Alerta groga per pluges intenses i fortes tempestes

 

La Direcció General de Protecció Civil i Emergències del Ministeri de l’Interior, d’acord amb les prediccions de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), alerta per pluges intenses i fortes tempestes en àmplies zones de la Comunitat Valenciana i Balears.

L’activitat tempestuosa podrà anar acompanyada de calamarsa i fortes ratxes de vent, i s’espera que les pluges més intenses es produïsquen demà dimarts en punts d’Aragó, on podrien acumular-se 30 l/m² en una hora a les províncies de Terol i Saragossa.

Davant pluges intenses

 

· Si va conduint, disminuïsca la velocitat, extreme les precaucions i no es detinga en zones on puga discórrer gran quantitat d’aigua.

· Si ha de viatjar, procure circular preferentment per carreteres principals i autopistes.

· En cas de tempestes sobtades i pluges intenses, s’ha de tindre en compte el lloc on s’aparquen els vehicles. El ràpid ascens del nivell de les aigües pot danyar els vehicles aparcats sobre zones inundables i, a més, arrossegar-los, provocant danys a béns d’altri i fins i tot obstaculitzar el flux natural del corrent.

· Si comença a ploure de manera torrencial, pense que existeix risc d’inundació.

· No travesse amb el seu vehicle ni a peu, els trams inundats, perquè desconeix el que pot haver-hi davall de l’aigua i localitze els punts més alts de la zona. No intente salvar el seu automòbil enmig d’una inundació.

· Si es troba en el camp, cal allunyar-se dels rius, torrents i zones baixes de vessants i pujols, evitant travessar guals inundats. Igualment, ha de dirigir-se als punts més alts de la zona.

· No obstant això, el difícil pronòstic dels fenòmens tempestuosos aconsella mantindre’s informat en tot moment de la possible evolució dels canvis meteorològics.

Davant el risc de tempestes

 

· El perill de les tempestes per a les persones es produeix, fonamentalment, en camp obert. No obstant això, en els nuclis urbans també hi ha perill de caiguda de llamps, per la qual cosa és convenient col·locar-se prop dels edificis per a protegir-se. En els habitatges s’aconsella evitar els corrents d’aire. Si va conduint, un vehicle tancat pot ser un bon refugi.

· Si la tempesta el sorprén en el camp, evite córrer i romandre en llocs elevats, com els alts dels pujols, crestes o divisòries. No es refugie sota els arbres i allunye’s de filats i objectes metàl·lics.

Davant forts vents

 

· Convé assegurar portes, finestres i tots aquells objectes que puguen caure a la via pública i allunyar-se de cornises, arbres, murs o edificacions en construcció o grues que puguen desprendre’s. També, convé abstindre’s de pujar a les bastides sense les adequades mesures de protecció.

· Si va conduint, extreme les precaucions, especialment en l’eixida de túnels, avançaments i encreuament amb vehicles pesants en carreteres de doble sentit. Pare atenció davant la possible presència d’obstacles en la carretera.

Últimes notícies

Exhibició del València Basket contra el Joventut i a un pas de la final de l’ACB

El València Basket ha derrotat l’Asisa Joventut per 90-76 al Roig Arena, posa el 2-0 en la semifinal de la Lliga Endesa i es queda a un triomf de la final.

Controlat l’incendi forestal de Serra i reobert el trànsit marítim al Port de Sagunt

L’incendi declarat este divendres a Serra s’ha estabilitzat cap a les 20.00 hores després d’una evolució positiva, fet que ha permés retirar els dos mitjans aeris del MITECO i reobrir el trànsit marítim al Port de Sagunt.

LIFE Intemares impulsa que quasi una quarta part de la mar espanyola estiga protegida

El projecte europeu LIFE Intemares ha ajudat a passar del 8 % al 22,5 % d’àrea marina protegida a Espanya des de 2017 i ha permés declarar 12 nous espais marins de la Red Natura 2000.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Serra

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en l’extinció d’un incendi forestal declarat esta vesprada al terme municipal de Serra, prop de la carretera CC-3341.

El professorat manté la pressió: STEPV i UGT veuen insuficients les mesures de la Generalitat

STEPV i UGT asseguren que la vaga indefinida del professorat valencià ha funcionat, però adverteixen que la mobilització continuarà perquè consideren insuficients les mesures anunciades per la Generalitat.

La Audiencia obliga la jutgessa a mantindre la transcripció de les declaracions del cas DANA

La Audiencia de València ha donat la raó a l’exconsellera de Justícia Salomé Pradas i ha ordenat a la jutgessa instructora del cas DANA que no interrompisca la transcripció de les declaracions a partir del 30 de juny de 2026. La decisió deixa sense efecte l’ordre inicial del jutjat de Catarroja, que preveia aturar este treball arran del cessament de quatre funcionàries assignades a la causa.

Paiporta afronta la renovació total del clavegueram amb 90 milions després de la DANA

Paiporta preveu reconstruir 22,46 quilometres de clavegueram en quatre anys amb una inversio de mes de 90 milions, en una actuacio considerada sense precedents a Espanya després de la DANA de 2024.

Colón estrena reforma este dilluns amb el nou segell urbà Valentia

La reurbanització del carrer Colón de València comença dilluns 15 de juny com a primera obra del Pla Valentia, amb cinc mesos de treballs, més espai per a vianants i un nou segell identitari al paviment.