Més de 10.000 persones visiten el MuVIM en un cap de setmana de ‘rècord’ pel Dia Internacional dels Museus

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Més de 10.000 persones han visitat aquest cap de setmana el Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat (MuVIM), unes xifres de «rècord» amb motiu de la programació especial per a celebrar el Dia Internacional i la Nit Europea dels Museus.

Durant el dissabte 18 i el diumenge 19, el MuVIM ha acollit més de 70 activitats per a tots els públics, entre elles, visites guiades conduïdes pels artistes i comissaris de les exposicions, segons ha informat la Diputació de València en un comunicat.

Una de les activitats més destacades en la programació especial del museu ha sigut ‘El nostre lloc al Cosmos’, una nova edició del planetari del MuVIM que estava acompanyada de la fira ‘No és màgia, és ciència!’, on els visitants han pogut aprendre tota classe de curiositats sobre il·lusions òptiques, descobriments científics, astronomia i biologia.

El MuVIM també ha realitzat tallers infantils creatius per als més xicotets, com el de dibuixos còmics. A més, tota la jornada del dissabte va estar amenitzada per dues propostes lúdic-musicals que van congregar a les famílies.

De la mateixa manera, el dissenyador Manuel Fernández i el comissari Josep Lozano van ser els encarregats de conduir dues visites guiades per l’exposició ‘Fashion Art by Manuel Fernández’; les artistes Cuqui Guillén i Cari Roig van explicar als visitants la mostra ‘Els 15 anys d’Equip Límit’, com també ho va fer l’artista Pablo Quesada amb la seua exposició ‘Trames’, o els comissaris Pau Àlvarez i Dolors Pedrós amb ‘Didín Puig, una dona compromesa’ i Ismael Teira amb ‘Felicitat/Infelicitat’.

«DATA ASSENYALADA»

A més, els visitants també han pogut realitzar visites guiades a les exposicions permanents del MuVIM amb recorreguts la Torre Medieval, la biblioteca del museu o la maqueta de la València del segle XVIII dissenyada pel Pare Tosca.

Entre els recorreguts, ha destacat especialment l’exposició «insígnia «del MuVIM, ‘L’aventura del pensament’, que va omplir 15 passades al llarg de tot el cap de setmana, inclosos els nocturns.

El director del MuVIM, Rafael Company, ha assegurat que el Dia Internacional i la Nit Europea dels Museus són una «data assenyalada» en l’agenda del museu. «Any rere any, ens preocupem per a millorar i oferir a la ciutadania una oferta cada vegada més completa, amb activitats realment interessants», ha destacat.

Per la seua banda, la directora d’activitats didàctiques del MuVIM, Amparo Sampedro, ha posat en valor la xifra de més de 10.000 visitants com un «indicatiu» que el museu «està molt viu i continua superant-se».

Últimes notícies

Confinament a Serra d’en Galceran i masies desallotjades per quatre incendis a l’interior de Castelló

Quatre incendis forestals actius a l’interior de Castelló han obligat a confinar Serra d'en Galceran i a desallotjar diverses masies disseminades. La Generalitat ha activat el nivell 2 del Pla Especial Front al Risc d’Incendis Forestals i ha mobilitzat la UME.

Fortes tempestes i pedra en l’interior de Castelló amb 26 l/m² a Castellfort en mitja hora

Castellfort ha registrat 26 litres per metre quadrat en mitja hora i Aemet manté l’avís taronja per tempestes fortes amb granís en l’interior nord de Castelló.

Preso sense fiança el propietari del bar acusat de matar un jove a València

Un jutjat d’instrucció de València ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança per al propietari del bar ‘La Esquina Tropical’, detingut per la mort d’un jove de 20 anys aquest dimecres. L’home, de 62 anys i nacionalitat colombiana, està investigat per homicidi i un delicte contra la salut pública.

Foios ompli els carrers per homenatjar Ferran Torres, campió del món

Prop de 7.000 veïns de Foios han omplit l’aparcament del camp de futbol municipal per retre un emotiu homenatge a Ferran Torres, golejador en la final del Mundial. L’Ajuntament ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

Pego arriba als 40 graus i encapçala les temperatures de la Comunitat

Pego ha registrat hui 40 graus i s’ha situat com el municipi més calorós de la Comunitat Valenciana, mentre que Ontinyent, Xàtiva, Oliva i Bicorp s’han quedat prop d’esta marca. La mínima del dia s’ha donat a Vilafranca del Cid, amb 14,6 graus.

Intercepten deu migrants en arribar en patera a una cala de Benidorm

La Policia Nacional ha detingut deu hòmens d’origen algerià, un possible menor, després d’arribar en patera a la cala del Tío Ximo, a Benidorm.

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.
FILMOTECA D'ESTIU