19.4 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Torna l’estabilitat i l’oratge solejat este cap de setmana

El temps tranquil dominarà aquest cap de setmana llarg de la Puríssima

L’oratge tranquil dominarà este cap de setmana llarg de la Puríssima | Agustí Descarrega

 

Després del potent episodi de llevant que ens ha acompanyat bona part de la setmana, este divendres encara quedaran algunes pluges, però cal destacar que, de cara al cap de setmana, tornarà el sol, l’estabilitat i les temperatures es recuperaran notablement. Per tant, en la majoria de comarques del territori valencià es podrà disfrutar perfectament a l’aire lliure.

 

Divendres amb restes d’inestabilitat

Este matí de divendres vindrà caracteritzat encara per un ambient amb nuvolositat prou compacta en gran part de la geografia valenciana, amb alguns arruixons dèbils entre Castelló i València. Al llarg de la vesprada haurien d’anar desapareixent i s’obriran clars per l’interior i especialment cap a Alacant. Al litoral de València quedaran intervals de núvols baixos fins a últimes hores de la vesprada.

 

Els vent de gregal serà encara moderat en la costa a primeres hores del matí, però perdrà força de cara a la vesprada i, fins i tot, calmarà completament. Les temperatures es mantindran estables en València i Castelló. En canvi, en les comarques d’Alacant, a on farà més sol, les temperatures remuntaran i s’arribaran fins als 18ºC en el litoral.

 

Previsió de símbols per aquest divendres

Previsió de símbols per a este divendres | Aemet

 

Dissabte radiant

Després de moltes jornades amb cels tapats, dissabte tornarem a vore el sol i de quina manera. No s’espera ni un sol núvol en tota la jornada a cap zona de les comarques valencianes i els vents calmaran totalment. En definitiva, un dia molt tranquil i plàcid.

 

Amb més sol, les temperatures diürnes faran un clar salt cap amunt i s’aproximaran als 18ºC en el litoral.  En les serres interiors també pujaran i quedaran per damunt dels 10ºC àmpliament.

 

Diumenge seguirà l’estabilitat total

Les nits seguiran sent gelades i la de dissabte a diumenge ho serà especialment a l’interior, amb valors que baixaran dels 5ºC, mentres que en el litoral farà fresca i s’arribaran als 10 o 12ºC. Durant el dia es tornaran a recuperar els termòmetres i podrien arribar als 20ºC al litoral de València.

 

Diumenge serà un dia radiant altra volta, tant o més que dissabte. Com a única novetat, a partir del migdia, entrarà vent de ponent i mestral en l’interior de Castelló i València, però sense més conseqüències.

 

La setmana següent no ens portarà grans novetats en l’oratge, dilluns seguirem amb predomini de l’anticicló amb vents de ponent fruït dels fronts atlàntics que aniran viatjant pel nord peninsular.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detingut un home pel robatori de desenes de bicicletes i patinets a Torrevieja i el seu entorn

Un home de 45 anys ha sigut detingut pel suposat robatori de desenes de bicicletes i patinets d'alta gamma a Torrevieja i localitats pròximes. En la seua vivenda es van trobar 35 bicicletes, 18 patinets i diversos carregadors; ha quedat en llibertat a l'espera de citació i s'ha demanat col·laboració per a identificar-los.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

Tres persones van ser ateses per inhalació de fum després de l'incendi en l'última planta d'un edifici de Vila-real. El foc es va extingir a mitjanit.

Detingut a Elda per amenaçar i colpejar a un home amb una arma de foc després d’una discussió

Un home de 58 anys ha sigut detingut a Elda després d'amenaçar a un altre amb una pistola de salva i colpejar-li al cap. La Policia va intervindre més armes i munició.

La incidència de grip puja un 75% en la Comunitat Valenciana en l’última setmana

La taxa de grip ascendix a 35,2 casos per 100.000 habitants enfront de 19,8 la setmana prèvia. VRS i el total d'infeccions respiratòries baixen; covid se situa en zero.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i una nit de 23 graus en la Comunitat Valenciana

El temporal ha disparat el vent i les temperatures: 104 km/h a Atzeneta del Maestrat i fins a 23 graus en diverses localitats, amb rècords nocturns provisionals.

Dimecres amb ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils impulsa vent de l'oest amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i grocs a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. Hi haurà nuvolositat variable i pluges febles a l'interior a la vesprada, amb mala mar en la costa.

La borrasca Nils deixa ratxes de 104 km/h i 23 graus de matinada en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils ha deixat ratxes de fins a 104 km/h i temperatures de 23 graus en plena matinada en diversos punts de la Comunitat Valenciana. Bombers han intervingut pels efectes del vent.

La primera semifinal del Benidorm Fest 2026 crema amb Kenneth i deixa sis finalistes

Kenneth ha segellat el seu passe a la final del dissabte amb una actuació d'alt voltatge. Li acompanyen Tony Grox i LucyCalys, Izan Llunas, Kitai, Mikel Herzog Jr i el duo María León i Julia Medina.