Aemet manté per a aquest dissabte en la Comunitat alerta taronja i groga per pluges de fins a 100 litres m2

 

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) manté per a aquest dissabte en la Comunitat Valenciana alertes taronja i groga en diverses zones de la meitat sud davant el risc de precipitacions que poden acumular de 60 a 100 litres per metre quadrat en dotze hores i de 20 litres per metre quadrat en una hora en el sud d’Alacant, segons informa aquest organisme a través del seu compte de Twitter.

 

Així, indica que per a la pròxima jornada es mantindrà el cel cobert amb precipitacions generalitzades en la meitat sud d’aquesta autonomia que poden ser localment fortes i persistents en el terç sud, ocasionalment amb tempesta. Les precipitacions podrien afectar també la resta de forma més dispersa.

 

La Aemet assenyala també que excepte en l’extrem nord de Castelló, aquest dissabte fins a les 18.00 hores seguiran actius avisos per ratxes de vent del nord-est de 80 quilòmetres per hora.

 

El vent que ha bufat aquest divendres, intens flux del nord-est, ha provocat en terra ratxes de 50 i 60 quilòmetres per hora, així com mar gruixuda en aigües costaneres amb ones que s’han acostat als tres metres. El temporal marítim generat pel vent es mantindrà aquest dissabte amb vent del nord-est força 7 a 8 i ones de 3 metres.

 

Pel que respecta a les pluges, la Aemet ha ressaltat que diversos observatoris de les conques mitjanes i altes del Palància, Mijares i Túria indiquen que les pluges s’han acostat o han superat els 100 litres per metre quadrat. Es tracta de pluges que han sigut persistents, en general moderades, amb algun moment d’intensitat forta.

 

Com a conseqüència de les precipitacions i del vent d’aquest divendres, els efectius del Consorci Provincial de València han atés des de les 14.00 hores d’aquest divendres 24 avisos en localitats com Chiva, Massamagrell, Oliva, Paterna i Burjassot. A Paterna han retirat un arbre caigut a la urbanització de la canyada i a Aldaia un altre que havia caigut sobre un cotxe.

 

Per part seua, els efectius del Consorci de Bombers de Castelló han dut a terme també serveis relacionats amb el temporal com la retirada d’arbres a Vila-real i Vall d’Almonesir; el sanejat de façanes a Borriana, La Vall d’Uixó i Nules i la retirada de pedres carretera a Llucena.

Últimes notícies

Jalance fregant els 43 °C i Alcoi per damunt dels 40 °C abans d’una nova ona de calor

Les màximes han arribat hui als 42,7 °C a Jalance i han superat els 40 °C en diverses localitats interiors, en vespres de la tercera ona de calor de juliol.

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.