Temps de ple estiu este dimarts amb ambient calorós

El sol i la calor típica d'estiu seran els protagonistes de la setmana

Sol i calor d’estiu este dimarts | Pili Rius

 

Al llarg del cap de setmana, la tranquil·litat i la bonança han retornat al territori valencià i també a la regió mediterrània, a on encara les conseqüències de la gota freda estan ben presents. De fet, amb registres històrics de pluges, costarà que en estos punts tan danyats retornen a la situació normal. Per sort, de moment, s’esperen uns dies de poc moviment meteorològic.

 

Per tant, després d’un dilluns amb el predomini de l’ambient solejat i amb el permís d’alguns arruixons en punts de l’interior i els seus conseqüents núvols, sobretot en Castelló, este dimarts s’espera un dia prou similar.

 

El sol serà el clar protagonista en tot el territori i durant tota la jornada. Només l’arribada d’alguns núvols més numerosos i compactes per la vesprada farà que el cel estiga mig ennuvolat. De pluja, no se n’espera, i si n’hi haguera, seria cap a les zones de muntanya de l’interior de València i de Castelló, límit fronterer amb la serralada Ibèrica. Serien alguns arruixons de vesprada que deixarien poca pluja amb alguna tempesta espontània.

 

Mapa de previsió per a este dimarts

Mapa de previsió per a este dimarts | AEMET

 

Temperatures més altes

Les temperatures nocturnes es mantindran sense grans canvis. Seguiran els termòmetres prop dels 15º i 20º de manera generalitzada, amb les temperatures més altes en la costa. Tot i això, en punts de l’interior i de muntanya, a primeres hores del matí, la temperatura serà relativament fresqueta.

 

Ara bé, al migdia, les temperatures seran encara més altes amb ambient que serà plenament d’estiu. S’espera que els termòmetres pugen en tot el territori, però sobretot en les comarques interiors del centre. Este ascens general serà al voltant de 2º respecte a este dilluns, mentres que en les comarques interiors podrà pujar entre 3º i 4º, amb un ambient calorós per a l’època de l’any.

 

Temperatures màximes previstes per aquest dimarts

Temperatures màximes previstes per este dimarts | aemet

 

Les màximes es mouran entre els 25º i 30º de manera generalitzada. I és que este dimarts, una massa d’aire càlida afectarà a tot el sector mediterrani deixant unes temperatures que es trobaran entre 2º i 4º més altes per a este moment de l’any. I tot pareix indicar que encara seguirà d’esta manera uns dies més, fent allargar el màxim l’estiu.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

Suspés el concert de UB40 als Vivers per l’alerta roja per calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert de UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons càlids i fortes ratxes de vent.

Suspenen el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’onada de calor extrema

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’UB40 als Jardins de Vivers per l’alerta roja per temperatures extremes i el risc de reventons tèrmics i ratxes molt fortes de vent.

Álvaro Rodríguez deixa l’Elx i fitxa pel Bournemouth anglés

El davanter uruguaià Álvaro Rodríguez ha deixat l’Elx CF després d’una temporada clau per a la permanència i posa rumb al Bournemouth de la Premier League.

Nit de reventons càlids i vents sobtats a la Comunitat Valenciana

La Generalitat alerta d’una alta probabilitat de reventons càlids i ratxes de vent fortes esta nit, després d’una jornada amb màximes pròximes als 39 graus en diverses comarques valencianes.

València tanca parcs, suspén activitats i cancel·la els concerts de Vivers per l’ona de calor extrema

L’Ajuntament de València ha activat mesures excepcionals per l’alerta roja per calor, amb tancament de parcs, suspensió d’activitats i obertura de refugis climàtics.

València tanca parcs, suspén concerts i activa refugis climàtics per l’ona de calor extrema

València ha activat el Cecopal per l’alerta roja per calor, ha tancat parcs, cementeris i parcs infantils, ha cancel·lat els concerts de Vivers i ha obert refugis climàtics, a més d’adoptar restriccions en mercats, obres i activitats esportives.

L’Estat dona llum verda a les obres principals del barranc de la Saleta amb 132 milions

El Consell de Ministres ha autoritzat el contracte de 132,1 milions per a les obres de defensa davant inundacions al tram principal del barranc de la Saleta, entre Aldaia i la Via Verda, dins d’un pla que superarà els 150 milions d’inversió total.

Tres policies locals ferits en un operatiu contra la venda ambulant a Torrevieja

Tres agents de la Policia Local de Torrevieja han resultat ferits, un d’ells de consideració, en una intervenció contra la venda ambulant al passeig marítim, que ha acabat amb un manter detingut i un altre acusat d’agredir dos policies amb una defensa reglamentària.