Merino percep un ‘absolut suport’ de Gènova a Mazón i descarta especular sobre les pròximes eleccions

Critica l’absència de Sánchez en la missa funeral per la dana: “No fa falta esperar a un acte de Sánchez perquè Sánchez acudisca”

VALÈNCIA, 12 (EUROPA PRESS)

La consellera d’Hisenda i Economia, Ruth Merino, ha assegurat que percep un “absolut suport” de la direcció estatal del PP cap al president de la Generalitat, Carlos Mazón, en la seua gestió de la dana que el passat 29 d’octubre va deixar més de 220 morts en la província de Valencia.

Ara bé, no ha volgut especular sobre si la gestió de la Generalitat fins al final de la legislatura, previst per al 2027, serà suficient per a revertir la posició del PP en les últimes enquestes electorals. “Ni Carlos Mazón ni ningú del Consell estem en càlculs polítics: no podem veure una altra cosa que la necessitat d’ajudar a la gent”.

Així ho ha traslladat en un esmorzar informatiu de Nova Economia Fórum, preguntada per si creu que Gènova recolza “sense fissures” al també líder del PPCV i per si en el Consell confien a poder revertir fins al 2027 la situació política actual.

En primer lloc, Merino ha afirmat que, en la seua opinió, la direcció del PP sí recolza “totalment” a Mazón, un poc del que ha sigut “testimoni” en converses i reunions i en el seu contacte amb Gènova.

A més, ha assenyalat que ella està en contacte amb el sotssecretari d’Economia del PP, Juan Bravo, i la vicepresidenta i altres membres de la Generalitat com Susana Cambrer amb altres càrrecs ‘populars’ com el cap del partit, Alberto Núñez Feijóo. “Jo només note absolut suport”, ha dit.

Quant a les pròximes eleccions, la consellera ha descartat que en el Consell estiguen ara en “càlculs polítics” perquè les enquestes, “enquestes són” com va dir fa uns dies Mazón.

“ELS VALENCIANS VEURAN QUI HA ESTAT ACÍ”

“Hem de treballar sense descans, ja arribarà este dia i els valencians veuran com s’ha reaccionat i qui ha estat ací. Cal pensar en l’ara”, ha resolt.

Respecte a la presència del president del Govern, Pedro Sánchez, en les zones afectades per la dana, Merino ha assenyalat que sí va visitar “diverses vegades” La Palma durant la tragèdia del volcà. “Espere que torne perquè no hi ha millor manera que estar prop de la gent afectada”, ha afegit.

Preguntada per l’absència de Sánchez en la missa funeral del passat dilluns per les víctimes de la dana en la Catedral de València, ha insistit que el president “hauria d’haver estat” allí i en què “no valen les excuses” que el Govern estava representat amb l’assistència de tres ministres “per molt que fóra un acte organitzat per l’Arquebisbat”.

“Què més dona, no fa falta esperar-se a un acte organitzat per Pedro Sánchez perquè Pedro Sánchez acudisca. És un moment per a estar tots els dies”, ha retret.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.