8.6 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Alerta per una jornada de calor asfixiant en la Comunitat Valenciana

L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat l’alerta groga per a aquest dimecres a causa de la calor intensa que patiran les províncies de València i Alacant. A primera hora de la vesprada, les temperatures fregaran els 40 °C en alguns punts del sud de València i Alacant.

 

Per a aquest dimecres, el cel estarà completament buidat i no s’esperen pluges en cap punt de València i Alacant. A la província de Castelló hi haurà nuvolositat d’evolució diürna a la vesprada i és probable que es produïsquen alguns ruixats.

 

En general, les temperatures aniran ascendint al llarg del dia i l’Agència Estatal de Meteorologia ha alertat que en algunes poblacions de València es podrien superar els 37 graus. D’altra banda, el risc d’incendi és extrem a les províncies d’Alacant i el sud de València, alt en la resta de la província de València i l’interior nord de Castelló.

 

Una jornada de calor asfixiant en algunes comarques valencianes

Les comarques del Baix Segura, la Costera, la Ribera Alta i la Vall d’Albaida tindran aquest dimecres una jornada de calor asfixiant. El vent de ponent provocarà una pujada dels termòmetres per damunt dels 37 graus en aquestes comarques, especialment entre les 13.00 i les 20.00 hores, on es viurà un nou pic de calor

 

Aquest dijous, baixaran les temperatures en la Comunitat Valenciana i les temperatures no seran tan tòrrides i el vent de ponent ja s’haurà retirat i el vent bufarà de component est i sud. Mentre això arriba, els experts recomanes no eixir al carrer en les hores centrals del dia i protegir-se el cap. En els domicilis, s’aconsella abaixar les persianes. Finalment, és aconsellable beure aigua amb freqüència, evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna

 

Últimes notícies

Gener resta 34.576 afiliats en la Comunitat Valenciana i l’atur augmenta en 1.788

La Comunitat Valenciana va tancar gener amb 1.788 aturats més i 34.576 afiliats menys, encara que en termes interanuals hi ha 26.850 aturats menys i 78.188 afiliats més.

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.