Tot el territori valencià en alerta màxima per l’empitjorament de la perillosa gota freda

Imatge de Xàbia

Es preveu un temporal de primera classe este dijous en el sud de València i en Alacant | AVAMET

 

Este dimecres ja s’han fet notar els primers indicis dels efectes de la gota freda sobre el nostre territori. Han arribat les primeres precipitacions i arruixons, amb algunes tempestes, i també el vent fort i la mala mar han sigut els altres protagonistes de la jornada. Però pareix que no n’hi ha hagut suficient i este dijous el temps empitjora encara més en el sud de la comunitat.

 

Tot i que les previsions de la formació d’un xicotet cicló mediterrani o ‘Medicane’ en les costes d’Alacant i Múrcia han anat a la baixa, les condicions meteorològiques seguiran sent perilloses. En este sentit, AEMET ha pujat les alertes per tempestes fortes i pluges torrencials al màxim del nivell de risc, amb alertes roges.

 

 

Això voldrà dir que en la mitat sud del territori podran caure més de 90 l/m2 en una hora i acumular-se fins a 180 l/m2 en migdia. Una situació excepcional i molt perillosa. S’aconsella evitar les rieres i rambles per les possibles crescudes dels rius. El vent també bufarà amb intensitat, amb ratxes que superaran els 70 km/h i hi haurà fort onatge amb ones que podran arribar fins als 3 metres d’alçada.

 

Temps més tranquil en el nord

La pertorbació anirà avançant lentament cap al sud de la península ibèrica i això portarà que en les comarques del nord el temps millore amb els pas de les hores. Pel matí encara hi haurà alguns núvols i amb la possibilitat d’alguna precipitació dèbil, sobretot de matinada i primeres hores del matí. Però, a partir de migdia, el sol anirà guanyant terreny.

Mapa de la previsió per a este dijous tarda

Mapa de la previsió per a este dijous de vesprada | AEMET

 

Les temperatures seguiran sent de plena tardor en la província d’Alacant i el sud de València, mentres que en la mitat nord de la comunitat, amb més sol i millor temps, els termòmetres pujaran i ho faran de manera moderada en la província de Castelló, amb un ambient més propi de finals d’estiu.

 

Las torres de tormenta serán muy espectaculares este fin de semana

Les pluges i tempestes es mantindran este divendres | Alberto Lunas

 

Divendres no fa net

El fort temporal seguirà un dia més en la mitat sud del territori, amb alertes taronges i roges per pluges fortes, vent intens i mala mar. I és que la pertorbació, començarà a viatjar cap al nord de la península fent que les pluges no només es concentren en el sud, sinó que en punts de Castelló i de València també hi arribaran.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Desarticulada una xarxa xinesa de prostitució amb 16 detinguts i 26 dones alliberades

La Policia Nacional ha detingut 16 integrants d'una xarxa xinesa de prostitució i ha alliberat 26 dones explotades sexualment en sis províncies, entre elles València, on s'han produït quatre arrestos i s'han clausurat onze prostíbuls.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres, de 15 a 22 hores, l’avís groc per pluges intenses i tempestes a l’interior sud de Castelló i nord de València, i manté avisos per calor en punts de les tres províncies.