Un menor de Pilar de la Horadada pateix una agressió sexual en un creuer, per un membre de la tripulació

Una família de Pilar de la Horadada ha denunciat l’agressió sexual patida per un dels seus fills, de 15 anys, mentre estava a l’interior d’un creuer que havia realitzat una escala a la ciutat de Nàpols. El presumpte agressor és un membre de la tripulació, responsable de la neteja de les cabines, de nacionalitat hondurenya i 54 anys.

València Diari ha tingut accés a la documentació de la denúncia presentada davant la Policia de Nàpols, així com a la documentació del bufet d’advocats que porta el cas, on es relaten els fets segons la declaració del menor. 

Els fets van passar el 24 de juny passat, quan un noi de 15 anys, a bord del vaixell amb els seus pares i el seu germà, va ser objecte de violència sexual per part d’un netejador d’habitacions, mentre el creuer estava atracat al port de Nàpols. Després de la denúncia de la família presentada davant la Policia Marítima de Nàpols, el presumpte agressor va ser detingut per ordre del fiscal Emanuele De Franco, acusat d’agressió sexual agreujada, al tractar-se d’un menor.

L’informe policial relata que els turistes «originaris d’Alacant», que havien eixit de Barcelona tres dies abans per gaudir de les seues anhelades vacances somniades, arriben a Nàpols: els pares decideixen baixar del vaixell per participar en una excursió ja planejada. El xic, en canvi, prefereix quedar-se a tocar de la piscina amb el seu germà, per gaudir d’unes hores en pau.

En adonar-se que ha oblidat la tovallola de platja, la víctima torna a l’habitació per recuperar-la. És en aquell moment que, al passadís que condueix a l’habitació, se li acosta, el tripulant. Li acarona l’espatlla i després el convida a seguir-lo dient que sent alguna cosa per ell. L’adolescent ho ignora, recupera la tovallola i torna a la piscina.

Pel que sembla, l’abús es produeix posteriorment, segons consta a la denúncia presentada davant la Policia Marítima de Nàpols. Després de retrobar-se amb el xiquet, l’assistent el convida a seguir-lo dins d’una habitació oberta intencionalment amb la targeta que té el personal: “Quan va arribar a la cabana, Elías va obrir la porta amb la targeta d’identificació i va convidar el menor que ho seguira dins. ”.

L’home comença a besar el jove de 15 anys al coll i la cara, i després l’obliga a ficar-se al llit cap per avall. Es trau la roba i n’abusa, mentre el xiquet “petrificat de por, no podia reaccionar ni oposar-se”, fins que li va pregar que s’aturara. En aquell moment l’home ix de la cabina i el xiquet li explica tot al seu germà, que truca als pares.
Segons recull un rotatiu italià que s’ha fet ressò del qual ha passat, el comentari de l’advocat de la víctima i president de les sales penals de dret europeu i internacional, Alexandro Maria Tirelli incideix no únicament en el fet sinó pel que fa a la seguretat dels passatgers: “Més enllà de la causa penal, ens hem de preguntar sobre la selecció de personal per part de l’empresa i la seguretat dels passatgers a bord. El que va passar al meu client és inacceptable”.

D’altra banda, El jutge d’instrucció del Tribunal de Nàpols escoltarà la víctima a l’incident de llibertat condicional els pròxims dies.

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.