Un menor de Pilar de la Horadada pateix una agressió sexual en un creuer, per un membre de la tripulació

Una família de Pilar de la Horadada ha denunciat l’agressió sexual patida per un dels seus fills, de 15 anys, mentre estava a l’interior d’un creuer que havia realitzat una escala a la ciutat de Nàpols. El presumpte agressor és un membre de la tripulació, responsable de la neteja de les cabines, de nacionalitat hondurenya i 54 anys.

València Diari ha tingut accés a la documentació de la denúncia presentada davant la Policia de Nàpols, així com a la documentació del bufet d’advocats que porta el cas, on es relaten els fets segons la declaració del menor. 

Els fets van passar el 24 de juny passat, quan un noi de 15 anys, a bord del vaixell amb els seus pares i el seu germà, va ser objecte de violència sexual per part d’un netejador d’habitacions, mentre el creuer estava atracat al port de Nàpols. Després de la denúncia de la família presentada davant la Policia Marítima de Nàpols, el presumpte agressor va ser detingut per ordre del fiscal Emanuele De Franco, acusat d’agressió sexual agreujada, al tractar-se d’un menor.

L’informe policial relata que els turistes «originaris d’Alacant», que havien eixit de Barcelona tres dies abans per gaudir de les seues anhelades vacances somniades, arriben a Nàpols: els pares decideixen baixar del vaixell per participar en una excursió ja planejada. El xic, en canvi, prefereix quedar-se a tocar de la piscina amb el seu germà, per gaudir d’unes hores en pau.

En adonar-se que ha oblidat la tovallola de platja, la víctima torna a l’habitació per recuperar-la. És en aquell moment que, al passadís que condueix a l’habitació, se li acosta, el tripulant. Li acarona l’espatlla i després el convida a seguir-lo dient que sent alguna cosa per ell. L’adolescent ho ignora, recupera la tovallola i torna a la piscina.

Pel que sembla, l’abús es produeix posteriorment, segons consta a la denúncia presentada davant la Policia Marítima de Nàpols. Després de retrobar-se amb el xiquet, l’assistent el convida a seguir-lo dins d’una habitació oberta intencionalment amb la targeta que té el personal: “Quan va arribar a la cabana, Elías va obrir la porta amb la targeta d’identificació i va convidar el menor que ho seguira dins. ”.

L’home comença a besar el jove de 15 anys al coll i la cara, i després l’obliga a ficar-se al llit cap per avall. Es trau la roba i n’abusa, mentre el xiquet “petrificat de por, no podia reaccionar ni oposar-se”, fins que li va pregar que s’aturara. En aquell moment l’home ix de la cabina i el xiquet li explica tot al seu germà, que truca als pares.
Segons recull un rotatiu italià que s’ha fet ressò del qual ha passat, el comentari de l’advocat de la víctima i president de les sales penals de dret europeu i internacional, Alexandro Maria Tirelli incideix no únicament en el fet sinó pel que fa a la seguretat dels passatgers: “Més enllà de la causa penal, ens hem de preguntar sobre la selecció de personal per part de l’empresa i la seguretat dels passatgers a bord. El que va passar al meu client és inacceptable”.

D’altra banda, El jutge d’instrucció del Tribunal de Nàpols escoltarà la víctima a l’incident de llibertat condicional els pròxims dies.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.