Més de 10.000 persones visiten el MuVIM en un cap de setmana de ‘rècord’ pel Dia Internacional dels Museus

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

Més de 10.000 persones han visitat aquest cap de setmana el Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat (MuVIM), unes xifres de «rècord» amb motiu de la programació especial per a celebrar el Dia Internacional i la Nit Europea dels Museus.

Durant el dissabte 18 i el diumenge 19, el MuVIM ha acollit més de 70 activitats per a tots els públics, entre elles, visites guiades conduïdes pels artistes i comissaris de les exposicions, segons ha informat la Diputació de València en un comunicat.

Una de les activitats més destacades en la programació especial del museu ha sigut ‘El nostre lloc al Cosmos’, una nova edició del planetari del MuVIM que estava acompanyada de la fira ‘No és màgia, és ciència!’, on els visitants han pogut aprendre tota classe de curiositats sobre il·lusions òptiques, descobriments científics, astronomia i biologia.

El MuVIM també ha realitzat tallers infantils creatius per als més xicotets, com el de dibuixos còmics. A més, tota la jornada del dissabte va estar amenitzada per dues propostes lúdic-musicals que van congregar a les famílies.

De la mateixa manera, el dissenyador Manuel Fernández i el comissari Josep Lozano van ser els encarregats de conduir dues visites guiades per l’exposició ‘Fashion Art by Manuel Fernández’; les artistes Cuqui Guillén i Cari Roig van explicar als visitants la mostra ‘Els 15 anys d’Equip Límit’, com també ho va fer l’artista Pablo Quesada amb la seua exposició ‘Trames’, o els comissaris Pau Àlvarez i Dolors Pedrós amb ‘Didín Puig, una dona compromesa’ i Ismael Teira amb ‘Felicitat/Infelicitat’.

«DATA ASSENYALADA»

A més, els visitants també han pogut realitzar visites guiades a les exposicions permanents del MuVIM amb recorreguts la Torre Medieval, la biblioteca del museu o la maqueta de la València del segle XVIII dissenyada pel Pare Tosca.

Entre els recorreguts, ha destacat especialment l’exposició «insígnia «del MuVIM, ‘L’aventura del pensament’, que va omplir 15 passades al llarg de tot el cap de setmana, inclosos els nocturns.

El director del MuVIM, Rafael Company, ha assegurat que el Dia Internacional i la Nit Europea dels Museus són una «data assenyalada» en l’agenda del museu. «Any rere any, ens preocupem per a millorar i oferir a la ciutadania una oferta cada vegada més completa, amb activitats realment interessants», ha destacat.

Per la seua banda, la directora d’activitats didàctiques del MuVIM, Amparo Sampedro, ha posat en valor la xifra de més de 10.000 visitants com un «indicatiu» que el museu «està molt viu i continua superant-se».

Últimes notícies

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.