Més de 1.000 cursos gratuïts de LABORA en les professions amb més futur

Labora, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, ha obert inscripció per a més de 1.000 cursos gratuïts en la seua pàgina web labora.gva.es dirigits de manera prioritària a persones desocupades. Aquests obriran el termini d’inscripció de manera gradual, a través de l’enllaç https://puntlabora.gva.es/puntlabora/formacion. Han sigut dissenyats per a dotar al seu alumnat de les competències professionals més demandades en els diferents sectors productius de la Comunitat Valenciana. La xifra total, a l’espera d’algunes confirmacions, pot superar els 1.150 cursos. Així, un total de fins a unes 15.000 persones podran beneficiar-se d’aquests plans formatius. Tots ells tenen previst donar principi abans de finalitzar el present any.

La Conselleria d’Economia Sostenible, a través de LABORA, ha destinat, durant aquest exercici, uns 54.000.000 euros per al Pla de Formació, després d’ampliar el pressupost inicial de 46 milions d’euros amb una partida extra per a fer costat als col·lectius vulnerables. D’aquesta manera, hi ha planificats 1.144 cursos fins hui. Aquests es divideixen en 23 famílies professionals, i afavoriran la inserció laboral de milers de persones desocupades, en sectors productius dinàmics, nous i, per tant, amb altes taxes d’ocupació.

Els itineraris formatius tindran lloc tant els centres propis de LABORA Formació, com en entitats col·laboradores, per a les quals hi ha projectats 913 cursos, a més d’altres 141 en centres públics de Formació Professional, i uns 90 corresponents a la Formació Modular Transversal. La majoria de les accions formatives oferides permeten que l’alumnat obtinga un certificat de professionalitat oficial (amb tres nivells diferents), acreditant la seua capacitació per a l’acompliment de cada professió. Aquest tipus de documents són especialment valuosos per a les persones desocupades que no compten amb estudis reglats.

Com inscriure’s en els cursos

Els cursos seran publicats progressivament en el portal Punt LABORA https://puntlabora.gva.es/puntlabora/formacion . Molts d’ells ja han obert el termini d’inscripció. El públic interessat podrà utilitzar diferents filtres per a buscar el curs ideal en cada cas, com ara paraules clau, àrees geogràfiques concretes o, com a novetat, la distinció entre els cursos amb termini d’inscripció obert, i aquells que estaran disponibles més endavant. A més, el personal orientador de LABORA també atén diàriament als qui tinguen qualsevol dubte sobre aquest tema, a més d’orientar-los per a triar els programes més s’adapten al seu perfil professional. La sol·licitud per a rebre assessorament personalitzat de manera telefònica es pot tramitar, de manera senzilla, a través del següent enllaç: https://bit.ly/citaformacion.

Un ampli catàleg de cursos

La llista de cursos destaca tant per la seua quantitat com per la seua varietat i accessibilitat. Tots els programes són gratuïts i seran impartits per un professorat expert, amb l’objectiu de garantir una formació qualitativa i adaptada al nou paradigma digital, així com a les particularitats dels diferents sectors productius, i de les diferents províncies i comarques que vertebren el territori valencià.

Així, els cursos de LABORA es classifiquen en 23 famílies professionals diferents: Activitats Físiques i Esportives; Administració i Gestió; Agrària; Arts Gràfiques; Comerç i Màrqueting; Edificació i Obra Civil; Electricitat i Electrònica; Energia i Aigua; Fabricació Mecànica; Hostaleria i Turisme; Imatge Personal; Imatge i So; Indústries Alimentàries; Informàtica i Comunicacions; Instal·lació i Manteniment; Fusta, Moble i Suro; Marítim i Pesquera; Química; Sanitat; Seguretat i Medi Ambient; Serveis Socioculturals i a la Comunitat; Tèxtil, Confecció i Pell; i Transport i Manteniment de Vehicles.

Plans formatius a mesura de cada territori

Els cursos de LABORA estan adaptats a les necessitats de cada àrea de la Comunitat Valenciana, connectant amb la seua estratègia Avalem Territori. Així, enguany s’han analitzat les àrees productives més destacades de cada comarca, amb l’objectiu de crear itineraris formatius per a oferir a les persones desocupades la possibilitat de trobar una ocupació, amb una perspectiva de proximitat geogràfica.

LABORA reafirma el seu compromís d’atendre les noves necessitats socioeconòmiques de cada zona, renovant la seua oferta d’una forma eficient i prestant especial atenció als col·lectius amb majors dificultats per a aconseguir una òptima ocupabilitat, com poden ser: aquelles majors de 45 anys, les joves, les que tenen diversitat funcional, dones víctimes de violència de gènere, les que es troben sense recursos econòmics; etcètera.

Últimes notícies

La gran carpa de Kurios arriba a la platja de Sant Joan d’Alacant fins al 23 d’agost

La companyia canadenca Cirque du Soleil ha alçat a la platja de Sant Joan d’Alacant la gran carpa de Kurios, on oferirà nou funcions setmanals fins al 23 d’agost.

El jutge del Suprem reclama a Se Acabó la Fiesta tota la comptabilitat de la campanya europea

El magistrat del Tribunal Suprem Julián Sánchez Melgar ha ordenat diverses diligències en la causa per finançament il·legal contra l’eurodiputat Luis Pérez Fernández ‘Alvise’, inclosa la petició de tota la comptabilitat del seu partit a les europees de 2024.

El BBVA Open Internacional de València es trasllada a setembre per a fugir de la calor extrema

El BBVA Open Internacional de València disputarà la seua onzena edició del 13 al 20 de setembre, amb l’objectiu de reduir la calor que patien jugadores i afició i reforçar el seu paper com a referent del tennis femení a la ciutat.

Pérez Llorca reclama més inversions estatals per a Alicante en l’assemblea d’INECA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en l’assemblea d’INECA que el Consell està corregint el dèficit inversor a Alicante i ha exigit al Govern central més infraestructures i una finançació autonòmica justa.

El Consell exigix que la nova financiació garantisca un fons de nivellació i que els valencians no queden per baix de la mitjana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha reclamat el mateix fons de nivellació que demanava Arcadi España i ha defensat que la Comunitat Valenciana no quede per davall de la mitjana en el nou sistema de finançament autonòmic. També ha anunciat 10 milions més en 2026 per a millorar la retribució dels funcionaris de Justícia i ha criticat la reducció de jutges de reforç per part del Govern dEspanya.

Més de 3.800 porcs senglars retirats en 2026 a la Comunitat per frenar la sobrepoblació

La Generalitat i el col·lectiu de caçadors han retirat més de 3.800 porcs senglars en el que va de 2026 a la Comunitat Valenciana per reduir danys en cultius, riscos en carretera i prevenir la pesta porcina africana.

La gran carpa de Kurios ja il·lumina la Platja de Sant Joan d’Alacant

Cirque du Soleil ha alçat a la Platja de Sant Joan d’Alacant la gran carpa de Kurios, que oferirà funcions fins al 23 d’agost com a cinquena parada de la gira estatal.

Les empreses que treballen amb Centres Tecnològics són més rendibles, segons un estudi

Un estudi de l’Ivie sobre els Centres Tecnològics Fedit indica que per cada euro invertit es generen 11 euros de PIB i 181 llocs de treball per cada milió invertit, i que les empreses col·laboradores són més rendibles i solvents.