15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Un menor de Pilar de la Horadada pateix una agressió sexual en un creuer, per un membre de la tripulació

Una família de Pilar de la Horadada ha denunciat l’agressió sexual patida per un dels seus fills, de 15 anys, mentre estava a l’interior d’un creuer que havia realitzat una escala a la ciutat de Nàpols. El presumpte agressor és un membre de la tripulació, responsable de la neteja de les cabines, de nacionalitat hondurenya i 54 anys.

València Diari ha tingut accés a la documentació de la denúncia presentada davant la Policia de Nàpols, així com a la documentació del bufet d’advocats que porta el cas, on es relaten els fets segons la declaració del menor. 

Els fets van passar el 24 de juny passat, quan un noi de 15 anys, a bord del vaixell amb els seus pares i el seu germà, va ser objecte de violència sexual per part d’un netejador d’habitacions, mentre el creuer estava atracat al port de Nàpols. Després de la denúncia de la família presentada davant la Policia Marítima de Nàpols, el presumpte agressor va ser detingut per ordre del fiscal Emanuele De Franco, acusat d’agressió sexual agreujada, al tractar-se d’un menor.

L’informe policial relata que els turistes “originaris d’Alacant”, que havien eixit de Barcelona tres dies abans per gaudir de les seues anhelades vacances somniades, arriben a Nàpols: els pares decideixen baixar del vaixell per participar en una excursió ja planejada. El xic, en canvi, prefereix quedar-se a tocar de la piscina amb el seu germà, per gaudir d’unes hores en pau.

En adonar-se que ha oblidat la tovallola de platja, la víctima torna a l’habitació per recuperar-la. És en aquell moment que, al passadís que condueix a l’habitació, se li acosta, el tripulant. Li acarona l’espatlla i després el convida a seguir-lo dient que sent alguna cosa per ell. L’adolescent ho ignora, recupera la tovallola i torna a la piscina.

Pel que sembla, l’abús es produeix posteriorment, segons consta a la denúncia presentada davant la Policia Marítima de Nàpols. Després de retrobar-se amb el xiquet, l’assistent el convida a seguir-lo dins d’una habitació oberta intencionalment amb la targeta que té el personal: “Quan va arribar a la cabana, Elías va obrir la porta amb la targeta d’identificació i va convidar el menor que ho seguira dins. ”.

L’home comença a besar el jove de 15 anys al coll i la cara, i després l’obliga a ficar-se al llit cap per avall. Es trau la roba i n’abusa, mentre el xiquet “petrificat de por, no podia reaccionar ni oposar-se”, fins que li va pregar que s’aturara. En aquell moment l’home ix de la cabina i el xiquet li explica tot al seu germà, que truca als pares.
Segons recull un rotatiu italià que s’ha fet ressò del qual ha passat, el comentari de l’advocat de la víctima i president de les sales penals de dret europeu i internacional, Alexandro Maria Tirelli incideix no únicament en el fet sinó pel que fa a la seguretat dels passatgers: “Més enllà de la causa penal, ens hem de preguntar sobre la selecció de personal per part de l’empresa i la seguretat dels passatgers a bord. El que va passar al meu client és inacceptable”.

D’altra banda, El jutge d’instrucció del Tribunal de Nàpols escoltarà la víctima a l’incident de llibertat condicional els pròxims dies.

Últimes notícies

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.

Bernabé demana al PP donar suport al nou finançament autonòmic per a no defraudar al poble valencià

Bernabé ha demanat al PP i a Pérez Llorca que recolzen el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.670 milions més en 2027 per a la Comunitat. Ha defés que permetria duplicar personal essencial i accelerar vivenda i sanitat.

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.