Alerta per l’arribada de la gota freda: pluges torrencials de fins a 200 l/m² en alguns punts

Imatge del barranc de la Galera desbordat a Masdenverge a causa dels aiguats, l'octubre del 2018

Precaució amb les zones inundables i a les rieres de cara a este pròxim dimecres i dijous | ACN

 

El canvi de temps que esperem ens començarà a afectar a partir d’esta vesprada de dimarts, 3 de novembre i s’allargarà ben bé fins dijous. La formació d’una gota freda a l’oest de la península serà l’encarregada de deixar-nos pluges i tempestes que podran ser fortes a partir d’esta pròxima nit i fins dijous.

 

Alguns mapes del temps indiquen la possibilitat que es puguen superar els 200 litres/m² entre Castelló i les comarques centrals de València, fet que s’haurà de vigilar de ben a prop. D’esta manera, tindrem una gota freda típica de la tardor, amb els perills que això suposa. 

 

Vesprada d’aperitiu

Fins esta vesprada, seguirà el temps tranquil amb núvols, però serà a partir de la nit d’esta mateixa jornada quan els arruixons i les tempestes ja aniran a més afectant molts punts del litoral i prelitoral de València i Castelló. 

 

Encara que les temperatures d’este dimarts ja han baixat, ho faran encara més durant el dia d’este dimecres, amb el cel cada volta més carregat a la costa i vent de llevant que anirà a més.

 

Dimecres de possibles pluges

Entrades les primeres hores de la nit, les pluges i les tempestes es generalitzaran a molts llocs de la costa i l’interior, afectant principalment les comarques de València, però també a les de Castelló i més escassament les d’Alacant. Aniran progressant d’est a oest, avançant de mar cap a terra.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET per València aquest dimecres, 4 de novembre del 2020

Les pluges poden afectar a moltes zones de València este dimecres | AEMET

 

Al llarg de dimecres, les tempestes podran ser especialment fortes en el litoral de València i sud de Castelló i, puntualment, podrien anar acompanyades de fenòmens severs, fortes ratxes de vent o alguna pedregada.

 

Puntualment, es podrien acumular fins a 100 litres/m². És probable que també arriben a Alacant, encara que més desgastades, però acabarà plovent. En eixe sentit, l’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia),  ja ha activat avisos per intensitat de precipitació i acumulacions de pluja destacables:

 

Els aiguats no desapareixen

Després d’un dimecres que podria ser d’aiguats en molts trams de la costa, dijous i divendres, la inestabilitat no anirà a menys i es manifestarà a molts llocs encara durant bona part de la jornada en forma d’arruixons i tempestes, puntualment fortes, però preferentment en les mateixes àrees, comarques de València i Castelló. De fet, es poden acumular 100 litres/m² més als ja acumulats este dimecres.

 

Seran dos dies molt caòtics, amb clarianes, però temps inestable,a pesar que no estarà plovent tota la jornada sense parar. Tot això amb un ambient més típic de novembre. Gran part del territori valencià quedarà amb màximes per davall dels 18 a 20ºC. El temps podria seguir complicat este dissabte.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingut per robar un desfibril·lador en un poliesportiu de Novelda i intentar vendre’l

Un home de 38 anys ha sigut detingut acusat de sostraure un desfibril·lador semiautomàtic d'un poliesportiu de Novelda i tractar de revendre'l a una empresa sanitària, que va alertar a les autoritats.

Les víctimes de la DANA impulsen mocions als ajuntaments per a exigir l’acta de Mazón

L'Associació de Víctimes de la DANA del 29 d'octubre de 2024 enviarà mocions als ajuntaments per a reclamar l'acta de diputat de Carlos Mazón i reforçar les polítiques de protecció davant emergències.

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València està en mans de multiarrendadors

Més de la mitat de les vivendes llogades per particulars a València pertany a propietaris amb dos o més pisos, en un mercat cada vegada més concentrat en grans tenidors i persones jurídiques.

Detingut a Cullera un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys

La Guàrdia Civil deté a Cullera a un professor per una presumpta agressió sexual a una alumna de 5 anys. El jutge li deixa en llibertat amb mesures cautelars mentres s'investiguen els fets.

Denunciat a Carlet l’amo de quatre galls després d’una baralla clandestina

La Guàrdia Civil ha denunciat a Carlet al propietari de quatre galls amb múltiples ferides després de tornar d'una baralla clandestina, i ha intervingut els animals i una substància estimulant.

Baixen notablement les màximes a l’interior i risc de pluges febles este dijous en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este dijous un descens notable de les temperatures màximes a l'interior, amb intervals de núvols baixos i possibilitat de pluges febles, sobretot en el litoral sud de València i nord d'Alacant.

Alerta groga per fort onatge este dijous i la matinada del divendres en el sud d’Alacant

Aemet activa l'avís groc per fenomenos costaners en el litoral sud d'Alacant entre el dijous al mediodia i la matinada del divendres, amb vent intens i ones de fins a tres metres.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.