15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Torna l’estabilitat i l’oratge solejat este cap de setmana

El temps tranquil dominarà aquest cap de setmana llarg de la Puríssima

L’oratge tranquil dominarà este cap de setmana llarg de la Puríssima | Agustí Descarrega

 

Després del potent episodi de llevant que ens ha acompanyat bona part de la setmana, este divendres encara quedaran algunes pluges, però cal destacar que, de cara al cap de setmana, tornarà el sol, l’estabilitat i les temperatures es recuperaran notablement. Per tant, en la majoria de comarques del territori valencià es podrà disfrutar perfectament a l’aire lliure.

 

Divendres amb restes d’inestabilitat

Este matí de divendres vindrà caracteritzat encara per un ambient amb nuvolositat prou compacta en gran part de la geografia valenciana, amb alguns arruixons dèbils entre Castelló i València. Al llarg de la vesprada haurien d’anar desapareixent i s’obriran clars per l’interior i especialment cap a Alacant. Al litoral de València quedaran intervals de núvols baixos fins a últimes hores de la vesprada.

 

Els vent de gregal serà encara moderat en la costa a primeres hores del matí, però perdrà força de cara a la vesprada i, fins i tot, calmarà completament. Les temperatures es mantindran estables en València i Castelló. En canvi, en les comarques d’Alacant, a on farà més sol, les temperatures remuntaran i s’arribaran fins als 18ºC en el litoral.

 

Previsió de símbols per aquest divendres

Previsió de símbols per a este divendres | Aemet

 

Dissabte radiant

Després de moltes jornades amb cels tapats, dissabte tornarem a vore el sol i de quina manera. No s’espera ni un sol núvol en tota la jornada a cap zona de les comarques valencianes i els vents calmaran totalment. En definitiva, un dia molt tranquil i plàcid.

 

Amb més sol, les temperatures diürnes faran un clar salt cap amunt i s’aproximaran als 18ºC en el litoral.  En les serres interiors també pujaran i quedaran per damunt dels 10ºC àmpliament.

 

Diumenge seguirà l’estabilitat total

Les nits seguiran sent gelades i la de dissabte a diumenge ho serà especialment a l’interior, amb valors que baixaran dels 5ºC, mentres que en el litoral farà fresca i s’arribaran als 10 o 12ºC. Durant el dia es tornaran a recuperar els termòmetres i podrien arribar als 20ºC al litoral de València.

 

Diumenge serà un dia radiant altra volta, tant o més que dissabte. Com a única novetat, a partir del migdia, entrarà vent de ponent i mestral en l’interior de Castelló i València, però sense més conseqüències.

 

La setmana següent no ens portarà grans novetats en l’oratge, dilluns seguirem amb predomini de l’anticicló amb vents de ponent fruït dels fronts atlàntics que aniran viatjant pel nord peninsular.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quatre detinguts per una agressió d’extrema gravetat a Sant Vicent del Raspeig

Quatre hòmens han sigut detinguts per un presumpte homicidi en grau de temptativa després d'una agressió d'extrema violència en una zona d'oci de Sant Vicent del Raspeig. La víctima va patir lesions molt greus i va ser ingressada en l'UCI; un dels arrestats va ingressar a la presó i els altres tres van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h este dissabte en la Comunitat Valenciana i risc costaner

El dissabte s'ha activat l'avís groc per vents de fins a 80 km/h a l'interior de Castelló i València, 70 km/h en el sud d'Alacant, i risc en la costa.

La comissió de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha citat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, per al 2 de febrer a les 11.00. Eixe dia també compareixerà una treballadora del 112 i José Manuel Cuenca ho farà el 9 de febrer.

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana i molt humit, amb un 30% més de pluges

2025 ha sigut el quart any més càlid en la Comunitat Valenciana, amb una mitjana 1,2 °C superior a l'habitual, i molt humit, amb un 30% més de precipitacions. L'any combina un llarg episodi de calor a l'agost amb un dia de Nadal excepcionalment fred.

La Policia investiga noves filtracions de dades que afecten a Óscar Puente i a presidents autonòmics

La Policia Nacional investiga la difusió en xarxes de llistats amb dades personals d'Óscar Puente, directius de Transports i diversos líders autonòmics. Les filtracions s'atribuïxen a dos hackers que reactiven bases antigues aprofitant el context de la tragèdia de Adamuz.

Detingut a Alacant un fugitiu reclamat per Kirguizistan per lesions

Un home de 45 anys ha sigut detingut en la via pública després de ser identificat per una patrulla. Tenia un orde internacional de Kirguizistan per lesions greus de 2023 i queda a l'espera d'extradició.

La comissió d’investigació de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La Mesa de la comissió, amb majoria de PSOE i Sumar, ha acordat citar a Alberto Núñez Feijóo. Haurà d'explicar la informació que va rebre sobre la catàstrofe i les seues declaracions posteriors.

El Port de Castelló confirma 24 escales de creuers de luxe en 2026 i 2027

L'Autoritat Portuària ha confirmat 24 escales de creuers de xicotet format i alt valor afegit per a 2026 i 2027, amb quatre noves tancades en Fitur. Tres seran a Peníscola i una en el port de Castelló l'any vinent.