Merino percep un ‘absolut suport’ de Gènova a Mazón i descarta especular sobre les pròximes eleccions

Critica l’absència de Sánchez en la missa funeral per la dana: “No fa falta esperar a un acte de Sánchez perquè Sánchez acudisca”

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha assegurat que percep un “absolut suport” de la direcció estatal del PP cap al president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la seua gestió de la dana que el passat 29 d’octubre va deixar més de 220 morts en la província de Valencia.

Ara bé, no ha volgut especular sobre si la gestió de la Generalitat fins al final de la legislatura, previst per al 2027, serà suficient per a revertir la posició del PP en les últimes enquestes electorals. “Ni Carlos Mazón ni ningú del Consell estem en càlculs polítics: no podem veure una altra cosa que la necessitat d’ajudar a la gent”.

Així ho ha traslladat en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum, preguntada per si creu que Gènova recolza “sense fissures” al també líder del PPCV i per si en el Consell confien a poder revertir fins al 2027 la situació política actual.

En primer lloc, Merino ha afirmat que, en la seua opinió, la direcció del PP sí recolza “totalment” a Mazón, un poc del que ha sigut “testimoni” en converses i reunions i en el seu contacte amb Gènova.

A més, ha assenyalat que ella està en contacte amb el sotssecretari d’Economia del PP, Juan Bravo, i la vicepresidenta i altres membres de la Generalitat com Susana Cambrer amb altres càrrecs ‘populars’ com el cap del partit, Alberto Núñez Feijóo. “Jo només note absolut suport”, ha dit.

Quant a les pròximes eleccions, la consellera ha descartat que en el Consell estiguen ara en “càlculs polítics” perquè les enquestes, “enquestes són” com va dir fa uns dies Mazón.

“ELS VALENCIANS VEURAN QUI HA ESTAT ACÍ”

“Hem de treballar sense descans, ja arribarà este dia i els valencians veuran com s’ha reaccionat i qui ha estat ací. Cal pensar en l’ara”, ha resolt.

Respecte a la presència del president del Govern, Pedro Sánchez, en les zones afectades per la dana, Merino ha assenyalat que sí va visitar “diverses vegades” La Palma durant la tragèdia del volcà. “Espere que torne perquè no hi ha millor manera que estar prop de la gent afectada”, ha afegit.

Preguntada per l’absència de Sánchez en la missa funeral del passat dilluns per les víctimes de la dana en la Catedral de València, ha insistit que el president “hauria d’haver estat” allí i en què “no valen les excuses” que el Govern estava representat amb l’assistència de tres ministres “per molt que fóra un acte organitzat per l’Arquebisbat”.

“Què més dona, no fa falta esperar-se a un acte organitzat per Pedro Sánchez perquè Pedro Sánchez acudisca. És un moment per a estar tots els dies”, ha retret.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Huit detinguts a Alacant per una trama de xecs falsos que va estafar més de 132.000 euros

La Policia Nacional ha desarticulat a Alacant un grup criminal que falsificava xecs i realitzava altres estafes bancàries, amb un perjuí de més de 132.000 euros a diferents empreses i comerços.

Desmantellada una plantació de marihuana en una vivenda del centre de Santa Pola

La Guàrdia Civil i la Policia Local de Santa Pola han detingut a un home de 36 anys després de desmantellar una plantació de marihuana en una vivenda situada en ple centre urbà, pròxima a centres escolars i a un poliesportiu.

La jutgessa que investiga la dana cita com a testimoni al xofer de la exconsellera Pradas

La jutgessa que investiga la gestió de la dana de 2024 cita a declarar com a testimoni al xofer de la llavors consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, i impulsa noves diligències sobre comunicacions durant l'emergència.

Detingut un menor per quatre robatoris amb força en vivendes habitades a Castelló

La Guàrdia Civil ha detingut a un menor per quatre robatoris amb força en vivendes d'Alcalá de Xivert i Santa Magdalena de Pulpis, un d'ells en grau de temptativa. Part dels objectes sostrets ha sigut recuperada i el cas seguix sota investigació.

Cau a Castelló una xarxa de tràfic internacional de drogues amb set detinguts

La Guàrdia Civil desarticula a Castelló una organització dedicada al tràfic internacional de drogues, amb set detinguts i més de 130 quilos de cocaïna intervinguts.

Juí a Alacant a tres acusats de falsejar altes en la Seguretat Social per a cobrar l’atur

L'Audiència d'Alacant jutja a tres responsables d'una constructora i una gestoria acusats de simular contractes perquè 28 persones accediren a l'atur, amb un suposat perjuí de 235.000 euros.

El Suprem veta la retransmissió en directe del juí a Ábalos pels contractes de màscares

El Tribunal Suprem nega la retransmissió en directe del juí a José Luis Ábalos, el seu exasesor Koldo García i el comisionista Víctor de Aldama per presumptes mossegades en contractes de màscares.

Alliberades unes cent persones a Nules en una macrooperació contra el tràfic

Un dispositiu de la Guàrdia Civil a Nules ha permés alliberar a al voltant d'un centenar de persones i precintar quatre immobles en una investigació judicial per tràfic d'éssers humans que seguix baix secret de sumari.