Més de 10.000 persones visiten el MuVIM en un cap de setmana de ‘rècord’ pel Dia Internacional dels Museus

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Més de 10.000 persones han visitat aquest cap de setmana el Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat (MuVIM), unes xifres de “rècord” amb motiu de la programació especial per a celebrar el Dia Internacional i la Nit Europea dels Museus.

Durant el dissabte 18 i el diumenge 19, el MuVIM ha acollit més de 70 activitats per a tots els públics, entre elles, visites guiades conduïdes pels artistes i comissaris de les exposicions, segons ha informat la Diputació de València en un comunicat.

Una de les activitats més destacades en la programació especial del museu ha sigut ‘El nostre lloc al Cosmos’, una nova edició del planetari del MuVIM que estava acompanyada de la fira ‘No és màgia, és ciència!’, on els visitants han pogut aprendre tota classe de curiositats sobre il·lusions òptiques, descobriments científics, astronomia i biologia.

El MuVIM també ha realitzat tallers infantils creatius per als més xicotets, com el de dibuixos còmics. A més, tota la jornada del dissabte va estar amenitzada per dues propostes lúdic-musicals que van congregar a les famílies.

De la mateixa manera, el dissenyador Manuel Fernández i el comissari Josep Lozano van ser els encarregats de conduir dues visites guiades per l’exposició ‘Fashion Art by Manuel Fernández’; les artistes Cuqui Guillén i Cari Roig van explicar als visitants la mostra ‘Els 15 anys d’Equip Límit’, com també ho va fer l’artista Pablo Quesada amb la seua exposició ‘Trames’, o els comissaris Pau Àlvarez i Dolors Pedrós amb ‘Didín Puig, una dona compromesa’ i Ismael Teira amb ‘Felicitat/Infelicitat’.

“DATA ASSENYALADA”

A més, els visitants també han pogut realitzar visites guiades a les exposicions permanents del MuVIM amb recorreguts la Torre Medieval, la biblioteca del museu o la maqueta de la València del segle XVIII dissenyada pel Pare Tosca.

Entre els recorreguts, ha destacat especialment l’exposició “insígnia “del MuVIM, ‘L’aventura del pensament’, que va omplir 15 passades al llarg de tot el cap de setmana, inclosos els nocturns.

El director del MuVIM, Rafael Company, ha assegurat que el Dia Internacional i la Nit Europea dels Museus són una “data assenyalada” en l’agenda del museu. “Any rere any, ens preocupem per a millorar i oferir a la ciutadania una oferta cada vegada més completa, amb activitats realment interessants”, ha destacat.

Per la seua banda, la directora d’activitats didàctiques del MuVIM, Amparo Sampedro, ha posat en valor la xifra de més de 10.000 visitants com un “indicatiu” que el museu “està molt viu i continua superant-se”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.

La Generalitat estrena la nova planta de residus de Villena després d’una inversió de 12 milions

La Generalitat ha posat en marxa la renovada planta de tractament de residus de Villena, modernitzada i automatitzada després d'una inversió de més de 12 milions i preparada per a reduir al màxim les deixalles que acaben en abocador.

Dansa València porta de nou la dansa als carrers amb el cicle Moviments Urbans

Dansa València rellança el cicle Moviments Urbans per a convertir museus, places i ponts de València en escenaris de dansa contemporània oberts a tots els públics.

Labora llançarà ajudes als ajuntaments per a contractar dones desocupades majors de 45 anys

Labora prepara una nova convocatòria d'ajudes perquè els ajuntaments contracten dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforça la seua xarxa de Espais Labora amb la nova oficina de Burjassot.