Més de 300 persones treballen en el dispositiu especial de RTVE per al Benidorm Fest 2025

MADRID/ALACANT, 21 (EUROPA PRESS)

Més de 300 persones treballen en el dispositiu especial que RTVE ha engegat per a la celebració de la quarta edició del Benidorm Fest, els primers assajos del qual comencen este dimarts al Palau d’Esports l’Illa de Benidorm.

Segons ha detallat la Corporació, 33 persones són tècnics que operaran les quatre unitats mòbils que s’utilitzaran per a la retransmissió. Entre elles es troba la tipus F, la unitat mòbil més completa que disposa RTVE i configurada per a un total de 18 càmeres. Esta unitat també es va utilitzar a Eurovisió Junior 2024 a Madrid el passat mes de novembre.

Respecte a les càmeres que s’utilitzaran en les tres gales, ha detallat que figuren diverses robotitzades, quatre caps calents, una railcam que recorrerà tot el perímetre de l’escenari, una càmera zenital, dues steadycam, per a assegurar una mobilitat total en l’escenari, i una cablecam, la mateixa que es va utilitzar en Eurovisió Junior a Madrid i que proporcionarà impressionants imatges aèries. D’altra banda, amb 5.000 metres de cablejat, s’han instal·lat uns 500 aparells d’il·luminació i sis generadors.

Després de deu dies de muntatge, l’escenari del festival ja està llest. Com a novetat, enguany l’escenari principal és triangular. Té quasi 30 metres d’ample i compta amb una gran pantalla triangular en el sòl de 20 metres de longitud. «Hem obert l’escenari perquè done sensació de més amplitud i que el públic estiga més integrat», ha afirmat Ana María Bordas, codirectora del Benidorm Fest.

L’estructura té dos accessos laterals formats per dos grans escales i el pic del triangle queda situat cap al públic. El frontal de l’escenari està format per una estructura de costat al costat del pavelló, ocupant pràcticament tot l’ample del recinte. En la part central, està instal·lada una pantalla vertical de grans dimensions que és, de nou, de forma triangular.

Últimes notícies

Chelva i Utiel freguen els 40 graus en una nova jornada de calor extrema

Les màximes han arribat hui fins als 39,8 graus en municipis de linterior de la província de València, en una jornada amb avís taronja dAemet per calor extrema. Ademuz ha tornat a batre el seu rècord de temperatura més alta en un mes de setembre.

Els col·lectius valencianistes criden a buidar Mestalla fins al minut 19 contra Lim

Diversos col·lectius d’aficionats del València CF han demanat que els abonats no entren a Mestalla davant del Barcelona fins al minut 19, en una nova protesta contra la gestió de Peter Lim i Meriton.

El nou finançament autonòmic tira avant amb el suport de Catalunya i Canàries

El Consell de Política Fiscal i Financera ha aprovat la proposta de reforma del finançament autonòmic de Hisenda amb el suport de Catalunya i Canàries, que preveu 20.975 milions d’euros addicionals per a les comunitats autònomes en 2027.

La companyia valenciana La Hongaresa celebra 30 anys amb l’estrena de ‘Coro’ a Buenos Aires

La Hongaresa, companyia de teatre de Puerto de Sagunto, complix 30 anys d’escenari i ho celebra a Buenos Aires amb l’estrena absoluta de ‘Coro’, després d’una intensa residència artística amb tres muntatges en cartell.

El PP exige que l’alcalde de Villena explique en Les Corts el robatori del tresor del museu

El PP ha sol·licitat que l’alcalde de Villena comparega en la comissió d’Educació i Cultura de Les Corts per detallar el robatori del tresor del MUVI i les mesures de seguretat del museu.

El Vila-real busca la primera victòria en La Ceràmica davant un Deportivo invicte

El Vila-real juga este dissabte el primer partit en La Ceràmica contra un Deportivo invicte i recent ascendit, amb la baixa sensible de Juan Foyth i el dubte de diversos titulars en tots dos equips.

TJ Shorts es presenta com a nou líder del vestidor del Valencia Basket

El base nord-americà amb passaport de Macedònia del Nord TJ Shorts s’ha presentat amb el Valencia Basket amb l’objectiu de liderar el projecte ‘taronja’ i reforçar la química del vestidor des del primer dia.

La jutgessa de la DANA nega una investigació prospectiva sobre Mazón

La jutgessa de Catarroja que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha rebutjat que existisca una investigació prospectiva sobre Carlos Mazón, recordant que és una persona aforada com a diputat autonòmic.