Alerta per una jornada de calor asfixiant en la Comunitat Valenciana

L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat l’alerta groga per a aquest dimecres a causa de la calor intensa que patiran les províncies de València i Alacant. A primera hora de la vesprada, les temperatures fregaran els 40 °C en alguns punts del sud de València i Alacant.

 

Per a aquest dimecres, el cel estarà completament buidat i no s’esperen pluges en cap punt de València i Alacant. A la província de Castelló hi haurà nuvolositat d’evolució diürna a la vesprada i és probable que es produïsquen alguns ruixats.

 

En general, les temperatures aniran ascendint al llarg del dia i l’Agència Estatal de Meteorologia ha alertat que en algunes poblacions de València es podrien superar els 37 graus. D’altra banda, el risc d’incendi és extrem a les províncies d’Alacant i el sud de València, alt en la resta de la província de València i l’interior nord de Castelló.

 

Una jornada de calor asfixiant en algunes comarques valencianes

Les comarques del Baix Segura, la Costera, la Ribera Alta i la Vall d’Albaida tindran aquest dimecres una jornada de calor asfixiant. El vent de ponent provocarà una pujada dels termòmetres per damunt dels 37 graus en aquestes comarques, especialment entre les 13.00 i les 20.00 hores, on es viurà un nou pic de calor

 

Aquest dijous, baixaran les temperatures en la Comunitat Valenciana i les temperatures no seran tan tòrrides i el vent de ponent ja s’haurà retirat i el vent bufarà de component est i sud. Mentre això arriba, els experts recomanes no eixir al carrer en les hores centrals del dia i protegir-se el cap. En els domicilis, s’aconsella abaixar les persianes. Finalment, és aconsellable beure aigua amb freqüència, evitar l’excés d’alcohol i les begudes amb molta cafeïna

 

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.