Fresca matinera i ambient més càlid al migdia este dimecres

Sol

Ambient solejat i més calorós este dimecres | Pili Rius

 

Este dimarts s’ha notat el canvi d’aires que ha portat el sistema frontal que el dilluns va deixar un temps més ennuvolat i amb alguns arruixons. El canvi d’oratge ha vingut amb aire fresc que ha fet caure els termòmetres de manera considerable, especialment, les mínimes.

 

De matí, la sensació i l’ambient eren freds. Fa dies que hem deixat arrere l’estiu, però encara no havíem apreciat una refrescada que portara aires de tardor. Però hui sí que ho hem notat i els termòmetres, en alguns casos, han registrat mínimes de només 3º i 4º en punts de l’interior del nord i del centre del territori valencià. De totes maneres, en general les temperatures s’han mogut entre els 10º i 15º.

 

Les màximes també han quedat més curtes este dimarts, però no s’ha notat tant com les mínimes. El sol, que ha dominat, ha ajudat a què la fresca no fora tan pronunciada. El vent també ha sigut notícia, amb ventades fortes per damunt dels 80 km/h en punts del Maestrat. En el centre i el sud les ratxes de vent han arribat fins als 50 km/h, però clarament a la baixa a partir del migdia.

 

Mapa de la previsió per a este dimecres

Mapa de la previsió per a este dimecres | AEMET

 

La pròxima jornada, este dimecres, l’oratge es presentarà igual de solejat però més tranquil, ja que de vent no se n’espera. Per tant, podrem apreciar demà un dimecres de sol amb algun núvol alt i prim totalment decoratiu.

 

Més calor que dimarts

El fred este dimecres només es notarà de matí, ja que les temperatures mínimes es mantindran intactes. Els termòmetres tornaran a quedar entre els 10º i 15º de manera generalitzada, sent més baixes en l’interior i en les zones de muntanya, a on tornaran ha haver alguns valors entre els 4º i 6º.

 

Ara bé, les màximes si que experimentaran una pujada, entre 2º i 4º, i amb el sol com a protagonista farà que l’ambient de tardor ja no es note gens. Els valors de temperatura màxima quedaran entre els 23º i 28º, en general, sent els més alts a les localitats que es troben entre Xàtiva i Sagunt.

 

Temperatures màximes previstes per aquest dimecres

Temperatures màximes previstes per a dimecres | AEMET

 

Els pròxims canvis queden lluny

La següent tongada de pluges i de fred en els mapes la situen a partir d’inicis de la setmana que ve. Caldrà esperar encara tota la setmana amb unes temperatures lleugerament per damunt de les habituals, i amb un oratge que es presentarà tranquil, amb alguns matisos de cara el cap de setmana.

 

A partir de dilluns següent, si els mapes seguixen indicant el mateix, arribarà una massa d’aire fred polar que farà caure en picat les temperatures, amb un ambient hivernal, i també arribarien pluges destacables. Caldrà estar atents estos dies per a anar sabent com es configura el canvi radical d’oratge.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Bernabé reclama unitat contra la violència masclista: una lluita de tots

La delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, demana la unitat de tota la societat i de totes les institucions per a fer front a la violència masclista després de l’assassinat d’una dona a Callosa de Segura.

El professorat torna als carrers de València mentres Educació els cita a negociar demà

Milers de docents de l’ensenyament públic no universitari es manifesten a València en el 19é dia lectiu de vaga indefinida, mentre la Conselleria d’Educació els convoca a una nova mesa sectorial este divendres.

Papi Robles augura que Mónica Oltra serà la pròxima alcaldessa de València

La portaveu de Compromís a lAjuntament de València, Papi Robles, dona per fet que Mónica Oltra encapçalarà la candidatura municipal i assegura que la coalició ja ha posat en marxa els tràmits interns per a ratificar-la.

Bernabé replica a Catalá per l’acampada de docents: No sóc una governadora civil

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, defensa la protesta docent a la plaça de la Verge i acusa l’alcaldessa Maria José Catalá de reclamar actuacions pròpies d’una governadora civil dels temps que ella enyora.

Irene Montero reclama recuperar des del carrer el rumb que veu perdut en el Govern de Sánchez

La dirigent de Podemos i eurodiputada Irene Montero acusa el Govern de Pedro Sánchez d'estar podrit i d'haver perdut el lideratge progressista, i apel·la a recuperar el rumb amb mobilitzacions als carrers, en el marc de la vaga indefinida de docents a València.

Educació cita els sindicats docents a una nova reunió de negociació este divendres

La Conselleria d'Educació ha convocat per a este divendres a les 16.00 hores una nova reunió de la mesa de negociació amb els sindicats docents, en plena vaga indefinida del professorat de l'ensenyament públic no universitari, que complirà la seua vintena jornada lectiva.

Braxton Key avisa: cal començar els quarts de final amb més intensitat

Braxton Key, ala-pivot del Valencia Basket, reclama començar amb més energia el segon partit de quarts de final de la Lliga Endesa a la pista del Surne Bilbao Basket després d’haver hagut de remuntar en el tram final del primer duel.

València es vesteix de flors pels 700 anys del Corpus amb un tapís de 180 quilos

València celebra els 700 anys del Corpus Christi amb una decoració floral especial al recorregut de la processó i un gran tapís commemoratiu de 180 quilos de flor a la façana de la Basílica de la Mare de Déu.