Fresca matinera i ambient més càlid al migdia este dimecres

Sol

Ambient solejat i més calorós este dimecres | Pili Rius

 

Este dimarts s’ha notat el canvi d’aires que ha portat el sistema frontal que el dilluns va deixar un temps més ennuvolat i amb alguns arruixons. El canvi d’oratge ha vingut amb aire fresc que ha fet caure els termòmetres de manera considerable, especialment, les mínimes.

 

De matí, la sensació i l’ambient eren freds. Fa dies que hem deixat arrere l’estiu, però encara no havíem apreciat una refrescada que portara aires de tardor. Però hui sí que ho hem notat i els termòmetres, en alguns casos, han registrat mínimes de només 3º i 4º en punts de l’interior del nord i del centre del territori valencià. De totes maneres, en general les temperatures s’han mogut entre els 10º i 15º.

 

Les màximes també han quedat més curtes este dimarts, però no s’ha notat tant com les mínimes. El sol, que ha dominat, ha ajudat a què la fresca no fora tan pronunciada. El vent també ha sigut notícia, amb ventades fortes per damunt dels 80 km/h en punts del Maestrat. En el centre i el sud les ratxes de vent han arribat fins als 50 km/h, però clarament a la baixa a partir del migdia.

 

Mapa de la previsió per a este dimecres

Mapa de la previsió per a este dimecres | AEMET

 

La pròxima jornada, este dimecres, l’oratge es presentarà igual de solejat però més tranquil, ja que de vent no se n’espera. Per tant, podrem apreciar demà un dimecres de sol amb algun núvol alt i prim totalment decoratiu.

 

Més calor que dimarts

El fred este dimecres només es notarà de matí, ja que les temperatures mínimes es mantindran intactes. Els termòmetres tornaran a quedar entre els 10º i 15º de manera generalitzada, sent més baixes en l’interior i en les zones de muntanya, a on tornaran ha haver alguns valors entre els 4º i 6º.

 

Ara bé, les màximes si que experimentaran una pujada, entre 2º i 4º, i amb el sol com a protagonista farà que l’ambient de tardor ja no es note gens. Els valors de temperatura màxima quedaran entre els 23º i 28º, en general, sent els més alts a les localitats que es troben entre Xàtiva i Sagunt.

 

Temperatures màximes previstes per aquest dimecres

Temperatures màximes previstes per a dimecres | AEMET

 

Els pròxims canvis queden lluny

La següent tongada de pluges i de fred en els mapes la situen a partir d’inicis de la setmana que ve. Caldrà esperar encara tota la setmana amb unes temperatures lleugerament per damunt de les habituals, i amb un oratge que es presentarà tranquil, amb alguns matisos de cara el cap de setmana.

 

A partir de dilluns següent, si els mapes seguixen indicant el mateix, arribarà una massa d’aire fred polar que farà caure en picat les temperatures, amb un ambient hivernal, i també arribarien pluges destacables. Caldrà estar atents estos dies per a anar sabent com es configura el canvi radical d’oratge.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detenen a una parella per abandonar una xiqueta de dos anys en un aparcament del centre d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha detingut una parella per tindre en estat d’abandó una xiqueta de dos anys i mig en un aparcament del centre de la ciutat. La menor ha sigut atesa a l’hospital i queda sota custòdia provisional en un centre d’acollida.

Ona de calor extrema amb fins a 43 graus i tempestes fortes esta vesprada a Alacant

La Comunitat Valenciana viu hui el punt àlgid de l’ona de calor, amb fins a 43 graus a l’interior i prelitoral de València i Alacant i tempestes vespertines localment fortes en zones d’Alacant.

Les nits tòrrides deixen quasi 30 graus en diversos punts d’Alacant

La Comunitat Valenciana ha patit una altra nit tòrrida, amb valors pròxims als 30 graus en diversos punts d’Alacant i mínimes que no han baixat dels 25 graus en moltes zones.

Així afectarà l’avís roig per calor extrema a la Comunitat Valenciana aquest dijous

La Comunitat Valenciana activarà aquest dijous l’avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, en plena ona de calor que colpeja Espanya.

Aemet activa avís roig per calor extrema al sud de València i d’Alacant amb fins a 42 graus

Aemet ha activat l’avís roig per temperatures de fins a 42 graus al litoral sud de València i d’Alacant, amb altres nivells d’alerta per calor, tronades i forts vents a la Comunitat Valenciana.

Rescatades dues pateres amb 43 persones a bord i tres patrons detinguts a la costa d’Alacant

S’han rescatat 43 persones, huit d’elles menors, de dues pateres davant la costa d’Alacant i la Policia Nacional ha detingut tres presumptes patrons acusats de facilitar la immigració il·legal.

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.