que s’han prioritzat les sol·licituds, tant inicials com de revisió, de reconeixement del grau de discapacitat a aquelles persones el municipi de les quals es troba afectat per les riuades.

Així mateix, ha remarcat «la coordinació entre totes les Conselleries i amb entitats del tercer sector i administracions locals per a conjuminar esforços» i per a acollir a aquelles persones amb discapacitat assistents a recursos finançats per la Generalitat.

Últimes notícies

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.