Mazón subratlla ‘l’esforç i compromís’ del Consell amb les persones amb discapacitat afectades per la dana

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat «l’esforç, el compromís i la dedicació» del Consell per a l’atenció de les persones amb discapacitat afectades per les riuades.

Així ho ha posat de manifest durant la seua vista al centre de dia Alcer Turia a Torrent, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, on ha estat acompanyat per la vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, i l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.

El cap del Consell ha assenyalat que la Generalitat «està totalment bolcada amb donar resposta a la major celeritat possible a tots els col·lectius afectats pel temporal, especialment a aquells que es troben en situació de dependència».

En este sentit, ha ressaltat les mesures adoptades pel Consell davant de les conseqüències de la riuada «per a seguir garantint el benestar de les persones amb discapacitat i atendre les seues necessitats i la dels seus familiars».

Així, ha posat com a exemple el protocol per a la reubicació temporal de les persones depenents assistents a centres diürns perjudicats a altres centres o residències «amb la finalitat de puguen seguir rebent una atenció sociosanitària integral i brindar el suport que necessita la seua família».

El president també ha esmentat l’activació «de tots els mitjans de la Generalitat» per a facilitar el tràmit burocràtic en l’obtenció de duplicats de reconeixement de discapacitat o targetes d’estacionament. De la mateixa manera, ha resaltat que s’han prioritzat les sol·licituds, tant inicials com de revisió, de reconeixement del grau de discapacitat a aquelles persones el municipi de les quals es troba afectat per les riuades.

Així mateix, ha remarcat «la coordinació entre totes les Conselleries i amb entitats del tercer sector i administracions locals per a conjuminar esforços» i per a acollir a aquelles persones amb discapacitat assistents a recursos finançats per la Generalitat.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.