Tot el territori valencià en alerta màxima per l’empitjorament de la perillosa gota freda

Imatge de Xàbia

Es preveu un temporal de primera classe este dijous en el sud de València i en Alacant | AVAMET

 

Este dimecres ja s’han fet notar els primers indicis dels efectes de la gota freda sobre el nostre territori. Han arribat les primeres precipitacions i arruixons, amb algunes tempestes, i també el vent fort i la mala mar han sigut els altres protagonistes de la jornada. Però pareix que no n’hi ha hagut suficient i este dijous el temps empitjora encara més en el sud de la comunitat.

 

Tot i que les previsions de la formació d’un xicotet cicló mediterrani o ‘Medicane’ en les costes d’Alacant i Múrcia han anat a la baixa, les condicions meteorològiques seguiran sent perilloses. En este sentit, AEMET ha pujat les alertes per tempestes fortes i pluges torrencials al màxim del nivell de risc, amb alertes roges.

 

 

Això voldrà dir que en la mitat sud del territori podran caure més de 90 l/m2 en una hora i acumular-se fins a 180 l/m2 en migdia. Una situació excepcional i molt perillosa. S’aconsella evitar les rieres i rambles per les possibles crescudes dels rius. El vent també bufarà amb intensitat, amb ratxes que superaran els 70 km/h i hi haurà fort onatge amb ones que podran arribar fins als 3 metres d’alçada.

 

Temps més tranquil en el nord

La pertorbació anirà avançant lentament cap al sud de la península ibèrica i això portarà que en les comarques del nord el temps millore amb els pas de les hores. Pel matí encara hi haurà alguns núvols i amb la possibilitat d’alguna precipitació dèbil, sobretot de matinada i primeres hores del matí. Però, a partir de migdia, el sol anirà guanyant terreny.

Mapa de la previsió per a este dijous tarda

Mapa de la previsió per a este dijous de vesprada | AEMET

 

Les temperatures seguiran sent de plena tardor en la província d’Alacant i el sud de València, mentres que en la mitat nord de la comunitat, amb més sol i millor temps, els termòmetres pujaran i ho faran de manera moderada en la província de Castelló, amb un ambient més propi de finals d’estiu.

 

Las torres de tormenta serán muy espectaculares este fin de semana

Les pluges i tempestes es mantindran este divendres | Alberto Lunas

 

Divendres no fa net

El fort temporal seguirà un dia més en la mitat sud del territori, amb alertes taronges i roges per pluges fortes, vent intens i mala mar. I és que la pertorbació, començarà a viatjar cap al nord de la península fent que les pluges no només es concentren en el sud, sinó que en punts de Castelló i de València també hi arribaran.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.