12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Més de 400 castellonencs celebraran el dissabte el dia del veí al Palau de la Festa

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

La ciutat de Castelló va celebrar ahir el Consell Municipal de Participació Ciutadana en el saló de plens de l’Ajuntament, on, entre altres assumptes, es va tractar la celebració del Dia del Veí que tindrà lloc dissabte que ve al Palau de la Festa, on s’espera l’assistència de més de 400 persones.

L’edil de Participació Ciutadana a l’Ajuntament de Castelló, Paco Cabañero, ha destacat que s’ha recuperat la celebració del dia del veí “per a posar en valor la labor diària d’estes associacions i col·lectius que treballen de forma totalment desinteressada en pro de la ciutat”. “Gràcies a ells Castelló és una ciutat plena de vida en tots i cadascun dels barris i este esdeveniment és una forma d’agrair i visibilitzar tot este treball”, ha dit.

Així doncs, fins a 45 són els col·lectius veïnals de Castelló que estaran representats i que instal·laran una sèrie de stands informatius que se situaran a l’interior del Palau i en els quals es veurà una mostra de les seues iniciatives i activitats. Posteriorment la Banda Municipal oferirà un concert i culminarà la jornada amb un multitudinari menjar de germanor.

Cabañero ha agraït la implicació i el treball de totes les associacions i ha destacat que “és molt important la labor que es realitza des de tots els col·lectius veïnals”. “Castelló compta amb un ampli teixit associatiu i per la nostra banda volem deixar patent que este govern seguirà posant tots els mitjans a la seua disposició per a fomentar la participació ciutadana i la presa de decisions sobre assumptes importants de la ciutat”, ha afegit.

SESSIÓ DEL CONSELL MUNICIPAL

En un altre ordre d’assumptes el Consell Municipal de Participació Ciutadana va tractar altres temes com l’engegada del grup de treball d’Urbanisme i Infraestructures. L’edil ha indicat que “és el segon grup de treball que s’engega ja que el de ciutadania i participació va ser el primer i ara falta que es presente un tercer grup que tractarà les àrees d’Innovació i Impuls econòmic”.

Últimes notícies

Compromís ha demanat canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar reconeixements públics

Compromís ha demanat canviar el nom de l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar honors al cantant després de la investigació oberta per la fiscalia. PP i PSPV-PSOE han demanat prudència i apel·len a la presumpció d'innocència mentres avança el cas.

Les infeccions per grip han caigut quasi a la mitat en la Comunitat Valenciana en una setmana

La incidència de grip ha baixat a 121 per 100.000, un 48,2% menys que la setmana prèvia. El VRS ha pujat, la COVID-19 seguix sense casos i els ingressos greus han disminuït.

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer amb més seguretat i inspeccions

El Consell avança el nou reglament de bous al carrer després de la participació ciutadana, amb inspeccions periòdiques, més seguretat, benestar animal i protocols davant el clima.

Detenen a un policia nacional per agressió sexual a una agent en pràctiques a València

Un policia nacional ha sigut detingut a València per presumptes tocaments a una agent en pràctiques durant un menjar de treball al desembre. Va ser arrestat el 9 de gener i passe a disposició judicial eixe mateix dia.

La jutgessa de la DANA cita al xofer de Mazón i a l’Advocacia de la Generalitat Valenciana

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha anomenat com a testimonis al xofer de Carlos Mazón i a responsables de l'Advocacia de la Generalitat. El calendari de compareixences arranca el 27 de gener i s'estén fins al 27 de febrer.

Detingut a Orihuela per enganyar i coaccionar al seu gendre per a obligar-lo a delinquir

La Policia Nacional ha detingut a Orihuela a un home de 45 anys que, segons la denúncia, va enganyar el seu gendre per a portar-lo a Espanya i forçar-lo a delinquir amb violència i amenaces. El sospitós ha sigut posat a disposició judicial per tràfic d'éssers humans, detenció il·legal, lesions i amenaces greus.

Robles condecora a quatre alcaldes per la dana i a cinc militars pels incendis

Defensa ha reconegut a regidors de Letur, Mira, Loriguilla i Sedaví pel seu suport després de la dana i a cinc efectius de la UME per la seua labor en els incendis.

Els reis recorren l’exposició que narra 160 anys de transformació de València

Els monarques han visitat en el CCCC la mostra 'La transformació de València 1866-2026'. El recorregut connecta 30 fites urbanes amb portades i anàlisis.