Alerta per l’arribada de la gota freda: pluges torrencials de fins a 200 l/m² en alguns punts

Imatge del barranc de la Galera desbordat a Masdenverge a causa dels aiguats, l'octubre del 2018

Precaució amb les zones inundables i a les rieres de cara a este pròxim dimecres i dijous | ACN

 

El canvi de temps que esperem ens començarà a afectar a partir d’esta vesprada de dimarts, 3 de novembre i s’allargarà ben bé fins dijous. La formació d’una gota freda a l’oest de la península serà l’encarregada de deixar-nos pluges i tempestes que podran ser fortes a partir d’esta pròxima nit i fins dijous.

 

Alguns mapes del temps indiquen la possibilitat que es puguen superar els 200 litres/m² entre Castelló i les comarques centrals de València, fet que s’haurà de vigilar de ben a prop. D’esta manera, tindrem una gota freda típica de la tardor, amb els perills que això suposa. 

 

Vesprada d’aperitiu

Fins esta vesprada, seguirà el temps tranquil amb núvols, però serà a partir de la nit d’esta mateixa jornada quan els arruixons i les tempestes ja aniran a més afectant molts punts del litoral i prelitoral de València i Castelló. 

 

Encara que les temperatures d’este dimarts ja han baixat, ho faran encara més durant el dia d’este dimecres, amb el cel cada volta més carregat a la costa i vent de llevant que anirà a més.

 

Dimecres de possibles pluges

Entrades les primeres hores de la nit, les pluges i les tempestes es generalitzaran a molts llocs de la costa i l’interior, afectant principalment les comarques de València, però també a les de Castelló i més escassament les d’Alacant. Aniran progressant d’est a oest, avançant de mar cap a terra.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET per València aquest dimecres, 4 de novembre del 2020

Les pluges poden afectar a moltes zones de València este dimecres | AEMET

 

Al llarg de dimecres, les tempestes podran ser especialment fortes en el litoral de València i sud de Castelló i, puntualment, podrien anar acompanyades de fenòmens severs, fortes ratxes de vent o alguna pedregada.

 

Puntualment, es podrien acumular fins a 100 litres/m². És probable que també arriben a Alacant, encara que més desgastades, però acabarà plovent. En eixe sentit, l’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia),  ja ha activat avisos per intensitat de precipitació i acumulacions de pluja destacables:

 

Els aiguats no desapareixen

Després d’un dimecres que podria ser d’aiguats en molts trams de la costa, dijous i divendres, la inestabilitat no anirà a menys i es manifestarà a molts llocs encara durant bona part de la jornada en forma d’arruixons i tempestes, puntualment fortes, però preferentment en les mateixes àrees, comarques de València i Castelló. De fet, es poden acumular 100 litres/m² més als ja acumulats este dimecres.

 

Seran dos dies molt caòtics, amb clarianes, però temps inestable,a pesar que no estarà plovent tota la jornada sense parar. Tot això amb un ambient més típic de novembre. Gran part del territori valencià quedarà amb màximes per davall dels 18 a 20ºC. El temps podria seguir complicat este dissabte.

Últimes notícies

Nou repte per al Villarreal: nou jugadors tornen de cessió i es juguen la plaça

El Villarreal CF recupera nou jugadors cedits en Primera i Segona i el tècnic Iñigo Pérez haurà de decidir en la pretemporada qui continua i qui torna a eixir cedit.

Iván Ortolá aconseguix la seua primera victòria en Moto2 amb sanció de volta llarga a Brno

Iván Ortolá ha estrenat el seu palmarés en Moto2 al Gran Premi de la República Txeca, a Brno, malgrat complir una sanció de volta llarga. David Alonso ha sigut segon i el líder del Mundial, Manuel González, ha acabat cinqué després dun inici molt complicat.

Avis groc per calor intensa este dilluns en l’interior i el litoral nord de València

Aemet ha activat l’avís groc per altes temperatures este dilluns entre les 13 i les 21 hores en l’interior i el litoral nord de la província de València, on es podrien arribar als 36 graus.

Valencia Basket busca colp al Palau per acostar-se al títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket visita dilluns el Barça al Palau Blaugrana en el tercer partit de la final de la Lliga Endesa amb l’objectiu de mantindre el ritme del segon xoc, sumar el primer triomf fora de casa i quedar-se a una sola victòria del títol.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Una investigació del Centre Crímina de la UMH revela que quasi una de cada cinc dones que juga a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un fort impacte emocional i canvis en els seus hàbits de joc.

Una de cada cinc jugadores de videojocs patix missatges sexuals no desitjats

Quasi el 20 % de les dones que juguen a videojocs en línia rep missatges sexuals no consentits, amb un impacte emocional alt i conseqüències en els seus hàbits de joc.

La plantilla de Ford Almussafes es juga el seu futur laboral en plena recta final de l’ERTE Red

Ford Almussafes negocia ja el nou marc laboral i salarial que regirà a partir de 2027, mentre afronta els últims sis mesos de l’ERTE Red i prepara la planta per al nou Bronco.

Exhibició històrica del València Basket: doble rècord de valoració en la final de la Lliga Endesa

El València Basket ha signat dos rècords de valoració en només 48 hores en la final de la Lliga Endesa davant el Barcelona, amb un tope de 131 crèdits en el segon partit i una victòria contundent per 102-75.