Més del 95% dels docents valencians exigeix una revisió de les seues retribucions

Una enquesta realitzada pel sindicat ANPE de la Comunitat Valenciana publicada aquest dijous revela el descontentament en gran part dels docents valencians. Segons les dades, un 95% dels enquestats exigeix una revisió de les seues retribucions per a compensar la pèrdua de poder adquisitiu que el col·lectiu “ve acumulant des de 2010”, denuncien des del sindicat.

Una pèrdua que s’ha vist accentuada per la creixent inflació que ha fet que “la pujada del 2% de l’inici d’any es quede en una mera anècdota”, exposa ANPE. L’enquesta també apunta que el 86% dels docents es considera agreujat enfront de la resta de funcionaris d’altres cossos “al no comptar amb dies ‘moscosos’ per a poder atendre assumptes propis”.

La situació dels centres no és molt més falaguera a la vista de les dades recollides. El 94% dels docents considera que han d’augmentar-se les plantilles dels centres per a poder aplicar satisfactòriament el plurilingüisme i el model d’inclusió, especialment tenint en compte que la majoria d’alumnat que requereix mesures especials pertany a centres públics.

Més del 95% considera imprescindible una reducció de les ràtios per a poder oferir una atenció més directa i individualitzada al seu alumnat, una reducció de la càrrega burocràtica en els centres i la necessitat de comptar amb personal administratiu en tots ells i en la quantitat adequada, “mesura fonamental per a poder centrar-se en la que hauria de ser la seua labor fonamental: ensenyar”, indiquen des del sindicat.

També pot constatar-se com s’exigeix a la Conselleria que abandone les seues reticències al canvi i que faça un pas més a l’hora de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar. Així ho reflecteix el fet que un 92% dels docents reclamen la posada en marxa del procediment del ‘Concursillo’, que ja està en funcionament en altres comunitats amb resultats positius contrastats.

Finalment, el 80% del professorat considera imprescindible que els centres compten amb personal sanitari com a mesura de seguretat en els centres i per a descarregar responsabilitats als docents que “ni estan preparats per a elles ni són part de les seues atribucions”, recorda ANPE.

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.