Torna l’estabilitat i l’oratge solejat este cap de setmana

El temps tranquil dominarà aquest cap de setmana llarg de la Puríssima

L’oratge tranquil dominarà este cap de setmana llarg de la Puríssima | Agustí Descarrega

 

Després del potent episodi de llevant que ens ha acompanyat bona part de la setmana, este divendres encara quedaran algunes pluges, però cal destacar que, de cara al cap de setmana, tornarà el sol, l’estabilitat i les temperatures es recuperaran notablement. Per tant, en la majoria de comarques del territori valencià es podrà disfrutar perfectament a l’aire lliure.

 

Divendres amb restes d’inestabilitat

Este matí de divendres vindrà caracteritzat encara per un ambient amb nuvolositat prou compacta en gran part de la geografia valenciana, amb alguns arruixons dèbils entre Castelló i València. Al llarg de la vesprada haurien d’anar desapareixent i s’obriran clars per l’interior i especialment cap a Alacant. Al litoral de València quedaran intervals de núvols baixos fins a últimes hores de la vesprada.

 

Els vent de gregal serà encara moderat en la costa a primeres hores del matí, però perdrà força de cara a la vesprada i, fins i tot, calmarà completament. Les temperatures es mantindran estables en València i Castelló. En canvi, en les comarques d’Alacant, a on farà més sol, les temperatures remuntaran i s’arribaran fins als 18ºC en el litoral.

 

Previsió de símbols per aquest divendres

Previsió de símbols per a este divendres | Aemet

 

Dissabte radiant

Després de moltes jornades amb cels tapats, dissabte tornarem a vore el sol i de quina manera. No s’espera ni un sol núvol en tota la jornada a cap zona de les comarques valencianes i els vents calmaran totalment. En definitiva, un dia molt tranquil i plàcid.

 

Amb més sol, les temperatures diürnes faran un clar salt cap amunt i s’aproximaran als 18ºC en el litoral.  En les serres interiors també pujaran i quedaran per damunt dels 10ºC àmpliament.

 

Diumenge seguirà l’estabilitat total

Les nits seguiran sent gelades i la de dissabte a diumenge ho serà especialment a l’interior, amb valors que baixaran dels 5ºC, mentres que en el litoral farà fresca i s’arribaran als 10 o 12ºC. Durant el dia es tornaran a recuperar els termòmetres i podrien arribar als 20ºC al litoral de València.

 

Diumenge serà un dia radiant altra volta, tant o més que dissabte. Com a única novetat, a partir del migdia, entrarà vent de ponent i mestral en l’interior de Castelló i València, però sense més conseqüències.

 

La setmana següent no ens portarà grans novetats en l’oratge, dilluns seguirem amb predomini de l’anticicló amb vents de ponent fruït dels fronts atlàntics que aniran viatjant pel nord peninsular.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.