Tot el territori valencià en alerta màxima per l’empitjorament de la perillosa gota freda

Imatge de Xàbia

Es preveu un temporal de primera classe este dijous en el sud de València i en Alacant | AVAMET

 

Este dimecres ja s’han fet notar els primers indicis dels efectes de la gota freda sobre el nostre territori. Han arribat les primeres precipitacions i arruixons, amb algunes tempestes, i també el vent fort i la mala mar han sigut els altres protagonistes de la jornada. Però pareix que no n’hi ha hagut suficient i este dijous el temps empitjora encara més en el sud de la comunitat.

 

Tot i que les previsions de la formació d’un xicotet cicló mediterrani o ‘Medicane’ en les costes d’Alacant i Múrcia han anat a la baixa, les condicions meteorològiques seguiran sent perilloses. En este sentit, AEMET ha pujat les alertes per tempestes fortes i pluges torrencials al màxim del nivell de risc, amb alertes roges.

 

 

Això voldrà dir que en la mitat sud del territori podran caure més de 90 l/m2 en una hora i acumular-se fins a 180 l/m2 en migdia. Una situació excepcional i molt perillosa. S’aconsella evitar les rieres i rambles per les possibles crescudes dels rius. El vent també bufarà amb intensitat, amb ratxes que superaran els 70 km/h i hi haurà fort onatge amb ones que podran arribar fins als 3 metres d’alçada.

 

Temps més tranquil en el nord

La pertorbació anirà avançant lentament cap al sud de la península ibèrica i això portarà que en les comarques del nord el temps millore amb els pas de les hores. Pel matí encara hi haurà alguns núvols i amb la possibilitat d’alguna precipitació dèbil, sobretot de matinada i primeres hores del matí. Però, a partir de migdia, el sol anirà guanyant terreny.

Mapa de la previsió per a este dijous tarda

Mapa de la previsió per a este dijous de vesprada | AEMET

 

Les temperatures seguiran sent de plena tardor en la província d’Alacant i el sud de València, mentres que en la mitat nord de la comunitat, amb més sol i millor temps, els termòmetres pujaran i ho faran de manera moderada en la província de Castelló, amb un ambient més propi de finals d’estiu.

 

Las torres de tormenta serán muy espectaculares este fin de semana

Les pluges i tempestes es mantindran este divendres | Alberto Lunas

 

Divendres no fa net

El fort temporal seguirà un dia més en la mitat sud del territori, amb alertes taronges i roges per pluges fortes, vent intens i mala mar. I és que la pertorbació, començarà a viatjar cap al nord de la península fent que les pluges no només es concentren en el sud, sinó que en punts de Castelló i de València també hi arribaran.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un centenar d’equips directius anuncia la seua dimissió en suport a la vaga docent en la Comunitat Valenciana

Un centenar d'equips directius de 300 centres de la Comunitat Valenciana anuncia que presentarà la seua dimissió en bloc per a recolzar la vaga indefinida del professorat i exigir més recursos per a l'escola pública.

Quique Llopis afronta en Xiamen la seua segona parada en la Lliga Diamant

Quique Llopis serà l'únic atleta espanyol en la reunió de la Lliga Diamant de Xiamen, on repetirà dol en els 110 metres barres abans del seu gran objectiu de l'estiu: l'Europeu de Birmingham.

Detingut un jove per tràfic de drogues en un festival de música electrònica a Montanejos

La Guàrdia Civil va detindre a un jove per tràfic de drogues durant el festival Dies de Camp a Montanejos i va tramitar 90 denúncies administratives per tinença i consum d'estupefaents en espais públics.

Pérez Llorca acusa el ministre Espanya de desatendre a la Comunitat Valenciana i el finançament autonòmic

El president Juanfran Pérez Llorca retrau al ministre Arcadi España que encara no haja respost a la seua petició de reunió i denúncia el retard en inversions ferroviàries, ajudes per la dana i finançament per a la Comunitat Valenciana.

PP i Vox bloquegen la tramitació de la taxa turística en Les Corts Valencianes

PP i Vox han unit forces en Les Corts per a impedir la tramitació de dos proposicions de llei del PSPV-PSOE i Compromís que buscaven implantar una taxa turística en la Comunitat Valenciana. El ple sí ha aprovat iniciatives sobre indemnitzacions a agricultors i defensa del sector citrícola.

Les Corts es detenen un minut per l’assassinat masclista de Dolores

El ple de Les Corts Valencianes guarda un minut de silenci per l'assassinat masclista d'una dona i el seu fill en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores, confirmat per Igualtat com a crim de violència de gènere.

El Ciutat de València tanca la temporada amb 386.026 espectadors i una mitjana superior a 20.000 per partit

El Ciutat de València ha reunit 386.026 espectadors en la temporada 25-26, amb una mitjana d'una mica més de 20.300 aficionats per partit del Llevant en LaLiga EA Sports.

El guàrdia civil de Dolores va matar a la seua dona i fill mentres dormien i després es va suïcidar

La investigació confirma que el guàrdia civil de Dolores va disparar a la seua dona i fill quan estaven en el llit, sense possibilitat de defensa, i després es va suïcidar en el passadís.