Més de 10.000 persones visiten el MuVIM en un cap de setmana de ‘rècord’ pel Dia Internacional dels Museus

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Més de 10.000 persones han visitat aquest cap de setmana el Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat (MuVIM), unes xifres de “rècord” amb motiu de la programació especial per a celebrar el Dia Internacional i la Nit Europea dels Museus.

Durant el dissabte 18 i el diumenge 19, el MuVIM ha acollit més de 70 activitats per a tots els públics, entre elles, visites guiades conduïdes pels artistes i comissaris de les exposicions, segons ha informat la Diputació de València en un comunicat.

Una de les activitats més destacades en la programació especial del museu ha sigut ‘El nostre lloc al Cosmos’, una nova edició del planetari del MuVIM que estava acompanyada de la fira ‘No és màgia, és ciència!’, on els visitants han pogut aprendre tota classe de curiositats sobre il·lusions òptiques, descobriments científics, astronomia i biologia.

El MuVIM també ha realitzat tallers infantils creatius per als més xicotets, com el de dibuixos còmics. A més, tota la jornada del dissabte va estar amenitzada per dues propostes lúdic-musicals que van congregar a les famílies.

De la mateixa manera, el dissenyador Manuel Fernández i el comissari Josep Lozano van ser els encarregats de conduir dues visites guiades per l’exposició ‘Fashion Art by Manuel Fernández’; les artistes Cuqui Guillén i Cari Roig van explicar als visitants la mostra ‘Els 15 anys d’Equip Límit’, com també ho va fer l’artista Pablo Quesada amb la seua exposició ‘Trames’, o els comissaris Pau Àlvarez i Dolors Pedrós amb ‘Didín Puig, una dona compromesa’ i Ismael Teira amb ‘Felicitat/Infelicitat’.

“DATA ASSENYALADA”

A més, els visitants també han pogut realitzar visites guiades a les exposicions permanents del MuVIM amb recorreguts la Torre Medieval, la biblioteca del museu o la maqueta de la València del segle XVIII dissenyada pel Pare Tosca.

Entre els recorreguts, ha destacat especialment l’exposició “insígnia “del MuVIM, ‘L’aventura del pensament’, que va omplir 15 passades al llarg de tot el cap de setmana, inclosos els nocturns.

El director del MuVIM, Rafael Company, ha assegurat que el Dia Internacional i la Nit Europea dels Museus són una “data assenyalada” en l’agenda del museu. “Any rere any, ens preocupem per a millorar i oferir a la ciutadania una oferta cada vegada més completa, amb activitats realment interessants”, ha destacat.

Per la seua banda, la directora d’activitats didàctiques del MuVIM, Amparo Sampedro, ha posat en valor la xifra de més de 10.000 visitants com un “indicatiu” que el museu “està molt viu i continua superant-se”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.