10.3 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Mazón veu ‘amb bons ulls’ la proposta de Vox de fer proves a tots els menors migrants per a determinar la seua edat

Tendix la mà al seu exsoci de govern per a “seguir treballant” en esta matèria

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que veu “amb bons ulls” la proposició de llei (PNL) registrada a Les Corts per Vox, el seu exsoci de govern al Consell, de realitzar proves a tots els menors migrants de la Comunitat Valenciana per a determinar la seua edat.

“Li tendisc la mà perquè puguem seguir treballant. Esta proposició pot ser un punt de trobada en nom de la legalitat dels acords internacionals”, ha traslladat al síndic de Vox, José Mª Llanos, en la sessió de control a Les Corts. A més, ha afirmat que es “congratula” de compartir amb Vox l’objectiu de “perseguir a les màfies”.

La immigració ha tornat a centrar la intervenció de Vox en el ple de Les Corts, després de la seua eixida dels governs autonòmics que compartia amb el PP per la decisió d’acceptar l’acolliment de menors migrants.

En concret, la PNL de Vox demana un protocol general que incloga “proves parcials i metgesses exhaustives” a “tots els immigrants il·legals no acompanyats” que estiguen baix tutela de la Generalitat.

Durant la seua intervenció, Mazón ha recordat a Vox que la lluita contra la “immigració il·legal” és competència del Govern, mentre la Generalitat ha de complir amb la seua funció assistencial que establix la llei. “Anem a seguir complint-la, com no pot ser d’una altra manera (…) No podem incomplir la llei. Jo, per descomptat, no ho vaig a fer”, ha subratllat.

Ara bé, ha tornat a acusar al Govern de traslladar “tota la pressió” a les comunitats autònomes sobre la “immigració il·legal”, una “preocupació” que ha assegurat que compartix “amb la majoria de ciutadans europeus”.

“Quan ens venen pasteres és perquè el Govern és un irresponsable i no treballa en origen”, ha sostingut, i ha exigit una nova llei estatal en la matèria.

“IMMIGRACIÓ CONDICIONADA Al TREBALL DISPONIBLE”

Sobre este tema, Mazón ha defensat que “la immigració ha d’estar condicionada al treball disponible, a la demanda de mà d’obra del nostre teixit productiu, especialment en el sector agrícola”.

També s’ha mostrat “disposat a exigir al Govern que execute acords amb el Marroc, perquè està massa acostumat a no executar-los i a deixar que (este país) faça de la seua capa una casaca”.

I ha manifestat: “Ningú emigra per gust ni es juga la vida en una pastera per capritx. Per això hem de deixar de parlar del dret a emigrar per a parlar del dret a no ser obligat a emigrar per la misèria, la tirania, la intolerància, la guerra o el negoci de les màfies”. “En este camí estic segur que ens anem a trobar”, ha dit a Vox.

Per la seua banda, el síndic d’este grup ha agraït la “voluntat” de Mazón i li ha instat a ser “valenta” davant de la situació dels centres d’acolliment de menors, ja que considera que “el PP potser no està fent prou” i “dins de la seua competència pot fer molt, exigint a Pedro Sánchez -president del Govern- en lloc de blanquejar-li o fer-li el joc al Congrés”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.