Alerta per l’arribada de la gota freda: pluges torrencials de fins a 200 l/m² en alguns punts

Imatge del barranc de la Galera desbordat a Masdenverge a causa dels aiguats, l'octubre del 2018

Precaució amb les zones inundables i a les rieres de cara a este pròxim dimecres i dijous | ACN

 

El canvi de temps que esperem ens començarà a afectar a partir d’esta vesprada de dimarts, 3 de novembre i s’allargarà ben bé fins dijous. La formació d’una gota freda a l’oest de la península serà l’encarregada de deixar-nos pluges i tempestes que podran ser fortes a partir d’esta pròxima nit i fins dijous.

 

Alguns mapes del temps indiquen la possibilitat que es puguen superar els 200 litres/m² entre Castelló i les comarques centrals de València, fet que s’haurà de vigilar de ben a prop. D’esta manera, tindrem una gota freda típica de la tardor, amb els perills que això suposa. 

 

Vesprada d’aperitiu

Fins esta vesprada, seguirà el temps tranquil amb núvols, però serà a partir de la nit d’esta mateixa jornada quan els arruixons i les tempestes ja aniran a més afectant molts punts del litoral i prelitoral de València i Castelló. 

 

Encara que les temperatures d’este dimarts ja han baixat, ho faran encara més durant el dia d’este dimecres, amb el cel cada volta més carregat a la costa i vent de llevant que anirà a més.

 

Dimecres de possibles pluges

Entrades les primeres hores de la nit, les pluges i les tempestes es generalitzaran a molts llocs de la costa i l’interior, afectant principalment les comarques de València, però també a les de Castelló i més escassament les d’Alacant. Aniran progressant d’est a oest, avançant de mar cap a terra.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET per València aquest dimecres, 4 de novembre del 2020

Les pluges poden afectar a moltes zones de València este dimecres | AEMET

 

Al llarg de dimecres, les tempestes podran ser especialment fortes en el litoral de València i sud de Castelló i, puntualment, podrien anar acompanyades de fenòmens severs, fortes ratxes de vent o alguna pedregada.

 

Puntualment, es podrien acumular fins a 100 litres/m². És probable que també arriben a Alacant, encara que més desgastades, però acabarà plovent. En eixe sentit, l’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia),  ja ha activat avisos per intensitat de precipitació i acumulacions de pluja destacables:

 

Els aiguats no desapareixen

Després d’un dimecres que podria ser d’aiguats en molts trams de la costa, dijous i divendres, la inestabilitat no anirà a menys i es manifestarà a molts llocs encara durant bona part de la jornada en forma d’arruixons i tempestes, puntualment fortes, però preferentment en les mateixes àrees, comarques de València i Castelló. De fet, es poden acumular 100 litres/m² més als ja acumulats este dimecres.

 

Seran dos dies molt caòtics, amb clarianes, però temps inestable,a pesar que no estarà plovent tota la jornada sense parar. Tot això amb un ambient més típic de novembre. Gran part del territori valencià quedarà amb màximes per davall dels 18 a 20ºC. El temps podria seguir complicat este dissabte.

Últimes notícies

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.

Setmana amb oratge estable i pujada de temperatures màximes a la Comunitat

L’inici de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb cels rasos o poc nuvolosos, temperatures màximes a l’alça i vent fluix variable que girarà a l’est i sud a partir del migdia.

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.