Merino percep un ‘absolut suport’ de Gènova a Mazón i descarta especular sobre les pròximes eleccions

Critica l’absència de Sánchez en la missa funeral per la dana: «No fa falta esperar a un acte de Sánchez perquè Sánchez acudisca»

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha assegurat que percep un «absolut suport» de la direcció estatal del PP cap al president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la seua gestió de la dana que el passat 29 d’octubre va deixar més de 220 morts en la província de Valencia.

Ara bé, no ha volgut especular sobre si la gestió de la Generalitat fins al final de la legislatura, previst per al 2027, serà suficient per a revertir la posició del PP en les últimes enquestes electorals. «Ni Carlos Mazón ni ningú del Consell estem en càlculs polítics: no podem veure una altra cosa que la necessitat d’ajudar a la gent».

Així ho ha traslladat en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum, preguntada per si creu que Gènova recolza «sense fissures» al també líder del PPCV i per si en el Consell confien a poder revertir fins al 2027 la situació política actual.

En primer lloc, Merino ha afirmat que, en la seua opinió, la direcció del PP sí recolza «totalment» a Mazón, un poc del que ha sigut «testimoni» en converses i reunions i en el seu contacte amb Gènova.

A més, ha assenyalat que ella està en contacte amb el sotssecretari d’Economia del PP, Juan Bravo, i la vicepresidenta i altres membres de la Generalitat com Susana Cambrer amb altres càrrecs ‘populars’ com el cap del partit, Alberto Núñez Feijóo. «Jo només note absolut suport», ha dit.

Quant a les pròximes eleccions, la consellera ha descartat que en el Consell estiguen ara en «càlculs polítics» perquè les enquestes, «enquestes són» com va dir fa uns dies Mazón.

«ELS VALENCIANS VEURAN QUI HA ESTAT ACÍ»

«Hem de treballar sense descans, ja arribarà este dia i els valencians veuran com s’ha reaccionat i qui ha estat ací. Cal pensar en l’ara», ha resolt.

Respecte a la presència del president del Govern, Pedro Sánchez, en les zones afectades per la dana, Merino ha assenyalat que sí va visitar «diverses vegades» La Palma durant la tragèdia del volcà. «Espere que torne perquè no hi ha millor manera que estar prop de la gent afectada», ha afegit.

Preguntada per l’absència de Sánchez en la missa funeral del passat dilluns per les víctimes de la dana en la Catedral de València, ha insistit que el president «hauria d’haver estat» allí i en què «no valen les excuses» que el Govern estava representat amb l’assistència de tres ministres «per molt que fóra un acte organitzat per l’Arquebisbat».

«Què més dona, no fa falta esperar-se a un acte organitzat per Pedro Sánchez perquè Pedro Sánchez acudisca. És un moment per a estar tots els dies», ha retret.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.