Aemet manté per a aquest dissabte en la Comunitat alerta taronja i groga per pluges de fins a 100 litres m2

 

 

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) manté per a aquest dissabte en la Comunitat Valenciana alertes taronja i groga en diverses zones de la meitat sud davant el risc de precipitacions que poden acumular de 60 a 100 litres per metre quadrat en dotze hores i de 20 litres per metre quadrat en una hora en el sud d’Alacant, segons informa aquest organisme a través del seu compte de Twitter.

 

Així, indica que per a la pròxima jornada es mantindrà el cel cobert amb precipitacions generalitzades en la meitat sud d’aquesta autonomia que poden ser localment fortes i persistents en el terç sud, ocasionalment amb tempesta. Les precipitacions podrien afectar també la resta de forma més dispersa.

 

La Aemet assenyala també que excepte en l’extrem nord de Castelló, aquest dissabte fins a les 18.00 hores seguiran actius avisos per ratxes de vent del nord-est de 80 quilòmetres per hora.

 

El vent que ha bufat aquest divendres, intens flux del nord-est, ha provocat en terra ratxes de 50 i 60 quilòmetres per hora, així com mar gruixuda en aigües costaneres amb ones que s’han acostat als tres metres. El temporal marítim generat pel vent es mantindrà aquest dissabte amb vent del nord-est força 7 a 8 i ones de 3 metres.

 

Pel que respecta a les pluges, la Aemet ha ressaltat que diversos observatoris de les conques mitjanes i altes del Palància, Mijares i Túria indiquen que les pluges s’han acostat o han superat els 100 litres per metre quadrat. Es tracta de pluges que han sigut persistents, en general moderades, amb algun moment d’intensitat forta.

 

Com a conseqüència de les precipitacions i del vent d’aquest divendres, els efectius del Consorci Provincial de València han atés des de les 14.00 hores d’aquest divendres 24 avisos en localitats com Chiva, Massamagrell, Oliva, Paterna i Burjassot. A Paterna han retirat un arbre caigut a la urbanització de la canyada i a Aldaia un altre que havia caigut sobre un cotxe.

 

Per part seua, els efectius del Consorci de Bombers de Castelló han dut a terme també serveis relacionats amb el temporal com la retirada d’arbres a Vila-real i Vall d’Almonesir; el sanejat de façanes a Borriana, La Vall d’Uixó i Nules i la retirada de pedres carretera a Llucena.

Últimes notícies

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.

L’operadora del SAIH declara que ningú va telefonar per la pujada sobtada del Poyo a les 18.43 hores

Una operadora del SAIH de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura davant el jutjat de Catarroja que ningú va telefonar per demanar aclariments sobre la crescuda sobtada del barranc del Poyo, de la qual havien avisat per correu electrònic a les 18.43 hores durant la dana.