Mazón veu ‘amb bons ulls’ la proposta de Vox de fer proves a tots els menors migrants per a determinar la seua edat

Tendix la mà al seu exsoci de govern per a «seguir treballant» en esta matèria

VALÈNCIA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que veu «amb bons ulls» la proposició de llei (PNL) registrada a Les Corts per Vox, el seu exsoci de govern al Consell, de realitzar proves a tots els menors migrants de la Comunitat Valenciana per a determinar la seua edat.

«Li tendisc la mà perquè puguem seguir treballant. Esta proposició pot ser un punt de trobada en nom de la legalitat dels acords internacionals», ha traslladat al síndic de Vox, José Mª Llanos, en la sessió de control a Les Corts. A més, ha afirmat que es «congratula» de compartir amb Vox l’objectiu de «perseguir a les màfies».

La immigració ha tornat a centrar la intervenció de Vox en el ple de Les Corts, després de la seua eixida dels governs autonòmics que compartia amb el PP per la decisió d’acceptar l’acolliment de menors migrants.

En concret, la PNL de Vox demana un protocol general que incloga «proves parcials i metgesses exhaustives» a «tots els immigrants il·legals no acompanyats» que estiguen baix tutela de la Generalitat.

Durant la seua intervenció, Mazón ha recordat a Vox que la lluita contra la «immigració il·legal» és competència del Govern, mentre la Generalitat ha de complir amb la seua funció assistencial que establix la llei. «Anem a seguir complint-la, com no pot ser d’una altra manera (…) No podem incomplir la llei. Jo, per descomptat, no ho vaig a fer», ha subratllat.

Ara bé, ha tornat a acusar al Govern de traslladar «tota la pressió» a les comunitats autònomes sobre la «immigració il·legal», una «preocupació» que ha assegurat que compartix «amb la majoria de ciutadans europeus».

«Quan ens venen pasteres és perquè el Govern és un irresponsable i no treballa en origen», ha sostingut, i ha exigit una nova llei estatal en la matèria.

«IMMIGRACIÓ CONDICIONADA Al TREBALL DISPONIBLE»

Sobre este tema, Mazón ha defensat que «la immigració ha d’estar condicionada al treball disponible, a la demanda de mà d’obra del nostre teixit productiu, especialment en el sector agrícola».

També s’ha mostrat «disposat a exigir al Govern que execute acords amb el Marroc, perquè està massa acostumat a no executar-los i a deixar que (este país) faça de la seua capa una casaca».

I ha manifestat: «Ningú emigra per gust ni es juga la vida en una pastera per capritx. Per això hem de deixar de parlar del dret a emigrar per a parlar del dret a no ser obligat a emigrar per la misèria, la tirania, la intolerància, la guerra o el negoci de les màfies». «En este camí estic segur que ens anem a trobar», ha dit a Vox.

Per la seua banda, el síndic d’este grup ha agraït la «voluntat» de Mazón i li ha instat a ser «valenta» davant de la situació dels centres d’acolliment de menors, ja que considera que «el PP potser no està fent prou» i «dins de la seua competència pot fer molt, exigint a Pedro Sánchez -president del Govern- en lloc de blanquejar-li o fer-li el joc al Congrés».

Últimes notícies

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.

Apunyala l’home que va defensar la seua ex parella en un carrer d’Alacant

Un home de 54 anys ha sigut detingut a Alacant acusat d’intentar matar amb un ganivet l’home que havia defensat la seua ex parella hores abans.

Els afectats pels incendis de La Vall d’Uixó no hauran d’anar als jutjats si tenen dificultats

El TSJ de la Comunitat Valenciana ha acordat eximir fins al 29 de juliol les persones afectades per evacuacions i restriccions de mobilitat per l’incendi de La Vall d'Uixó de l’obligació d’acudir als jutjats si tenen dificultats per desplaçar-se.

El Valencia Basket incorpora Wildens Leveque i el cedix a l’Hestia Menorca

El Valencia Basket ha fitxat el pívot Wildens Leveque per tres temporades i l’ha cedit per a la pròxima campanya a l’Hestia Menorca de Primera FEB.

Aagesen alerta del risc extrem d’incendis i carrega contra els bulos sobre els focs

Sara Aagesen reclama prudència davant un risc molt alt d’incendis per la possible quarta ona de calor i critica com una irresponsabilitat política els bulos sobre l’origen dels focs.

Onda prohibix beure i cuinar amb l’aigua de l’aixeta fins que siga segura

L’Ajuntament d’Onda ha prohibit beure i cuinar amb l’aigua de la xarxa per precaució arran de l’incendi de La Vall d’Uixó, i només permet l’ús per a higiene i neteja fins que les anàlisis garantisquen que és segura.