Merino percep un ‘absolut suport’ de Gènova a Mazón i descarta especular sobre les pròximes eleccions

Critica l’absència de Sánchez en la missa funeral per la dana: “No fa falta esperar a un acte de Sánchez perquè Sánchez acudisca”

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha assegurat que percep un “absolut suport” de la direcció estatal del PP cap al president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la seua gestió de la dana que el passat 29 d’octubre va deixar més de 220 morts en la província de Valencia.

Ara bé, no ha volgut especular sobre si la gestió de la Generalitat fins al final de la legislatura, previst per al 2027, serà suficient per a revertir la posició del PP en les últimes enquestes electorals. “Ni Carlos Mazón ni ningú del Consell estem en càlculs polítics: no podem veure una altra cosa que la necessitat d’ajudar a la gent”.

Així ho ha traslladat en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum, preguntada per si creu que Gènova recolza “sense fissures” al també líder del PPCV i per si en el Consell confien a poder revertir fins al 2027 la situació política actual.

En primer lloc, Merino ha afirmat que, en la seua opinió, la direcció del PP sí recolza “totalment” a Mazón, un poc del que ha sigut “testimoni” en converses i reunions i en el seu contacte amb Gènova.

A més, ha assenyalat que ella està en contacte amb el sotssecretari d’Economia del PP, Juan Bravo, i la vicepresidenta i altres membres de la Generalitat com Susana Cambrer amb altres càrrecs ‘populars’ com el cap del partit, Alberto Núñez Feijóo. “Jo només note absolut suport”, ha dit.

Quant a les pròximes eleccions, la consellera ha descartat que en el Consell estiguen ara en “càlculs polítics” perquè les enquestes, “enquestes són” com va dir fa uns dies Mazón.

“ELS VALENCIANS VEURAN QUI HA ESTAT ACÍ”

“Hem de treballar sense descans, ja arribarà este dia i els valencians veuran com s’ha reaccionat i qui ha estat ací. Cal pensar en l’ara”, ha resolt.

Respecte a la presència del president del Govern, Pedro Sánchez, en les zones afectades per la dana, Merino ha assenyalat que sí va visitar “diverses vegades” La Palma durant la tragèdia del volcà. “Espere que torne perquè no hi ha millor manera que estar prop de la gent afectada”, ha afegit.

Preguntada per l’absència de Sánchez en la missa funeral del passat dilluns per les víctimes de la dana en la Catedral de València, ha insistit que el president “hauria d’haver estat” allí i en què “no valen les excuses” que el Govern estava representat amb l’assistència de tres ministres “per molt que fóra un acte organitzat per l’Arquebisbat”.

“Què més dona, no fa falta esperar-se a un acte organitzat per Pedro Sánchez perquè Pedro Sánchez acudisca. És un moment per a estar tots els dies”, ha retret.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana frega el 90% d’ocupació hotelera en una Setmana Santa millor del que es preveu

La Comunitat Valenciana ha aconseguit una ocupació hotelera mitjana del 88,2% en el període central de Setmana Santa, superant les previsions gràcies a les reserves d'última hora, el bon temps i una oferta turística plenament operativa.

Pérez Llorca evita donar data als pressupostos però garantix que ja es treballen

Juanfran Pérez Llorca assegura que el Consell treballa en els pressupostos de la Generalitat però rehúye fixar terminis i subratlla que la prioritat és la capacitat econòmica per a complir objectius.

El Vila-real enllaça tres eixides sense guanyar per primera vegada en la temporada

El Vila-real suma tres jornades consecutives sense guanyar com a visitant per primera vegada en la temporada, malgrat seguir entre els millors equips de LaLiga a domicili.

Pérez Llorca impulsa un gran pacte de l’aigua a Espanya i reclama més suport de l’Estat

Juanfran Pérez Llorca defén un gran pacte de l'aigua a Espanya, vinculat al posttransvasament Xúquer-Vinalopó, i exigix major implicació del Govern central i ús eficient de les infraestructures.

Pérez Llorca reclama aclarir com més prompte millor el cas màscares i critica les decisions del PSOE

Juanfran Pérez Llorca demana que el cas màscares s'esclarisca com més prompte millor i denúncia que els valencians ja han patit les conseqüències de les decisions del PSOE.

Diangana torna a Elx pendent de l’abast de la seua lesió muscular

Grady Diangana ja està a Elx per a sotmetre's a proves mèdiques que aclarisquen l'abast de la seua lesió muscular, patida durant la concentració amb la seua selecció després de la classificació al Mundial 2026.

Pérez Llorca reclama un gran pacte de l’aigua a Espanya i més col·laboració de l’Estat

Juanfran Perez Llorca defén a Novelda un gran pacte de l'aigua a Espanya, reivindica transvasaments des de zones amb excedents i exigix mes implicacion del Govern central.

Les Falles convertiran Logronyo en capital valenciana durant tres dies de festa

Les Falles aterren a Logronyo els dies 10, 11 i 12 d'abril amb un programa que replica un cap de setmana faller, la participació de 3.500 valencians i un impacte econòmic previst de 1,5 milions d'euros.