Aemet manté per a aquest dissabte en la Comunitat alerta taronja i groga per pluges de fins a 100 litres m2

 

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) manté per a aquest dissabte en la Comunitat Valenciana alertes taronja i groga en diverses zones de la meitat sud davant el risc de precipitacions que poden acumular de 60 a 100 litres per metre quadrat en dotze hores i de 20 litres per metre quadrat en una hora en el sud d’Alacant, segons informa aquest organisme a través del seu compte de Twitter.

 

Així, indica que per a la pròxima jornada es mantindrà el cel cobert amb precipitacions generalitzades en la meitat sud d’aquesta autonomia que poden ser localment fortes i persistents en el terç sud, ocasionalment amb tempesta. Les precipitacions podrien afectar també la resta de forma més dispersa.

 

La Aemet assenyala també que excepte en l’extrem nord de Castelló, aquest dissabte fins a les 18.00 hores seguiran actius avisos per ratxes de vent del nord-est de 80 quilòmetres per hora.

 

El vent que ha bufat aquest divendres, intens flux del nord-est, ha provocat en terra ratxes de 50 i 60 quilòmetres per hora, així com mar gruixuda en aigües costaneres amb ones que s’han acostat als tres metres. El temporal marítim generat pel vent es mantindrà aquest dissabte amb vent del nord-est força 7 a 8 i ones de 3 metres.

 

Pel que respecta a les pluges, la Aemet ha ressaltat que diversos observatoris de les conques mitjanes i altes del Palància, Mijares i Túria indiquen que les pluges s’han acostat o han superat els 100 litres per metre quadrat. Es tracta de pluges que han sigut persistents, en general moderades, amb algun moment d’intensitat forta.

 

Com a conseqüència de les precipitacions i del vent d’aquest divendres, els efectius del Consorci Provincial de València han atés des de les 14.00 hores d’aquest divendres 24 avisos en localitats com Chiva, Massamagrell, Oliva, Paterna i Burjassot. A Paterna han retirat un arbre caigut a la urbanització de la canyada i a Aldaia un altre que havia caigut sobre un cotxe.

 

Per part seua, els efectius del Consorci de Bombers de Castelló han dut a terme també serveis relacionats amb el temporal com la retirada d’arbres a Vila-real i Vall d’Almonesir; el sanejat de façanes a Borriana, La Vall d’Uixó i Nules i la retirada de pedres carretera a Llucena.

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.