15.4 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Mazón subratlla ‘l’esforç i compromís’ del Consell amb les persones amb discapacitat afectades per la dana

VALÈNCIA, 3 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha subratllat “l’esforç, el compromís i la dedicació” del Consell per a l’atenció de les persones amb discapacitat afectades per les riuades.

Així ho ha posat de manifest durant la seua vista al centre de dia Alcer Turia a Torrent, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat, on ha estat acompanyat per la vicepresidenta primera i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, i l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.

El cap del Consell ha assenyalat que la Generalitat “està totalment bolcada amb donar resposta a la major celeritat possible a tots els col·lectius afectats pel temporal, especialment a aquells que es troben en situació de dependència”.

En este sentit, ha ressaltat les mesures adoptades pel Consell davant de les conseqüències de la riuada “per a seguir garantint el benestar de les persones amb discapacitat i atendre les seues necessitats i la dels seus familiars”.

Així, ha posat com a exemple el protocol per a la reubicació temporal de les persones depenents assistents a centres diürns perjudicats a altres centres o residències “amb la finalitat de puguen seguir rebent una atenció sociosanitària integral i brindar el suport que necessita la seua família”.

El president també ha esmentat l’activació “de tots els mitjans de la Generalitat” per a facilitar el tràmit burocràtic en l’obtenció de duplicats de reconeixement de discapacitat o targetes d’estacionament. De la mateixa manera, ha resaltat que s’han prioritzat les sol·licituds, tant inicials com de revisió, de reconeixement del grau de discapacitat a aquelles persones el municipi de les quals es troba afectat per les riuades.

Així mateix, ha remarcat “la coordinació entre totes les Conselleries i amb entitats del tercer sector i administracions locals per a conjuminar esforços” i per a acollir a aquelles persones amb discapacitat assistents a recursos finançats per la Generalitat.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.