9.6 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

McDonald’s tanca la franquícia de Vinaròs després de diverses demandes del propietari contra la marca

 

Quinze empleats sense saber què serà del seu futur laboral, una decisió en els tribunals d’una jutgessa que posa en dubte l’establishment tàcit de les grans franquícies i una localitat que veu com tanquen un dels punts neuràlgics de les cadenes de menjar ràpid.

 

Aquesta podria ser el resum d’una peculiar història sense precedents que ha acabat amb el tancament, en plena temporada turística, d’una de les franquícies de McDonald’s.

 
Així, la cadena de menjar va tancar el 15 de juliol dràsticament un restaurant que tenia en la zona de platja de Vinaròs, el propietari en franquícia de la qual havia demandat en diverses ocasions a la multinacional nord-americana per incompliment de contracte. El tancament afecta els seus 15 empleats, que de moment queden sense treballar en quedar el restaurant sense servei.

 

Aquest establiment era propietat en franquícia de l’empresari Luis Cañizares, qui des de fa diversos anys ha portat en diverses ocasions a McDonald’s als tribunals, segons informa l’agència de comunicació Atrevia que compta com les desavinences ja van començar fa més de cinc anys quan aquest franquiciat va començar a “qüestionar” algunes de les condicions imposades pel gegant de la cadena de menjar ràpid.

 

Cañizares va interposar una demanda contra McDonald’s l’abril de 2014 per incompliment de contracte, que va ser estimada parcialment en 2016, i ha liderat diverses accions legals contra McDonald’s en observar fallades en els seus contractes de franquícia.

 

Líder d’un moviment de franquícies?

El franquiciat ha posat en qüestió obligacions que no venien definides en el contracte i està liderant un moviment de franquiciats disposats a enfrontar-se a McDonald’s en els tribunals.

 

Aquest empresari ha fet que es pose en dubte el sistema obligatori de pertinença al Coop (una associació de franquiciats de McDonald’s a la qual se li paga un cànon obligatori), així com la relació contractual amb el proveïdor dels restaurants, Havi Logistics. McDonald’s ha canviat el clausurat del seu contracte de franquícia com a resultat de les accions dutes a terme pel franquiciat.

 

Precisament els dubtes legals sobre la relació entre Havi Logistics, McDonald’s i els seus franquiciats que van ser posades en marxa per Cañizares, van estar en l’origen d’una sentència clau fa uns mesos d’una jutgessa de primera instància de Castelló, que per primera vegada va establir que Havi Logistics, l’únic proveïdor logístic amb dret a subministrar els productes de McDonald’s als seus franquiciats, treballava per compte de l’empresa dels Estats Units i no de manera independent com Havi i McDonald’s al·legaven.

 

30 milions d’euros a retornar

Aquesta jutgessa ha establit que els pagaments dels franquiciats de McDonald’s a Havi han de ser retornats als franquiciats i assumits per McDonald’s, la qual cosa suposaria un cost addicional de 30 milions d’euros per a la cadena de menjar ràpid. A més, en seu judicial se li va sol·licitar a Havi i a McDonald’s presentar una còpia dels contractes entre tots dos, alguna cosa que no han realitzat.

Últimes notícies

Pluges i fred marcaran l’últim cap de setmana de l’any en la Comunitat Valenciana

El divendres deixa núvols i ruixats febles, amb ascens tèrmic contingut. El dissabte baixen els termòmetres i el diumenge comença una lleugera recuperació, amb gelades a l'interior.

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.