Aemet manté per a aquest dissabte en la Comunitat alerta taronja i groga per pluges de fins a 100 litres m2

 

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) manté per a aquest dissabte en la Comunitat Valenciana alertes taronja i groga en diverses zones de la meitat sud davant el risc de precipitacions que poden acumular de 60 a 100 litres per metre quadrat en dotze hores i de 20 litres per metre quadrat en una hora en el sud d’Alacant, segons informa aquest organisme a través del seu compte de Twitter.

 

Així, indica que per a la pròxima jornada es mantindrà el cel cobert amb precipitacions generalitzades en la meitat sud d’aquesta autonomia que poden ser localment fortes i persistents en el terç sud, ocasionalment amb tempesta. Les precipitacions podrien afectar també la resta de forma més dispersa.

 

La Aemet assenyala també que excepte en l’extrem nord de Castelló, aquest dissabte fins a les 18.00 hores seguiran actius avisos per ratxes de vent del nord-est de 80 quilòmetres per hora.

 

El vent que ha bufat aquest divendres, intens flux del nord-est, ha provocat en terra ratxes de 50 i 60 quilòmetres per hora, així com mar gruixuda en aigües costaneres amb ones que s’han acostat als tres metres. El temporal marítim generat pel vent es mantindrà aquest dissabte amb vent del nord-est força 7 a 8 i ones de 3 metres.

 

Pel que respecta a les pluges, la Aemet ha ressaltat que diversos observatoris de les conques mitjanes i altes del Palància, Mijares i Túria indiquen que les pluges s’han acostat o han superat els 100 litres per metre quadrat. Es tracta de pluges que han sigut persistents, en general moderades, amb algun moment d’intensitat forta.

 

Com a conseqüència de les precipitacions i del vent d’aquest divendres, els efectius del Consorci Provincial de València han atés des de les 14.00 hores d’aquest divendres 24 avisos en localitats com Chiva, Massamagrell, Oliva, Paterna i Burjassot. A Paterna han retirat un arbre caigut a la urbanització de la canyada i a Aldaia un altre que havia caigut sobre un cotxe.

 

Per part seua, els efectius del Consorci de Bombers de Castelló han dut a terme també serveis relacionats amb el temporal com la retirada d’arbres a Vila-real i Vall d’Almonesir; el sanejat de façanes a Borriana, La Vall d’Uixó i Nules i la retirada de pedres carretera a Llucena.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.

Els transportistes intensifiquen la pressió contra el model d’ITV pública en la Comunitat Valenciana

La patronal del transport en la Comunitat Valenciana impulsa la campanya 'Ni un minut més' per a denunciar el col·lapse de les ITV públiques i exigir canvis abans de l'estiu.

Desarticulat a Villena un clan familiar dedicat al tràfic de drogues per segona vegada

Les quatre detingudes, tres d’elles de la mateixa família, també estan investigades per blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal