14.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Mazón veu ‘amb bons ulls’ la proposta de Vox de fer proves a tots els menors migrants per a determinar la seua edat

Tendix la mà al seu exsoci de govern per a “seguir treballant” en esta matèria

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que veu “amb bons ulls” la proposició de llei (PNL) registrada a Les Corts per Vox, el seu exsoci de govern al Consell, de realitzar proves a tots els menors migrants de la Comunitat Valenciana per a determinar la seua edat.

“Li tendisc la mà perquè puguem seguir treballant. Esta proposició pot ser un punt de trobada en nom de la legalitat dels acords internacionals”, ha traslladat al síndic de Vox, José Mª Llanos, en la sessió de control a Les Corts. A més, ha afirmat que es “congratula” de compartir amb Vox l’objectiu de “perseguir a les màfies”.

La immigració ha tornat a centrar la intervenció de Vox en el ple de Les Corts, després de la seua eixida dels governs autonòmics que compartia amb el PP per la decisió d’acceptar l’acolliment de menors migrants.

En concret, la PNL de Vox demana un protocol general que incloga “proves parcials i metgesses exhaustives” a “tots els immigrants il·legals no acompanyats” que estiguen baix tutela de la Generalitat.

Durant la seua intervenció, Mazón ha recordat a Vox que la lluita contra la “immigració il·legal” és competència del Govern, mentre la Generalitat ha de complir amb la seua funció assistencial que establix la llei. “Anem a seguir complint-la, com no pot ser d’una altra manera (…) No podem incomplir la llei. Jo, per descomptat, no ho vaig a fer”, ha subratllat.

Ara bé, ha tornat a acusar al Govern de traslladar “tota la pressió” a les comunitats autònomes sobre la “immigració il·legal”, una “preocupació” que ha assegurat que compartix “amb la majoria de ciutadans europeus”.

“Quan ens venen pasteres és perquè el Govern és un irresponsable i no treballa en origen”, ha sostingut, i ha exigit una nova llei estatal en la matèria.

“IMMIGRACIÓ CONDICIONADA Al TREBALL DISPONIBLE”

Sobre este tema, Mazón ha defensat que “la immigració ha d’estar condicionada al treball disponible, a la demanda de mà d’obra del nostre teixit productiu, especialment en el sector agrícola”.

També s’ha mostrat “disposat a exigir al Govern que execute acords amb el Marroc, perquè està massa acostumat a no executar-los i a deixar que (este país) faça de la seua capa una casaca”.

I ha manifestat: “Ningú emigra per gust ni es juga la vida en una pastera per capritx. Per això hem de deixar de parlar del dret a emigrar per a parlar del dret a no ser obligat a emigrar per la misèria, la tirania, la intolerància, la guerra o el negoci de les màfies”. “En este camí estic segur que ens anem a trobar”, ha dit a Vox.

Per la seua banda, el síndic d’este grup ha agraït la “voluntat” de Mazón i li ha instat a ser “valenta” davant de la situació dels centres d’acolliment de menors, ja que considera que “el PP potser no està fent prou” i “dins de la seua competència pot fer molt, exigint a Pedro Sánchez -president del Govern- en lloc de blanquejar-li o fer-li el joc al Congrés”.

Últimes notícies

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.

València escenifica un rescat en altura en la Setmana de Prevenció d’Incendis

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre de rescat en altura dins de la XX Setmana de la Prevenció d'Incendis. El cap de setmana inclou demostracions, unitat canina i tallers.

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.