Tot el territori valencià en alerta màxima per l’empitjorament de la perillosa gota freda

Imatge de Xàbia

Es preveu un temporal de primera classe este dijous en el sud de València i en Alacant | AVAMET

 

Este dimecres ja s’han fet notar els primers indicis dels efectes de la gota freda sobre el nostre territori. Han arribat les primeres precipitacions i arruixons, amb algunes tempestes, i també el vent fort i la mala mar han sigut els altres protagonistes de la jornada. Però pareix que no n’hi ha hagut suficient i este dijous el temps empitjora encara més en el sud de la comunitat.

 

Tot i que les previsions de la formació d’un xicotet cicló mediterrani o ‘Medicane’ en les costes d’Alacant i Múrcia han anat a la baixa, les condicions meteorològiques seguiran sent perilloses. En este sentit, AEMET ha pujat les alertes per tempestes fortes i pluges torrencials al màxim del nivell de risc, amb alertes roges.

 

 

Això voldrà dir que en la mitat sud del territori podran caure més de 90 l/m2 en una hora i acumular-se fins a 180 l/m2 en migdia. Una situació excepcional i molt perillosa. S’aconsella evitar les rieres i rambles per les possibles crescudes dels rius. El vent també bufarà amb intensitat, amb ratxes que superaran els 70 km/h i hi haurà fort onatge amb ones que podran arribar fins als 3 metres d’alçada.

 

Temps més tranquil en el nord

La pertorbació anirà avançant lentament cap al sud de la península ibèrica i això portarà que en les comarques del nord el temps millore amb els pas de les hores. Pel matí encara hi haurà alguns núvols i amb la possibilitat d’alguna precipitació dèbil, sobretot de matinada i primeres hores del matí. Però, a partir de migdia, el sol anirà guanyant terreny.

Mapa de la previsió per a este dijous tarda

Mapa de la previsió per a este dijous de vesprada | AEMET

 

Les temperatures seguiran sent de plena tardor en la província d’Alacant i el sud de València, mentres que en la mitat nord de la comunitat, amb més sol i millor temps, els termòmetres pujaran i ho faran de manera moderada en la província de Castelló, amb un ambient més propi de finals d’estiu.

 

Las torres de tormenta serán muy espectaculares este fin de semana

Les pluges i tempestes es mantindran este divendres | Alberto Lunas

 

Divendres no fa net

El fort temporal seguirà un dia més en la mitat sud del territori, amb alertes taronges i roges per pluges fortes, vent intens i mala mar. I és que la pertorbació, començarà a viatjar cap al nord de la península fent que les pluges no només es concentren en el sud, sinó que en punts de Castelló i de València també hi arribaran.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE revela que les brises marines al Mediterrani occidental s’han afeblit fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx la seua capacitat per a refrescar ciutats com València.

Les brises marines del Mediterrani es debiliten un 17 % per l’escalfament global i les onades de calor

Un estudi del CIDE amb dades de 41 anys demostra que les brises marines del Mediterrani occidental s’han debilitat fins a un 17 %, sobretot a Balears i a la costa mediterrània espanyola, cosa que reduïx el seu efecte refrescant durant les onades de calor.

Amenaça de 40 graus dijous i divendres en comarques de València i Alacant per l’ona de calor

Aemet ha activat avisos taronja i grocs dijous i divendres en zones de València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus, amb especial incidència a l’interior valencià i la Vega Baja.

Un home detingut per coaccionar menors en xarxes socials per a obtindre material íntim

La Policia Nacional ha detingut un home de 42 anys acusat d’enganar i coaccionar menors a través de perfils falsos en xarxes socials per a aconseguir imatges íntimes. La investigació, iniciada per diversos casos similars en Espanya, ha permés identificar quatre víctimes i no es descarta que n’hi haja més.

Retencions de fins a sis quilòmetres en la V-31 per un accident sense ferits

Un accident sense ferits en la V-31, Pista de Silla, ha provocat este dimecres al matí fins a quasi nou quilòmetres de retencions, que encara eren de cinc o sis quilòmetres cap a València a les 9.00 hores.

Les veus del Misteri d’Elx porten la Festa a la històrica església St. Etheldreda’s de Londres

Les veus del Misteri d'Elx ofereixen este divendres un concert a la St. Etheldreda's Roman Catholic Church de Londres, coincidint amb el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i amb un clar objectiu de projecció turística d'Elx.

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.