Més del 95% dels docents valencians exigeix una revisió de les seues retribucions

Una enquesta realitzada pel sindicat ANPE de la Comunitat Valenciana publicada aquest dijous revela el descontentament en gran part dels docents valencians. Segons les dades, un 95% dels enquestats exigeix una revisió de les seues retribucions per a compensar la pèrdua de poder adquisitiu que el col·lectiu “ve acumulant des de 2010”, denuncien des del sindicat.

Una pèrdua que s’ha vist accentuada per la creixent inflació que ha fet que “la pujada del 2% de l’inici d’any es quede en una mera anècdota”, exposa ANPE. L’enquesta també apunta que el 86% dels docents es considera agreujat enfront de la resta de funcionaris d’altres cossos “al no comptar amb dies ‘moscosos’ per a poder atendre assumptes propis”.

La situació dels centres no és molt més falaguera a la vista de les dades recollides. El 94% dels docents considera que han d’augmentar-se les plantilles dels centres per a poder aplicar satisfactòriament el plurilingüisme i el model d’inclusió, especialment tenint en compte que la majoria d’alumnat que requereix mesures especials pertany a centres públics.

Més del 95% considera imprescindible una reducció de les ràtios per a poder oferir una atenció més directa i individualitzada al seu alumnat, una reducció de la càrrega burocràtica en els centres i la necessitat de comptar amb personal administratiu en tots ells i en la quantitat adequada, “mesura fonamental per a poder centrar-se en la que hauria de ser la seua labor fonamental: ensenyar”, indiquen des del sindicat.

També pot constatar-se com s’exigeix a la Conselleria que abandone les seues reticències al canvi i que faça un pas més a l’hora de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar. Així ho reflecteix el fet que un 92% dels docents reclamen la posada en marxa del procediment del ‘Concursillo’, que ja està en funcionament en altres comunitats amb resultats positius contrastats.

Finalment, el 80% del professorat considera imprescindible que els centres compten amb personal sanitari com a mesura de seguretat en els centres i per a descarregar responsabilitats als docents que “ni estan preparats per a elles ni són part de les seues atribucions”, recorda ANPE.

Últimes notícies

Una nova tecnologia ajuda a reduir l’ansietat abans d’una operació a La Fe

L’ITI i l’IIS La Fe han desenvolupat MIXCARE, una solució que combina realitat mixta i sensors no invasius per a ajudar els pacients a controlar l’ansietat abans d’una operació i reduir, quan siga possible, la medicació ansiolítica.

La jutgessa rebutja el careo demanat per Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent pel telèfon de la dana

La jutgessa que investiga la dana ha denegat el careo sol·licitat per Emilio Argüeso amb l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, sobre una telefonada clau la vesprada de la tragèdia, i ha confirmat la petició d’informació a Chiva i Utiel sobre els avisos d’Emergències.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que premia l’assistència de la passada temporada.

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.

Els evacuats d’Azuébar passen la nit al Seminari de Sogorb amb monitors i projector per al Espanya‑Portugal

Quaranta-una persones d’Azuébar han passat la nit al Seminari de Sogorb per l’incendi de Soneja, amb aliments, llits, monitors per als xiquets i la previsió d’un projector per vore el partit Espanya‑Portugal si no poden tornar hui a casa.