Més de 1.000 cursos gratuïts de LABORA en les professions amb més futur

Labora, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, ha obert inscripció per a més de 1.000 cursos gratuïts en la seua pàgina web labora.gva.es dirigits de manera prioritària a persones desocupades. Aquests obriran el termini d’inscripció de manera gradual, a través de l’enllaç https://puntlabora.gva.es/puntlabora/formacion. Han sigut dissenyats per a dotar al seu alumnat de les competències professionals més demandades en els diferents sectors productius de la Comunitat Valenciana. La xifra total, a l’espera d’algunes confirmacions, pot superar els 1.150 cursos. Així, un total de fins a unes 15.000 persones podran beneficiar-se d’aquests plans formatius. Tots ells tenen previst donar principi abans de finalitzar el present any.

La Conselleria d’Economia Sostenible, a través de LABORA, ha destinat, durant aquest exercici, uns 54.000.000 euros per al Pla de Formació, després d’ampliar el pressupost inicial de 46 milions d’euros amb una partida extra per a fer costat als col·lectius vulnerables. D’aquesta manera, hi ha planificats 1.144 cursos fins hui. Aquests es divideixen en 23 famílies professionals, i afavoriran la inserció laboral de milers de persones desocupades, en sectors productius dinàmics, nous i, per tant, amb altes taxes d’ocupació.

Els itineraris formatius tindran lloc tant els centres propis de LABORA Formació, com en entitats col·laboradores, per a les quals hi ha projectats 913 cursos, a més d’altres 141 en centres públics de Formació Professional, i uns 90 corresponents a la Formació Modular Transversal. La majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat de professionalitat oficial (amb tres nivells diferents), acreditant la seua capacitació per a l’acompliment de cada professió. Aquest tipus de documents són especialment valuosos per a les persones desocupades que no compten amb estudis reglats.

Com inscriure’s en els cursos

Els cursos seran publicats progressivament en el portal Punt LABORA https://puntlabora.gva.es/puntlabora/formacion . Molts d’ells ja han obert el termini d’inscripció. El públic interessat podrà utilitzar diferents filtres per a buscar el curs ideal en cada cas, com ara paraules clau, àrees geogràfiques concretes o, com a novetat, la distinció entre els cursos amb termini d’inscripció obert, i aquells que estaran disponibles més endavant. A més, el personal orientador de LABORA també atén diàriament als qui tinguen qualsevol dubte sobre aquest tema, a més d’orientar-los per a triar els programes més s’adapten al seu perfil professional. La sol·licitud per a rebre assessorament personalitzat de manera telefònica es pot tramitar, de manera senzilla, a través del següent enllaç: https://bit.ly/citaformacion.

Un ampli catàleg de cursos

La llista de cursos destaca tant per la seua quantitat com per la seua varietat i accessibilitat. Tots els programes són gratuïts i seran impartits per un professorat expert, amb l’objectiu de garantir una formació qualitativa i adaptada al nou paradigma digital, així com a les particularitats dels diferents sectors productius, i de les diferents províncies i comarques que vertebren el territori valencià.

Així, els cursos de LABORA es classifiquen en 23 famílies professionals diferents: Activitats Físiques i Esportives; Administració i Gestió; Agrària; Arts Gràfiques; Comerç i Màrqueting; Edificació i Obra Civil; Electricitat i Electrònica; Energia i Aigua; Fabricació Mecànica; Hostaleria i Turisme; Imatge Personal; Imatge i So; Indústries Alimentàries; Informàtica i Comunicacions; Instal·lació i Manteniment; Fusta, Moble i Suro; Marítim i Pesquera; Química; Sanitat; Seguretat i Medi Ambient; Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Tèxtil, Confecció i Pell; i Transport i Manteniment de Vehicles.

Plans formatius a mesura de cada territori

Els cursos de LABORA estan adaptats a les necessitats de cada àrea de la Comunitat Valenciana, connectant amb la seua estratègia Avalem Territori. Així, enguany s’han analitzat les àrees productives més destacades de cada comarca, amb l’objectiu de crear itineraris formatius per a oferir a les persones desocupades la possibilitat de trobar una ocupació, amb una perspectiva de proximitat geogràfica.

LABORA reafirma el seu compromís d’atendre les noves necessitats socioeconòmiques de cada zona, renovant la seua oferta d’una forma eficient i prestant especial atenció als col·lectius amb majors dificultats per a aconseguir una òptima ocupabilitat, com poden ser: aquelles majors de 45 anys, les joves, les que tenen diversitat funcional, dones víctimes de violència de gènere, les que es troben sense recursos econòmics; etcètera.

Últimes notícies

Fins a 58 nous jutges en la Comunitat Valenciana amb les 500 places aprovades pel Govern

El Consell de Ministres ha aprovat la creació de 500 places de jutges, 58 d’elles en la Comunitat Valenciana, i 200 de fiscals, amb una ampliació rècord de la planta judicial i fiscal gràcies al nou model de tribunals d’instància.

Onze morts atribuïbles a la calor en només sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat onze morts atribuïbles a la calor en els primers sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana, una xifra molt inferior a les 54 defuncions del mateix període de 2025.

Cullera recupera el búnquer del Faro de la Guerra Civil i l’obrirà a visites

Cullera ha restaurat el búnquer del Faro, construït en 1938 durant la Guerra Civil, i prepara ara la seua musealització per a obrir-lo a les visites públiques.

Compromís acusa l’Ajuntament de València d’un contracte ‘a mida’ per als Bombers

Compromís assegura que l’Ajuntament de València ha adjudicat un contracte ‘a mida’ per a equipar camions de Bombers amb tabletes, amb el preu inflat i irregularitats assenyalades per l’Agència Valenciana Antifrau.

La Generalitat vol mantindre els contractes d’emergència mentre duren les seqüeles de les catàstrofes

El comissionat per a la Recuperació, Raúl Mérida, reclama contractes d’emergència més àgils i flexibilitat per a ajuntaments i afectats per la dana, així com una nova alerta negra per a catàstrofes.

Cinc detinguts a l’Alacantí per explotar repartidors en una empresa de paqueteria

La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que explotava repartidors estrangers en situació irregular a Elda, Petrer, Monòver i Sax, amb jornades abusives i sous precaris.

Més de 9.000 docents ja coneixen la seua comissió de servici per al curs 2026-27

Educació ha avançat un mes la resolució provisional de les comissions de servici per al curs 2026-2027, amb 9.042 destinacions assignades, la majoria a la província de València.

L’aeroport de Castelló arranca 2026 amb rècord de passatgers i més rutes internacionals

L’aeroport de Castelló ha tancat el primer semestre de 2026 amb 148.009 passatgers, un 9 % més que l’any anterior, i amb la xifra més alta de rutes regulars des que funciona la infraestructura.