10.3 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Més de 300 persones treballen en el dispositiu especial de RTVE per al Benidorm Fest 2025

MADRID/ALACANT, 21 (EUROPA PRESS)

Més de 300 persones treballen en el dispositiu especial que RTVE ha engegat per a la celebració de la quarta edició del Benidorm Fest, els primers assajos del qual comencen este dimarts al Palau d’Esports l’Illa de Benidorm.

Segons ha detallat la Corporació, 33 persones són tècnics que operaran les quatre unitats mòbils que s’utilitzaran per a la retransmissió. Entre elles es troba la tipus F, la unitat mòbil més completa que disposa RTVE i configurada per a un total de 18 càmeres. Esta unitat també es va utilitzar a Eurovisió Junior 2024 a Madrid el passat mes de novembre.

Respecte a les càmeres que s’utilitzaran en les tres gales, ha detallat que figuren diverses robotitzades, quatre caps calents, una railcam que recorrerà tot el perímetre de l’escenari, una càmera zenital, dues steadycam, per a assegurar una mobilitat total en l’escenari, i una cablecam, la mateixa que es va utilitzar en Eurovisió Junior a Madrid i que proporcionarà impressionants imatges aèries. D’altra banda, amb 5.000 metres de cablejat, s’han instal·lat uns 500 aparells d’il·luminació i sis generadors.

Després de deu dies de muntatge, l’escenari del festival ja està llest. Com a novetat, enguany l’escenari principal és triangular. Té quasi 30 metres d’ample i compta amb una gran pantalla triangular en el sòl de 20 metres de longitud. “Hem obert l’escenari perquè done sensació de més amplitud i que el públic estiga més integrat”, ha afirmat Ana María Bordas, codirectora del Benidorm Fest.

L’estructura té dos accessos laterals formats per dos grans escales i el pic del triangle queda situat cap al públic. El frontal de l’escenari està format per una estructura de costat al costat del pavelló, ocupant pràcticament tot l’ample del recinte. En la part central, està instal·lada una pantalla vertical de grans dimensions que és, de nou, de forma triangular.

Últimes notícies

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga la mort d'un xiquet de 13 anys comesa este dissabte a la vesprada a Sueca, després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.