Més de 300 persones treballen en el dispositiu especial de RTVE per al Benidorm Fest 2025

MADRID/ALACANT, 21 (EUROPA PRESS)

Més de 300 persones treballen en el dispositiu especial que RTVE ha engegat per a la celebració de la quarta edició del Benidorm Fest, els primers assajos del qual comencen este dimarts al Palau d’Esports l’Illa de Benidorm.

Segons ha detallat la Corporació, 33 persones són tècnics que operaran les quatre unitats mòbils que s’utilitzaran per a la retransmissió. Entre elles es troba la tipus F, la unitat mòbil més completa que disposa RTVE i configurada per a un total de 18 càmeres. Esta unitat també es va utilitzar a Eurovisió Junior 2024 a Madrid el passat mes de novembre.

Respecte a les càmeres que s’utilitzaran en les tres gales, ha detallat que figuren diverses robotitzades, quatre caps calents, una railcam que recorrerà tot el perímetre de l’escenari, una càmera zenital, dues steadycam, per a assegurar una mobilitat total en l’escenari, i una cablecam, la mateixa que es va utilitzar en Eurovisió Junior a Madrid i que proporcionarà impressionants imatges aèries. D’altra banda, amb 5.000 metres de cablejat, s’han instal·lat uns 500 aparells d’il·luminació i sis generadors.

Després de deu dies de muntatge, l’escenari del festival ja està llest. Com a novetat, enguany l’escenari principal és triangular. Té quasi 30 metres d’ample i compta amb una gran pantalla triangular en el sòl de 20 metres de longitud. “Hem obert l’escenari perquè done sensació de més amplitud i que el públic estiga més integrat”, ha afirmat Ana María Bordas, codirectora del Benidorm Fest.

L’estructura té dos accessos laterals formats per dos grans escales i el pic del triangle queda situat cap al públic. El frontal de l’escenari està format per una estructura de costat al costat del pavelló, ocupant pràcticament tot l’ample del recinte. En la part central, està instal·lada una pantalla vertical de grans dimensions que és, de nou, de forma triangular.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.