Aemet manté per a aquest dissabte en la Comunitat alerta taronja i groga per pluges de fins a 100 litres m2

 

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) manté per a aquest dissabte en la Comunitat Valenciana alertes taronja i groga en diverses zones de la meitat sud davant el risc de precipitacions que poden acumular de 60 a 100 litres per metre quadrat en dotze hores i de 20 litres per metre quadrat en una hora en el sud d’Alacant, segons informa aquest organisme a través del seu compte de Twitter.

 

Així, indica que per a la pròxima jornada es mantindrà el cel cobert amb precipitacions generalitzades en la meitat sud d’aquesta autonomia que poden ser localment fortes i persistents en el terç sud, ocasionalment amb tempesta. Les precipitacions podrien afectar també la resta de forma més dispersa.

 

La Aemet assenyala també que excepte en l’extrem nord de Castelló, aquest dissabte fins a les 18.00 hores seguiran actius avisos per ratxes de vent del nord-est de 80 quilòmetres per hora.

 

El vent que ha bufat aquest divendres, intens flux del nord-est, ha provocat en terra ratxes de 50 i 60 quilòmetres per hora, així com mar gruixuda en aigües costaneres amb ones que s’han acostat als tres metres. El temporal marítim generat pel vent es mantindrà aquest dissabte amb vent del nord-est força 7 a 8 i ones de 3 metres.

 

Pel que respecta a les pluges, la Aemet ha ressaltat que diversos observatoris de les conques mitjanes i altes del Palància, Mijares i Túria indiquen que les pluges s’han acostat o han superat els 100 litres per metre quadrat. Es tracta de pluges que han sigut persistents, en general moderades, amb algun moment d’intensitat forta.

 

Com a conseqüència de les precipitacions i del vent d’aquest divendres, els efectius del Consorci Provincial de València han atés des de les 14.00 hores d’aquest divendres 24 avisos en localitats com Chiva, Massamagrell, Oliva, Paterna i Burjassot. A Paterna han retirat un arbre caigut a la urbanització de la canyada i a Aldaia un altre que havia caigut sobre un cotxe.

 

Per part seua, els efectius del Consorci de Bombers de Castelló han dut a terme també serveis relacionats amb el temporal com la retirada d’arbres a Vila-real i Vall d’Almonesir; el sanejat de façanes a Borriana, La Vall d’Uixó i Nules i la retirada de pedres carretera a Llucena.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Film Symphony Orchestra estrena a València el seu concert Wanted dedicat al western

La Film Symphony Orchestra torna al Palau de la Música de València amb el comiat de Toon Story i l'estrena de Wanted, un nou concert dedicat a les grans bandes sonores del western.

El Consell reivindica la seua aposta per crear més i millor ocupació en la Comunitat Valenciana

La Generalitat subratlla el seu compromís amb una ocupació estable i de qualitat, amb especial atenció a jóvens i dones, i destaca la creació de més de 110.000 llocs de treball en l'últim any.

Agricultura i l’UJI assagen el control biològic contra la plaga que amenaça els cirerers

La Conselleria d'Agricultura i l'UJI proven la solta del parasitoide Ganaspis kimorum i reforcen l'ús d'insecticides biològics per a contindre la Drosophila suzukii en cirerers valencians.

Les tempestes deixen 16,4 litres per metre quadrat a Millares en la matinada de l’1 de maig

Les tempestes registrades de matinada han deixat 16,4 litres per metre quadrat a Millares i acumulats significatius en diversos municipis de l'interior de la Comunitat Valenciana, amb cel cobert i ruixats febles en la resta del territori.

Puente acusa la dreta de bloquejar la regularització d’immigrants per a no cedir en res

Óscar Puente defén la regularització extraordinària d'immigrants com a via per a reconéixer drets bàsics i critica que la dreta es negue a repetir processos que abans va aplicar. El ministre també descarta que existisca fonament en les especulacions sobre una candidatura per Alacant.

Vila-real busca la Champions i el Llevant s’aferra a la permanència en La Ceràmica

Vila-real necessita només un punt per a segellar la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, mentres que el Llevant està obligat a guanyar per a continuar viu en la lluita per la permanència.

La Policia proposa sancionar al president del Panathinaikos per alterar la seguretat a la Fonteta

La Policia Nacional ha proposat sancionar al president del Panathinaikos, Dimitris Giannakopoulos, per una conducta que considera generadora d'una situació de risc al final del partit d'Eurolliga a València.

L’Audiència Nacional admet a tràmit el recurs de Castella-la Manxa pel transvasament Tajo-Segura

L'Audiència Nacional ha admés a tràmit el recurs de Castella-la Manxa contra el Govern per no adaptar encara les normes del transvasament Tajo-Segura a les sentències del Suprem i als cabals ecològics del Tajo.