7.4 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Un menor de Pilar de la Horadada pateix una agressió sexual en un creuer, per un membre de la tripulació

Una família de Pilar de la Horadada ha denunciat l’agressió sexual patida per un dels seus fills, de 15 anys, mentre estava a l’interior d’un creuer que havia realitzat una escala a la ciutat de Nàpols. El presumpte agressor és un membre de la tripulació, responsable de la neteja de les cabines, de nacionalitat hondurenya i 54 anys.

València Diari ha tingut accés a la documentació de la denúncia presentada davant la Policia de Nàpols, així com a la documentació del bufet d’advocats que porta el cas, on es relaten els fets segons la declaració del menor. 

Els fets van passar el 24 de juny passat, quan un noi de 15 anys, a bord del vaixell amb els seus pares i el seu germà, va ser objecte de violència sexual per part d’un netejador d’habitacions, mentre el creuer estava atracat al port de Nàpols. Després de la denúncia de la família presentada davant la Policia Marítima de Nàpols, el presumpte agressor va ser detingut per ordre del fiscal Emanuele De Franco, acusat d’agressió sexual agreujada, al tractar-se d’un menor.

L’informe policial relata que els turistes “originaris d’Alacant”, que havien eixit de Barcelona tres dies abans per gaudir de les seues anhelades vacances somniades, arriben a Nàpols: els pares decideixen baixar del vaixell per participar en una excursió ja planejada. El xic, en canvi, prefereix quedar-se a tocar de la piscina amb el seu germà, per gaudir d’unes hores en pau.

En adonar-se que ha oblidat la tovallola de platja, la víctima torna a l’habitació per recuperar-la. És en aquell moment que, al passadís que condueix a l’habitació, se li acosta, el tripulant. Li acarona l’espatlla i després el convida a seguir-lo dient que sent alguna cosa per ell. L’adolescent ho ignora, recupera la tovallola i torna a la piscina.

Pel que sembla, l’abús es produeix posteriorment, segons consta a la denúncia presentada davant la Policia Marítima de Nàpols. Després de retrobar-se amb el xiquet, l’assistent el convida a seguir-lo dins d’una habitació oberta intencionalment amb la targeta que té el personal: “Quan va arribar a la cabana, Elías va obrir la porta amb la targeta d’identificació i va convidar el menor que ho seguira dins. ”.

L’home comença a besar el jove de 15 anys al coll i la cara, i després l’obliga a ficar-se al llit cap per avall. Es trau la roba i n’abusa, mentre el xiquet “petrificat de por, no podia reaccionar ni oposar-se”, fins que li va pregar que s’aturara. En aquell moment l’home ix de la cabina i el xiquet li explica tot al seu germà, que truca als pares.
Segons recull un rotatiu italià que s’ha fet ressò del qual ha passat, el comentari de l’advocat de la víctima i president de les sales penals de dret europeu i internacional, Alexandro Maria Tirelli incideix no únicament en el fet sinó pel que fa a la seguretat dels passatgers: “Més enllà de la causa penal, ens hem de preguntar sobre la selecció de personal per part de l’empresa i la seguretat dels passatgers a bord. El que va passar al meu client és inacceptable”.

D’altra banda, El jutge d’instrucció del Tribunal de Nàpols escoltarà la víctima a l’incident de llibertat condicional els pròxims dies.

Últimes notícies

Ruibal i Fornals firmen el 2-0 que aferma al Betis a Europa davant un rival directe

El Betis va guanyar 2-0 al Vila-real amb gols d'Aitor Ruibal i Pablo Fornals. S'aferma en llocs europeus i retalla a 9 punts en la baralla per la 'Champions'.

Empat sense gols al descans entre Betis i Vila-real en La Cartoixa

Betis i Vila-real marxen al descans amb 0-0 en La Cartoixa. Domini local i dos ocasions clares, de Mikautadze i Marc Roca, resoltes pels porters.

Busquen per mar i aire a un veler perdut entre Gandia i Guardamar del Segura

Salvament Marítim porta dos dies buscant a un veler de 9 metres amb un únic tripulant entre Gandia i Guardamar. L'última referència ho va situar a l'altura de Benidorm.

Detingut a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord de València

La Guàrdia Civil ha arrestat a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va incomplir una mesura judicial.

Cau a Xàtiva l’autor de l’atropellament de la Ronda Nord: tenia tres ordes d’ingrés a la presó

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva al jove que va atropellar en 2024 a un xiquet en la Ronda Nord de València i va fugir. Tenia tres requisitòries i va infringir mesures.

Felipe Orts arriba en el seu millor moment i somia amb el podi a Benidorm

Felipe Orts afronta la Copa del Món de Benidorm en el seu millor moment i es marca el podi com a somni realista malgrat l'alt nivell i la presència de Van der Poel. Sofía Rodríguez aspira a un top 15 davant les grans favorites.

Les temperatures han baixat en la Comunitat Valenciana i les màximes s’han quedat en 15 graus

El descens tèrmic ha deixat les màximes en 15 graus a Rojales i Orihuela, per davall dels 19 del divendres a Pego. El diumenge baixaran les mínimes i les màximes seran similars.

Manifestació a Llíria contra la planta de biometà i per energies segures

Veïns de Llíria han protestat contra la macroplanta de biometà i han reclamat alternatives més netes, segures i sostenibles per a la comarca.