McDonald’s tanca la franquícia de Vinaròs després de diverses demandes del propietari contra la marca

 

Quinze empleats sense saber què serà del seu futur laboral, una decisió en els tribunals d’una jutgessa que posa en dubte l’establishment tàcit de les grans franquícies i una localitat que veu com tanquen un dels punts neuràlgics de les cadenes de menjar ràpid.

 

Aquesta podria ser el resum d’una peculiar història sense precedents que ha acabat amb el tancament, en plena temporada turística, d’una de les franquícies de McDonald’s.

 
Així, la cadena de menjar va tancar el 15 de juliol dràsticament un restaurant que tenia en la zona de platja de Vinaròs, el propietari en franquícia de la qual havia demandat en diverses ocasions a la multinacional nord-americana per incompliment de contracte. El tancament afecta els seus 15 empleats, que de moment queden sense treballar en quedar el restaurant sense servei.

 

Aquest establiment era propietat en franquícia de l’empresari Luis Cañizares, qui des de fa diversos anys ha portat en diverses ocasions a McDonald’s als tribunals, segons informa l’agència de comunicació Atrevia que compta com les desavinences ja van començar fa més de cinc anys quan aquest franquiciat va començar a “qüestionar” algunes de les condicions imposades pel gegant de la cadena de menjar ràpid.

 

Cañizares va interposar una demanda contra McDonald’s l’abril de 2014 per incompliment de contracte, que va ser estimada parcialment en 2016, i ha liderat diverses accions legals contra McDonald’s en observar fallades en els seus contractes de franquícia.

 

Líder d’un moviment de franquícies?

El franquiciat ha posat en qüestió obligacions que no venien definides en el contracte i està liderant un moviment de franquiciats disposats a enfrontar-se a McDonald’s en els tribunals.

 

Aquest empresari ha fet que es pose en dubte el sistema obligatori de pertinença al Coop (una associació de franquiciats de McDonald’s a la qual se li paga un cànon obligatori), així com la relació contractual amb el proveïdor dels restaurants, Havi Logistics. McDonald’s ha canviat el clausurat del seu contracte de franquícia com a resultat de les accions dutes a terme pel franquiciat.

 

Precisament els dubtes legals sobre la relació entre Havi Logistics, McDonald’s i els seus franquiciats que van ser posades en marxa per Cañizares, van estar en l’origen d’una sentència clau fa uns mesos d’una jutgessa de primera instància de Castelló, que per primera vegada va establir que Havi Logistics, l’únic proveïdor logístic amb dret a subministrar els productes de McDonald’s als seus franquiciats, treballava per compte de l’empresa dels Estats Units i no de manera independent com Havi i McDonald’s al·legaven.

 

30 milions d’euros a retornar

Aquesta jutgessa ha establit que els pagaments dels franquiciats de McDonald’s a Havi han de ser retornats als franquiciats i assumits per McDonald’s, la qual cosa suposaria un cost addicional de 30 milions d’euros per a la cadena de menjar ràpid. A més, en seu judicial se li va sol·licitar a Havi i a McDonald’s presentar una còpia dels contractes entre tots dos, alguna cosa que no han realitzat.

Últimes notícies

Mor una xiqueta de 11 anys en caure un pilar sobre dos germans a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit este dijous a Alzira després que els caiguera al damunt un pilar duna vivenda a la zona del Motor de lAigua-Casella.

Mor una xiqueta de 11 anys en desplomar-se un pilar d’una vivenda a Alzira

Una xiqueta de 11 anys ha mort i el seu germà de 9 ha resultat ferit en desplomar-se un pilar d’una vivenda a la zona del Motor de l’Aigua-Casella, a Alzira, segons el CICU.

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.