Fresca matinera i ambient més càlid al migdia este dimecres

Sol

Ambient solejat i més calorós este dimecres | Pili Rius

 

Este dimarts s’ha notat el canvi d’aires que ha portat el sistema frontal que el dilluns va deixar un temps més ennuvolat i amb alguns arruixons. El canvi d’oratge ha vingut amb aire fresc que ha fet caure els termòmetres de manera considerable, especialment, les mínimes.

 

De matí, la sensació i l’ambient eren freds. Fa dies que hem deixat arrere l’estiu, però encara no havíem apreciat una refrescada que portara aires de tardor. Però hui sí que ho hem notat i els termòmetres, en alguns casos, han registrat mínimes de només 3º i 4º en punts de l’interior del nord i del centre del territori valencià. De totes maneres, en general les temperatures s’han mogut entre els 10º i 15º.

 

Les màximes també han quedat més curtes este dimarts, però no s’ha notat tant com les mínimes. El sol, que ha dominat, ha ajudat a què la fresca no fora tan pronunciada. El vent també ha sigut notícia, amb ventades fortes per damunt dels 80 km/h en punts del Maestrat. En el centre i el sud les ratxes de vent han arribat fins als 50 km/h, però clarament a la baixa a partir del migdia.

 

Mapa de la previsió per a este dimecres

Mapa de la previsió per a este dimecres | AEMET

 

La pròxima jornada, este dimecres, l’oratge es presentarà igual de solejat però més tranquil, ja que de vent no se n’espera. Per tant, podrem apreciar demà un dimecres de sol amb algun núvol alt i prim totalment decoratiu.

 

Més calor que dimarts

El fred este dimecres només es notarà de matí, ja que les temperatures mínimes es mantindran intactes. Els termòmetres tornaran a quedar entre els 10º i 15º de manera generalitzada, sent més baixes en l’interior i en les zones de muntanya, a on tornaran ha haver alguns valors entre els 4º i 6º.

 

Ara bé, les màximes si que experimentaran una pujada, entre 2º i 4º, i amb el sol com a protagonista farà que l’ambient de tardor ja no es note gens. Els valors de temperatura màxima quedaran entre els 23º i 28º, en general, sent els més alts a les localitats que es troben entre Xàtiva i Sagunt.

 

Temperatures màximes previstes per aquest dimecres

Temperatures màximes previstes per a dimecres | AEMET

 

Els pròxims canvis queden lluny

La següent tongada de pluges i de fred en els mapes la situen a partir d’inicis de la setmana que ve. Caldrà esperar encara tota la setmana amb unes temperatures lleugerament per damunt de les habituals, i amb un oratge que es presentarà tranquil, amb alguns matisos de cara el cap de setmana.

 

A partir de dilluns següent, si els mapes seguixen indicant el mateix, arribarà una massa d’aire fred polar que farà caure en picat les temperatures, amb un ambient hivernal, i també arribarien pluges destacables. Caldrà estar atents estos dies per a anar sabent com es configura el canvi radical d’oratge.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.

La nit dona un xicotet respir al gran incendi de la Vall d’Uixó però seguix fora de control

La nit ha sigut lleugerament més favorable en la Vall d’Uixó i la Serra d’Espadà, però l’incendi forestal continua actiu, sense control i amb condicions encara adverses de temperatura, humitat i vent.

L’erosió costanera pel canvi climàtic ja colpeja tots els continents

La tercera edició del World Ocean Assessment alerta que l’erosió costanera causada pel canvi climàtic afecta totes les zones del món, augmenta la contaminació per plàstics i creix el paper clau de l’aqüicultura en la seguretat alimentària futura.

Nit de por a la Vall d’Uixò amb el foc acostant-se al nucli urbà

La Vall d'Uixò ha passat una nit llarga i complicada pel gran incendi forestal iniciat dissabte, que ha obligat a desallotjar entre 7.000 i 8.000 veïns i ha acostat el foc al nucli urbà.

Els mitjans aeris tornen a actuar en l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control

Els mitjans aeris s’han reincorporat este diumenge a l’extinció de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones en una quinzena de municipis de Castelló.