7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Agrairem que bufe ponent

Després d’uns dies de pluja, que pensàvem que no arribarien mai, a poc a poc anirà imposant-se l’estabilitat.

He dit en més d’una ocasió que no soc massa ‘amic’ del ponent però pot ser en esta ocasió agrairem la seua arribada. El món faller vol començar a fer plans i tot i que saben que ara al mes de març toca patir per l’oratge després d’una bona ploguda com la que hem tingut els vents de component oest ajudaran que escampe i s’agrairà un poc de sol i temperatures més altes (que ací no estem acostumats ni ens agrada un oratge tan fresc com el dels últims dies).

A primera hora encara haurem d’estar atents a les restes d’inestabilitat que hi puguen quedar però a poc a poc i des de l’interior arribarà un front acompanyat per vents de ponent que faran que a poc a poc vaja imposant-se la inestabilitat i remetent les pluges.

A primera hora encara cal esperar ruixats en punts de la costa. Cap a mig matí podrà ploure al nord amb una cota de neu que començarà al voltant dels 1.200 metres i de vesprada pujarà dels 1.300.

A mesura que notem l’entrada del ponent, els núvols quedaran més trencats i notarem com pugen les temperatures que a la nit han quedat més fresques.

Demà dimecres torna el llevant i amb ell els núvols es faran més abundants a la costa. Fins i tot pense que a la mitat nord de la Comunitat pot ploure fins a migdia però la vesprada serà més tranquil·la i assolellada. Les temperatures podran baixar a la nit i no patiran canvis de dia.

La recta final de la setmana pujaran un poc més les temperatures diürnes apropant-se als 20 graus i a la nit quedaran més baixes a l’interior que a la costa on tant a primera com a última hora el cel quedarà carregat de núvols baixos.

Últimes notícies

El Consell celebra la caiguda de l’atur en 2025 i CEV i sindicats reclamen estabilitat i ocupació de qualitat

L'atur registrat va baixar en 25.560 persones en 2025 (-8,10%) i l'afiliació va sumar 80.612 fins a 2.265.284 ocupats. El Consell ho valora i CEV i sindicats demanen estabilitat i qualitat laboral.

El València s’estrena líder en l’exigent pista de l’Estrella Roja

El València Basket visita a l'Estrella Roja en l'inici de la segona volta com a líder per primera vegada després de guanyar al Partizan. Belgrad mesurarà la seua solidesa en un tram exigent.

Detingut a Cox un home buscat després d’ocultar-se diversos dies en una vivenda

La Guàrdia Civil ha detingut a Cox a un home de 40 anys amb una orde de busca, detenció i ingrés a la presó dictada a Orihuela. Va ser localitzat en una vivenda on s'ocultava des de feia diversos dies i el jutjat ha decretat el seu ingrés a la presó.

Kambwala retorna al grup del Vila-real cinc mesos després i Partey es reincorpora

Kambwala ha tornat a entrenar amb el Vila-real després de cinc mesos de baixa per una lesió muscular. Partey també s'ha exercitat després de quasi un mes fora.

Els llevaneus de la Generalitat actuen en huit rutes de Castelló per la borrasca Francis

En plena borrasca Francis, la Generalitat ja va activar el pla de serveis viaris hivernals i este dilluns se centra en huit de les 28 rutes de Castelló. València i Alacant romanen en prealerta per a desplegar mitjans si feren falta.

El PSPV alerta d’una escalada històrica de queixes per brutícia i soroll a València al tancament de 2025

El PSPV ha advertit d'un augment rècord de queixes veïnals per falta de neteja i contaminació acústica a València durant 2025 i acusa el govern municipal d'inacció.

Incertesa per a les empreses valencianes per la situació a Veneçuela

Cambra València considera que la intervenció dels EUA i la captura de Nicolás Maduro obri un període d'incertesa. Veneçuela és sèptim mercat client en la zona i dotzé proveïdor de la Comunitat.

Trobats més restes del vaixell afonat en Komodo, sense rastre dels dos xiquets valencians

Els equips de rescat van trobar nous fragments del KM Putri Sakinah, però seguixen sense localitzar als dos menors de 9 i 10 anys desapareguts. L'operatiu, amb 153 persones i 17 embarcacions, es va ampliar fins al dimecres en una zona de forts corrents.