Més de 400 castellonencs celebraran el dissabte el dia del veí al Palau de la Festa

CASTELLÓ, 11 (EUROPA PRESS)-

La ciutat de Castelló va celebrar ahir el Consell Municipal de Participació Ciutadana en el saló de plens de l’Ajuntament, on, entre altres assumptes, es va tractar la celebració del Dia del Veí que tindrà lloc dissabte que ve al Palau de la Festa, on s’espera l’assistència de més de 400 persones.

L’edil de Participació Ciutadana a l’Ajuntament de Castelló, Paco Cabañero, ha destacat que s’ha recuperat la celebració del dia del veí «per a posar en valor la labor diària d’estes associacions i col·lectius que treballen de forma totalment desinteressada en pro de la ciutat». «Gràcies a ells Castelló és una ciutat plena de vida en tots i cadascun dels barris i este esdeveniment és una forma d’agrair i visibilitzar tot este treball», ha dit.

Així doncs, fins a 45 són els col·lectius veïnals de Castelló que estaran representats i que instal·laran una sèrie de stands informatius que se situaran a l’interior del Palau i en els quals es veurà una mostra de les seues iniciatives i activitats. Posteriorment la Banda Municipal oferirà un concert i culminarà la jornada amb un multitudinari menjar de germanor.

Cabañero ha agraït la implicació i el treball de totes les associacions i ha destacat que «és molt important la labor que es realitza des de tots els col·lectius veïnals». «Castelló compta amb un ampli teixit associatiu i per la nostra banda volem deixar patent que este govern seguirà posant tots els mitjans a la seua disposició per a fomentar la participació ciutadana i la presa de decisions sobre assumptes importants de la ciutat», ha afegit.

SESSIÓ DEL CONSELL MUNICIPAL

En un altre ordre d’assumptes el Consell Municipal de Participació Ciutadana va tractar altres temes com l’engegada del grup de treball d’Urbanisme i Infraestructures. L’edil ha indicat que «és el segon grup de treball que s’engega ja que el de ciutadania i participació va ser el primer i ara falta que es presente un tercer grup que tractarà les àrees d’Innovació i Impuls econòmic».

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.