Torna l’estabilitat i l’oratge solejat este cap de setmana

El temps tranquil dominarà aquest cap de setmana llarg de la Puríssima

L’oratge tranquil dominarà este cap de setmana llarg de la Puríssima | Agustí Descarrega

 

Després del potent episodi de llevant que ens ha acompanyat bona part de la setmana, este divendres encara quedaran algunes pluges, però cal destacar que, de cara al cap de setmana, tornarà el sol, l’estabilitat i les temperatures es recuperaran notablement. Per tant, en la majoria de comarques del territori valencià es podrà disfrutar perfectament a l’aire lliure.

 

Divendres amb restes d’inestabilitat

Este matí de divendres vindrà caracteritzat encara per un ambient amb nuvolositat prou compacta en gran part de la geografia valenciana, amb alguns arruixons dèbils entre Castelló i València. Al llarg de la vesprada haurien d’anar desapareixent i s’obriran clars per l’interior i especialment cap a Alacant. Al litoral de València quedaran intervals de núvols baixos fins a últimes hores de la vesprada.

 

Els vent de gregal serà encara moderat en la costa a primeres hores del matí, però perdrà força de cara a la vesprada i, fins i tot, calmarà completament. Les temperatures es mantindran estables en València i Castelló. En canvi, en les comarques d’Alacant, a on farà més sol, les temperatures remuntaran i s’arribaran fins als 18ºC en el litoral.

 

Previsió de símbols per aquest divendres

Previsió de símbols per a este divendres | Aemet

 

Dissabte radiant

Després de moltes jornades amb cels tapats, dissabte tornarem a vore el sol i de quina manera. No s’espera ni un sol núvol en tota la jornada a cap zona de les comarques valencianes i els vents calmaran totalment. En definitiva, un dia molt tranquil i plàcid.

 

Amb més sol, les temperatures diürnes faran un clar salt cap amunt i s’aproximaran als 18ºC en el litoral.  En les serres interiors també pujaran i quedaran per damunt dels 10ºC àmpliament.

 

Diumenge seguirà l’estabilitat total

Les nits seguiran sent gelades i la de dissabte a diumenge ho serà especialment a l’interior, amb valors que baixaran dels 5ºC, mentres que en el litoral farà fresca i s’arribaran als 10 o 12ºC. Durant el dia es tornaran a recuperar els termòmetres i podrien arribar als 20ºC al litoral de València.

 

Diumenge serà un dia radiant altra volta, tant o més que dissabte. Com a única novetat, a partir del migdia, entrarà vent de ponent i mestral en l’interior de Castelló i València, però sense més conseqüències.

 

La setmana següent no ens portarà grans novetats en l’oratge, dilluns seguirem amb predomini de l’anticicló amb vents de ponent fruït dels fronts atlàntics que aniran viatjant pel nord peninsular.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.