Mazón veu ‘amb bons ulls’ la proposta de Vox de fer proves a tots els menors migrants per a determinar la seua edat

Ejemplo de shortcode con estilo
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha mostrat una actitud positiva cap a la proposta de Vox de realitzar proves d'edat als menors migrants. Ha destacat la importància de col·laborar per combatre la immigració il·legal i ha defensat que la immigració ha d'estar condicionada al treball disponible.

Tendix la mà al seu exsoci de govern per a «seguir treballant» en esta matèria

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que veu «amb bons ulls» la proposició de llei (PNL) registrada a Les Corts per Vox, el seu exsoci de govern al Consell, de realitzar proves a tots els menors migrants de la Comunitat Valenciana per a determinar la seua edat.

«Li tendisc la mà perquè puguem seguir treballant. Esta proposició pot ser un punt de trobada en nom de la legalitat dels acords internacionals», ha traslladat al síndic de Vox, José Mª Llanos, en la sessió de control a Les Corts. A més, ha afirmat que es «congratula» de compartir amb Vox l’objectiu de «perseguir a les màfies».

La immigració ha tornat a centrar la intervenció de Vox en el ple de Les Corts, després de la seua eixida dels governs autonòmics que compartia amb el PP per la decisió d’acceptar l’acolliment de menors migrants.

En concret, la PNL de Vox demana un protocol general que incloga «proves parcials i metgesses exhaustives» a «tots els immigrants il·legals no acompanyats» que estiguen baix tutela de la Generalitat.

Durant la seua intervenció, Mazón ha recordat a Vox que la lluita contra la «immigració il·legal» és competència del Govern, mentre la Generalitat ha de complir amb la seua funció assistencial que establix la llei. «Anem a seguir complint-la, com no pot ser d’una altra manera (…) No podem incomplir la llei. Jo, per descomptat, no ho vaig a fer», ha subratllat.

Ara bé, ha tornat a acusar al Govern de traslladar «tota la pressió» a les comunitats autònomes sobre la «immigració il·legal», una «preocupació» que ha assegurat que compartix «amb la majoria de ciutadans europeus».

«Quan ens venen pasteres és perquè el Govern és un irresponsable i no treballa en origen», ha sostingut, i ha exigit una nova llei estatal en la matèria.

«IMMIGRACIÓ CONDICIONADA Al TREBALL DISPONIBLE»

Sobre este tema, Mazón ha defensat que «la immigració ha d’estar condicionada al treball disponible, a la demanda de mà d’obra del nostre teixit productiu, especialment en el sector agrícola».

També s’ha mostrat «disposat a exigir al Govern que execute acords amb el Marroc, perquè està massa acostumat a no executar-los i a deixar que (este país) faça de la seua capa una casaca».

I ha manifestat: «Ningú emigra per gust ni es juga la vida en una pastera per capritx. Per això hem de deixar de parlar del dret a emigrar per a parlar del dret a no ser obligat a emigrar per la misèria, la tirania, la intolerància, la guerra o el negoci de les màfies». «En este camí estic segur que ens anem a trobar», ha dit a Vox.

Per la seua banda, el síndic d’este grup ha agraït la «voluntat» de Mazón i li ha instat a ser «valenta» davant de la situació dels centres d’acolliment de menors, ja que considera que «el PP potser no està fent prou» i «dins de la seua competència pot fer molt, exigint a Pedro Sánchez -president del Govern- en lloc de blanquejar-li o fer-li el joc al Congrés».

Últimes notícies

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.