6.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Alerta per l’arribada de la gota freda: pluges torrencials de fins a 200 l/m² en alguns punts

Imatge del barranc de la Galera desbordat a Masdenverge a causa dels aiguats, l'octubre del 2018

Precaució amb les zones inundables i a les rieres de cara a este pròxim dimecres i dijous | ACN

 

El canvi de temps que esperem ens començarà a afectar a partir d’esta vesprada de dimarts, 3 de novembre i s’allargarà ben bé fins dijous. La formació d’una gota freda a l’oest de la península serà l’encarregada de deixar-nos pluges i tempestes que podran ser fortes a partir d’esta pròxima nit i fins dijous.

 

Alguns mapes del temps indiquen la possibilitat que es puguen superar els 200 litres/m² entre Castelló i les comarques centrals de València, fet que s’haurà de vigilar de ben a prop. D’esta manera, tindrem una gota freda típica de la tardor, amb els perills que això suposa. 

 

Vesprada d’aperitiu

Fins esta vesprada, seguirà el temps tranquil amb núvols, però serà a partir de la nit d’esta mateixa jornada quan els arruixons i les tempestes ja aniran a més afectant molts punts del litoral i prelitoral de València i Castelló. 

 

Encara que les temperatures d’este dimarts ja han baixat, ho faran encara més durant el dia d’este dimecres, amb el cel cada volta més carregat a la costa i vent de llevant que anirà a més.

 

Dimecres de possibles pluges

Entrades les primeres hores de la nit, les pluges i les tempestes es generalitzaran a molts llocs de la costa i l’interior, afectant principalment les comarques de València, però també a les de Castelló i més escassament les d’Alacant. Aniran progressant d’est a oest, avançant de mar cap a terra.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET per València aquest dimecres, 4 de novembre del 2020

Les pluges poden afectar a moltes zones de València este dimecres | AEMET

 

Al llarg de dimecres, les tempestes podran ser especialment fortes en el litoral de València i sud de Castelló i, puntualment, podrien anar acompanyades de fenòmens severs, fortes ratxes de vent o alguna pedregada.

 

Puntualment, es podrien acumular fins a 100 litres/m². És probable que també arriben a Alacant, encara que més desgastades, però acabarà plovent. En eixe sentit, l’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia),  ja ha activat avisos per intensitat de precipitació i acumulacions de pluja destacables:

 

Els aiguats no desapareixen

Després d’un dimecres que podria ser d’aiguats en molts trams de la costa, dijous i divendres, la inestabilitat no anirà a menys i es manifestarà a molts llocs encara durant bona part de la jornada en forma d’arruixons i tempestes, puntualment fortes, però preferentment en les mateixes àrees, comarques de València i Castelló. De fet, es poden acumular 100 litres/m² més als ja acumulats este dimecres.

 

Seran dos dies molt caòtics, amb clarianes, però temps inestable,a pesar que no estarà plovent tota la jornada sense parar. Tot això amb un ambient més típic de novembre. Gran part del territori valencià quedarà amb màximes per davall dels 18 a 20ºC. El temps podria seguir complicat este dissabte.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.