Fresca matinera i ambient més càlid al migdia este dimecres

Sol

Ambient solejat i més calorós este dimecres | Pili Rius

 

Este dimarts s’ha notat el canvi d’aires que ha portat el sistema frontal que el dilluns va deixar un temps més ennuvolat i amb alguns arruixons. El canvi d’oratge ha vingut amb aire fresc que ha fet caure els termòmetres de manera considerable, especialment, les mínimes.

 

De matí, la sensació i l’ambient eren freds. Fa dies que hem deixat arrere l’estiu, però encara no havíem apreciat una refrescada que portara aires de tardor. Però hui sí que ho hem notat i els termòmetres, en alguns casos, han registrat mínimes de només 3º i 4º en punts de l’interior del nord i del centre del territori valencià. De totes maneres, en general les temperatures s’han mogut entre els 10º i 15º.

 

Les màximes també han quedat més curtes este dimarts, però no s’ha notat tant com les mínimes. El sol, que ha dominat, ha ajudat a què la fresca no fora tan pronunciada. El vent també ha sigut notícia, amb ventades fortes per damunt dels 80 km/h en punts del Maestrat. En el centre i el sud les ratxes de vent han arribat fins als 50 km/h, però clarament a la baixa a partir del migdia.

 

Mapa de la previsió per a este dimecres

Mapa de la previsió per a este dimecres | AEMET

 

La pròxima jornada, este dimecres, l’oratge es presentarà igual de solejat però més tranquil, ja que de vent no se n’espera. Per tant, podrem apreciar demà un dimecres de sol amb algun núvol alt i prim totalment decoratiu.

 

Més calor que dimarts

El fred este dimecres només es notarà de matí, ja que les temperatures mínimes es mantindran intactes. Els termòmetres tornaran a quedar entre els 10º i 15º de manera generalitzada, sent més baixes en l’interior i en les zones de muntanya, a on tornaran ha haver alguns valors entre els 4º i 6º.

 

Ara bé, les màximes si que experimentaran una pujada, entre 2º i 4º, i amb el sol com a protagonista farà que l’ambient de tardor ja no es note gens. Els valors de temperatura màxima quedaran entre els 23º i 28º, en general, sent els més alts a les localitats que es troben entre Xàtiva i Sagunt.

 

Temperatures màximes previstes per aquest dimecres

Temperatures màximes previstes per a dimecres | AEMET

 

Els pròxims canvis queden lluny

La següent tongada de pluges i de fred en els mapes la situen a partir d’inicis de la setmana que ve. Caldrà esperar encara tota la setmana amb unes temperatures lleugerament per damunt de les habituals, i amb un oratge que es presentarà tranquil, amb alguns matisos de cara el cap de setmana.

 

A partir de dilluns següent, si els mapes seguixen indicant el mateix, arribarà una massa d’aire fred polar que farà caure en picat les temperatures, amb un ambient hivernal, i també arribarien pluges destacables. Caldrà estar atents estos dies per a anar sabent com es configura el canvi radical d’oratge.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Nova nit tòrrida al litoral valencià amb fins a 28,4 ºC a Tabarca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb mínimes de fins a 28,4 graus a Tabarca i 27,8 a Santa Pola, i alerta groga per calor i fenòmens costaners.

Espanya restablix durant 30 dies els controls a viatgers procedents d’Itàlia

El BOE ha publicat l’orde d’Interior que reactiva durant trenta dies els controls fronterers a viatgers procedents d’Itàlia per la pressió migratòria en la ruta del Mediterrani central.

Així es preparen quatre punts clau per a vore l’eclipsi solar total del 12 d’agost

Galícia, Guadalajara, Aragó i Balears ultimen dispositius especials de seguretat, mobilitat i divulgació per a observar l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost. València també serà un dels punts privilegiats de la franja de totalitat.

Cauen a Elx cinc acusats d’estafar compravendes d’or amb joies falses

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx un grup que ha col·locat com a or macís joies falses en establiments de compravenda, amb almenys nou operacions i cinc detinguts.

Tres ferits en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla

Un home de 55 anys, una dona de 24 i un jove de 19 han resultat ferits esta matinada en la platja d’Altea per l’impacte d’una carcassa del Castell de l’Olla.

L’incendi forestal de Castelló es concentra en dos fronts a Catí i Tírig

Els efectius contra l’incendi de Castelló treballen hui en dos fronts a Catí i Tírig, amb 300 professionals i 19 mitjans aeris mobilitzats.

Diakhaby demana a l’afició del València més unitat amb el club i la plantilla

Mouctar Diakhaby reclama després del Trofeu Taronja que l’afició del València CF es tanque files amb el club i l’equip en un any que considera clau. El central també analitza l’expulsió de Gayà i explica com es troba després de set mesos de baixa.

La pressió per l’impacte científic resta felicitat al personal investigador

Una recerca d’Ingenio, la UPV i la UV conclou que la pressió per aconseguir impacte científic pot reduir la satisfacció del personal investigador, tot i el reconeixement acadèmic.