14.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Alerta groga per pluges intenses i fortes tempestes

 

La Direcció General de Protecció Civil i Emergències del Ministeri de l’Interior, d’acord amb les prediccions de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), alerta per pluges intenses i fortes tempestes en àmplies zones de la Comunitat Valenciana i Balears.

L’activitat tempestuosa podrà anar acompanyada de calamarsa i fortes ratxes de vent, i s’espera que les pluges més intenses es produïsquen demà dimarts en punts d’Aragó, on podrien acumular-se 30 l/m² en una hora a les províncies de Terol i Saragossa.

Davant pluges intenses

 

· Si va conduint, disminuïsca la velocitat, extreme les precaucions i no es detinga en zones on puga discórrer gran quantitat d’aigua.

· Si ha de viatjar, procure circular preferentment per carreteres principals i autopistes.

· En cas de tempestes sobtades i pluges intenses, s’ha de tindre en compte el lloc on s’aparquen els vehicles. El ràpid ascens del nivell de les aigües pot danyar els vehicles aparcats sobre zones inundables i, a més, arrossegar-los, provocant danys a béns d’altri i fins i tot obstaculitzar el flux natural del corrent.

· Si comença a ploure de manera torrencial, pense que existeix risc d’inundació.

· No travesse amb el seu vehicle ni a peu, els trams inundats, perquè desconeix el que pot haver-hi davall de l’aigua i localitze els punts més alts de la zona. No intente salvar el seu automòbil enmig d’una inundació.

· Si es troba en el camp, cal allunyar-se dels rius, torrents i zones baixes de vessants i pujols, evitant travessar guals inundats. Igualment, ha de dirigir-se als punts més alts de la zona.

· No obstant això, el difícil pronòstic dels fenòmens tempestuosos aconsella mantindre’s informat en tot moment de la possible evolució dels canvis meteorològics.

Davant el risc de tempestes

 

· El perill de les tempestes per a les persones es produeix, fonamentalment, en camp obert. No obstant això, en els nuclis urbans també hi ha perill de caiguda de llamps, per la qual cosa és convenient col·locar-se prop dels edificis per a protegir-se. En els habitatges s’aconsella evitar els corrents d’aire. Si va conduint, un vehicle tancat pot ser un bon refugi.

· Si la tempesta el sorprén en el camp, evite córrer i romandre en llocs elevats, com els alts dels pujols, crestes o divisòries. No es refugie sota els arbres i allunye’s de filats i objectes metàl·lics.

Davant forts vents

 

· Convé assegurar portes, finestres i tots aquells objectes que puguen caure a la via pública i allunyar-se de cornises, arbres, murs o edificacions en construcció o grues que puguen desprendre’s. També, convé abstindre’s de pujar a les bastides sense les adequades mesures de protecció.

· Si va conduint, extreme les precaucions, especialment en l’eixida de túnels, avançaments i encreuament amb vehicles pesants en carreteres de doble sentit. Pare atenció davant la possible presència d’obstacles en la carretera.

Últimes notícies

El jutjat certifica el pagament de l’aparcament de Vilaplana a les 19.48 el dia de la DANA

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha verificat els registres del pàrquing: Vilaplana va pagar a les 19.48 i va retirar el seu cotxe a les 19.51 el 29 d'octubre. La certificació fixa una cronologia que s'acararà amb els testimoniatges i peticions de l'acusació.

Detinguts tres sospitosos en ser sorpresos grimpant a un balcó per a robar a València

La Policia Local ha detingut a dos hòmens i una dona sorpresos quan escalaven la façana d'un edifici de Ciutat Vella per a entrar per un balcó. Els agents els atribuïxen un presumpte robatori amb força i ja han passat a disposició judicial.

Català demana a LaLiga canviar l’horari del València-Sevilla per la Marató

L'alcaldessa ha sol·licitat a LaLiga moure el València-Sevilla del diumenge 7 de desembre (16.15) per la seua coincidència amb la Marató de València i els previsibles problemes de mobilitat.

La factura detalla dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA: 165 euros

Una factura incorporada al sumari per la gestió de la DANA arreplega que Carlos Mazón i Maribel Vilaplana van menjar en El Ventorro dos menús per 165 euros. El document consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana i s'acompanya de fotos i pla del reservat.

El jutjat certifica que Vilaplana va pagar l’aparcament a les 19.48 el dia de la DANA

Un jutjat ha certificat els horaris d'entrada, pagament i eixida del cotxe de Maribel Vilaplana el 29 d'octubre. L'acusació popular demana tornar a citar-la.

La factura de l’esmorzar de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del 29 d'octubre de 2024, ja en el sumari sobre la gestió de la dana, reflectix dos menús per 165 euros en El Ventorro i figura a nom del PP.

Factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro: 165 euros per dos menús el dia de la dana

La factura del 29 d'octubre de 2024 arreplega 'dos menús concertats' per 165 euros i consigna com a receptor al PP de la Comunitat Valenciana. El document ja figura en el sumari de la causa sobre la gestió de la dana, al costat de fotos i un pla del reservat aportats pel propietari.

La factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del restaurant El Ventorro pel menjar de Carlos Mazón i Maribel Vilaplana el 29 d'octubre ascendix a 165 euros per 'dos menús concertats'. El document s'incorpora al sumari per la gestió de la dana i assenyala al PP de la Comunitat Valenciana com a receptor.