17.6 C
València
Dilluns, 23 febrer, 2026

Merino percep un ‘absolut suport’ de Gènova a Mazón i descarta especular sobre les pròximes eleccions

Critica l’absència de Sánchez en la missa funeral per la dana: “No fa falta esperar a un acte de Sánchez perquè Sánchez acudisca”

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha assegurat que percep un “absolut suport” de la direcció estatal del PP cap al president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la seua gestió de la dana que el passat 29 d’octubre va deixar més de 220 morts en la província de Valencia.

Ara bé, no ha volgut especular sobre si la gestió de la Generalitat fins al final de la legislatura, previst per al 2027, serà suficient per a revertir la posició del PP en les últimes enquestes electorals. “Ni Carlos Mazón ni ningú del Consell estem en càlculs polítics: no podem veure una altra cosa que la necessitat d’ajudar a la gent”.

Així ho ha traslladat en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum, preguntada per si creu que Gènova recolza “sense fissures” al també líder del PPCV i per si en el Consell confien a poder revertir fins al 2027 la situació política actual.

En primer lloc, Merino ha afirmat que, en la seua opinió, la direcció del PP sí recolza “totalment” a Mazón, un poc del que ha sigut “testimoni” en converses i reunions i en el seu contacte amb Gènova.

A més, ha assenyalat que ella està en contacte amb el sotssecretari d’Economia del PP, Juan Bravo, i la vicepresidenta i altres membres de la Generalitat com Susana Cambrer amb altres càrrecs ‘populars’ com el cap del partit, Alberto Núñez Feijóo. “Jo només note absolut suport”, ha dit.

Quant a les pròximes eleccions, la consellera ha descartat que en el Consell estiguen ara en “càlculs polítics” perquè les enquestes, “enquestes són” com va dir fa uns dies Mazón.

“ELS VALENCIANS VEURAN QUI HA ESTAT ACÍ”

“Hem de treballar sense descans, ja arribarà este dia i els valencians veuran com s’ha reaccionat i qui ha estat ací. Cal pensar en l’ara”, ha resolt.

Respecte a la presència del president del Govern, Pedro Sánchez, en les zones afectades per la dana, Merino ha assenyalat que sí va visitar “diverses vegades” La Palma durant la tragèdia del volcà. “Espere que torne perquè no hi ha millor manera que estar prop de la gent afectada”, ha afegit.

Preguntada per l’absència de Sánchez en la missa funeral del passat dilluns per les víctimes de la dana en la Catedral de València, ha insistit que el president “hauria d’haver estat” allí i en què “no valen les excuses” que el Govern estava representat amb l’assistència de tres ministres “per molt que fóra un acte organitzat per l’Arquebisbat”.

“Què més dona, no fa falta esperar-se a un acte organitzat per Pedro Sánchez perquè Pedro Sánchez acudisca. És un moment per a estar tots els dies”, ha retret.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les tres diputacions de la Comunitat abordaran els servicis d’assistència a municipis

La Diputació d'Alacant celebrarà el divendres la primera trobada dels SAM amb Castelló i València per a compartir models, detectar millores i donar continuïtat amb un protocol.

Barcones acusa el PP de voler pervertir el sistema de Protecció Civil

La directora general ha defés al Senat que l'emergència d'interés nacional es declara per Interior a petició autonòmica i ha retret al PP intentar canviar les regles del sistema.

ACAIP denuncia indefensió dels funcionaris després d’una nova agressió a la presó de Picassent

ACAIP-UGT ha denunciat la indefensió dels funcionaris després de l'agressió a un treballador a Picassent, ocorreguda amb dos efectius en lloc de tres. El sindicat reclama protocol, reconeixement com a autoritat i reforços en mòduls conflictius.

Dos jóvens d’Elda creen una sabatilla 100% impresa en 3d i sacsegen el sector del calçat

Callnak Brand, fundada a l'agost a Elda, rep comandes del seu primer model fet íntegrament amb impressió 3d, reciclable i fabricat amb cadena local

La Generalitat detecta empadronats no beneficiaris en vivendes públiques d’Alacant

La Generalitat ha alertat al jutjat que en la promoció pública Els Naus hi ha persones empadronades que no van ser adjudicatàries. La conselleria ha reforçat el control i estudia exercir el dret de tanteig si es planteja una venda.

Un assessor sosté que va estar amb Mazón 25 minuts en el seu despatx abans d’anar al Cecopi

Josep Lanuza va declarar que el expresident va arribar al Palau entre les 19.32 i les 19.42, va romandre uns 25 minuts i va eixir a les 20.00 cap al Cecopi. La seua versió xoca amb la dels escortes i situa l'És-alert de les 20.11 quan ja anaven en ruta.

La setmana comença amb cel poc nuvolós i mínimes a l’alça en la Comunitat Valenciana

Cels poc nuvolosos i boires puntuals marquen l'inici de setmana en la Comunitat Valenciana. Les mínimes pugen lleugerament i les màximes es mantenen.

Les víctimes de la DANA lamenten en Les Corts que la descoordinació va agreujar la tragèdia

Associacions de víctimes han exposat en Les Corts que la falta d'avisos i la descoordinació van agreujar la DANA del 29-O. Reclamen responsabilitats i plans clars.