16.3 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Més de 10.000 persones visiten el MuVIM en un cap de setmana de ‘rècord’ pel Dia Internacional dels Museus

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Més de 10.000 persones han visitat aquest cap de setmana el Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat (MuVIM), unes xifres de “rècord” amb motiu de la programació especial per a celebrar el Dia Internacional i la Nit Europea dels Museus.

Durant el dissabte 18 i el diumenge 19, el MuVIM ha acollit més de 70 activitats per a tots els públics, entre elles, visites guiades conduïdes pels artistes i comissaris de les exposicions, segons ha informat la Diputació de València en un comunicat.

Una de les activitats més destacades en la programació especial del museu ha sigut ‘El nostre lloc al Cosmos’, una nova edició del planetari del MuVIM que estava acompanyada de la fira ‘No és màgia, és ciència!’, on els visitants han pogut aprendre tota classe de curiositats sobre il·lusions òptiques, descobriments científics, astronomia i biologia.

El MuVIM també ha realitzat tallers infantils creatius per als més xicotets, com el de dibuixos còmics. A més, tota la jornada del dissabte va estar amenitzada per dues propostes lúdic-musicals que van congregar a les famílies.

De la mateixa manera, el dissenyador Manuel Fernández i el comissari Josep Lozano van ser els encarregats de conduir dues visites guiades per l’exposició ‘Fashion Art by Manuel Fernández’; les artistes Cuqui Guillén i Cari Roig van explicar als visitants la mostra ‘Els 15 anys d’Equip Límit’, com també ho va fer l’artista Pablo Quesada amb la seua exposició ‘Trames’, o els comissaris Pau Àlvarez i Dolors Pedrós amb ‘Didín Puig, una dona compromesa’ i Ismael Teira amb ‘Felicitat/Infelicitat’.

“DATA ASSENYALADA”

A més, els visitants també han pogut realitzar visites guiades a les exposicions permanents del MuVIM amb recorreguts la Torre Medieval, la biblioteca del museu o la maqueta de la València del segle XVIII dissenyada pel Pare Tosca.

Entre els recorreguts, ha destacat especialment l’exposició “insígnia “del MuVIM, ‘L’aventura del pensament’, que va omplir 15 passades al llarg de tot el cap de setmana, inclosos els nocturns.

El director del MuVIM, Rafael Company, ha assegurat que el Dia Internacional i la Nit Europea dels Museus són una “data assenyalada” en l’agenda del museu. “Any rere any, ens preocupem per a millorar i oferir a la ciutadania una oferta cada vegada més completa, amb activitats realment interessants”, ha destacat.

Per la seua banda, la directora d’activitats didàctiques del MuVIM, Amparo Sampedro, ha posat en valor la xifra de més de 10.000 visitants com un “indicatiu” que el museu “està molt viu i continua superant-se”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.