Un menor de Pilar de la Horadada pateix una agressió sexual en un creuer, per un membre de la tripulació

Una família de Pilar de la Horadada ha denunciat l’agressió sexual patida per un dels seus fills, de 15 anys, mentre estava a l’interior d’un creuer que havia realitzat una escala a la ciutat de Nàpols. El presumpte agressor és un membre de la tripulació, responsable de la neteja de les cabines, de nacionalitat hondurenya i 54 anys.

València Diari ha tingut accés a la documentació de la denúncia presentada davant la Policia de Nàpols, així com a la documentació del bufet d’advocats que porta el cas, on es relaten els fets segons la declaració del menor. 

Els fets van passar el 24 de juny passat, quan un noi de 15 anys, a bord del vaixell amb els seus pares i el seu germà, va ser objecte de violència sexual per part d’un netejador d’habitacions, mentre el creuer estava atracat al port de Nàpols. Després de la denúncia de la família presentada davant la Policia Marítima de Nàpols, el presumpte agressor va ser detingut per ordre del fiscal Emanuele De Franco, acusat d’agressió sexual agreujada, al tractar-se d’un menor.

L’informe policial relata que els turistes «originaris d’Alacant», que havien eixit de Barcelona tres dies abans per gaudir de les seues anhelades vacances somniades, arriben a Nàpols: els pares decideixen baixar del vaixell per participar en una excursió ja planejada. El xic, en canvi, prefereix quedar-se a tocar de la piscina amb el seu germà, per gaudir d’unes hores en pau.

En adonar-se que ha oblidat la tovallola de platja, la víctima torna a l’habitació per recuperar-la. És en aquell moment que, al passadís que condueix a l’habitació, se li acosta, el tripulant. Li acarona l’espatlla i després el convida a seguir-lo dient que sent alguna cosa per ell. L’adolescent ho ignora, recupera la tovallola i torna a la piscina.

Pel que sembla, l’abús es produeix posteriorment, segons consta a la denúncia presentada davant la Policia Marítima de Nàpols. Després de retrobar-se amb el xiquet, l’assistent el convida a seguir-lo dins d’una habitació oberta intencionalment amb la targeta que té el personal: “Quan va arribar a la cabana, Elías va obrir la porta amb la targeta d’identificació i va convidar el menor que ho seguira dins. ”.

L’home comença a besar el jove de 15 anys al coll i la cara, i després l’obliga a ficar-se al llit cap per avall. Es trau la roba i n’abusa, mentre el xiquet “petrificat de por, no podia reaccionar ni oposar-se”, fins que li va pregar que s’aturara. En aquell moment l’home ix de la cabina i el xiquet li explica tot al seu germà, que truca als pares.
Segons recull un rotatiu italià que s’ha fet ressò del qual ha passat, el comentari de l’advocat de la víctima i president de les sales penals de dret europeu i internacional, Alexandro Maria Tirelli incideix no únicament en el fet sinó pel que fa a la seguretat dels passatgers: “Més enllà de la causa penal, ens hem de preguntar sobre la selecció de personal per part de l’empresa i la seguretat dels passatgers a bord. El que va passar al meu client és inacceptable”.

D’altra banda, El jutge d’instrucció del Tribunal de Nàpols escoltarà la víctima a l’incident de llibertat condicional els pròxims dies.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.