Agrairem que bufe ponent

Després d’uns dies de pluja, que pensàvem que no arribarien mai, a poc a poc anirà imposant-se l’estabilitat.

He dit en més d’una ocasió que no soc massa ‘amic’ del ponent però pot ser en esta ocasió agrairem la seua arribada. El món faller vol començar a fer plans i tot i que saben que ara al mes de març toca patir per l’oratge després d’una bona ploguda com la que hem tingut els vents de component oest ajudaran que escampe i s’agrairà un poc de sol i temperatures més altes (que ací no estem acostumats ni ens agrada un oratge tan fresc com el dels últims dies).

A primera hora encara haurem d’estar atents a les restes d’inestabilitat que hi puguen quedar però a poc a poc i des de l’interior arribarà un front acompanyat per vents de ponent que faran que a poc a poc vaja imposant-se la inestabilitat i remetent les pluges.

A primera hora encara cal esperar ruixats en punts de la costa. Cap a mig matí podrà ploure al nord amb una cota de neu que començarà al voltant dels 1.200 metres i de vesprada pujarà dels 1.300.

A mesura que notem l’entrada del ponent, els núvols quedaran més trencats i notarem com pugen les temperatures que a la nit han quedat més fresques.

Demà dimecres torna el llevant i amb ell els núvols es faran més abundants a la costa. Fins i tot pense que a la mitat nord de la Comunitat pot ploure fins a migdia però la vesprada serà més tranquil·la i assolellada. Les temperatures podran baixar a la nit i no patiran canvis de dia.

La recta final de la setmana pujaran un poc més les temperatures diürnes apropant-se als 20 graus i a la nit quedaran més baixes a l’interior que a la costa on tant a primera com a última hora el cel quedarà carregat de núvols baixos.

Últimes notícies

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.

Mor un home de 56 anys en l’incendi d’una vivenda a Alberic

Un home de 56 anys ha mort en l’incendi de la vivenda on vivia a Alberic. Altres cinc persones han sigut ateses per inhalació de fum i ansietat.

Avís groc per tronades, pedra i calor extrema en comarques de València i Castelló este divendres

Aemet ha activat per a este divendres l’avís groc per fortes tronades amb pedra a l’interior de Castelló i nord de València, i per temperatures de fins a 36 graus al litoral sud de València.

Xàfecs forts en l’interior de Castelló este dissabte i calor intensa

Este dissabte continuen els xàfecs amb tronades en l’interior nord de Castelló, que poden ser forts, amb temperatures encara molt altes al sud del golf de València.

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.
FILMOTECA D'ESTIU