Alerta per una jornada de calor asfixiant en la Comunitat Valenciana

L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat l’alerta groga per a aquest dimecres a causa de la calor intensa que patiran les províncies de València i Alacant. A primera hora de la vesprada, les temperatures fregaran els 40 °C en alguns punts del sud de València i Alacant.

 

Per a aquest dimecres, el cel estarà completament buidat i no s’esperen pluges en cap punt de València i Alacant. A la província de Castelló hi haurà nuvolositat d’evolució diürna a la vesprada i és probable que es produïsquen alguns ruixats.

 

En general, les temperatures aniran ascendint al llarg del dia i l’Agència Estatal de Meteorologia ha alertat que en algunes poblacions de València es podrien superar els 37 graus. D’altra banda, el risc d’incendi és extrem a les províncies d’Alacant i el sud de València, alt en la resta de la província de València i l’interior nord de Castelló.

 

Una jornada de calor asfixiant en algunes comarques valencianes

Les comarques del Baix Segura, la Costera, la Ribera Alta i la Vall d’Albaida tindran aquest dimecres una jornada de calor asfixiant. El vent de ponent provocarà una pujada dels termòmetres per damunt dels 37 graus en aquestes comarques, especialment entre les 13.00 i les 20.00 hores, on es viurà un nou pic de calor

 

Aquest dijous, baixaran les temperatures en la Comunitat Valenciana i les temperatures no seran tan tòrrides i el vent de ponent ja s’haurà retirat i el vent bufarà de component est i sud. Mentre això arriba, els experts recomanes no eixir al carrer en les hores centrals del dia i protegir-se el cap. En els domicilis, s’aconsella abaixar les persianes. Finalment, és aconsellable beure aigua amb freqüència, evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna

 

Últimes notícies

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.

Mor una dona després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona que havia sigut rescatada amb vida després d’un incendi en una vivenda de Riba-roja de Túria. El foc es va declarar dimecres a la vesprada en un quart pis del carrer Magallanes.

Racing i Villarreal obrin LALIGA amb l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez

Racing de Santander i Villarreal es mesuren en la primera jornada de LALIGA, amb el retorn dels càntabres a Primera i l’estrena del projecte d’Iñigo Pérez a la banqueta grogueta.

L’Elx refà el trio ofensiu amb el retorn d’Ezequiel Ponce

L’Elx ha tancat la renovació del seu trident d’atac per a la temporada 2026-27 amb el retorn d’Ezequiel Ponce, que s’unix als fitxatges de Fer Niño i Abiel Osorio en una davantera amb menys experiència en Primera que l’anterior.

El PPCV acusa l’Estat de retardar la justícia per a les víctimes del tren de Bejís

El PPCV denuncia que, quatre anys després de l'accident del tren de Bejís durant l'incendi forestal, les víctimes continuen sense resolució judicial ni indemnitzacions i critica la gestió del Govern central i de l'antic Consell.

El PSPV destaca que el Govern ha avançat 1.620 milions al Consell fins maig

El PSPV-PSOE assenyala que el Govern d’Espanya ha transferit fins maig 1.620 milions al Consell, l’avançament més alt registrat, i defensa el paper de Diana Morant i Arcadi España en la defensa dels interessos valencians.

El nou Llevant de Luís Castro debuta en LALIGA al camp de l’Espanyol sense Carlos Espí

L’Espanyol rep este diumenge el Llevant en l’estrena de LALIGA al RCDE Stadium, amb els valencians iniciant un nou projecte amb Luís Castro i el repte de la permanència sense el davanter Carlos Espí, traspasat al Real Madrid.