Adeu a l’abril amb oratge inestable

Acomiadem l’abril agraint-li que ens haja deixat ben servits de pluja, però també un poc farts de tants dies de núvols, oratge variable i ambient fresc.

Què ens depararà el mes de maig? Es tracta d’un mes a cavall entre la primavera i l’estiu, i encara que començarà plujós, tot indica que a poc a poc l’oratge es farà més estable amb el pas dels dies i que les temperatures pujaran fins toca.

L’últim dia d’abril començarà amb alguna ulladeta de sol, però no tardarà a quedar el cel cobert, però no serà fins entrada la vesprada quan es registren les primeres pluges que avançaran des de l’interior, on a primera hora de la vesprada podrà quallar alguna tronada de certa entitat.

A última hora de la vesprada i durant la nit els ruixats i les tronades tocaran punts de la costa on fins i tot es podran reforçar.

Oratge divendres 30 abril

Temperatures divendres 30 abril

 

El mes de maig i el cap de setmana començaran amb núvols i pluja, però tot indica que a mig matí començarem a notar com el vent gira a mestral i a ponent i de seguida escamparà la nuvolositat.

Oratge dissabte 1 de maig

De vesprada farà més sol i junt amb el ponent afavoriran un ascens tèrmic.

Temperatures dissabte 1 maig

Diumenge baixaran les temperatures en girar el vent a xaloc. Tindrem alternança de núvols i clars i pot ser algun ruixat i alguna tronada de vesprada al nord.

La setmana que ve a mesura que vagen passant els dies l’oratge anirà estabilitzant-se i les temperatures pujant.

 

Últimes notícies

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.

La Comunitat Valenciana afronta un agost quasi ple en hotels, apartaments i càmpings

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a agost un 83,9 % d’ocupació hotelera mitjana, amb xifres encara més altes en apartaments i càmpings i un clar lideratge de la província d’Alacant.

El CEAM detalla com la vegetació ha alimentat l’incendi de la Vall d’Uixó

Un informe del CEAM conclou que la ràpida dessecació de la vegetació entre abril i juliol ha incrementat la virulència de l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha cremat quasi 9.600 hectàrees, moltes dins de la Serra d’Espadà.

El PPCV reclama a Sánchez que pague el deute de dependència amb la Comunitat

El PPCV ha exigit al Govern de Pedro Sánchez que abone més de 4.000 milions d’euros que, segons el partit, deu a la Comunitat Valenciana en matèria de dependència, i que complisca el compromís de finançar el 50% del sistema.

El PSPV reclama reforçar ja els bombers forestals a Castelló per la seua seguretat

El PSPV-PSOE exigix a la Generalitat que reforçe de manera immediata les unitats de bombers forestals i millore les seues condicions de seguretat, després de la denúncia d’un bomber que ha afrontat quasi a soles l’incendi de Tírig.

Els esforços contra el foc es concentren a Tírig després de controlar l’incendi de Culla

Un total de 200 efectius terrestres i 17 mitjans aeris treballen hui als incendis de Tírig i Serra d’en Galceran, després de donar per controlat el foc de Culla i extingit el de Salzadella.

Aras de los Olmos es prepara per multiplicar per dotze la població pel dia de l’eclipsi solar

Aras de los Olmos, amb uns 400 habitants, es prepara per rebre fins a 5.000 persones per a veure l’eclipsi solar, amb mesures de seguretat especials i restriccions d’accessos. La Generalitat establirà el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis i tancarà diversos parcs naturals.
FILMOTECA D'ESTIU