Fresca matinera i ambient més càlid al migdia este dimecres

Sol

Ambient solejat i més calorós este dimecres | Pili Rius

 

Este dimarts s’ha notat el canvi d’aires que ha portat el sistema frontal que el dilluns va deixar un temps més ennuvolat i amb alguns arruixons. El canvi d’oratge ha vingut amb aire fresc que ha fet caure els termòmetres de manera considerable, especialment, les mínimes.

 

De matí, la sensació i l’ambient eren freds. Fa dies que hem deixat arrere l’estiu, però encara no havíem apreciat una refrescada que portara aires de tardor. Però hui sí que ho hem notat i els termòmetres, en alguns casos, han registrat mínimes de només 3º i 4º en punts de l’interior del nord i del centre del territori valencià. De totes maneres, en general les temperatures s’han mogut entre els 10º i 15º.

 

Les màximes també han quedat més curtes este dimarts, però no s’ha notat tant com les mínimes. El sol, que ha dominat, ha ajudat a què la fresca no fora tan pronunciada. El vent també ha sigut notícia, amb ventades fortes per damunt dels 80 km/h en punts del Maestrat. En el centre i el sud les ratxes de vent han arribat fins als 50 km/h, però clarament a la baixa a partir del migdia.

 

Mapa de la previsió per a este dimecres

Mapa de la previsió per a este dimecres | AEMET

 

La pròxima jornada, este dimecres, l’oratge es presentarà igual de solejat però més tranquil, ja que de vent no se n’espera. Per tant, podrem apreciar demà un dimecres de sol amb algun núvol alt i prim totalment decoratiu.

 

Més calor que dimarts

El fred este dimecres només es notarà de matí, ja que les temperatures mínimes es mantindran intactes. Els termòmetres tornaran a quedar entre els 10º i 15º de manera generalitzada, sent més baixes en l’interior i en les zones de muntanya, a on tornaran ha haver alguns valors entre els 4º i 6º.

 

Ara bé, les màximes si que experimentaran una pujada, entre 2º i 4º, i amb el sol com a protagonista farà que l’ambient de tardor ja no es note gens. Els valors de temperatura màxima quedaran entre els 23º i 28º, en general, sent els més alts a les localitats que es troben entre Xàtiva i Sagunt.

 

Temperatures màximes previstes per aquest dimecres

Temperatures màximes previstes per a dimecres | AEMET

 

Els pròxims canvis queden lluny

La següent tongada de pluges i de fred en els mapes la situen a partir d’inicis de la setmana que ve. Caldrà esperar encara tota la setmana amb unes temperatures lleugerament per damunt de les habituals, i amb un oratge que es presentarà tranquil, amb alguns matisos de cara el cap de setmana.

 

A partir de dilluns següent, si els mapes seguixen indicant el mateix, arribarà una massa d’aire fred polar que farà caure en picat les temperatures, amb un ambient hivernal, i també arribarien pluges destacables. Caldrà estar atents estos dies per a anar sabent com es configura el canvi radical d’oratge.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.