Més de 300 persones treballen en el dispositiu especial de RTVE per al Benidorm Fest 2025

MADRID/ALACANT, 21 (EUROPA PRESS)

Més de 300 persones treballen en el dispositiu especial que RTVE ha engegat per a la celebració de la quarta edició del Benidorm Fest, els primers assajos del qual comencen este dimarts al Palau d’Esports l’Illa de Benidorm.

Segons ha detallat la Corporació, 33 persones són tècnics que operaran les quatre unitats mòbils que s’utilitzaran per a la retransmissió. Entre elles es troba la tipus F, la unitat mòbil més completa que disposa RTVE i configurada per a un total de 18 càmeres. Esta unitat també es va utilitzar a Eurovisió Junior 2024 a Madrid el passat mes de novembre.

Respecte a les càmeres que s’utilitzaran en les tres gales, ha detallat que figuren diverses robotitzades, quatre caps calents, una railcam que recorrerà tot el perímetre de l’escenari, una càmera zenital, dues steadycam, per a assegurar una mobilitat total en l’escenari, i una cablecam, la mateixa que es va utilitzar en Eurovisió Junior a Madrid i que proporcionarà impressionants imatges aèries. D’altra banda, amb 5.000 metres de cablejat, s’han instal·lat uns 500 aparells d’il·luminació i sis generadors.

Després de deu dies de muntatge, l’escenari del festival ja està llest. Com a novetat, enguany l’escenari principal és triangular. Té quasi 30 metres d’ample i compta amb una gran pantalla triangular en el sòl de 20 metres de longitud. «Hem obert l’escenari perquè done sensació de més amplitud i que el públic estiga més integrat», ha afirmat Ana María Bordas, codirectora del Benidorm Fest.

L’estructura té dos accessos laterals formats per dos grans escales i el pic del triangle queda situat cap al públic. El frontal de l’escenari està format per una estructura de costat al costat del pavelló, ocupant pràcticament tot l’ample del recinte. En la part central, està instal·lada una pantalla vertical de grans dimensions que és, de nou, de forma triangular.

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.