Alerta groga per pluges intenses i fortes tempestes

 

La Direcció General de Protecció Civil i Emergències del Ministeri de l’Interior, d’acord amb les prediccions de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), alerta per pluges intenses i fortes tempestes en àmplies zones de la Comunitat Valenciana i Balears.

L’activitat tempestuosa podrà anar acompanyada de calamarsa i fortes ratxes de vent, i s’espera que les pluges més intenses es produïsquen demà dimarts en punts d’Aragó, on podrien acumular-se 30 l/m² en una hora a les províncies de Terol i Saragossa.

Davant pluges intenses

 

· Si va conduint, disminuïsca la velocitat, extreme les precaucions i no es detinga en zones on puga discórrer gran quantitat d’aigua.

· Si ha de viatjar, procure circular preferentment per carreteres principals i autopistes.

· En cas de tempestes sobtades i pluges intenses, s’ha de tindre en compte el lloc on s’aparquen els vehicles. El ràpid ascens del nivell de les aigües pot danyar els vehicles aparcats sobre zones inundables i, a més, arrossegar-los, provocant danys a béns d’altri i fins i tot obstaculitzar el flux natural del corrent.

· Si comença a ploure de manera torrencial, pense que existeix risc d’inundació.

· No travesse amb el seu vehicle ni a peu, els trams inundats, perquè desconeix el que pot haver-hi davall de l’aigua i localitze els punts més alts de la zona. No intente salvar el seu automòbil enmig d’una inundació.

· Si es troba en el camp, cal allunyar-se dels rius, torrents i zones baixes de vessants i pujols, evitant travessar guals inundats. Igualment, ha de dirigir-se als punts més alts de la zona.

· No obstant això, el difícil pronòstic dels fenòmens tempestuosos aconsella mantindre’s informat en tot moment de la possible evolució dels canvis meteorològics.

Davant el risc de tempestes

 

· El perill de les tempestes per a les persones es produeix, fonamentalment, en camp obert. No obstant això, en els nuclis urbans també hi ha perill de caiguda de llamps, per la qual cosa és convenient col·locar-se prop dels edificis per a protegir-se. En els habitatges s’aconsella evitar els corrents d’aire. Si va conduint, un vehicle tancat pot ser un bon refugi.

· Si la tempesta el sorprén en el camp, evite córrer i romandre en llocs elevats, com els alts dels pujols, crestes o divisòries. No es refugie sota els arbres i allunye’s de filats i objectes metàl·lics.

Davant forts vents

 

· Convé assegurar portes, finestres i tots aquells objectes que puguen caure a la via pública i allunyar-se de cornises, arbres, murs o edificacions en construcció o grues que puguen desprendre’s. També, convé abstindre’s de pujar a les bastides sense les adequades mesures de protecció.

· Si va conduint, extreme les precaucions, especialment en l’eixida de túnels, avançaments i encreuament amb vehicles pesants en carreteres de doble sentit. Pare atenció davant la possible presència d’obstacles en la carretera.

Últimes notícies

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.