Més del 95% dels docents valencians exigeix una revisió de les seues retribucions

Una enquesta realitzada pel sindicat ANPE de la Comunitat Valenciana publicada aquest dijous revela el descontentament en gran part dels docents valencians. Segons les dades, un 95% dels enquestats exigeix una revisió de les seues retribucions per a compensar la pèrdua de poder adquisitiu que el col·lectiu “ve acumulant des de 2010”, denuncien des del sindicat.

Una pèrdua que s’ha vist accentuada per la creixent inflació que ha fet que “la pujada del 2% de l’inici d’any es quede en una mera anècdota”, exposa ANPE. L’enquesta també apunta que el 86% dels docents es considera agreujat enfront de la resta de funcionaris d’altres cossos “al no comptar amb dies ‘moscosos’ per a poder atendre assumptes propis”.

La situació dels centres no és molt més falaguera a la vista de les dades recollides. El 94% dels docents considera que han d’augmentar-se les plantilles dels centres per a poder aplicar satisfactòriament el plurilingüisme i el model d’inclusió, especialment tenint en compte que la majoria d’alumnat que requereix mesures especials pertany a centres públics.

Més del 95% considera imprescindible una reducció de les ràtios per a poder oferir una atenció més directa i individualitzada al seu alumnat, una reducció de la càrrega burocràtica en els centres i la necessitat de comptar amb personal administratiu en tots ells i en la quantitat adequada, “mesura fonamental per a poder centrar-se en la que hauria de ser la seua labor fonamental: ensenyar”, indiquen des del sindicat.

També pot constatar-se com s’exigeix a la Conselleria que abandone les seues reticències al canvi i que faça un pas més a l’hora de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar. Així ho reflecteix el fet que un 92% dels docents reclamen la posada en marxa del procediment del ‘Concursillo’, que ja està en funcionament en altres comunitats amb resultats positius contrastats.

Finalment, el 80% del professorat considera imprescindible que els centres compten amb personal sanitari com a mesura de seguretat en els centres i per a descarregar responsabilitats als docents que “ni estan preparats per a elles ni són part de les seues atribucions”, recorda ANPE.

Últimes notícies

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.