Tot el territori valencià en alerta màxima per l’empitjorament de la perillosa gota freda

Imatge de Xàbia

Es preveu un temporal de primera classe este dijous en el sud de València i en Alacant | AVAMET

 

Este dimecres ja s’han fet notar els primers indicis dels efectes de la gota freda sobre el nostre territori. Han arribat les primeres precipitacions i arruixons, amb algunes tempestes, i també el vent fort i la mala mar han sigut els altres protagonistes de la jornada. Però pareix que no n’hi ha hagut suficient i este dijous el temps empitjora encara més en el sud de la comunitat.

 

Tot i que les previsions de la formació d’un xicotet cicló mediterrani o ‘Medicane’ en les costes d’Alacant i Múrcia han anat a la baixa, les condicions meteorològiques seguiran sent perilloses. En este sentit, AEMET ha pujat les alertes per tempestes fortes i pluges torrencials al màxim del nivell de risc, amb alertes roges.

 

 

Això voldrà dir que en la mitat sud del territori podran caure més de 90 l/m2 en una hora i acumular-se fins a 180 l/m2 en migdia. Una situació excepcional i molt perillosa. S’aconsella evitar les rieres i rambles per les possibles crescudes dels rius. El vent també bufarà amb intensitat, amb ratxes que superaran els 70 km/h i hi haurà fort onatge amb ones que podran arribar fins als 3 metres d’alçada.

 

Temps més tranquil en el nord

La pertorbació anirà avançant lentament cap al sud de la península ibèrica i això portarà que en les comarques del nord el temps millore amb els pas de les hores. Pel matí encara hi haurà alguns núvols i amb la possibilitat d’alguna precipitació dèbil, sobretot de matinada i primeres hores del matí. Però, a partir de migdia, el sol anirà guanyant terreny.

Mapa de la previsió per a este dijous tarda

Mapa de la previsió per a este dijous de vesprada | AEMET

 

Les temperatures seguiran sent de plena tardor en la província d’Alacant i el sud de València, mentres que en la mitat nord de la comunitat, amb més sol i millor temps, els termòmetres pujaran i ho faran de manera moderada en la província de Castelló, amb un ambient més propi de finals d’estiu.

 

Las torres de tormenta serán muy espectaculares este fin de semana

Les pluges i tempestes es mantindran este divendres | Alberto Lunas

 

Divendres no fa net

El fort temporal seguirà un dia més en la mitat sud del territori, amb alertes taronges i roges per pluges fortes, vent intens i mala mar. I és que la pertorbació, començarà a viatjar cap al nord de la península fent que les pluges no només es concentren en el sud, sinó que en punts de Castelló i de València també hi arribaran.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La ciutadania europea ja pot posar denúncies en línia davant la Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil ha obert el seu sistema de denúncia telemàtica a la ciutadania europea amb identificació electrònica reconeguda pel Reglament eIDAS.

Elx dona llum verda a la rehabilitació integral del Convent de la Mercè, amb més de 10 milions

L’Ajuntament d’Elx ha aprovat el projecte per a rehabilitar íntegrament el Convent de la Mercè, amb una inversió de més de 10 milions finançada per la Generalitat, per a crear un nou espai cultural i ciutadà. Les obres, amb un termini estimat de tres anys, inclouen la recuperació dels elements patrimonials i l’adaptació dels antics espais conventuals a nous usos públics.

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.
FILMOTECA D'ESTIU