Alerta per l’arribada de la gota freda: pluges torrencials de fins a 200 l/m² en alguns punts

Imatge del barranc de la Galera desbordat a Masdenverge a causa dels aiguats, l'octubre del 2018

Precaució amb les zones inundables i a les rieres de cara a este pròxim dimecres i dijous | ACN

 

El canvi de temps que esperem ens començarà a afectar a partir d’esta vesprada de dimarts, 3 de novembre i s’allargarà ben bé fins dijous. La formació d’una gota freda a l’oest de la península serà l’encarregada de deixar-nos pluges i tempestes que podran ser fortes a partir d’esta pròxima nit i fins dijous.

 

Alguns mapes del temps indiquen la possibilitat que es puguen superar els 200 litres/m² entre Castelló i les comarques centrals de València, fet que s’haurà de vigilar de ben a prop. D’esta manera, tindrem una gota freda típica de la tardor, amb els perills que això suposa. 

 

Vesprada d’aperitiu

Fins esta vesprada, seguirà el temps tranquil amb núvols, però serà a partir de la nit d’esta mateixa jornada quan els arruixons i les tempestes ja aniran a més afectant molts punts del litoral i prelitoral de València i Castelló. 

 

Encara que les temperatures d’este dimarts ja han baixat, ho faran encara més durant el dia d’este dimecres, amb el cel cada volta més carregat a la costa i vent de llevant que anirà a més.

 

Dimecres de possibles pluges

Entrades les primeres hores de la nit, les pluges i les tempestes es generalitzaran a molts llocs de la costa i l’interior, afectant principalment les comarques de València, però també a les de Castelló i més escassament les d’Alacant. Aniran progressant d’est a oest, avançant de mar cap a terra.

 

Mapa d'avisos de l'AEMET per València aquest dimecres, 4 de novembre del 2020

Les pluges poden afectar a moltes zones de València este dimecres | AEMET

 

Al llarg de dimecres, les tempestes podran ser especialment fortes en el litoral de València i sud de Castelló i, puntualment, podrien anar acompanyades de fenòmens severs, fortes ratxes de vent o alguna pedregada.

 

Puntualment, es podrien acumular fins a 100 litres/m². És probable que també arriben a Alacant, encara que més desgastades, però acabarà plovent. En eixe sentit, l’AEMET (Agència Estatal de Meteorologia),  ja ha activat avisos per intensitat de precipitació i acumulacions de pluja destacables:

 

Els aiguats no desapareixen

Després d’un dimecres que podria ser d’aiguats en molts trams de la costa, dijous i divendres, la inestabilitat no anirà a menys i es manifestarà a molts llocs encara durant bona part de la jornada en forma d’arruixons i tempestes, puntualment fortes, però preferentment en les mateixes àrees, comarques de València i Castelló. De fet, es poden acumular 100 litres/m² més als ja acumulats este dimecres.

 

Seran dos dies molt caòtics, amb clarianes, però temps inestable,a pesar que no estarà plovent tota la jornada sense parar. Tot això amb un ambient més típic de novembre. Gran part del territori valencià quedarà amb màximes per davall dels 18 a 20ºC. El temps podria seguir complicat este dissabte.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la a la unitat del PPCV i presenta el partit com el futur de la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca destaca a Elx que la unitat interna és clau per al futur del PPCV i de la Comunitat Valenciana, i carrega contra la gestió del Botànic i del Govern de Pedro Sánchez.

Ràfegues de 80 km/h, llamps i granís en les tormentes del sud de Castelló i nord de València

Tormentes de pas ràpid han afectat esta vesprada el sud de Castelló i el nord de València amb ràfegues de fins a 80 km/h, llamps que estan provocant incendis i granís en diversos municipis.

El Centre del Carme connecta l’herència de Juana Francés amb l’art actual en ‘Memorias del suelo’

El Centre del Carme Cultura Contemporània exhibix fins al 4 d’octubre ‘Memorias del suelo’, una mostra col·lectiva que revisa la influència de Juana Francés en artistes actuals a partir de les morfologies del sòl i les seues problemàtiques ambientals i socials.

Marcos Benavent, el ‘yonqui del dinero’, haurà d’ingressar en presó pel cas Imelsa

La Audiencia Provincial de València ha citat l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent per comunicar-li la fermesa de la seua primera condemna i instar-lo a ingressar en presó pel cas Imelsa.

Caballero defensa amb wasaps la gestió municipal de València durant la DANA i carrega contra Bernabé

El portaveu del govern municipal de València, Juan Carlos Caballero, assegura que els missatges del grup de WhatsApp de l’equip de govern demostren el treball fet durant la DANA i acusa la delegada del Govern, Pilar Bernabé, d’haver estat absent i de criticar injustament els bombers.

Enginyeria Aeronàutica de la UPV aconseguix la nota de tall més alta amb un 13,504

Enginyeria Aeronàutica de la UPV ha registrat la nota de tall més alta de la Comunitat Valenciana amb un 13,504, mentre que Medicina a la UV torna a ser el grau més demanat en primera opció.

Dimitrievski i Cenk s’afegixen a la pretemporada del València CF a Paterna

El porter Stole Dimitrievski i el central Cenk Özkacar s’han incorporat a la primera setmana de pretemporada del València CF a Paterna, amb el tur encara buscant eixida i l’equip preparant la concentració a Girona.

Alicant avançarà les vacacions escolars de Setmana Santa de 2027 fins al Dilluns Sant

Els col·legis i instituts dAlicant han acordat avançar les vacacions de Setmana Santa de 2027 al Dilluns Sant i allargar-les fins al Dimecres de Pasqua, amb tres dies autonòmics permutats i tres jornades locals no lectives en desembre i abril.