Mazón veu ‘amb bons ulls’ la proposta de Vox de fer proves a tots els menors migrants per a determinar la seua edat

Ejemplo de shortcode con estilo
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha mostrat una actitud positiva cap a la proposta de Vox de realitzar proves d'edat als menors migrants. Ha destacat la importància de col·laborar per combatre la immigració il·legal i ha defensat que la immigració ha d'estar condicionada al treball disponible.

Tendix la mà al seu exsoci de govern per a «seguir treballant» en esta matèria

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que veu «amb bons ulls» la proposició de llei (PNL) registrada a Les Corts per Vox, el seu exsoci de govern al Consell, de realitzar proves a tots els menors migrants de la Comunitat Valenciana per a determinar la seua edat.

«Li tendisc la mà perquè puguem seguir treballant. Esta proposició pot ser un punt de trobada en nom de la legalitat dels acords internacionals», ha traslladat al síndic de Vox, José Mª Llanos, en la sessió de control a Les Corts. A més, ha afirmat que es «congratula» de compartir amb Vox l’objectiu de «perseguir a les màfies».

La immigració ha tornat a centrar la intervenció de Vox en el ple de Les Corts, després de la seua eixida dels governs autonòmics que compartia amb el PP per la decisió d’acceptar l’acolliment de menors migrants.

En concret, la PNL de Vox demana un protocol general que incloga «proves parcials i metgesses exhaustives» a «tots els immigrants il·legals no acompanyats» que estiguen baix tutela de la Generalitat.

Durant la seua intervenció, Mazón ha recordat a Vox que la lluita contra la «immigració il·legal» és competència del Govern, mentre la Generalitat ha de complir amb la seua funció assistencial que establix la llei. «Anem a seguir complint-la, com no pot ser d’una altra manera (…) No podem incomplir la llei. Jo, per descomptat, no ho vaig a fer», ha subratllat.

Ara bé, ha tornat a acusar al Govern de traslladar «tota la pressió» a les comunitats autònomes sobre la «immigració il·legal», una «preocupació» que ha assegurat que compartix «amb la majoria de ciutadans europeus».

«Quan ens venen pasteres és perquè el Govern és un irresponsable i no treballa en origen», ha sostingut, i ha exigit una nova llei estatal en la matèria.

«IMMIGRACIÓ CONDICIONADA Al TREBALL DISPONIBLE»

Sobre este tema, Mazón ha defensat que «la immigració ha d’estar condicionada al treball disponible, a la demanda de mà d’obra del nostre teixit productiu, especialment en el sector agrícola».

També s’ha mostrat «disposat a exigir al Govern que execute acords amb el Marroc, perquè està massa acostumat a no executar-los i a deixar que (este país) faça de la seua capa una casaca».

I ha manifestat: «Ningú emigra per gust ni es juga la vida en una pastera per capritx. Per això hem de deixar de parlar del dret a emigrar per a parlar del dret a no ser obligat a emigrar per la misèria, la tirania, la intolerància, la guerra o el negoci de les màfies». «En este camí estic segur que ens anem a trobar», ha dit a Vox.

Per la seua banda, el síndic d’este grup ha agraït la «voluntat» de Mazón i li ha instat a ser «valenta» davant de la situació dels centres d’acolliment de menors, ja que considera que «el PP potser no està fent prou» i «dins de la seua competència pot fer molt, exigint a Pedro Sánchez -president del Govern- en lloc de blanquejar-li o fer-li el joc al Congrés».

Últimes notícies

Aemet activa l’avís roig diumenge al sud de València i nord d’Alacant per pluges extremes

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges diumenge al litoral sud de València i al nord d’Alacant, amb acumulats de fins a 300 l/m2 en 24 hores.

El Palau de la Música bat rècord d’abonats amb un 23 % més en la temporada 2026/27

El Palau de la Música de València arranca la temporada 2026/27 amb 1.170 abonats, un augment del 23,16 %, i quasi duplica la recaptació de les primeres dos setmanes respecte a l’any anterior.

Morant alerta d’un país que il·lusiona o que espanta en les pròximes eleccions

Diana Morant advertix a Madrid que en les generals d’enguany els espanyols es juguen “un país que il·lusiona o un país que espanta” i defensa que a la ciutadania valenciana li interessa que Pedro Sánchez continue al Govern d’Espanya.

Estafen quasi 50.000 euros a un home amb una falsa oferta de telefonia i cauen a València

La Policia Nacional ha detingut a València una dona i a Sagunt un home acusats d’estafar 49.630 euros a un veí de Valladolid fent-se passar per comercials de telefonia mòbil. La ràpida denúncia ha permés bloquejar les transferències i recuperar tots els diners.

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.